Mistä rintaliivit isolla ympäryksellä?
Olen hiukan ylipainoinen ja kaiken lisäksi omaan aika leveän rintakehän. Alipainoisenakin rintsikoiden ympärys oli pakko olla ainakin 75.
Nyt olen raskaana ja liian kireät rintsikat ahdistavat varsinkin kun on hirveä närästys. Kävin muutamassa ketjuliikkeessä katsomassa uusia rintsikoita ja kaikissa tuntui se ympärys loppuvan 85 senttiin.
Mistä kaupasta löytäisin isompia ympäryksiä? Kuppikokoni ei kuitenkaan ole mikään todella suuri itsessään.
Tiedän, että netistä löytäisi ihan kaikkea mutta mieluiten haluaisin ensin sovittaa rintsikoita varsinkin nyt kun raskaana ja kuppikoko ei ole ihan sama kuin ennen....
Kommentit (30)
Lindex (ja ehkä Kappahl). Niillä on "isojen tyttöjen" mallistoja myös rintaliiveissä, joissa isot ympärysmitat, mutta kuppikoot ihan normaaleja. Ei nyt varmaan ihan AA-kuppia löydy 90 tai 95 ympäryksellä, mutta muita.
Katso Lindexin ja Kappahlin nettisivuilta.
Ellokselta. Saahan ne palauttaa / vaihtaa, jos ei ole sopivat.
105 D
Erikoisliikkeistä löytää erikoisempiakin kokoja. Itselläni on melko leveä selkä vaikka ylipainoinen en olekaan. Ärsyttää, kun rintsikkakaupoissa aina myyjät kauhistelevat että ei mun ympärysmitta voi olla 85, että käytän varmasti vain vääränkokoisia liivejä ja sitten kun vihdoin näkevät omin silmin, että ei ne B75 tai rinnakkaiskoko c70 liivit vaan mene mulle millään niin sitten uskovat. Mutta ärsyttävää, kun joutuu aina kauheasti selittelemään kaupoissa myyjille.
Olen itse tehnyt usein myös niin, että olen ostanut rintsikat jotka kupeista sopivat, mutta hakaset kirraa ja sitten ostanut niitä pidentäjiä eli pala kangasta jossa on hakasia ja ommellut sen kiinni uusiin rintsikoihin niin sitten on ympäryskin mennyt hyvin :)
Lindexissä on hyviä! Taitaa olla 90B lähtien.
Ootko kokeillut sloggin toppi-mallisia rintaliivejä? Mä käytin pelkästään niitä raskaana kun ovat muutoinkin mukavat eivätkä purista tai hankaa. Mulla on rinnanympärys 90-95, mutta sloggin 85C on oikein hyvä. Käytän niitä muutoinkin esim pihatöissä ja jumpatessa jne.
Mä lopetin rintaliivien käytön kokonaan, kun ei oikein löydy A90-95 kokoa. Leveä selkä, pienet rinnat, normaali paino (bmi 21).
Siirryin kokonaan urheiluliivien/-toppien käyttäjäksi. Multa löytyy tasan yhdet rintaliivit juhlapukeutumista varten.
Upeaa kiitos vaan todella paljon käynkin heti tänään Lindexillä tutkailemassa valikoimaa :)
Itsellä sama kokemus erikosliikkeistä, että myyjä oikein naurahti kun sanoin, että kokoni on 85B (olin silloin vielä jopa painoindeksin mukaan alipainoinen) ja sanoi, että suomalaisten suurin rintaliivisynti on ostaa liian iso ympärys ja sanoi että kyllä elämäni muuttuu kun saan nyt vihdoin oikean kokoiset rintaliivit ja sitten ähkin ja puhisin sovituskopissa enkä edes saanut hakasia kiinni. Myyjä pahoitteli ja toi sitten ensiksi pyytämääni kokoa mukisematta.
Ja en ole koskaan ajatellutkaan tuota lisäkankaan ompelemista, kiitos ideasta!
/ap
Citymarketissa on Finnwearin liivejä ainakin 90B-95C.
Mulla sama ongelma eli kuppikoot kyllä riittäisi mutta ympärysmitta yleensä loppuu 80-85 markettiliiveissä. En ymmärrä miksi suurin osa valmistajista luulee että ympärysmitalla 90-95 on aina vähintää D tai DD tissit. Tiedän etten ole ainoa, koska olen puhunut asiasta monen muun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Erikoisliikkeistä löytää erikoisempiakin kokoja. Itselläni on melko leveä selkä vaikka ylipainoinen en olekaan. Ärsyttää, kun rintsikkakaupoissa aina myyjät kauhistelevat että ei mun ympärysmitta voi olla 85, että käytän varmasti vain vääränkokoisia liivejä ja sitten kun vihdoin näkevät omin silmin, että ei ne B75 tai rinnakkaiskoko c70 liivit vaan mene mulle millään niin sitten uskovat. Mutta ärsyttävää, kun joutuu aina kauheasti selittelemään kaupoissa myyjille.
Olen itse tehnyt usein myös niin, että olen ostanut rintsikat jotka kupeista sopivat, mutta hakaset kirraa ja sitten ostanut niitä pidentäjiä eli pala kangasta jossa on hakasia ja ommellut sen kiinni uusiin rintsikoihin niin sitten on ympäryskin mennyt hyvin :)
Ihan samat kokemukset. Jo teini-ikäisenä mittailemalla päädyin tulokseen että kokoni on 85D. Sen kokoiset liivit minulle on myös istuneet aina päälle. Minulla myös on todella laaja rintakehä, eikä tuo ympärysmitta ole oikeastaan muuttunut yhtään lihomisten tai laihtumisten myötä.
Ja tosiaan joka ikinen kerta kunnon liivikauppaan mennessä kerron kokoni, ja myyjän suu sulaa maireaan hymyyn: "Sinulle taitaakin tulla pieni päivitys tuohon kokoon." Nopeimmin pääsen kun vain kokeilen sitä 75F:ää jonka myyjä ensin tuo, ja sitten askelittain päädytään omaan kokooni.
Eipä ole tarvinnut paljon siitä suomalaisten naisten perisynnistä kärsiä, nuorena nimittäin käytin paljon 80-ympäryksen ylikireitä rintsikoita ihan siksi, että nuortenkaupoissa ei omaa kokoani ollut.
Vierailija kirjoitti:
Olen hiukan ylipainoinen ja kaiken lisäksi omaan aika leveän rintakehän. Alipainoisenakin rintsikoiden ympärys oli pakko olla ainakin 75.
Nyt olen raskaana ja liian kireät rintsikat ahdistavat varsinkin kun on hirveä närästys. Kävin muutamassa ketjuliikkeessä katsomassa uusia rintsikoita ja kaikissa tuntui se ympärys loppuvan 85 senttiin.
Mistä kaupasta löytäisin isompia ympäryksiä? Kuppikokoni ei kuitenkaan ole mikään todella suuri itsessään.
Tiedän, että netistä löytäisi ihan kaikkea mutta mieluiten haluaisin ensin sovittaa rintsikoita varsinkin nyt kun raskaana ja kuppikoko ei ole ihan sama kuin ennen....
Mikä sun mitta on rintojen alta? Ei siis rintsikoiden vaan ihan mittanauhalla mitattu?
Citymarketeissa oon nähnyt 100cm asti.
Mainittakoon ap:lle, että joku 85/90 ei oo mikää erityisen iso koko. Luulin kun avasin tän ketjun, että ap etsii jotain 100 ylöspäin liivejä.
Itsellä koko 95D ja minuakin vielä paljon lihavampia näkyy ihan päivittäin.
Olen monesti miettinyt mitä ne sanois jos mä menisin rintaliivikauppaan ja kertoisin kokoni olevan 95C. ;-) Voisi olla jopa 100B mutta sellaisia liivejä en ole mistään marketista löytänyt.
Olen myös mitannut sen ja myös yrittänyt kokeilla pienempiä. Jos on joustavat liivit niin 90 menee yleensä just ja just kiinni mutta on niin tiukka että ei pystyisi millään käyttää. Joustamattomissa 90 ei mene kiinni. Koossa 85 ei tarvi uneksiakaan hakasia kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Mainittakoon ap:lle, että joku 85/90 ei oo mikää erityisen iso koko. Luulin kun avasin tän ketjun, että ap etsii jotain 100 ylöspäin liivejä.Itsellä koko 95D ja minuakin vielä paljon lihavampia näkyy ihan päivittäin.
Löytyy 100 cm mutta ei kuppikoolla B joita ap etsii. Mulla sama ongelma, joten tiedän sen myös. B kuppi loppuu 80 tai 85. C kupit loppuu 90 ja joskus harvoin löytää 95.
Vierailija kirjoitti:
Mainittakoon ap:lle, että joku 85/90 ei oo mikää erityisen iso koko. Luulin kun avasin tän ketjun, että ap etsii jotain 100 ylöspäin liivejä.Itsellä koko 95D ja minuakin vielä paljon lihavampia näkyy ihan päivittäin.
85/90 ON iso, jos kuppikoko on aa-b. Ei muutes löydy mistään. Aina aa kupit loppuu ympärykseen 70 ja 85 ympäryksellä alkavat yleensä c:stä. 85a löytyy joskus harvoin, mutta siinäkin kuppi itselle jää puolityhjäksi.
T. 85aa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
85/90 ON iso, jos kuppikoko on aa-b. Ei muutes löydy mistään. Aina aa kupit loppuu ympärykseen 70 ja 85 ympäryksellä alkavat yleensä c:stä. 85a löytyy joskus harvoin, mutta siinäkin kuppi itselle jää puolityhjäksi.
T. 85aa
Joo, varmasti näin, mutta ap ei maininnut mistään a-kupista vaan sanoi vaan ettei rintansa ole kauhean isot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. 85aa
Joo, varmasti näin, mutta ap ei maininnut mistään a-kupista vaan sanoi vaan ettei rintansa ole kauhean isot.
Toki spekulaatiota, mutta 85/90 ympäryksellä jo b kuppi on melko iso, joten oletan että puhe oli sitä pienemmästä. Munkin 85aa kun vastaa rinnan koolta samaa kuin esim 70c. Eli "massaa" on yhdessä rinnassa saman verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. 85aa
Toki spekulaatiota, mutta 85/90 ympäryksellä jo b kuppi on melko iso, joten oletan että puhe oli sitä pienemmästä. Munkin 85aa kun vastaa rinnan koolta samaa kuin esim 70c. Eli "massaa" on yhdessä rinnassa saman verran.
Totta ettei ap maininnut aloitusviestissä kupin kokoa, mutta mainitsi myöhemmin toisessa viestissä että koko oli ennen 85B ja nyt haluaisi isommalla rinnanympäryksellä kun raskaana on koko muuttunut ja muutenkin vähän pyöristynyt. Oletin tästä että etsii 90-95 ja kuppikokoa B tai C.
Kannattaa kokeilla joskus myös isompaa kuppikokoa, jos liivissä tuntuu ympärys liian naftilta. Liian pieni kuppi tekee ympäryksestä tiukan. Ympäryksen sopivuutta voi testata siten, että pukee liivit väärin päin päälle, kuppien sisäpuoli selkää vasten ja olkaimet roikkuu alaspäin. Jos ympärys tuntuu näin sopivalta, mutta kiristyy epämukavaksi kun pukee liivit normaalisti päälle, on kuppikoko silloin liian pieni.
Elloksella myydään ihan kauniita rintsikoita isommallakin ympäryksellä, mut se tosiaan on nettikauppa.
Voithan tilata vaikka yhdet kokeeksi?