Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko litteä raskausvatsa nyt uusi trendi-ilmiö?

Vierailija
28.03.2016 |

esim Ilta-Sanomat nyt hehkuttanut litteitä raskausmasuja suht tiiviisti ja vieläpä varsin ihannoivaan sävyyn.

http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-2000001146800.html
http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-2000001146338.html

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän raskausvatsaa kuuluisinaan näkyä ennen kuin joskus öö yli puolenvälin...? Ei se vauva ainakaan näy ennen. Ne on sitten muita kiloja! Jokanen tyylillään. Joku tekee lapsen, joku tekee lapsen ja lihoo sen 30kg. Mutta ei pidä kenenkään valittaa sitten omista tai toisten mahoista 😊

Joku tekee lapsen ja miettii lasta, vaikka lihoisikin pari kiloa, joku tekee lapsen ja miettii pakkomielteisesti miten näyttää siltä kuin lasta vatsassa ei olisikaan. Lihomiseen vaikuttaa mm. hormonit, ja jos odottaa vaikka kaksosia niin kyllä se vatsa vaan saattaa näkyä. Mutta niinhän se on, että lisääntyminen ei sovi ulkonäkökeskeisille ihmisille. :)

No itse kaksi lasta pyöräyttäneelle niin en kyllä tiennyt noita juttuja. Söin normaalisti ja terveellisesti. Neuvola tsemppasi. Jos olisi ollut huono niin varmasti sieltä olisi ekana kuullut, eikö vaan? Raskaudesta tulee noin 10-16kg joten outoa jos kaikki tulisi jo puolessa välissä... En ole ulkonäkökeskeinen. Mutta välitän omasta sekä vauvan terveydestä ❤

Yhtä outoa olisi, jos tuo koko 10-16kg tulisi vasta raskauden loppupuolella.

Älä nyt, kyllä istukka, lapsivesi, rintojen suureneminen ym. tapahtuu kaikki tietenkin vasta viimeisellä kolmanneksella.

Vierailija
62/71 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän raskausvatsaa kuuluisinaan näkyä ennen kuin joskus öö yli puolenvälin...? Ei se vauva ainakaan näy ennen. Ne on sitten muita kiloja! Jokanen tyylillään. Joku tekee lapsen, joku tekee lapsen ja lihoo sen 30kg. Mutta ei pidä kenenkään valittaa sitten omista tai toisten mahoista 😊

Joku tekee lapsen ja miettii lasta, vaikka lihoisikin pari kiloa, joku tekee lapsen ja miettii pakkomielteisesti miten näyttää siltä kuin lasta vatsassa ei olisikaan. Lihomiseen vaikuttaa mm. hormonit, ja jos odottaa vaikka kaksosia niin kyllä se vatsa vaan saattaa näkyä. Mutta niinhän se on, että lisääntyminen ei sovi ulkonäkökeskeisille ihmisille. :)

No itse kaksi lasta pyöräyttäneelle niin en kyllä tiennyt noita juttuja. Söin normaalisti ja terveellisesti. Neuvola tsemppasi. Jos olisi ollut huono niin varmasti sieltä olisi ekana kuullut, eikö vaan? Raskaudesta tulee noin 10-16kg joten outoa jos kaikki tulisi jo puolessa välissä... En ole ulkonäkökeskeinen. Mutta välitän omasta sekä vauvan terveydestä ❤

Yhtä outoa olisi, jos tuo koko 10-16kg tulisi vasta raskauden loppupuolella.

Älä nyt, kyllä istukka, lapsivesi, rintojen suureneminen ym. tapahtuu kaikki tietenkin vasta viimeisellä kolmanneksella.

Niin joo, kenelläpä sitä olisi istukka, tai lapsivettä ennen raskauden viimeistä kolmannesta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pitkä ja hoikka, pieni maha luonnostaan. Kun jäin äippälomalle moni työkaveri ihmetteli että olenko irtisanoutunut vai miksi lähden pois.

Nyt kun 3 vk LA:n tutut on tullut onnittelemaan ja kysymään että olenko raskaana.

En ole laihduttanut, kilojakin tullut about 15 tähän mennessä, mutta tasaisesti.

Kaikki kropat on erilaisia. Millään nälkäkuurilla ei itseään paksuna kannata pitää, mutta urheilla kannattaisi. Tätä neuvoa en tosin itse ole noudattanut, rauhalliset käppäilyt riitti mulle. Halusin ottaa rennosti mamma-ajan :)

Vierailija
64/71 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ottakaa huomioon että nuo kuvat joissa pikkumaha otetaan tod näk aina ihan aamusta jolloin ei vielä turvotusta. Mullakin 37 viikolla aamusta ihan vaan pikku pömppis jos ei oo jotain kiloa suolaa ahtanut illalla kitusiinsa.

Vierailija
65/71 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

trendi = muoti-ilmiö

Sanaa trendi-ilmiö ei ole olemassakaan.

Vierailija
66/71 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täälläkin mammoja. Jos ei liho muodottomaksi raskausaikana ni sitten heti on laihduttanut, kituuttanut raskausajan. Voi luoja... Eli kaikki mammat on ok, kunhan lihoo tarpeeksi!

Vierailija
67/71 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko tätä ketjua läpi, mutta AP:n linkkaaman Metti Forsellia koskeneen artikkelin kommenteissa asia oli mielestäni summattu hyvin näin:

"Koskahan ihmiset alkavat julkaista kuvia "uskomattoman litteistä" aivoistaan."

Vierailija
68/71 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielettömän pieni raskausvatsa tai mieletön lihominen raskaudessa liittyvät syömishäiriöihin ja näihin liittyy jo ennen raskautta normaalista poikkeava paino. Molemmissa ryhmissä sikiö- ja vauvakuolleisuus ja imeväisiän vaikeudet suurentuneet. Tutkimuksia löytyy vaikka kuinka paljon.

Vierailija
69/71 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuvata raskausvatsaa, jos mitään ei näy?

Öö, no muistoksi, idiootti? 😁

No, voihan sen ottaa jos muistaa, jaa niin... ei kuitenkaan huomaa :) 🔎🖇ärsytys🚼🔦

Vierailija
70/71 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 4 lasta ja joka kerran ollut pieni raskausvatsa. En tiedä miksi.

Vasta reilusti puolivälin jälkeen alkanut näkymään yhtään ja lopussakin vielä selvisin normivaatteilla (housuissa kuminauhavyötärö). Ja vatsa myös jäi laitokselle synnytyksen jälkeen eli omissa farkuissa lähdin kotiin.

Huolimatta siitä että itse olen hoikka ja sirorakenteinen. Mulla on ollut suht vähän lapsivettä eikä mitään muutakaan ylimääräistä.

Vierailija
71/71 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin nyt vasta katsomassa sen kuvan ja täytyy sanoa että ihme kapeat ovet Forssellien taloudessa. Voiko tollasia oikeesti olla? Pystyykö nykypuhelinten sovelluksilla kaventamaan koko kuvan tasaisesti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi