Oudoin asia, joka ällöttää sinua?
Mulle välillä tulee semmoinen ällöttävä tunne, kun on jossain sosiaalisessa tilanteessa, jossa on paljon ihmisiä. Esimerkiksi päiväkodissa, baarissa ja koulussa on tullut tunne, että tämä ihmisten kokoontuminen paikkoihin ja ihmisten sosiaalinen käytös ällöttää tietyllä tavalla. Vaikea selittää tätä, mutta tekisi mieli vain häipyä paikalta.
Mitkä arkipäiväiset tai oudot asiat ällöttää sinua?
Kommentit (513)
Joidenkin ihmisten olematon suuhygienia, hampaat mätänee suuhun ja se haju.. Outoa on se ettei välitetä asiasta.
Minua ällöttää:
- Vieraiden ihmisten irtohiukset. Esim ällöttävintä on yleisissä vessoissa piiiitkä hius esim. vessanpöntön renkaalla tai lavuaarin reunaan liimaantuneena.
- Yleisten vessojen haju inhottaa myöskin. Naisten vessassa haisee sellainen ummehtunut, "makea" haju, johon parhaassa tapauksessa sekoittuu vielä x-määrä erilaisia hajuvesiä ja tupakanhaju.
- Kaikki nuo reikä-jutut. Hyh!
- Järvessä uiminen, jos vesi on tummaa eikä tiedä mitä pohjalla on. Pystyn uimaan jos ajattelen jotain täysin muuta, mutta jos uidessa ajattelen, niin tulee paniikki ja pakko uida rantan niin nopeasti kuin pystyn. Sama meressä, rakastan snorklausta, mutta parhaat snorklauspaikat löytyy ainakin Kroatiassa kivikkorantojen luota.. Veteenmeno on aina yhtä hirveää veivausta, kun käytännössä pitää katsoa paikka mistä hyppää mereen (ja pitää katsoa ettei ole merisiilejä), kun ei ole hiekkarannan tyyppistä rantaa vaan vesi voi olla 2m syvää heti kalliolta/rannalta. Ja siis sen takia veteenmeno inhottaa, etten näe suoraan pohjaa, voihan siellä olla vaikka merihirviö :D
- Ruoka-astiat, jotka on jätetty tiskialtaaseen ja täytetty vedellä. Sellaista likaista vettä, jossa lilluu epämääräistä mönjää ja ruuanpaloja. Yöks.
- Aikoinaan ravintolassa työskennellessä inhotti myös ruokailuvälineet. Ne kerättiin ensin isoon kippoon sekaisin likoamaan, loppujen lopuksi vesi oli todella likaista ja siinä lillui ruuantähteitä. Sitten välineet kipattiin koriin, joka laitettiin koneen läpi. Pestyinä haisivat ällöttävälle. Tämän jälkeen ne lajiteltiin ja menivät vielä kertaalleen koneen läpi. Ihana kun lajittelit niitä, niin joku hirviöruuanpala olikin liimaantuneena veitseen ja muussaantui limaisena sormiin :X Samoin tiskialtaan pohjalle kertyi aina ruuanpaloja, minä yökkäillen keräilin niitä kasalla paperia ja oksennus meinasi lentää, kun jotkut ronskisti sormineen niitä nakkeli sieltä biojätteeseen.
- Syödessä inhottaa kirkkaisiin laseihin tulevat jäljet kun joku juo. Kostea suunkuva, missä on jotain ruuanmurusia. Omassa kodissa käyttölasit eivät ole kirkkaita...
- Pitkät kynnet miehillä. Myöskin miehillä pidemmät viikset, joita ei ole siistitty vaan menevät huulien "yli" ovat inhottavia.
- Epäsiisti koti ei haittaa, siis jos on vaikka tavaroita vähän hujanhajan, mutta jos on selkeästi likaista/p*skaista, niin se on inhottavaa. Meinasin kerran oksentaa, kun kävin yhden tutun vessassa ja siellä haisi pissa ja karmeat jarruraidat pöntössä ja kaikki tasot täynnä pölyä ja roiskeita.
