Miksi et ota kassalla lompakkoa/korttia/rahaa esille hyvissä ajoin?
Miksi möllötät passiivisena jonossa ja sen ajan kun myyjä vetää ostokset kassan läpi ja alat kaivaa lompakkoa, korttia, bonuskortteja ja muuta sälää vasta kun myyjä sanoo ostosten loppusumman? Miksi et kykene ottamaan niitä esiin siinä jonossa seisoskellessa tai viimeistään heti kun tulee sinun vuorosi?
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Av-mamma pystyy latomaan kärrystä tavaroita hihnalle samaan aikaan, kun pakkaa niitä toisessa päässä. Lisäksi hän seuraa kassakonetta, jotta jokaisesta tuotteesta tulee skannattua oikea summa. Niin, ja rahat tai kortin hän on ottanut esille jo kotonaan.
Juuri näin. Tämä on palstan kestoaihe. Näiden lisäksi hän asettelee tuotteet linjalle viivakoodi ylöspäin. Pullot kyljelleen. Ei koskaan esim korissa.
Hän saa kaiken pakattua jo ennen maksamista. Hän ei välitä, vaikka kassa samaan aikaan puhuisi edellisen tai seuraavan Asiakkaan kanssa.
Hän koittaa olla mahdollisimman nopea, helppo ja huomaamaton. Onhan kassan työ niin haastavaa. Ja muilla asiakkailla kova kiire jumppaan tai lasten päiväkotiin.
Olkaa hyvä. Ei tarvitse aloittaa kymmentä ketjua taas samoista aiheista
Jotku ovat näköjän ylpeitä siitä käyvät hitaalla. Mahtaisiko johtua jostain lääkkeistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos takanani jonossa on kelloa vilkuileva, jalalta toiselle vaihtava ja tuskastuneena huokaileva kanssa-asiakas, oma vauhtini hidastuu jotenkin aivan huomaamatta. Normaalisti kyllä otan lompakon esille, mutta valitsen maksuvälineen vasta loppusumman nädessäni, jolloin tiedän maksanko kortilla vai käteisellä.
Oikein, aina kannattaa tehdä pientä kiusaa takana olevalle ihmiselle, jos vain mahdollisuus tarjoutuu! Parastahan se on silloin, jos kanssajonottajalla on esimerkiksi juuri viimeinen bussi lähdössä tai järjetön kusihätä päällä.
Aina kannattaa tehdä pientä kiusaa ihmiselle, jonka koko olemus huutaa kuinka MINULLA on kiire, MINULLA on sitä ja tätä, MINÄ haluan nyt maksamaan, MINÄ olen tärkeämpi kuin sinä.
Minä olen nyt asiakas ja minä käytän nyt aikaa niin paljon kuin minä haluan. Se itsekeskeinen paskahan on juuri se hidastelija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mulla on sellainen radikaali käsitys, että olen kaupassa asiakas enkä töissä. Siksi kaivan lompsan esiin ihan silloin kun itse haluan ja toimin juuri siinä tahdissa kun mulle sopii.
T. minua ei v*ttujakaan kiinnosta muut jonossa olevat
Ei tietenkään kiinnosta, sehän on liikkeenharjoittajan päänvaiva. Jos hän ei halua jonoja, hän laittaa tarpeeksi henkilökuntaa kassalle. Minä olen asiakas.
Sinä olet asiakas kyllä, ja maksat henkilökunnan määrän ostamiesi tuotteiden hinnassa. Ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Olisi tosiaankin ystävällistä kauppiailta palkata pakkaajia sinne hihnan päähän. Voisin itse keskittyä siihen maksamiseen, etälukukortilla, kanta-asiakaskortilla, luottokortilla, pankkikortilla, käteisellä...
Tosiaankin! Minun tehtäväni on maksaa ostokseni ja teen sen omaan tahtiin. Jos se jotain hikip:llua suututtaa, voi valita seuraavan kaupan ja mieluiten seuraavassa kaupungissa.
Eivät ole mammat vielä uskaltaneet aukoa päätään, mutta odotan toiveikkaasti!
Voit olla varma, että jos mun tielle osut, niin pää aukeaa ja isolla volyymilla. On auennut ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mulla on sellainen radikaali käsitys, että olen kaupassa asiakas enkä töissä. Siksi kaivan lompsan esiin ihan silloin kun itse haluan ja toimin juuri siinä tahdissa kun mulle sopii.
T. minua ei v*ttujakaan kiinnosta muut jonossa olevat
Ei tietenkään kiinnosta, sehän on liikkeenharjoittajan päänvaiva. Jos hän ei halua jonoja, hän laittaa tarpeeksi henkilökuntaa kassalle. Minä olen asiakas.
Minä olen kenties jonossa takanasi ja odotan että jono etenisi hieman... Minäkin olen asiakas!
Ei maailma pyöri sinun ympärillä.
Otan aina lompakon esiin kun jonotan ja olen latonut jo tavarat hihnalle. Mutta pari kertaa on käynyt niin että kassalle ei ole ollut ollenkaan jonoa, joten ladottuani tavarat en ehdi kaivamaan lompakkoa ennen kuin kassa nappaa viimeisen tavaran ja kertoo loppusumman, vaan olen tässä vaihessa vielä kaivamassa laukkua. Annas olla kun jonoon tulee asiakas/asiakkaita, molemmilla kerroilla olen kuullut puhinaa ja saanut murhaavia katseita. Se on todella ärsyttävää. Tehnyt mieli sanoa, että voi anteeksi, tälle kassalle ei ollut jonoa joten en missään välissä ole valitettavasti ehtinyt kaivaa lompakkoani valmiiksi esiin.
