Työkalupakin sisältö kotoa pois muuttavalle?
Mitä perustarvikkeita kannattaisi koota pieneen työkalupakkiin nuorelle, joka muuttaa ensiasuntoonsa? Vasara taulukoukkuja varten, ruuvimeisseli, 5 m rullamitta...? Nyt lyö tyhjää, auttakaa av-mammaa!
Kommentit (30)
Minä laittaisin siihen pakkiin ensiksi astioita, kattiloita, lakania ja pyyhkeitä.
Otsalamppu ennemmin mitä taskulamppu.
Vierailija kirjoitti:
Jos on vanhanmalliset sulakkeet, osta niitä. En tiedä, lasketko niitä työkalupakin sisältöön mutta tuli vain mieleen - itselläni kun sulake paloi joskus keskellä yötä, tajusin vasta että niitähän olisi voinut varastoida jo etukäteen, oli aika hanurista kun jääkaappi ja pakastin lämpenivät ja kaikki ruoka lensi aamulla roskiin.
Olet nainen? Et tajunnut ottaa valoilta sulaketta jääkaapille ja pakastimelle?
Akkuporakone käy moneen, muttei betonin rai kiven poraukseen. Betonin poraamiseen mieluummin poravasara kuin iskuporakone, on paljon tehokkaampi.
Kompura, paineilmaräikkä, urajyrsin, sirkkeli, pylväsporakone, vannesaha ja hitsi vehje on syytä olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on vanhanmalliset sulakkeet, osta niitä. En tiedä, lasketko niitä työkalupakin sisältöön mutta tuli vain mieleen - itselläni kun sulake paloi joskus keskellä yötä, tajusin vasta että niitähän olisi voinut varastoida jo etukäteen, oli aika hanurista kun jääkaappi ja pakastin lämpenivät ja kaikki ruoka lensi aamulla roskiin.
Olet nainen? Et tajunnut ottaa valoilta sulaketta jääkaapille ja pakastimelle?
Olen nainen, enkä tajunnut :) Olin nuori, ensiasuntoon muuttanut eikä ollut mitään hajuakaan mistään sulakkeista - perheemme kodissa oli napsautettavat versiot enkä niitäkään koskaan käyttänyt. Siksipä olinkin pulassa :)
Vierailija kirjoitti:
Muutama yleisin jakoavain, vaikka pyörän korjaamista tai huonekalujen kokoamista varten (10- 13). Kuusiokoloavaimia sarja. Pari pientä ruuvimeisseliä sähkö- ja pikkutöihin (vaikka silmälasien kehyksen ruuvin kiinnitys, lampun sokeripalan ruuvit). Jesaria ja maalarinteippiä rulla. Superliimaa. Työpuukko.
Jakoavaimia ei tarvita kuin yksi, mutta kiintoavainsarja voisi olla hyvä olemassa, vaikkapa polkupyöräkorjaukseen jos ei muuhun
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vain yksi vehje vasaran lisäksi, ja se on Leatherman.
Leatherman on minullakin lähes aina mukana ja usein sitä tarvitsenkin. Toinen aina taskustani löytyvä väline on taskulamppu, sellainen vähän kynää paksumpi, jolla ihan oikeasti näkee kulkea pimeässä. Jos kotonani ei jo olisi työkaluja, tärkeimmät hankintani vasaran jälkeen olisivat ehkä pieni hylsysarja, jakoavain ja vaihtokärkimeisselisarja, jossa ovat tavallisten risti- ja tasapäiden lisäksi kuusiokolot ja torxit.
Mattopuukko ja varapaketti teriä. Ruuveja ja nauloja, että on sitten jotain mitä ruuvimeisselillä ja vasaralla voi kiinnittää.
112 numero ja rahaa että voi käydä ostamassa itse kalunsa.