Miksi et ota kassalla lompakkoa/korttia/rahaa esille hyvissä ajoin?
Miksi möllötät passiivisena jonossa ja sen ajan kun myyjä vetää ostokset kassan läpi ja alat kaivaa lompakkoa, korttia, bonuskortteja ja muuta sälää vasta kun myyjä sanoo ostosten loppusumman? Miksi et kykene ottamaan niitä esiin siinä jonossa seisoskellessa tai viimeistään heti kun tulee sinun vuorosi?
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos takanani jonossa on kelloa vilkuileva, jalalta toiselle vaihtava ja tuskastuneena huokaileva kanssa-asiakas, oma vauhtini hidastuu jotenkin aivan huomaamatta. Normaalisti kyllä otan lompakon esille, mutta valitsen maksuvälineen vasta loppusumman nädessäni, jolloin tiedän maksanko kortilla vai käteisellä.
Oikein, aina kannattaa tehdä pientä kiusaa takana olevalle ihmiselle, jos vain mahdollisuus tarjoutuu! Parastahan se on silloin, jos kanssajonottajalla on esimerkiksi juuri viimeinen bussi lähdössä tai järjetön kusihätä päällä.
Aina kannattaa tehdä pientä kiusaa ihmiselle, jonka koko olemus huutaa kuinka MINULLA on kiire, MINULLA on sitä ja tätä, MINÄ haluan nyt maksamaan, MINÄ olen tärkeämpi kuin sinä.
Minä olen nyt asiakas ja minä käytän nyt aikaa niin paljon kuin minä haluan. Se itsekeskeinen paskahan on juuri se hidastelija.
Kyllä sinä olet myös asiakas joten kun on sinun vuorosi olla palvelualan kassalla saat ihan rauhassa käyttää kaiken ajan mitä tarvitset.
Kun nimenomaan sitää aikaa ei tarvita. Miten se onnistuu toisilta ja toisilla se maksaminen on niin mahdottoman vaikeaa? Panee miettimään, onko näiden kassalla sählääjien koko elämä samanlaista sotkemista.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla kaupassa käynti aikuiselle ihmiselle noin vaikeaa?
Tässä miten homma hoituu:
Menet kauppaan. Otat korin (tai kärryn). Noukit tarvitsemasi hyödykkeet. Siirryt kassoja kohden. Jos haluat pelata varman päälle, valitse kassa, jossa ei oteta vastaan Veikkauksen pelejä sun muita toto-lippulappuja.
Lado tavarat kassahihnalle. Muista muovipussi(t), mikäli sinulla ei satu olemaan kauppakassi mukana. Laita suosiolla se kapula ostostesi jälkeen.
Tervehdi myyjää. Kaiva lompakkosi valmiiksi. Jos ostoksia on paljon, ala pakkaamaan samalla, kun myyjä vetää tavaroita koodinlukijasta läpi. Huom. Raskaammat pohjalle, kananmumat päälle.
Kun viimeisiä tavaroita vedetään lukijan läpi, jätä pakkaaminen kesken ja ota kortti lompakosta. Myyjä kertoo sinulle summan, sanot "kiitos" ja näpytät sen pin-koodisi maksulaitteeseen. Otat kortin pois, saat myyjältä kuitin ja sanot taas "kiitos". Mikäli kassa toivottaa hyvää päivänjatkoa tai viikonloppua, vastaat samalla mitalla.
No, sitten otat askeleen taaksepäin, tunget kuitin ja kortin lompsaan ja jatkat pakkaamista. Ding dong. Valmista tuli.
Kukaan ei joutunut odottamaan ketään, jono liikkui, suorituksesi oli virtaviivainen ja puhisevia mammoja ei kerinnyt taaksesi juuri kasaantua.
Voit printata tämän mukaasi seuraavalle kauppareissulle. Kannattaa myös varmaan harjoitella myös kotona miehen kanssa. Hän voi olla kassa ja sinä asiakas.
Harjoittelemalla täydelliseksi!!
Hei siellä! Mähän teen juuri näin!! Kiva, että osaan jo! TOtta puhuen mä olen luullut, että olen ainoa :(
Teet niin tai näin, aina on väärinpäin.
Itse pyrin ottamaan kortit käteeni, kun ostamani tuotteet ovat vielä liukuhihnalla, mutta sekin aika on pois kun en voi jättää valvomatta kortteja (eikä aina edes laskutilaa) tavaroiden pakkaamisesta, joka taas ruuhkauttaa kassan työtä seuraavan asiakkaan kohdalla, jos minua edeltä asiakas ei ole ehtinyt pakata.
Minua ei kyllä yhtään haittaa, jos joku kaivaa pussistaan kortit, vasta kun kassa sanoo loppusumman, sillä en elä vapaa-aikana minuutti aikataululla, eikä muutaman minuutin etumatka tai viive ole minulle merkityksellinen, sillä on samantekevää tulenko kaupasta muutaman minuutin etuajassa vai myöhemmin, kun en kuitenkaan osaisi käyttää niitä tehokkaasti, vaan kun tulen kotiin kiireet kuitenkin loppuvat siihen.
Oletteko huomanneet, että nämä kassalla möllöttäjät ovat muutenkin jotenkin hitaan ja laiskan näköisiä? Ylipainoa AINA kymmeniä kiloja.
Minä minä.... Kun ei ole mulla kiire, saa muutkin odottaa. Miksi vittumaisuus ja tyhmyys? Ei ole selitystä!!!! Yksi laji on etuilijat ja huomauttelijat. Usein keski-ikäiset ukot. Ei kannata vastata mitään.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko huomanneet, että nämä kassalla möllöttäjät ovat muutenkin jotenkin hitaan ja laiskan näköisiä? Ylipainoa AINA kymmeniä kiloja.
Ylipainoon en ole kiinnittänyt huomiota, vaan lapsiperheisiin, joiden lapset järjestävät melkoisen performanssin asioidessaan "mukana".
Ne juuri niitä hitaimpia ovat, eivät vanhukset parin nakkipakettinsa kanssa.
Yleensäkin ne jotka ostavat jättimäiset kärryt täyteen junkkia! Menee aikaa siihen lappamiseen ja kassaneidillä sekavan läjän setvimiseen. Puolet hedelmistä punnitsematta.
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmettelen minä! Vittu varsinkin kaikki vanhat kääkät jotka tärisevin käsin alkaa helvetin hitaasti laskemaan eläkehilujaan vasta kun myyjä sanonut summan!! Vanhoilta ihmisiltä pitäisi kieltää kaupassa käynti ja muilta vajailta myös!!!!
Ja tälläisten minä minä tyyppien takia alankin miettiä ottaisko minkä raaputus arvan, porukka vai ei, kun ai bonukset unohtui ja vieläkö se kuulkaa kassaneiti jaakon veljen poika työharjoittelussa teillä ja haetkos sen kuulumisia kertomaan. Ai niin ne tupakit piti ostaa annatteko sen lapun missä on ne mutta mistäs minä tiedän mikä koodi se on , Se aski on muistaakseni punainen vai oliko peräti valkoinen, ei mutta sehän polttikin piippua, mitås.............;D TAVATAAN KASSALLA minä ensin tyyppi!
Ootteko muuten ikinä huomanneet, että kuinka hitaita ne Ikean pikakassat on kun käyttäjät on niin saakelin hidasälyisiä?
Pitäis olla joku pikakassa-ajokortti ennenkun niitä saisi käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Juu ja na takana huohottavat ET:n ja villisian näköisiä Stubin hampaat omaavia hönöjä
Enhän minä siinä tyhjänpanttina möllötä!
Ostoksia on kukkurakärryllinen ja siinä vaiheessa on kun kassa aloittaa tavaroitteni käsittelyn, minulla on vielä kärry puolillaan. Miksi minun pitäisi hidastaa tavaroiden käsittelyä pitämällä lompakkoa kädessäni? Kun kärry on tyhjä, kipaisen oitis toiseen päähän pakkaamaan. Kun kassa sanoo loppusumman, siirryn maksamaan. Lompakko on laukussani erillisessä sisätaskussa, josta se löytyy heti. Maksutapahtuma on sekunteja.
Oma lukunsa on se, että yleensä kassapiste menee tavaroistani tukkoon ja kassanhoitaja joutuu tekemään luovia ratkaisuja tai jopa odottamaan, että oma laarini on tyhjentynyt. Mutta eihän asiakas voi ostaa liikaa.
