Oudoin asia, joka ällöttää sinua?
Mulle välillä tulee semmoinen ällöttävä tunne, kun on jossain sosiaalisessa tilanteessa, jossa on paljon ihmisiä. Esimerkiksi päiväkodissa, baarissa ja koulussa on tullut tunne, että tämä ihmisten kokoontuminen paikkoihin ja ihmisten sosiaalinen käytös ällöttää tietyllä tavalla. Vaikea selittää tätä, mutta tekisi mieli vain häipyä paikalta.
Mitkä arkipäiväiset tai oudot asiat ällöttää sinua?
Kommentit (513)
Vierailija kirjoitti:
Se kun päästä irronneita hiuksia kiinnittyy eri paikkoihin ja kun niitä kiskoo irti, eli kun käsivartta kutittaa ja huomaat että oma pitkä hius roikkuu siinä ja vedät sitä irti niin se inhottava tunne iholla kun se hius liikkuu! Samoin kuin hius jää pyllynvakoon esim. suihkussa ja jälkeenpäin kiskot sitä irti sieltä niin tuntuu iljettävältä.
Peesi, ja entäs se tunne kun se pitkä hius on häppäreiden välis ja vedät sen pois, yök!!
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Irtokarkkilaarit kaupoissa. Kauhutarinoiden jälkeen en uskalla ostaa niitä ikinä.
WT-mamma huomasi kaupassa että pentunsa oli kaivamassa sieltä irtsikkalaarilaatikosta karkkeja suuhunsa niin se kaivoi ne pois pennun suusta ja heitti takaisin sinne laariin!!! Hyi saasta!
Kdkdöd kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kun päästä irronneita hiuksia kiinnittyy eri paikkoihin ja kun niitä kiskoo irti, eli kun käsivartta kutittaa ja huomaat että oma pitkä hius roikkuu siinä ja vedät sitä irti niin se inhottava tunne iholla kun se hius liikkuu! Samoin kuin hius jää pyllynvakoon esim. suihkussa ja jälkeenpäin kiskot sitä irti sieltä niin tuntuu iljettävältä.
Peesi, ja entäs se tunne kun se pitkä hius on häppäreiden välis ja vedät sen pois, yök!!
Just ja kun se on oikein kietoutunut siihen niin sitä tarttunutta hiusta nykäisee vahingossa kun asettelee alkkareita paremmin, ja tuntuu että alahuuli hirttyy samalla!
Matalat urheiluautot, miehellä oli aiemmin sellainen ja minä joko löin pääni siihen oven yläosaan kun menin autoon tai sitten pitkät hiukseni jäivät joskus oven väliin kun yritin mennä sinne autoon nopeasti kolauttamatta päätäni ja kiskaisemalla pitkän ja matalan oven kiinni. Päähäni alkaa siis aina sattua pelkästään kun näen matalia autoja katukuvassa!
Vierailija kirjoitti:
Matalat urheiluautot, miehellä oli aiemmin sellainen ja minä joko löin pääni siihen oven yläosaan kun menin autoon tai sitten pitkät hiukseni jäivät joskus oven väliin kun yritin mennä sinne autoon nopeasti kolauttamatta päätäni ja kiskaisemalla pitkän ja matalan oven kiinni. Päähäni alkaa siis aina sattua pelkästään kun näen matalia autoja katukuvassa!
Mun päähän rupes sattumaan kun luin tämän
Länsimaisten ihmisten ahneus, kapeakatseisuus, pyhimyskompleksi, pinnallisuus, oravanpyörä, ihmiset
Varsinkin mainoksissa kuultava pikkulapsen selostava & luennoiva puheääni.
Taaperoimetys. Järjellä ajatellen asia on mulle ihan ok, mutta jostain syystä tunnetasolla ei. Oieasti, ällötys tulee kyllä heti, kun nään taaperon menevän äitinsä luo ja alkavan vetää äidin paitaa alas samalla hokien "tissiä, tissiä". Hävettää oma reaktio tässä asiassa, enkä todellakaan koskaan kenellekään vanhempaa lastaan imettävälle tätä paljastaisi.
Jääkiekko ja jalkapallo kuvottaa.
Kun joku lainaa mun hiusharjaani. Miehen veli kerran lainasi ilman kysymistä, lahjoitin saman tien harjani hänelle. On myös inhottavaa, kun joku tulee "henkilökohtaiselle hengitysalueelleni". Yäk.
Vierailija kirjoitti:
Tekonauru. En nyt sano, että aina edes tunnistan tekonaurun oikeasta. Tähän kuitenkin uppoavat esim. business-nauru (palaverissa nuoleskelu), lasten huomionkerjäysnauru ja bimbonauru. Syntyy jokin ällötyksen ja raivon sekamelska, tekisi mieli poistua paikalta tai huutaa.
Teennäinen mielistelynauru ja kiinnostuneen esittäminen. Tarkkailin kerran yhtä työkaveria joka vaan selasi kännyä esitysten aikana. Kun hänen esimiehensä tuli puhumaan, hän laittoi kännykän pois, kohensi ryhtiään, hymyili, keikutteli päätään ja esitti lopuksi ympäripyöreän lisäkysymyksen. Perfect. Ja ihan näyttelyä koko show :D
Vierailija kirjoitti:
Ällöttää pitkät kynnet naisilla. Ne ovat usein jotenkin tosi kellertävät ja likaisen näköiset, ihan kuin niissä olisi sieni ja se kuiva kynsi voisi rapsahtaa hetkenä minä hyvänsä poikki. Hyi! Niiden pitkien kynsien alusia pitää myös usein kaivella toisella kynnellä tai jopa hammastikulla. Hrrr... :/
Likaiset tai keltaiset rakennekynsien "aluset". Muuten on kaunis ja tiptop, sitten kynnen alla näkyy kellertävä oma kynsi ja sen alla vielä musta "rantu".
Terveisiä Uinolle.
Halpojen hajuvesien hajut... varsinkin jos siinä on myskiä. Pienenä haistoin vahingossa jotain hajuvettä jossa oli juuri sitä myskin tuoksua, hyi että meinas yrjö lentää! Ainakin pää oli kipeänä loppupäivän sitte.
Ajatus siitä, että puraisen vahingossa kiveä tai hiekanmurua ja hampaasta lohkeaa pala.
Verisuonet... aina välillä tulee mietittyä miten ne verisuonet vaikka perseen alueella voivat litistyä istuessa ja veri ei kierrä kunnolla :D tuskin ne oikeasti ihan litistyvät, ahdistaa vaan...
Ripsarin laittaminen. En tiedä mikä hitto siinä on, mutta alkaa ihan fyysisesti oksettamaan ja välillä pitää pitää tauko ennen kuin pystyn jatkamaan :D
Vierailija kirjoitti:
- Ruoka-astiat, jotka on jätetty tiskialtaaseen ja täytetty vedellä. Sellaista likaista vettä, jossa lilluu epämääräistä mönjää ja ruuanpaloja. Yöks.
Meidän työpaikalla jotkut laittaa näitä omia suussaan pyörittelemiä aterimia ja limaisia puuro/rahka/whatever lautasiaan ja kippokuppejaan "likoamaan" tiskialtaaseen.. hyi he*vetti ihmiset! Siitä hanasta ei voi ottaa vettä edes kun alla on limainen jätevuori ja mitään hyötyä siitä ei ole!!! Sitten joku ihminen joutuu nostelemaan niitä teidän limoissa lilluvia astioita ja aterimia sieltä pesukoneeseen!
Vierailija kirjoitti:
Kuiskailu
Minä inhoan maiskutusääniä, mitä joillain tulee puhuessa tai syödessä. Katsotko ASMR-videoita? Kiva kun tykkäis katsoa mutta AINA tulee näitä syljen purskuttajia vastaan..
Vierailija kirjoitti:
Taaperoimetys. Järjellä ajatellen asia on mulle ihan ok, mutta jostain syystä tunnetasolla ei. Oieasti, ällötys tulee kyllä heti, kun nään taaperon menevän äitinsä luo ja alkavan vetää äidin paitaa alas samalla hokien "tissiä, tissiä". Hävettää oma reaktio tässä asiassa, enkä todellakaan koskaan kenellekään vanhempaa lastaan imettävälle tätä paljastaisi.
Aivan sama. Minusta on ällöttävää miten kävelevä ja puhuva lapsi hamuaa tissiä ja vielä jos sitä imettämistä pitää katsella. Pikkuvauvan imettäminen on ihan eri asia.
Ja myös minä koen että asia on niin tabu että siitä ei voi mitään sanoa. Pitää vaan hiljaa kärsiä kun lähipiirin narsistimammat taaperoineen käyttäytyvät miten käyttäytyvät. Mutta kukaan ei tietysti voi kieltää mua olemasta asiasta jotain mieltä.
Semmoiset vaaleanpunaisen esinahan ja harmaabeigen sian kikkelin väriset merkkilaukut etovat!