Miten kukaan uskaltaa olla uskomatta Jeesukseen?
Tai edes yrittämättä uskoa? Eikö teitä mietitytä yhtään, että jos onkin niin kuin kristinusko opettaa ja pelastus tulee (vain) uskosta Jeesukseen?
Kommentit (165)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä kaikki muut uskonnot, joissa Jeesus ei ole pelastaja, mistä tiedät niiden olevan vääriä?
Muissa uskonnoissa ei ole pelastajaa, vaan omilla teoilla ja rituaaleilla yrittävät saada hyväksyntää Jumalalta. Kristinusko poikkeaa kaikista muista uskonnoista tässä ratkaisevassa asiassa.
Jumala tuli itse nöyränä palvelijana ( Jeesus) kärsimään ja kuolemaan syntiemme vuoksi, Hänen verensä lunasti meidän synnit, niin että jos turvaudumme Häneen saamme synnit anteeksi.
Ihminen on liian syntinen sovittamaan omat syntinsä, ja jokainen on lähtökohtaisesti ansainnut Helvetin.
Raamattu on todistanut olevansa totta; johdonmukaisuus, ennusteet jotka ovat kaikki toteutuneet tähän mennessä, historia, arkeologia, y.m.
Olen itse saanut ottaa Jeesus vastaan elämääni kohta 4 v sitten, Jum
Just. Eli sinä pelastut me muut ei. Kuule kun itse olen yrittänyt "uskoa" eli rukoilla mutta eipä tuo minua ole pelastanut joten mitä sinäkin tulet leuhkimaan pelastuksellasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä kaikki muut uskonnot, joissa Jeesus ei ole pelastaja, mistä tiedät niiden olevan vääriä?
Muissa uskonnoissa ei ole pelastajaa, vaan omilla teoilla ja rituaaleilla yrittävät saada hyväksyntää Jumalalta. Kristinusko poikkeaa kaikista muista uskonnoista tässä ratkaisevassa asiassa.
Jumala tuli itse nöyränä palvelijana ( Jeesus) kärsimään ja kuolemaan syntiemme vuoksi, Hänen verensä lunasti meidän synnit, niin että jos turvaudumme Häneen saamme synnit anteeksi.
Ihminen on liian syntinen sovittamaan omat syntinsä, ja jokainen on lähtökohtaisesti ansainnut Helvetin.
Raamattu on todistanut olevansa totta; johdonmukaisuus, ennusteet jotka ovat kaikki toteutuneet tähän mennessä, historia, arkeologia, y.m.
Kaikkien muidenkin uskontojen ennustukset on toteutuneet jo moneen kertaan. Raamatunkin kaikkien ennustusten toteutumisessa on jo menossa ties kuinka mones kierros.
Vierailija kirjoitti:
Koska kukaan ei voi varmuuden vuoksi uskoa johonkin, tai pitäisi uskoa aika moneen asiaan.
Uskon itse Jeesukseen,mutta omien vahvojen kokemusten kautta ja vain niiden. En olisi ikinä uskonut enkä uskonutkaan siksi että joku käski/kertoi.
Etkö siksikään, että Raamattu sen kertoo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse saanut ot
En leuhki. Toivon että sinäkin saisit ottaa Jeesus vastaan elämääsi. Älä luovuta, Jumalalla on oma aikataulunsa, joka ei ole sama kun meidän. Joskus saamme odottaa rukousvastausta, ja voi tuntua toivottomalta.
Jatka etsimistä, jatka rukoila. Jumala kuulee ja rakastaa sinua valtavasti.
Kaikkea hyvää Sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amen!
Herran pelko on viisauden alku. Kyllä minäkin sisimmässäni tiesin että Jumala on olemassa ja Saatanakin sen tietää. Mutta usko ei ole sitä että uskoo Jumalan olevan olemassa. Voit uskoa vaikka joka sanan todeksi mitä Raamatussa on.
Tajusin kuitenkin että jos minä en nyt vastaa Jumalan kutsuun, jos en nyt tee ratkaisuani, minä menen helvettiin. Ja ei, en halua sinne. Kamppailin itseni kanssa. Yritin tehdä kauppaa, jos vähän toista jalkaa pitäisin maailmassa. Mutta tiesin että minun on annettava koko elämäni, laitettava kaikki pelimerkit Jeesukselle. Kaikki toivo vain Häneen. Ja tein sen ratkaisun. En menettänyt mitään. Pelkäsin menettäväni jotain, mutta se olikin vain Saatanan valhetta.
Voisin kai sanoa että pelko auttoi minua tekemään ratkaisun, mutta pelko ei ole syy olla uskossa, vaan se että rakastan Jumalaa kaikesta sydämestäni. En halua murehduttaa Pyhää Henkeä ja olen kiitollinen Jeesukselle, että hän antoi henkensä ristillä minun puolestani, niin kuin kaikkien ihmisten.
Minun parhaatkin tekoni ovat kuin saastainen vaate Jumalan edessä, mikään oma tekoni ei auta minua pelastumaan helvetiltä. Jeesus maksoi minun syntini.
Eiköhän nykypäivänä ihmiset ole jo niin valveutuneita, ettei satuolentoihin uskota.
Toista se oli vielä keskiajalla.
Mua ei oo aivopesty niin on helppoa olla uskomatta näihin juttuihin.
Vierailija kirjoitti:
Herran pelko on viisauden alku. Kyllä minäkin sisimmässäni tiesin että Jumala on olemassa ja Saatanakin sen tietää. Mutta usko ei ole sitä että uskoo Jumalan olevan olemassa. Voit uskoa vaikka joka sanan todeksi mitä Raamatussa on.
Tajusin kuitenkin että jos minä en nyt vastaa Jumalan kutsuun, jos en nyt tee ratkaisuani, minä menen helvettiin. Ja ei, en halua sinne. Kamppailin itseni kanssa. Yritin tehdä kauppaa, jos vähän toista jalkaa pitäisin maailmassa. Mutta tiesin että minun on annettava koko elämäni, laitettava kaikki pelimerkit Jeesukselle. Kaikki toivo vain Häneen. Ja tein sen ratkaisun. En menettänyt mitään. Pelkäsin menettäväni jotain, mutta se olikin vain Saatanan valhetta.
Voisin kai sanoa että pelko auttoi minua tekemään ratkaisun, mutta pelko ei ole syy olla uskossa, vaan se että rakastan Jumalaa kaikesta sydämestäni. En halua murehduttaa Pyhää Henkeä ja olen kiitollinen Jeesukselle, että hän antoi henkensä ri
💓
Miten sinä uskallat olla uskomatta spagettimonsteriin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ihmiset jotka elivät ennen Jeesusta joutuivat siis automaattisesti helvettiin. Mukaan lukien Mooses yms. juutalaiset.
Tämä Raamatun logiikka ei toimi.
Olen saanut käsityksen että kyllä ne ihmiset silti pelastui kun uskoi Jumalaan vaikkei Jeesus ollut vielä syntynyt.
No niin, mitä virkaa sillä ristiinnaulitsemisspektaakkelilla sitten oli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne n. 67 % ihmiskunnasta jotka eivät ole kristittyjä? Willi veikkaus.
Kristinusko on toistaiseksi suurin maailmanuskonto.
Mitä sitten. Ei todista jumalasta mitenkään?
Tämä uskisten kanssa väittely muistuttaa erehdyttävästi ajatusten vaihtoa kolmevuotiaan kummipoikani kanssa.
Logiikasta viis, minä olen silti parempi ja ehdottomasti oikeassa. :)
Ei vaadi mitään ponnistelua olla uskomatta kun ei ole lapsena iskostettu raamattujuttuja päähän.
Vierailija kirjoitti:
Tämä uskisten kanssa väittely muistuttaa erehdyttävästi ajatusten vaihtoa kolmevuotiaan kummipoikani kanssa.
Minua ahdistaa se, että kysytään perusteluja muiden henkisten polkujen vääryydestä/viallisuudesta ja siitä, miten voidaan tuomita helvettiin ihmisiä, jotka eivät ole koskaan edes kuulleet kristinuskosta. Vastauksena tulee henkilökohtaista jeesustelua, ja pahimmillaan itsekyhätty teoria siitä, että jumala kyllä tietää, ettei evankeliumi olisi tietyssä maankolkassa jakeluun uponnut, eli helvettiin vaan suoraan. Tästä ei myöskään tarvitse huolta kantaa koska jumala tietää!
Jotenkin, no, ahdistaa taas ihan sairaasti tämä logiikattomuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan karmeita epäuskon ja ymmärtämättömyyden kommentteja täällä. Ihmiset eivät tajua omaa parastaan. Luulevat tietävänsä iankaikkisuusasiat oman mutu-tuntumansa kautta.
