Miten kukaan uskaltaa olla uskomatta Jeesukseen?
Tai edes yrittämättä uskoa? Eikö teitä mietitytä yhtään, että jos onkin niin kuin kristinusko opettaa ja pelastus tulee (vain) uskosta Jeesukseen?
Kommentit (165)
No mun mielestä sellainen systeemi ei ole eettinen ja oikein, että vain Jeesukseen uskomalla voi pelastua, ja muuten kohtalona on joku ikuinen kidutus helvetissä. Kyllä silloin melkein pitäis ihan periaatteesta valita se helvetti. Muutenhan sitä menis vaan pelon takia pahan puolelle. Luultavasti siellä helvetissä toki toivois valinneensa toisin.
Ai miten kukaan uskaltaa olla uskomatta Jeesukseen? No sen takia, että pelko on huono syy uskoa yhtään mihinkään. Ja siihenhän uskonnot juuri perustuu. Pelkoon.
Ja minkälaista kunnioitusta ja arvostusta herättää kukaan henkilö tai jumala, joka itse saarnaa lähimmäisenrakkaudesta, mutta on kuitenkin itse valmis tuomitsemaan tottelemattomat lapsensa kadotukseen? Ei herätä omalla kohdallaan minkäänlaista kunnioitusta. Mutta raamattu ei olekaan jumalan kirjoittama, vaan ihmisen.
Jumalaan kuitenkin uskon. Jumala on rakkaus. Kadotusta ei ole. Tai tavallaan on, mutta se on vain sitä, että olemme unohtaneet oman jumalallisen alkuperämme. Toimimme täällä maan päällä oman mielemme vallassa. Tietoisuus loistaa poissaolollaan.
Kristinusko - ja muutkin -perustuu diktatuuriin ja ajattelun vapauden riistämiseen. Uskonto on muutenkin ihmisoikeuksien vastaista joten älkää möliskö joka ketjusta tästä yhteiskuntarauhaa häiriköivistä kultista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan karmeita epäuskon ja ymmärtämättömyyden kommentteja täällä. Ihmiset eivät tajua omaa parastaan. Luulevat tietävänsä iankaikkisuusasiat oman mutu-tuntumansa kautta.
Mutta tämäkin todistaa Raamatun pitävän paikkansa. Sillä Raamatun mukaan kukaan ei voikaan uskoa, jos ei Jumala itse kutsu ihmistä pelastukseen.
Valitettavasti vain moni kulkee tämänkin kutsun ohi, eikä tajua, että se, että esim. osallistuu tällaisiin netissä käytäviin uskonkeskusteluihin, on jo sitä Jumalan kutsua ja herättelyä, jotta ihminen heräisi etsimään totuutta ja lopulta pelastuisi.
Entä ne hindulaiset, buddhalaiset, islamilaiset ja ateistiset valtiot joissa kukaan ei ole koskaan kuullutkaan mistään jeesuksesta? Meinaatko, että kaikki nuo ovat jollakin syyllä X menossa helvettiin - vain huonolla syntymäsäkällä?
Kaikki ihmiset jotka elivät ennen Jeesusta joutuivat siis automaattisesti helvettiin. Mukaan lukien Mooses yms. juutalaiset.
Tämä logiikka ei toimi.
Eipä ole Jumala ikinä tullut elämääni vaikka rukoillut vuosia. Joten oletan etten ole pelastettavien joukossa. On tekopyhää tulla saarnaaman netin palstoille mutta todellisuudessa et ap auta tosielämässä hätää kärsiviä vaan pönkität erinomaisuuttasi ja tuomitset muut ihmiset vaikka itse syyllistyt mm valehteluun, ylpeilyyn.
Entä kaikki muut uskonnot, joissa Jeesus ei ole pelastaja, mistä tiedät niiden olevan vääriä?
jeesus on kyllä ollut olemassa. Mutta se oli maanis-depressiivinen puuseppä, joka lietsoi yksinkertaiset aikalaisensa uskomaan johonkin, mitä ei ole olemassakaan.
Vakuuttava puhuja ja esiintyjä, that's all. Nykyaikana sille naurettaisiin.
Kaikki ihmiset jotka elivät ennen Jeesusta joutuivat siis automaattisesti helvettiin. Mukaan lukien Mooses yms. juutalaiset.
Tämä Raamatun logiikka ei toimi.
uskominen ei ole kiinni uskaltamisesta, siihen tarvitaan uskoa eikä sillä ole mitään tekemistä ratinaalisuuden kanssa, sitä joko uskoo tai ei.
Miten Jeesukseen ja kristinuskoon uskovat uskaltavat olla uskomatta Allahiin ja islaminuskoon? Entä jos SE onkin totta ja paratiisiin pääsevät vain ne, jotka siihen uskovat? Tai mihin tahansa muuhun uskontoon, jossa lupaillaan kuoleman jälkeistä hyvää niille, jotka uskoo ja noudattaa ko. uskonnon oppeja.
Itse en usko jumaliin, mutta sen sijaan uskon, että jos elää elämänsä niin, ettei tee ainakaan tietoisesti kenelläkään pahaa ja yrittää myös olla muille ystävällinen ja avulias ainakin kohtuullisin määrin, niin JOS nyt jostain syystä kuoleman jälkeen olisi vielä jotain, niin kovin huonosti ei sellaiselle ihmiselle voi käydä vaikkei uskoisi yhteenäkään jumalaan. Ja ainakaan tällainen ihminen ei uskoisi väärään jumalaan, joka usein uskonnoissa on isompi synti kuin olla uskomatta mihinkään, joten mahdollisuudet hyvään on isommat kuin väärään jumalaan uskovalla :D
Vierailija kirjoitti:
Tämä Raamatun logiikka ei toimi.
Olen saanut käsityksen että kyllä ne ihmiset silti pelastui kun uskoi Jumalaan vaikkei Jeesus ollut vielä syntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Entä kaikki muut uskonnot, joissa Jeesus ei ole pelastaja, mistä tiedät niiden olevan vääriä?
Tämä on aika paha issue. Käytännössä siis väitetään, että kaikki - myös huomattavasti vanhemmat - henkiset polut ovat turmion teitä. Samoin väitetään, että myös ne kansat, jotka ovat täysin tietämättömiä koko kristinuskosta omasta valinnastaan riippumatta, ovat tuhon omia. Joku ei nyt täsmää, millään muotoa.
Voooi voii sentään....
Uskontoja on ollut olemassa jo kauan ennen abrahamilaisia uskontoja.
Jokainen uskonto väittää olevansa se ainoa oikea tapa uskoa ja elää.
Minä en niistä perusta.
Olen pakana. Minun Jumalani asuvat pohjoisen metsissä, alisessa ja ylisessä maailmassa. Minulla on hyvä ja turvallinen olo.
Vierailija kirjoitti:
Pelastus mihin? Tai mistä?
Pelastus jumalan luomalta helvetiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesushan on ollut olemassa, ihminen, eriasia onko Jumalan poika.
Eipä taida olla historiallisia todisteita Jeesuksen ollemassaolosta.
Tämä kaikkihan on vain historian kirjoitusta. Kyllä tuollainen heppu on voinut olla olemassa mutta se siitä.
Jumala: "Usko minuun niin minä pelastan sinut siltä mitä aion tehdä sinulle jollet usko minuun."
Uskonnot paskaa, kirkko paskaa, pappis-sääty paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Jumala: "Usko minuun niin minä pelastan sinut siltä mitä aion tehdä sinulle jollet usko minuun."
Suojelurahan kiristäminen toimii samalla periaatteella. Jumalan valuutta vain on palvonta.
Oletko sinä täysin sekaisin? Olet kehittänyt logiikan, jolla omatuntosi ei soimaa kummallisesta uskostasi täysin viattomien ihmisten helvettiin joutumisesta? Väität siis, että vajavaisen ihmisen ei kannata edes miettiä, miksi mainitsemasi *pakanat* eivät pelastu, vaan jumala on katsonut, etteivät he ole vastaanottavaisia evankeliumille, ja tilanne on voivoi? 😳
Olen sanaton. Voisiko joku muu kristitty pelastaa päiväni ihan vaikka keksimällä paremman teorian? Please!