En olekaan ennen tajunnut, että unohtuneen kapulan asettaminen edelläolevan ostoksien väliin on joku tappion merkki. Viisastuin nyt suuresti, olen ilmeisesti ajatellut asioita tähän asti liian sinisilmäisesti.
Nyt alkoi vetuttamaan niin paljon etten mene kauppaan kuin illalla kymmentä vaille yhdeksän. Saan juosta kaupan läpi rauhassa, vetelehtijät makoilevat jo kotonaan.
ikea kirjoitti:
Ootteko muuten ikinä huomanneet, että kuinka hitaita ne Ikean pikakassat on kun käyttäjät on niin saakelin hidasälyisiä?
Pitäis olla joku pikakassa-ajokortti ennenkun niitä saisi käyttää.
Ja tälläiset vouhottajat pitäisi jo syntyessään syöttää ketuille.
Aika jännä juttu, tämä suomalainen ilmiö, kun päästään kassalle, tulee armoton kiire ja ne muutamat minuutit halutaan käyttää huipputehokkaasti, eikä toisia asiakkaita siedetä, mutta ennen kassalle menoa on ollut aikaa maleksia kaikessa rauhassa kaupassa ja vatvoa mitä sinne ostoskärryynsä pistää ja mitä ei - ilman mitään kiirettä. Mutta auta armias se ostosten maksaminen, kuinka se monelle käy psyykkeelle.
K
Vierailija kirjoitti:
Miksi möllötät passiivisena jonossa ja sen ajan kun myyjä vetää ostokset kassan läpi ja alat kaivaa lompakkoa, korttia, bonuskortteja ja muuta sälää vasta kun myyjä sanoo ostosten loppusumman? Miksi et kykene ottamaan niitä esiin siinä jonossa seisoskellessa tai viimeistään heti kun tulee sinun vuorosi?
Kuole stressiis hikinaama :D
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmettelen minä! Vittu varsinkin kaikki vanhat kääkät jotka tärisevin käsin alkaa helvetin hitaasti laskemaan eläkehilujaan vasta kun myyjä sanonut summan!! Vanhoilta ihmisiltä pitäisi kieltää kaupassa käynti ja muilta vajailta myös!!!!
Vituakos SINÄ siellä teet maksavien asiakkaiden edessä tukkona mee saatanan hönö hyppeleen tasajalkaa ulos jos on tuska kaupassa käynnistä.
Vierailija kirjoitti:
Jus tällaisia mulkkuja on kiva kiusata H I D A S T A M A L L A. Ai vittu kun olis kiva nähdä näiden lento oravien ilmeet vanhan ajan alkossa jossa vähääkään otsa suonoapullisteleva jonottaja lensi ulos.
Kumpi oli ensin kpula vai kauppa?
"Jos ostoksia on paljon, ala pakkaamaan samalla, kun myyjä vetää tavaroita koodinlukijasta läpi.."
Tämä ei onnistu multa. Jään odottamaan maksukohtaan ja maksan ensin. En kertakaikkiaan ylety sinne pakkauspäähän enkä halua paniikissa sohia sieltä päästä takaisin maksukohtaan.
Joskus olen unohtunut ajatuksiini mm. kassalla. Syynä on ollut silloin silkka väsymys töistä tai jokin suuri suru. Anteeksi.
Kyllä. Eivät vanhukset tahallaan hidastele. Voi tosiaan iästä johtuen toiminta olla hitaampaa, liikkuminen hidasta ja jotkut vanhukset tosiaan ovat yksinäisiä ja tykkäävät vaihtaa muutaman sanan.
Olen kaupassa töissä ja kyllä vähän ärsyttää "kiireiset", jotka tunkevat sieltä jo työntämään rahaa käteen tai korttia koneeseen, ennen kuin toinen on edes ehtinyt kassalta pois. Varsinkin jos maksuvuoroaan lopettelee todella vanha ihminen, odotan siihen asti, että hän on ehtinyt pois kassalta ja sitten vasta huomioin sen seuraavana jyräävän. Tai voin toki jo tervehtiä, mutta vuoronsa saa vasta edellisen mentyä. Kun ei siihen todellisuudessa mene puolta minuuttia kauempaa, ei ole elämä siitä kiinni