Onhan noita aika paljonkin. Pystyn kyllä elämään näiden kanssa, mutta oksennusrefleksi on etekin hajujen kanssa herkässä. Mies aina nauraa minulle, kun yökkäilen helposti :D
Pahanhajuinen hengitys, hilse pää nahassa ja sitä varisee jokapaikkaan iuuhhh.. , yleiset vessat varsinkin erittäin likaiset sellaiset, siivottomat kodit, vauvojen puklu..!, koppakuoriaiset aiheuttaa paniikkikohtauksen.. myös kaikki muut sitä muistuttavat.
Kuluneet kirjaston kirjat. Varsinkin kaikki erotiikkaan viittaava kun siinä on varmasti edellisten lukijoiden runkkausjälkiä.
Toisen naisen pitkät kynnet varsinkin jos koskettavat omia käsiäni tai rapisevat kopisevat pöytää vasten, *puistatus*
Pinttyneet ovenkahvat/ ovien karmit, eritoten vessa sekä keittiö!!! Tekee mieli ottaa luutu ja hinkata että saan mielenrauhan.
Pinttynyt hiki vaa oksettaa aina, samoiten plakki.
Mua ällöttää toisten irtonaiset pitkät hiukset jossain makoilemassa. Mikä on sinänsä outoa koska olen parturi-kampaaja eikä mua ällötä yhtään ne hiuksen pätkät mitä leikkelen tai harjasta irroitettavat pitkät hiukset.
Mua ällöttää, jos kosken omaa korvaani tietystä kohdasta :D Niinku korvan takaa suunnilleen tosta korvalehden keskiosasta, jossa mulla ainakin tuntuu jotain paakkuja tai rustoa, en tiiä. Mulle tulee oikeesti sellanen fyysinen ällötys, jos kosken siihen kohtaan. En tiiä mikä siinä on, se vaan tuntuu niin ällöttävältä sormissa.
Osalta keskustelijoista mennyt ohi otsikon pointti. Kuka yleisesti ei inhoa pahanhajuista hengitystä, hilsettä jne.?
Ostoskärryn lämmin kahva, jota joku tuntematon on äsken työntänyt. :(
Kaikki puinen, mitä pitäis pystyy laittaa suuhun eli just jäätelötikku, puiset ruokailuvälineet, hammastikku jne.
Toisen matkustajan jäljiltä lämmin penkki bussissa, hhyyyrrrrr
Pureskeltavat kalkkitabletit. Se tekstuuri on vain niin epämiellyttävä, kuin hiekkaa söisi, yök.
Ihmiset, jotka kaivelee varpaitaan. Yllättävän moni tekee tätä lattialla/sohvalla mukavasti istuessaan. Yritän aina tarkkailla koskevatko samoilla käsillä johonkin ruokaan ja olla syömättä sitä enää.
Ruokalat. Kun ajattelee miten ruoka menee kaikkien suussa ja mahassa ja suolistossa. Jalat levällään istuminen. Kuivunut juusto. Pitkä parta.
En voi nukkua kasvot vastakkain miehen kasvojen kanssa.
Sellaset hillityt tavalliset ihmiset joita on 15 tusinassa. Hillitty tavallinen tyyli, hillitty tavallinen perhe, hillitty tavallinen koti, hillityt tavalliset lapset, hillitty tavallinen työ, hillityt tavalliset harrastukset.
Kässsidesi tuhoaa hyödylliset bakteerit iholta. Bakteerit vahvistaa, ei tartte ola joka päivä kipeänä, kun ei turhaan pese käsiään.
Itse kaivan nenääkin jopa sellaisilla käsillä, joilla on kosketeltu rautatieaseman ja kauppakeskuksen oven kahvaa. Koskaa ei tarvitse olla kipeänä.