En ole robotti. En ole vastuussa takana olevien sekuntiaikataulusta. Tule sinä kroonisesti kiireinen sinne kauppaan 30 sekuntia aikaisemmin, niin ei tule kiire eikä tartte epäkohteliaasti eläkeläisille puhista jostain lompakon etsimisestä. Maailmassa on muitakin arvoja kuin tehokkuus. Vaikka sinä ehkä oletkin täydellinen ihminen, niin se edellä oleva saattaa olla migreenissä, adhd, muistisairas tai ehkä peräti vaan leppoisalla ja hyvällä tuulella.
Jos noin herättää närää kanssaihmiset normaalissa elämäntilanteessa niin ehkä kannattaa tilata ruuat kotiin!
Tässähän olisi jollekin TV:n huumori ohjelmalle ainesta sketseihin pitkäksi aikaa, tai piilokameralle :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi tosiaankin ystävällistä kauppiailta palkata pakkaajia sinne hihnan päähän. Voisin itse keskittyä siihen maksamiseen, etälukukortilla, kanta-asiakaskortilla, luottokortilla, pankkikortilla, käteisellä...
Tosiaankin! Minun tehtäväni on maksaa ostokseni ja teen sen omaan tahtiin. Jos se jotain hikip:llua suututtaa, voi valita seuraavan kaupan ja mieluiten seuraavassa kaupungissa.
Eivät ole mammat vielä uskaltaneet aukoa päätään, mutta odotan toiveikkaasti!
Voit olla varma, että jos mun tielle osut, niin pää aukeaa ja isolla volyymilla. On auennut ennenkin.
Odottelen toiveikkaasti!
Vierailija kirjoitti:
Jotku ovat näköjän ylpeitä siitä käyvät hitaalla. Mahtaisiko johtua jostain lääkkeistä?
Tai näillä jupisijoilla lääkkeen puutteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos takanani jonossa on kelloa vilkuileva, jalalta toiselle vaihtava ja tuskastuneena huokaileva kanssa-asiakas, oma vauhtini hidastuu jotenkin aivan huomaamatta. Normaalisti kyllä otan lompakon esille, mutta valitsen maksuvälineen vasta loppusumman nädessäni, jolloin tiedän maksanko kortilla vai käteisellä.
Oikein, aina kannattaa tehdä pientä kiusaa takana olevalle ihmiselle, jos vain mahdollisuus tarjoutuu! Parastahan se on silloin, jos kanssajonottajalla on esimerkiksi juuri viimeinen bussi lähdössä tai järjetön kusihätä päällä.
Aina kannattaa tehdä pientä kiusaa ihmiselle, jonka koko olemus huutaa kuinka MINULLA on kiire, MINULLA on sitä ja tätä, MINÄ haluan nyt maksamaan, MINÄ olen tärkeämpi kuin sinä.
Minä olen nyt asiakas ja minä käytän nyt aikaa niin paljon kuin minä haluan. Se itsekeskeinen paskahan on juuri se hidastelija.
Miksi et varaa riittävästi aikaa, vaan itsekkäästi vaadit muita saattamaan aikataulusi kuntoon.
No otanpas. Älä sinä minulle rupea.
Joillekin marketissa käyminen kuuluu ilmeisesti elämän suuriin asioihin ja on päivän kohokohta, kun sekuntikellolla mitataan muiden kassalla käyttämää aikaa. Lisäksi kassajono ja marketit yleensä tuntuvat olevan sopiva paikka aggressioiden keräämiseen. Outoa, mutta tunnetustihan meitä riittää joka junaan ja jotkut jäävät asemalle :D
voiv1ttuminäsanon kirjoitti:
Hätähousu kyllä keksii jotain muuta valittamista sitten.
Harva tuntuu tajuavan, että sen kortin voi laittaa siihen masiinaan heti, kun eka tuote on mennyt läpi.
Ei ole mitään syytä olla ottamatta maksuvälinettä ajoissa esiin. Se on vain kohteliasta kaikkia kohtaan. Ihmettelen, miten typeriä ihmisiä Suomesta löytyy, kun pitää sekoilla kassalla ja pitää sitä hidastelua vielä jotenkin omana oikeutenaan.
Vierailija kirjoitti:
voiv1ttuminäsanon kirjoitti:
Hätähousu kyllä keksii jotain muuta valittamista sitten.
Kyllä! Hän oirehtii juuri tuolla tavoin pyrkien komentelemaan muita. Tällaisia toisten asioihin puuttujia on paljon mm. kerrostaloissa.
Käytöksellä on sielulliset alkuperät.
Vanhukset pois kaupoista joku sanoi. Jep. Vastaavasti ajattelevat voisivat sitten kertoa mihin ikään asti heillä itsellään on vielä lupa käydä kaupassa ja minkä jälkeen pitää pysyä kotona neljän seinän sisällä, jotta asiointi ei hidasta nuorempia.