Mutta tämäkin todistaa Raamatun pitävän paikkansa. Sillä Raamatun mukaan kukaan ei voikaan uskoa, jos ei Jumala itse kutsu ihmistä pelastukseen.
Valitettavasti vain moni kulkee tämänkin kutsun ohi, eikä tajua, että se, että esim. osallistuu tällaisiin netissä käytäviin uskonkeskusteluihin, on jo sitä Jumalan kutsua ja herättelyä, jotta ihminen heräisi etsimään totuutta ja lopulta pelastuisi.
Entä ne hindulaiset, buddhalaiset, islamilaiset ja ateistiset valtiot joissa kukaan ei ole koskaan kuullutkaan mistään jeesuksesta? Meinaatko, että kaikki nuo ovat jollakin syyllä X menossa helvettiin - vain huonolla syntymäsäkällä?
Ihmiset jotka eivät lainkaan ole kuulleet Jeesuksesta ( mikä tosiaan on nykyään äärettömän pieni osa ihmisistä ), tuomitaan vanhan liiton mukaan = tekojensa mukaan. Näin Raamattu sanoo.
Vanha liitto oli aika ennen Jeesuksen sovitustyötä.
Vierailija kirjoitti:
Minä kannatan juutalaisten näkemystä pelastuksesta eli että kaikki moraalisesti eläneet ihmiset pelastuvat uskosta huolimatta.
En ole koskaan myöskään ymmärtänyt Jeesuksen "laiskuutta". Jos taivaaseen pääsee vain uskomalla Jeesukseen ja kaikki muut joutuvat kadotukseen, niin miksei Jeesus tee enemmän. Käski vain silloin parituhatta vuotta sitten kaikkien kertoa itsestään kavereilleen ja on sitten ilmeisesti vain hengaillut taivaassa sen jälkeen. Jos minä olisin Jeesus ja haluaisin kaikkien pelastuvan, tekisin kyllä kaikkeni, että ihmiset uskoisivat minuun. Tai siis enemmän kuin ilmestyisin välillä tortilloihin.
LOL mun varmistusnumero on 666
Minä kannatan juutalaisten näkemystä pelastuksesta
Pelastus onkin Raamatun mukaan juutalaisista. Nimittäin juutalaisen naisen kautta syntyneestä Jeesuksesta Kristuksesta, joka syntyi juutalaisen kansan eli Jumalan omaisuuskansan pariin.
Jeesus on se, jota pitää kuunnella pelastusasiassa, sillä Jumala itse ilmoitti, että "Häntä kuulkaa". Sillä pelastuminen ei ole joku mielipideasia, vaan pelastuminen tapahtuu siten kuin Jumala on sen määrännyt tapahtuvaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys ei ole mistään uskovaisten tietämyksestä ja oikeassa olemisesta, vaan Raamatun ilmoituksesta, jota uskovat kertovat.
Raamattua voit sinäkin ihan vapaasti tutkia ja lukea, ettei tarvitse kitistä. Ei se mikään kielletty kirja ole. Päinvastoin. Jumalan tahto on, että kaikki ihmiset tietäisivät, mitä siellä sanotaan, jotta kaikki saisivat tietää totuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ahdistaa se, että kysytään perusteluja muiden henkisten polkujen vääryydestä/viallisuudesta ja siitä, miten voidaan tuomita helvettiin ihmisiä, jotka eivät ole koskaan edes kuulleet kristinuskosta. Vastauksena tulee henkilökohtaista jeesustelua, ja pahimmillaan itsekyhätty teoria siitä, että jumala kyllä tietää, ettei evankeliumi olisi tietyssä maankolkassa jakeluun uponnut, eli helvettiin vaan suoraan. Tästä ei myöskään tarvitse huolta kantaa koska jumala tietää!
Jotenkin, no, ahdistaa taas ihan sairaasti tämä logiikattomuus.
Jumala on sinusta siis sinua itseäsi tyhmempi, epälooginen olento, joka ei tajua mistään mitään. Mutta sinä sen sijaan kyllä tiedät, miten asiat ovat. 😂
Olen itse saanut ottaa Jeesus vastaan elämääni kohta 4 v sitten, Jumala antoi minulle uskon, kriisitilanteessa. Jessus toi rauhan.
Jeesus; olen Tie, Totuus ja Elämä !
T. Eri