Pidän ensimmäisestä seurustelusuhteestaan nuorena elämänkumppanin löytäneitä aika reppanoina
Jokainen tietää suurinpiirtein, kuinka todennäköistä on, että ensimmäinen olisi se oikea. Nuorten aivot ovat vielä aika kehittymättömiä, niin olisi ihme, jos heillä olisi se ajattelu ja kokemus, mitä vaaditaan, kun oikeaa kumppania haetaan. Näistä ihmisistä saamieni kokkemusten perustella kysymys on lähinnä peloista ja tyytymisestä.
Kommentit (180)
Aloittaja on varmaankin jossain pikku kämpässään yksinään kihisevä hikinen, katkera ja pahalta haiskahtava trollipeikko, suoltaa tyhjää kolinaa tännekin, jotta saa edes jostain nyhdettyä irti toisten ihmisten tunnereaktioita. Voi surkimusta. Sääli että olet mitä olet, mutta kunpa sulla ei olisi nettiyhteyksiä. Kukaan ei oikeasti halua sinua.
Pidän kaikenlaisia trollaajia, kuten tämänkin ketjun aloittajaa, lähinnä tyhjää täynnä olevina potentiaalisesti vaarallisina sekopäinä. Eikä se ole vain mutua, vaan siitä on olemassa tutkimustulostakin, nimittäin kukaan lähinnä nk. normaali ihminen ei nauti tuollaisesta.
Minä aloin seurustelemaan ensimmäistä kertaa 22-vuotiaana ja tiedän olevani onnekas, kun hyvä mies löytyi ensi yrittämällä :) Nyt olemme olleet yhdessä melkein neljä vuotta ja rakastan miestäni joka päivä enemmän yhtään liioittelematta.
Yläasteella ja varsinkin lukiossa moni sukulainen ja kaveri ihmetteli, kun en halunnut seurustella, mutta itselleni se ei ollut koskaan ongelma.
En usko varsinaisesti mihinkään sielunkumppanuuteen, mutta minulla on ollut alusta lähtien hyvä olla hänen lähellään ja saan olla oma itseni. Varmasti kumpikin meistä kasvaa henkisesti iän karttuessa ja mielipiteet asioista muuttuvat, mutta mielestäni hyvässä suhteessa sille on mahdollista antaa tilaa. Toisin sanoen kyllä itsestään voi oppia ilman eroakin, jos osaa pysähtyä.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on varmaankin jossain pikku kämpässään yksinään kihisevä hikinen, katkera ja pahalta haiskahtava trollipeikko, suoltaa tyhjää kolinaa tännekin, jotta saa edes jostain nyhdettyä irti toisten ihmisten tunnereaktioita. Voi surkimusta. Sääli että olet mitä olet, mutta kunpa sulla ei olisi nettiyhteyksiä. Kukaan ei oikeasti halua sinua.
Pidän kaikenlaisia trollaajia, kuten tämänkin ketjun aloittajaa, lähinnä tyhjää täynnä olevina potentiaalisesti vaarallisina sekopäinä. Eikä se ole vain mutua, vaan siitä on olemassa tutkimustulostakin, nimittäin kukaan lähinnä nk. normaali ihminen ei nauti tuollaisesta.
Palstaprofiloijan yläkoulutasoinen analyysi meni taas kerran pieleen. Älä jätä päivätyötäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstaprofiloijan yläkoulutasoinen analyysi meni taas kerran pieleen. Älä jätä päivätyötäsi.
Menisit edes kerran viikossa pesulle. Lue ennen sitä painavaa asiaa liittyen häirikkökäytökseesi:
http://www.talouselama.fi/uutiset/nyt-se-on-tutkittu-nettitrollaajat-ov…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä jonkun reppanuus tai rakkaussuhteet ei oo sun asia.
Ei oo sun asia tulla selittämään, mitä mieltä mun pitäisi asioista olla.
Reps. Tuli mieleen yks yläkoulun poika.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tietää suurinpiirtein, kuinka todennäköistä on, että ensimmäinen olisi se oikea. Nuorten aivot ovat vielä aika kehittymättömiä, niin olisi ihme, jos heillä olisi se ajattelu ja kokemus, mitä vaaditaan, kun oikeaa kumppania haetaan. Näistä ihmisistä saamieni kokkemusten perustella kysymys on lähinnä peloista ja tyytymisestä.
Ensnnäkin mikä on "se oikea"? Jokaiselle ihmiselle on noita vähintään satoja maailmassa. Toisekseen jos se ensimmäinen on heidän ainoa kumppani, niin suhteessa välttyy myös paljolta. Ei ole mustasukkaisuutta existä, pelkoa taudeista, kumppani on muutaman pykälän ainutlaatuisempi, koska noita juttuja ei ole tehnyt kenenkään muun kanssa, ensimmäisestä suhteesta on hankalampi erota kuin toisesta jne.
Kääntöpuolena tulee se, että ajattelee millaista eläminen voisi olla jonkun toisen kanssa, koska sitä ei ole kokenut. Jos tämän ajatuksen pystyy aidosti sivuuttamaan, eikä se ole ongelma, niin mielestäni ei ole mitään syytä miksi ei olisi saman ihmisen kanssa suhteessa koko elämäänsä jos vain on suhteessa onnellinen.
Usein käy kuitenkin niin, että kun suhteeseen alkaa tulemaan ongelmia ja se muuttuu arkiseksi, niin ihminen voi ajatella, että syy on kumppanissa, eikä ymmärrä, että parisuhde on tällaista. Silloin erotaan ehkä hyvästäkin suhteesta. Sitä joutuu aika hankalan päätöksen eteen, kun ei tiedä mikä osuus on kumppanilla ja mikä osuus on ihan normaalia parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Pidät aika yleistä mielipidettä trollina. Mitähän se kertookaan sinusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reps. Tuli mieleen yks yläkoulun poika.
Niin mullakin, tuosta eka kommentoijasta siis.
Miten meidän parisuhteemme sitten määriteltäisiin, kun mies oli minulle ensimmäinen seurustelusuhde, mutta minä en miehelle? Ilmeisesti minä olen reppana, joka elää huonossa parisuhteessa, koska ei paremmasta tiedä, ja mies taas onnekas, kun on kokeilujen jälkeen löytänyt itselleen sopivan kumppanin?
Oih ja voih! Aloittajaparka ei siis olekaan saanut itselleen havittelemaansa pitkässä parisuhteessa omasta vapaasta tahdostaan elävää ihmistä? Paistaako rivien väleistä kenties jotain tällaista? :D Kitkeriä, sanoi...
Siihen on syynsä, usein vieläpä tosi raskaat ja hälyttävät syynsä, jos ihminen on vasten tahtoaan sinkku tai totaalisesti dumpattu vielä "ikäihmisenäkin". Peräänny nyt vaan ja yritä sisäistää että sun junat ovat jo todennäköisesti menneet, ja vaikka kyyläisit ja mitätöisit kuinka niitä pitkissä parisuhteissa olevia ja eläviä ihmisiä, niin onnellisemmaksi ihmiseksi se ei sinua tee.
Menisit hyvänen aika vaikka terapiaan, tosin nekään ei ihmeisiin pysty.
No todennäköisyys on lottovoittoa vastaankin, joten naurettavaa lotota ja erityisesti naurettavia ovat lottovoiton saaneet, koska heidän pitäisi tietää ettei se ole mahdollista😂.
Samoin ap:n logiigalla nuorena vakavan suhteen aloittaneet eivät voi olla onnellisia ja onnistua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menisit edes kerran viikossa pesulle. Lue ennen sitä painavaa asiaa liittyen häirikkökäytökseesi:
Voit polkea jalkaa naama punaisena niin paljon kuin haluat eikä avaus muutu trolliksi.
Vierailija kirjoitti:
No todennäköisyys on lottovoittoa vastaankin, joten naurettavaa lotota ja erityisesti naurettavia ovat lottovoiton saaneet, koska heidän pitäisi tietää ettei se ole mahdollista😂.
Samoin ap:n logiigalla nuorena vakavan suhteen aloittaneet eivät voi olla onnellisia ja onnistua.
Lottovoittometafora on jo käsitelty. Onko liikaa vaivaa lukea ketju ennen kommentointia?
Me löysimme toisemme samasta erikoislukiosta, samojen harrastusten parista. Tietysti olimme ihan lapsia suhteessa siihen, mitä olemme nyt, 15 vuotta myöhemmin, mutta olemme kasvaneet yhdessä, yhtä jalkaa toistemme mittaisiksi, eikä kumpikaan ole jäänyt matkan varrelle. Olemme kehittyneet sekä yksilöinä että pariskuntana. Olemme kohdanneet kriisejä ja selviytyneet niistä. Olemme tehneet tietoisen päätöksen jatkaa yhdessä ja valinneet toisemme valinnastamme täysin tietoisina useammin kuin kerran.
Arvostan pitkää parisuhdettamme, enkä voi kuvitella, että löytäisin itselleni sopivampaa puolisoa. Meillä on yhteiset arvot, paljon yhteisiä kiinnostuksenkohteita ja ystäviä, mutta myös omaa ja henkilökohtaista, sopivasti. Meillä on yhteiset tavoitteet. Ystäväpiirissämme moni on todennut, että meidän lähellämme on hyvä olla, meidän suhteemme näyttäytyy tasapainoisena ja lämpimänä. Itse tiedän, että meillä on ollut myös vaikeita aikoja, ja olen niistäkin puhunut ystäville avoimesti - emme siis pidä kulisseja. Olen kuitenkin aina ensisijaisesti lojaali miehelleni.
Jos ap tapaisi meidät, aloituksen teoria saattaisi vaarantua. Tapaisit kaksi aikuista, älyllisesti ja sosiaalisesti aktiivista ihmistä, joilla on pitkä ja vaalittu suhde siksi, että molemmat ovat osanneet sitä arvostaa ja nähneet toisensa sitoutumisen arvoisina alusta alkaen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos ei oo mun asia tulla selittämään mitä mieltä sun pitäisi asioista olla, niin eikö samalla logiikalla silloin myskään jonkun reppanuus tai rakkaussuhteet ei ole sun asia. Checkmate.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos ei oo mun asia tulla selittämään mitä mieltä sun pitäisi asioista olla, niin eikö samalla logiikalla silloin myskään jonkun reppanuus tai rakkaussuhteet ei ole sun asia. Checkmate.
Nyt on kovat piipussa ajattelijalla ja englanninkielinen kuitti lopussa oli just helmi.
Mielummin reppana kuin kullikarusellin kasvattama.
Aloitus sattuikin monella teini-iän suhteeseen jumittuneella mammalla arkaan paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trollaus ja kateus on kiva asia. En edes tiedä miksi viitsi edes vastata tähän....
Ei ole trolli. En ole kade. Viestissä on vain faktat. Ikävää, jos totuus satuttaa noin.
Faktat? Tarkoitat kai omat mielipiteesi?
Sinä siis uskot, että ensimmäinen kumppani on se oikea, vastoin kaikkea todennäköisyyttä. Lue vaika palstalta naisten toivomuslistoja ja mieti kuinka moni naapurin poika ne täyttäisi. Muussa tapauksessa terveiset sinne Laalaa-maahan.
Kun minä en usko siihen, että vain yksi ihminen koko maailmassa on " se ainoa oikea" juuri minulle. Vähän surullista, että naiskuvasi perustuu tämän palstan kirjoituksiin. Ehkä siksi olet niin katkera?
Mielestäni ideaaliratkaisu, jos pariskunnalla sujuu hyvin vielä vuosien jälkeen ja molemmat ovat uskollisia.
En pidä irtosuhteista tai pettämisestä, joten ensirakkauden kanssa seurustelu olisi sopinut minulle parhaiten.