Ripsiväri vain yläripsissä (Xenia)
Miksi jotkut meikkaavat vain yläripset, mikä idea siinä on? Xenialla esim kiinnitän huomioni vain alaluomipusseihin kun alaripsistä puuttuu meikki.
Kommentit (33)
Yleensä ripsari alaripsissä näyttää kamalalta.
Mulla myös on tyyliin 2 alaripseä, niiden välissä tyhjää.
Mulla suttaantuu vedenkestävästä ripsarista huolimatta luomipussit ja sitten ne vasta tummilta näyttävätkin! Silmät valuu sen verran että en meikkaile siis alaripsiä ollenkaan, enkä muutenkaan pidä hämähäkkiefektistä...
Ripsivärin tarkoitus on korostaa ripsiä. Harvoja, epätasaisia tai liian lyhyitä ripsiä ei kannata tuoda esiin. Joidenkin mielestä silmät näyttävät myös suuremmilta, kun ne rajaa vain yläpuolelta.
Mulla on niin pitkät alaripset, että jos laittaisin niihin ripsaria, se näyttäisi ihan todella naurettavalta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on niin pitkät alaripset, että jos laittaisin niihin ripsaria, se näyttäisi ihan todella naurettavalta.
Sama juttu. Mulla on pitkät ripset omasta takaa ja alaripsien meikkaaminen näyttää aivan järkyttävältä. En halua näyttää pelästyneeltä pöllöltä. Kun olen ollut ammattimeikkaajalla, alaripset on silloinkin jätetty ilman ripsiväriä.
Miten te pystytte laittamaan ripsiväriä vain yläripsiin?
Minulla on todella, todella pitkät yläripset ja joudun sulkemaan silmäni meikatessa. Jos harjaisin yläripsiä silmät auki, ne osuisivat yläluomiin ja suttaisivat ne. Ja kun suljen silmäni, ripsiharja osuu myös alaripsiin. En siis erityisesti edes yritä osua niihin, mutta väkisinkin harja osuu myös niihin.
Äh, hankala selittää. Mielelläni harjaisin vain yläripset, mutta miten ihmeessä pystyisin noiden pitkien ripsien kanssa?
Mäkin laitan väriä vain yläripsiin. Muutaman kerran olen kokeillut laittaa ripsaria myös alaripsiin, mutta se nyt vain näyttää rumalta - siksi en sitä laita.
Mullakin on pitkät ripset mutta ei ne luomiin osu, vaan kun taivutan niin se taitos on ripsen juuressa ja siitä kaartuvat ylöspäin, ei takakenoon luomea vasten. En oikein ymmärrä, miten sun ripset on jos ottavat luomiin noin pahasti kiinni?
En yleensä laita alaripsiin ripsiväriä, koska tosiaan siitä tulee helposti sellainen hämähäkki-efekti, kun ylä- ja alaripset ovat yhtä pitkät. Meikistä tietty riippuen, jos teen vahvemman silmämeikin niin totta kai silloin laitan väriä alaripsiinkin, mutta noin niin kuin arkimeikkiin se ei sovi,
Vierailija kirjoitti:
Minulla on todella, todella pitkät yläripset ja joudun sulkemaan silmäni meikatessa. Jos harjaisin yläripsiä silmät auki, ne osuisivat yläluomiin ja suttaisivat ne. Ja kun suljen silmäni, ripsiharja osuu myös alaripsiin. En siis erityisesti edes yritä osua niihin, mutta väkisinkin harja osuu myös niihin.
Äh, hankala selittää. Mielelläni harjaisin vain yläripset, mutta miten ihmeessä pystyisin noiden pitkien ripsien kanssa?
Mulla suttaantuu joka aamu yläluometkin ripsariin, niinpä putsaan ne jälkeenpäin!
Vierailija kirjoitti:
Putsaan luomet pumpulipuikolla ripsivärin laiton jälkeen. Alaripsiin en koskaan laita ripsiväriä, koska näytän naurettavalta jos laitan, ja ripsarit leviää päivän aikana sen verran, että alaripsistä ne suttaisi silmänaluset tosi rumasti.
Vierailija kirjoitti:
Leiikkaat ne lyhyemmiksi, jos ne noin hankalat ovat.
Joo alaripsiin ripsaria niin on kunnon hämähäkin jalat 😂 terkuin pitkät ja runsaat alaripset omaava
Ja suttaantuu tosiaan yläluomi ripsaria laittaessa. En kuitenkasn käytä luomiväriä, niin saa helposti topsilla pois muun meikin kärsimättä.
En jaksa yleensä laittaa alaripsiin ripsiväriä, koska tulee niin suttuisen näköiset ylipitkät hämähäkkiripset, ellen sitten jaksa nyppiä sormilla alaripsien päistä ripsiväriä pois.
Ei niitä alaripsiä tarvitse suttuisiksi maalata, hyvät ketjun kirjoittajat. Harjoitus tekee mestarin, joskus. Ja kohtuullisuus auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä alaripsiä tarvitse suttuisiksi maalata, hyvät ketjun kirjoittajat. Harjoitus tekee mestarin, joskus. Ja kohtuullisuus auttaa.
Itse olen alaripsiin käyttänyt vaan perus ripsareita ilman pidennys/tuuhennus lisää. Mutta eipä kuule näytä näteiltä ne ohuet lähes pari senttiä pitkät mustat karvatkaan.
Mutta kaikilla onkin just samanlaiset ripset kuin sulla.
Kyllä mä laitan alaripsiinkin ja ihan kunnolla enkä mielestäni näytä naurettavalta tai kamalalta. Kai se on ihan makuasia ja tottumiskysymys.
Käytän vaan yläripsissä, koska alaripset on niin harvat, joten jäljestä tulee suttuinen vaikka kuinka harjoittelee :D
Mulla ainakin on niin harvat (suorastaan olemattomat) alaripset, että näyttäisin aivan naurettavalta jos ne meikkaisin.