Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nopea lihominen kuntosalin aloituksen jälkeen - loppuuko joskus?

Vierailija
27.03.2016 |

Toivoisin kommentteja kokeneilta. Aloitin joulukuulta kuntosalilla treenauksen ja ensin vaikutti hyvältä. Oli hoikka tunne kropassa ja hyvä olo. En ottanut mitään ruokavaliota mukaan, vaan katsoin että laadukas kotiruoka riittää.

Helmikuussa alkoi kuitenkin nälkä ja voimakkaat mielihalut vaivata. Pahinta oli iltasyöminen. Saatoin syödä peräkkäin vaikka 6 leipää, appelsiinin, palan juustoa, omenan... Vaikka alla oli normaali iltaruoka. Oli ahdistavan täysi olo mutta teki vain vielä mieli syödä, syödä ja syödä. Ihan hirveää. Ihan kuin aivastuttaisi vaikka ei voisi aivastaa, ja tunne jatkuu aina vaan iltaan ja yöhön asti. Yritin kasvattaa aamupaloja ja lisätä proteeinia, mutta ei ollut merkittävää vaikutusta.

En vielä ole antanut periksi sipseille ja karkeille, mutta painoa on tullut lisää. Peilistä näkyy turvonnut kuva. Kumartuminen ahdistaa. Salilla käynnistä on hävinnyt ilo kun kaikki on niin inhottavaa ylensyöneenä.

Mikään muu ei ole muuttunut kuin sali joten siksi syyttävä sormi osoittaa sinne. Onko jollekin muulle tullut hallitsemattomia mielitekoja sieltä? Ennen kaikkea, mitä teen, jatkanko salilla käyntiä vai lopetanko että saan syömisen hallintaan? Onko tämä normaali vaihe joka menee ohi? Mielitekoja en pysty jatkuvasti vastustamaan koska muuten kärsii nukkumisesta lähtien kaikki muu elämä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaako sulla treeniaika siten, että sen jälkeen on hirvee nälkä ? Mihin aikaan käyt salilla ?

Saatko tarpeeksi proteiineja jotka pitää näläntunteen poissa ?

Vierailija
2/7 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppui ainakin mulla ja jossain vaiheessa alkoi paino tippumaan. Kun aloitin salin painoin 68kg, paino nousi parissa kuukaudessa 72 kiloon ja alkoi laskemaan tasaisesti kun ruokahalu ei ollut enää niin kova. Lopulta paino tippui 64 kiloon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt väärin.

Selkeästi sun kroppa ei saa ravinnosta sitä mitä tarvitsee, iltasyöpöttely viittaa siihen.

Listaa tähän mitä söit eilen ja n. kellonaika?

Vierailija
4/7 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama.Tai siis syöminen ei lisääntynyt mutta painoa tuli.Manasin asiaa salin pitäjälle,joka pyysi multa ruoka päiväkirjan parilta viikolta.Kun näki sen tuumas,syöt liian vähän.Teki mulle esimerkki päivän mitä pitää syödä.n.2200 kaloria päivässä treenipäivinä enemmän.Perussäännöksi sanoi että aamupalalla,lounaalla ja iltapalalla pitää syödä 30g proteiinia,sekä tietty oikeenlaisia hiilareita.

Mulla elimistö ollut pitkään säästöliekillä,kun oon yrittänyt laihduttaa,nyt tuo Kauhia määrä mitä syön,pitäs vaikuttaa aineenvaihduntaan ja kuhan se vilkastuu ni sittiputetaan kaloreita mut ei liikaa.

Nyt paino on tullu pikkisen alaspäin.Tosin salin pitäjä varoitti et paino voi tehä vielä pyrähyksen ylöspäin mut en saa stressata siitä.

Jatka ihmeessä salilla käyntiä ja koita saada Ruokailut kondikseen!Tsemppiä!

Vierailija
5/7 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista.

1: Jossain vaiheessa ennen syömishimojen alkamista oli kovia heikotuskohtauksia treenin jälkeen. Kevensin vähän treeniä silloin ja aloin ottaa jotain syötävää mukaan heti treenin päälle syötäväksi ja se auttoi siihen.

3: Olen nyt muutaman päivän syönyt ihan päin p-tä pääsiäisen takia, lampaanviulua, punaviiniä ja mämmiä yms. kumppaneita. Sitä aikaisemmilta päiviltä en muista tarkasti mutta voin kirjata tänne jossain vaiheessa ensi viikkoa kun on palattu arkeen. Nyt ainakin maaliskuun ajan olen saanut mielestäni tarpeeksi proteiinia eli sen 1-2 g/painokilo, ja se painottuu aamuun. Mielitekoja tulee silti. Esim. aamuisin syön puuron ja raejuuston lisäksi aina pari kananmunaa.

4: Mielenkiintoista kuulla. Itselläni oli taustalla noin puolen vuoden aika hiljainen kausi loukkaantumisen ja pitkän työputken takia, ja olen myös yrittänyt syöd ämelko vähän että paino ei nousisi. Ei olisi ihan pois suljettua että sama olisi minullakin käynnissä kuin sinulla.

-AP

Vierailija
6/7 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vika on tuossa iltasyömisessä.6 palaa leipää ja et tajua mistä se paino on tullut?

Vierailija
7/7 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ainakaan loppunut. Treenaamisen alussa 65kg ja nyt 105kg

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä