Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidän ensimmäisestä seurustelusuhteestaan nuorena elämänkumppanin löytäneitä aika reppanoina

Vierailija
26.03.2016 |

Jokainen tietää suurinpiirtein, kuinka todennäköistä on, että ensimmäinen olisi se oikea. Nuorten aivot ovat vielä aika kehittymättömiä, niin olisi ihme, jos heillä olisi se ajattelu ja kokemus, mitä vaaditaan, kun oikeaa kumppania haetaan. Näistä ihmisistä saamieni kokkemusten perustella kysymys on lähinnä peloista ja tyytymisestä.

Kommentit (180)

Vierailija
81/180 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä oikein sekoilet ap? Minä ja mies löydetty toisemme alle 20v ja kaikki menee loistavasti yhä. Kaikki toimii, rakastamme toisiamme ja olemme onnellisia. Sinunko vuoksi tässä pitäisi vaihtaa? Katkera urpo.

Vierailija
82/180 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässäkin on varmasti määrittelyeroja. Minä löysin elämäni miehen ensimmäisestä seurustelusuhteestani. Hänellä oli ollut pari pidempiaikaista seurustelusuhdetta.

Olihan mullakin ollut teininä ja parikymppisenä niitä muutaman kuukauden ja puolen vuodenkin juttuja, joita en itse pidä seurusteluna. Enemmänkin sellaista ajanviettoa yhdessä, johon sisältyi tykkäämistä ja jopa seksiä. Ne oli suhteita, joista tiesi aika pian, ettei ne syvene eikä toinen osapuoli kiinnosta edes NIIN paljon. Mutta vakavassa seurustelusuhteessa en koe olleeni kuin kerran, nykyisessä avioliitossani. Avoliitossakin olen asunut vain hänen kanssaan. Voi mua reppanaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/180 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trollaus ja kateus on kiva asia. En edes tiedä miksi viitsi edes vastata tähän....

Ei ole trolli. En ole kade. Viestissä on vain faktat. Ikävää, jos totuus satuttaa noin.

Faktat? Tarkoitat kai omat mielipiteesi?

Sinä siis uskot, että ensimmäinen kumppani on se oikea, vastoin kaikkea todennäköisyyttä. Lue vaika palstalta naisten toivomuslistoja ja mieti kuinka moni naapurin poika ne täyttäisi. Muussa tapauksessa terveiset sinne Laalaa-maahan.

Jos puhtaasti matemaattisesti ajatellaan, niin ei todennäköisyys kovin paljon kasva jos kokeilet muutamaa ennen siihen vakavaan suhteeseen päätymistä. Tietenkin saat hieman näkökulmaa asioihin.

Kannattaa kuitenkin huomata, että vaikka seurustelet ensimmäisen kumppanisi kanssa koko elämäsi, niin se ei tarkoita sitä että olisit ottanut kumppaniksesi ensimmäisen tapaamasi ihmisen.

Itse olin pitkässä parisuhteessa ensimäisen kumppanini kanssa ja minulle se oli liikaa. En ollut koskaan ajatellut, että olisin vain yhden kanssa koko elämäni aikana, joten jouduin tekemään vaikean päätöksen. Toki tätä helpotti se, että suhde ei ollut enää kovin hyvässä jamassa muutenkaan. En tiedä sitten kuinka suuri vaikutus oli sillä, että en oikein halunnut sitoutua suhteeseen, koska tiesin, että tuo ei tule minulle riittämään. Se olisi voinut riittää jos olisin ennen suhdetta saanut kokea vapaata sinkkuelämää.

En silti sano, että kaikki ovat samanlaisia. Joillekin kotona paljon viihtyville ja arkisista jutuista paljon nauttiville tuollainen elämä varmasti sopii paremmin. Vaikka olenkin aika pelokas uusia juttuja kohtaan, niin olen silti sielultani reissumies ja etenen pieni askel kerrallaan unelmiani kohti. Parisuhde ei oikein sopinut näihin kuvioihin.

Vierailija
84/180 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se niin on, että mitä enemmän löytyy exiä, eroja, sekoiluja ja mieluiten jopa menetettyjä lapsia, niin sitä vähemmän reppana se yksilö on... eikäkööh mitenhän se meniskään...

Jos vielä löytyy bonuksena paiseita alapäästä siihen malliin että kontrollikäynnit sukupuolitautien polilla rytmittävät näppärästi arkea ja saa soitella mitä kuuluu ois nyt vähän asiaa -soittoja sekalaisille sänkymamuille, niin kyllä onkin niin polttavan kuuma yksilö kyseessä että varmasti viedään käsistä ja hänelle vannotaan timanttien kera pysyvyyttä tämän tästä.

Voi näitä juttuja täällä. Välillä täältä saa kyllä niin hyvät naurut, että ei mistään muualta. Ihan pimeetä. :D

Vierailija
85/180 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trollaus ja kateus on kiva asia. En edes tiedä miksi viitsi edes vastata tähän....

Ei ole trolli. En ole kade. Viestissä on vain faktat. Ikävää, jos totuus satuttaa noin.

Faktat? Tarkoitat kai omat mielipiteesi?

Sinä siis uskot, että ensimmäinen kumppani on se oikea, vastoin kaikkea todennäköisyyttä. Lue vaika palstalta naisten toivomuslistoja ja mieti kuinka moni naapurin poika ne täyttäisi. Muussa tapauksessa terveiset sinne Laalaa-maahan.

Kun minä en usko siihen, että vain yksi ihminen koko maailmassa on " se ainoa oikea" juuri minulle. Vähän surullista, että naiskuvasi perustuu tämän palstan kirjoituksiin. Ehkä siksi olet niin katkera?

Kolme lausetta joista kaikki kolme väärin. Ei paha.

Vierailija
86/180 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se niin on, että mitä enemmän löytyy exiä, eroja, sekoiluja ja mieluiten jopa menetettyjä lapsia, niin sitä vähemmän reppana se yksilö on... eikäkööh mitenhän se meniskään...

Jos vielä löytyy bonuksena paiseita alapäästä siihen malliin että kontrollikäynnit sukupuolitautien polilla rytmittävät näppärästi arkea ja saa soitella mitä kuuluu ois nyt vähän asiaa -soittoja sekalaisille sänkymamuille, niin kyllä onkin niin polttavan kuuma yksilö kyseessä että varmasti viedään käsistä ja hänelle vannotaan timanttien kera pysyvyyttä tämän tästä.

Voi näitä juttuja täällä. Välillä täältä saa kyllä niin hyvät naurut, että ei mistään muualta. Ihan pimeetä. :D

Ainoa pimeä juttu oli sinun kirjoittamasi.

Vierailija
87/180 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatkohan ketjuun vastanneet naiset työelämässä? Aika monen luetunymmärtäminen ja ymmärryskyky tuntuu olevan hyvin heikko.

Vierailija
88/180 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten meidän parisuhteemme sitten määriteltäisiin, kun mies oli minulle ensimmäinen seurustelusuhde, mutta minä en miehelle? Ilmeisesti minä olen reppana, joka elää huonossa parisuhteessa, koska ei paremmasta tiedä, ja mies taas onnekas, kun on kokeilujen jälkeen löytänyt itselleen sopivan kumppanin?

Tähän ap:lla ei ilmeisesti ole vastausta?

Vierailija
89/180 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä jonkun reppanuus tai rakkaussuhteet ei oo sun asia. 

Ei oo sun asia tulla selittämään, mitä mieltä mun pitäisi asioista olla.

No jos ei oo mun asia tulla selittämään mitä mieltä sun pitäisi asioista olla, niin eikö samalla logiikalla silloin myskään jonkun reppanuus tai rakkaussuhteet ei ole sun asia. Checkmate.

Nyt on kovat piipussa ajattelijalla ja englanninkielinen kuitti lopussa oli just helmi.

Ajattelin kirjoittaa niin että sinäkin ymmärrät.

Vierailija
90/180 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatkohan ketjuun vastanneet naiset työelämässä? Aika monen luetunymmärtäminen ja ymmärryskyky tuntuu olevan hyvin heikko.

No, entisiä ja nykyisiä teiniäitejähän näistä ensimmäistä ja ainoaa parisuhdettaan hehkuttavista suurin osa on.

Vierailija
91/180 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus sattuikin monella teini-iän suhteeseen jumittuneella mammalla arkaan paikkaan.

En oo mamma enkä oo seurustellu koskaan. 

Vierailija
92/180 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten meidän parisuhteemme sitten määriteltäisiin, kun mies oli minulle ensimmäinen seurustelusuhde, mutta minä en miehelle? Ilmeisesti minä olen reppana, joka elää huonossa parisuhteessa, koska ei paremmasta tiedä, ja mies taas onnekas, kun on kokeilujen jälkeen löytänyt itselleen sopivan kumppanin?

Meilläkin on tällainen suhde ollut jo 25 vuoden ajan. Mies on kymmenen vuotta vanhempi, joten ehti kokeilla useampaakin seurustelusuhdetta ennen minua. Mies löysi kokeilujen kautta hyvän suhteen, itse onnistuin ensi yrittämällä. Pidän itseäni onnekkaana.

Vierailija
93/180 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse usein ajattelen miten paljosta he ovat jääneet paitsi. Nuoruus jää elämättä ja vapaus kokematta kokonaan. Jotenkin säälittää kuitenkin. M31v

Vierailija
94/180 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että olet hyvin lähellä totuutta.

Vierailija
95/180 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse usein ajattelen miten paljosta he ovat jääneet paitsi. Nuoruus jää elämättä ja vapaus kokematta kokonaan. Jotenkin säälittää kuitenkin. M31v

Miten sen nyt ottaa. Lähinnä tuosta jää pois seksi vieraiden kanssa. Kyllä sitä voi matkustella ja kokea sen kumppanin kanssakin. Vaikka itsekin parisuhteessa ja saman kysymyksen kanssa painiskelleena sanon, että esimerkiksi baarireissuissa on erilaista hohtoa kun on edes potentiaalinen mahdollisuus päätyä sänkyyn illan päätteeksi jonkun ihanan naisen kanssa. Seurustellessa tietää, että joutuu tyrmäämään tuollaisen ehdotuksen ja se vie paljon pois tuosta illasta, vaikka loppujen lopuksi päätyisi molemmissa tapauksissa yksin nukkumaan.

Vierailija
96/180 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielummin reppana kuin kullikarusellin kasvattama.

Onneksi maailma on niin yksinkertainen paikka, että vaihtoehdot ovat tässä. Tekee sinun elämästäsi huomattavasti helpompaa.

Vierailija
97/180 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö sitten erota, koska suhde on ensimmäinen, vaikka molemmat rakastaa toisiaan paljon ja kaikki on hyvin ? En usko, että sitä oikeaa on olemassa, on vain paremmin ja huonommin yhteen sopivia ihmisiä. t 30 v liitossa teini-iästä alkaen onnellisena elänyt

Vierailija
98/180 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, entisiä ja nykyisiä teiniäitejähän näistä ensimmäistä ja ainoaa parisuhdettaan hehkuttavista suurin osa on.

Mut teiniäidit aina eroavat, joten entisiä sellaisia täällä ei varmaan ole hehkuttamassa onneaan :'D

Vierailija
99/180 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä pidä sitäkään mitenkään tavoittelemisen arvoisena että eletään kuin koko kylän polkupyörä, takana avioero jos toinenkin ja mahdollisesti tehty lapsiakin sinnetänne, ennenkuin löytyy se "suuri rakkaus" johon sitten tyydytään siinä pelossa ettei ehdikään saada niitä yhteisiä lapsia ja jää yksin loppuelämäkseen. Nämä reppanat sitten pitävät kiinni kumppanistaan kynsin ja hampain, vaikka tämä olisi kuinka hirveä ihminen.

Onnekkaita ovat he jotka osuvat kerralla napakymppiin, ja joiden hyvä suhde kestää läpi elämän.

Vierailija
100/180 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä pitää erota, kun kyllä täällä asiantuntija tietää millainen parisuhde meillä on... Ensimmäinen voi olla oikea, jos ei ole ottanut heti ensimmäistä vastaan tulevaa. Siinä on ero. Nuoruudesta tulee se plussa, et ollaan kasvettu yhteen, enkä usko et se tekee meistä yhtään reppanoita vaan hyvä tiimin.

Se, ettei ole edes oma persoonsansa, vaan jollakin lailla kasvanut kiinni toiseen, ei voi olla mitenkään hyvä asia.

Eikö tiimi koostu aina yksilöistä? Yksilöillä on omat persoonat. Jos 2 persoonaa muodostaa toimivan tiimin, niin miksi se pitäisi hajottaa? Senkö takia, että olimme nuoria ja hän on minun ensimmäinen seurustelukumppani. Ei ymmärrä tätä logiikkaa sitten yhtään... Jos ap lähtisi etsimään sitä miestä, niin ei tarvitse haukkua täällä ihmisiä reppanoiksi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä