Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moccamasterin puhdistus

Vierailija
26.03.2016 |

Kumpi parempi/onko eroa, soodapuhdistus ja etikkapuhdistus?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhia molemmat

Vierailija
2/17 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 10 v kokemuksella kirjoitti:

Ihan turhia molemmat

Ai? Millä sitten pidät keittimen puhtaana, muuta kuin normipesu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käyttänyt etikkaa tai niitä moccamasterin omia puhdistuspusseja...en ole huomannut juuri eroa.

Pitäis hommata meisseli millä sen vesisäiliön sais irti ja pesuun, se ei vaan puhdistu millään liotuksella.

Vierailija
4/17 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin kaupasta jotain ihan kahvinkeittimille tarkoitettua puhdistusjauhetta, olikohan Melitta -merkkistä.

Sitten mä olen tehnyt niin, että laitan yhden pienen tipan fairia, ja koko säiliö täyteen vettä. Sitten monta huuhtelua läpi. Tää fairi sen takia, että meillä mies kaataa vettä säiliöön sillä kahvipannulla, eikä aina pese sitä hyvin ensin, jolloin säiliöön kertyy rasvaista ruskeaa töhnää, joka ei lähde sillä kalkinpoistolla, koska on siis rasvaa. Sitten viimeiseksi pyyhin uudella chifonetilla loput hiutaleet, mitä mahdollisesti on jäänyt.

Vierailija
5/17 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 10 v kokemuksella kirjoitti:

Ihan turhia molemmat

Ai? Millä sitten pidät keittimen puhtaana, muuta kuin normipesu?

No en sitten millään. Joskus olen harjannut vesisäiliön tiskiharjalla.

Vierailija
6/17 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen käyttänyt etikkaa tai niitä moccamasterin omia puhdistuspusseja...en ole huomannut juuri eroa.

Pitäis hommata meisseli millä sen vesisäiliön sais irti ja pesuun, se ei vaan puhdistu millään liotuksella.

Tiiviysongelmia tuli

Vierailija
7/17 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin kaupasta jotain ihan kahvinkeittimille tarkoitettua puhdistusjauhetta, olikohan Melitta -merkkistä.

Sitten mä olen tehnyt niin, että laitan yhden pienen tipan fairia, ja koko säiliö täyteen vettä. Sitten monta huuhtelua läpi. Tää fairi sen takia, että meillä mies kaataa vettä säiliöön sillä kahvipannulla, eikä aina pese sitä hyvin ensin, jolloin säiliöön kertyy rasvaista ruskeaa töhnää, joka ei lähde sillä kalkinpoistolla, koska on siis rasvaa. Sitten viimeiseksi pyyhin uudella chifonetilla loput hiutaleet, mitä mahdollisesti on jäänyt.

Huono! Fairy palaa vastukseen kiinni. Sivumakua piitkään

Vierailija
8/17 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono! Fairy palaa vastukseen kiinni. Sivumakua piitkään

Näin olen toiminut jo monta monta vuotta. Ei ole mitään sivumakuja tullut. Sitä fairia tulee siis ihan yksi pieni tippa ja paljon vettä.

Vierailija
9/17 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä irrota sitä vesisäiliötä. Työpaikan keitin hajosi säiliön irrotuksen jälkeen, laski vedet alleen eikä sitä saatu tiiviiksi omin voimin, olisi pitänyt viedä korjaukseen. Keitin meni roskiin ja uusi tilalle.

Vierailija
10/17 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sooda on parasta!

Vierailija
11/17 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä irrota sitä vesisäiliötä. Työpaikan keitin hajosi säiliön irrotuksen jälkeen, laski vedet alleen eikä sitä saatu tiiviiksi omin voimin, olisi pitänyt viedä korjaukseen. Keitin meni roskiin ja uusi tilalle.

Hyvä tietää. Tosin ihan sama hankkiiko uuden vesivuodon vai säiliön pohjaritilän kalkkitöhnän tähden.... Mutta osaa ainakin ajoittaa operaation ajankohtaan jolloin moccamasterkaupat on auki.

Keitin on pian 10v vanha...on ollut kyllä muuten aivan huippu.

3

Vierailija
12/17 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitruunahapolla voi myös puhdistaa.

Vierailija
13/17 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia suhteita olette käyttäneet eli kuinka paljon etikkaa / soodaa / sitruunahappoa suhteessa veteen?

Vierailija
14/17 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vesisäiliö tosiaan kerää itseensä hirveen töhnän. Mä pyyhin sen ihan talouspaperilla.

Vierailija
15/17 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko siihen vesisäilöön kaataa kuumaa vettä ja soodaa sekaan? Vai miten se soodalla putsataan?

Vierailija
16/17 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
17/17 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä tietää. Tosin ihan sama hankkiiko uuden vesivuodon vai säiliön pohjaritilän kalkkitöhnän tähden.... Mutta osaa ainakin ajoittaa operaation ajankohtaan jolloin moccamasterkaupat on auki.

Keitin on pian 10v vanha...on ollut kyllä muuten aivan huippu.

3

Ota se pohjaritilä irti, se lähtee ihan kampeamalla/ nostamalla esim virkkuukoukulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi