Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työn takia joudun ostamaan vaatteita joita en muuten pitäisi

Vierailija
24.03.2016 |

Harmittaa se menoerä vuosittain. Joudun pukeutumaan töihin konservatiivisen asiallisesti ja joudun ostamaan laadukkaita, mutta ei yhtään omaa tyyliäni olevia vaatteita. Ärsyttää...
Muita?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kerran ostat laadukkaita, ei niitä pitäisi joutua joka vuosi uusimaan. Yritä löytää kompromissi. Tarpeeksi laadukas jotta pysyy pesussa siistinä, mutta kuitenkin mahdollisimman edullinen. Ja tämäkin on ammattivalinta kysymys. Vaihda alaa jos harmittaa ostaa vaatteita.

Vierailija
2/33 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 jakkupukua/housupukua ja 5 paitaa alle, yhdet siistit sisäkengät (valitse sellaiset että sukat ei näy).

Vuosittain joutuu uusimaan ehkä pari paitaa.

Jos joku työkaveri naljailee että aina samat vaatteet niin vedä leikiksi että sulla on maanantaipaita, tiistaipaita jne. Tai sitten ostat 5 samanlaista paitaa ja käytät tosiaan uniformua :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko arvioisitte, että teillä menee vuosittain rahaa työssä tarvittaviin vaatteisiin, siis sellaisiin mitä ette muuten ostaisi?

Vierailija
4/33 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee 200-300. Töissä käyttämäni kengät ainoastaan on sellaiset, mitä en muuten ostaisi. Noin muuten saan pitää omaa tyyliäni, mutta pärjäisin vähemmälläkin. Haavenani on kotitoimisto, minkä vielä toteutankin ja olen tekemässä jo valmisteluja. Ei kilpaile nykyisen työni kanssa, joten valmisteluissa ei ole mitään laitonta. 

Vierailija
5/33 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Sitä se on, työssäkäyntiin pitää myös sijoittaa jotta työ sijoittaa sinuun.

Vierailija
6/33 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko arvioisitte, että teillä menee vuosittain rahaa työssä tarvittaviin vaatteisiin, siis sellaisiin mitä ette muuten ostaisi?

Kakkonen on laittanut vuonna 2004 parisataa euroa klassiseen housupukuun. Sillä menee euroopanreissut ja messuedustukset. Käytän ihan tavallista lyhythihaista paitaa siellä alla, en ole vielä ostanut kauluspaitaa.

Toki tuo sama asu käy sitten mummon 80v päiville ja hautajaisiin.

Mulla on kaapissa yhdet 4cm korolla olevat nilkkurit, joita en oikeastaan ole vuosiin enään käyttänyt muussa. Toisaalta usein laitan tuon puvun kaveriksi mustat nilkkuribuutist niitteineen.

Toimistolla saa onneksi olla ihan rauhassa farkuissa ja vaikka hupparissa. Työnantaja on maksanut esd-sandaalit työpaikalla käytettäväksi.

Vierailija
7/33 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Sitä se on, työssäkäyntiin pitää myös sijoittaa jotta työ sijoittaa sinuun.

Joo. Mulla on työmatkan takia mm. auto, jota ilman pärjäisin muuten mainiosti. En jaksa uskoa, että elän eläikään, sillä suvussamme on taipumusta saada sairakohtauksia ennen sitä ja olen lievän saanut jo itsekin terveistä elintavoista huolimatta. Äitini kaatui seisovilta jaloiltaan, eikä ollut päivääkään eläkkeellä. 

Vierailija
8/33 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan vuosittain yhden uuden puvun tuplahousuilla ja viisi kauluspaitaa. Kengät pitää uusia muutaman vuoden välein. Käytännössä kierrossa on neljät kengät: mustat ja ruskeat kesäkengät ja mustat ja ruskeat talvikengät. Kalossit luonnollisesti kun keli vaatii.

Laatua kun ostaa ja hoitaa asianmukaisesti, puku kestää tyylikkäänä 5-10 vuotta ja kengät 2-3 vuotta. Paidat kuluvat nopeammin, kun pitää pestä useammin.

Kaikki hankinnat olen vähentänyt verotuksessa.

Vierailija
9/33 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pukeudun klassisesti, kuulen tästä kehuja jatkuvasti ja keski-ikä vaatteilla on yli 5 v.

Kaappi kerralla läpi, serkkuni teki vaateyhdistelmiä, otin kuvat ja printtasin ne. Töissä kaikki vaatteet, kuva kansiossa päällimmäisenä tämän päivän vaatteet , vikana eiliset.

Käytän alaosaa n 5 krt kunnes vien kotiin pestäväksi, yläosaa 2-3 pv. Vaihdan vaatteet kun tulen töihin ja lähtiessäni töistä. Korkkareita on 3 paria.

En ole ostanut pariin vuoteen yhtään vaatetta, mutta viime vuonna meni lumppukeräykseen ainakin 5 paitaa.

Vierailija
10/33 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni menee työvaatteisiin 2000-3000€/vuosi. Minulla ei mene yhtään.

Vierailija
11/33 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassisislla perusvaatteilla pärjää vuosia. Minualla edelleen priimakunnossa 7v vanha musta jakku. Ei tarvitse lisöksi kuin kahdet siistit housut ja pari siistiä paitaa. Kesrtävät vuosia kun käyttää vain töissä (+jossain juhlissa). Kiva kun sulla on töitä!!!

Vierailija
12/33 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos kerran ostat laadukkaita, ei niitä pitäisi joutua joka vuosi uusimaan. Yritä löytää kompromissi. Tarpeeksi laadukas jotta pysyy pesussa siistinä, mutta kuitenkin mahdollisimman edullinen. Ja tämäkin on ammattivalinta kysymys. Vaihda alaa jos harmittaa ostaa vaatteita.

Onko toi aina sun neuvosi, jos joku sanoo, että työssä harmittaa jokin asia. "Vaihda alaa" tai "ammatinvalintakysymys". Sun pitäisi ehdottomasti olla psykologi. Työpaikkapsykologi.

Vierailija
13/33 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa se menoerä vuosittain. Joudun pukeutumaan töihin konservatiivisen asiallisesti ja joudun ostamaan laadukkaita, mutta ei yhtään omaa tyyliäni olevia vaatteita. Ärsyttää...

Muita?

Mikä se sun oma tyylisi on? Veikkaisin, että niihin konservatiivisiin vaatteisiinkin voi tehdä tietyissä rajoissa omantyylisiä lisäyksiä. Pyydä apua asiantuntijalta, jos et itse keksi, miten.

Kyllä muakin tympisi pukeutua housupukuun, jossa ei ole mitään jekkua. Kukaan ei silti pakota ostamaan sitä markkinoiden pelkistetyintä versiota.

Vierailija
14/33 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pukeudun klassisesti, kuulen tästä kehuja jatkuvasti ja keski-ikä vaatteilla on yli 5 v.

Kaappi kerralla läpi, serkkuni teki vaateyhdistelmiä, otin kuvat ja printtasin ne. Töissä kaikki vaatteet, kuva kansiossa päällimmäisenä tämän päivän vaatteet , vikana eiliset.

Käytän alaosaa n 5 krt kunnes vien kotiin pestäväksi, yläosaa 2-3 pv. Vaihdan vaatteet kun tulen töihin ja lähtiessäni töistä. Korkkareita on 3 paria.

En ole ostanut pariin vuoteen yhtään vaatetta, mutta viime vuonna meni lumppukeräykseen ainakin 5 paitaa.

Kiitos ideasta, ihan huippua! Ryhdyn heti toteuttamaan.

Tuossa on myös ajatusta, että antaa jonkun toisen tehdä yhdistelmiä.

Vierailija
15/33 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyyli on smart casual, ja sen lisäksi ehkä 3 kertaa vuodessa pukukoodi.

Kyllä maksan siitä että näytän ajanmukaiselta ja huolitellulta. En tiedä kuinka paljon, mutta joka sesonki ainakin 300 -400. Talvikengät on harvoin enää seuraavan vuoden edustuskengät jos niillä kävelee. Vaikka kuinka huoltaa.

Miten te voitte käyttää jotain vuosikymmeniä tai vaikka vuosiakin vanhoja jakkuja ja kenkiä? Kyllähän tyyli muuttuu, leikkaukset ja muotoilu. Mulla on vain yksi mekko ja yksi jakkupuku, jotka on 10 vuotta vanhoja, ja joita voi stailata.

Ja niin voi joskus harvoin käydä käydä, että jokin hyvänlaatuinen vaate tulee uudelleen muotiin.

Vierailija
16/33 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä tietenkään ole mikään niin iso juttu. Kunhan laitoin avauksen aiheesta hetkellä, kun ärsytti, kun jouduin ostamaan vähän taas uutta työvaatetta. Työni on stressaavaa ja nopeatempoista ja minä ainakin hikoilen kainaloista, ettei sellaista deodoranttia olekaan, että ei puseron kainalot haiskahtaisi vähän työpäivän jälkeen. En voisi mitenkään pitää vuosia samoja vaatteita, niitä kun pitää pestä joka käyttökerran jälkeen. Palkka on aika vaatimaton, joten kyllä vaatekulut harmittavat vähäsen. Olen toki iloinen, että on töitä. -ap

Vierailija
17/33 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voisi mitenkään pitää vuosia samoja vaatteita, niitä kun pitää pestä joka käyttökerran jälkeen. -ap

Tarkoitan, ettei mikään vaate kestä niin paljossa pesussa vuosikausia työkuntoisena. -ap

Vierailija
18/33 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama. Työn takia joudun ostamaan housuja ja käyttämään niitä. Ei huvittaisi, kun ne on niin epämukavat. Onneksi on Uff, niin ei mene kovin paljon rahaa niihin.

Vierailija
19/33 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja työkkärin puolen vuoden kurssia mainostettiin vielä sillä, että saa 9 euroa päälle päivässä työmarkkinatukeen. Pyh. Työhön sopivat vaatteet, pysäköinti, kalliimpi.syöminen ja matkat tulee kyllä kalliimmaksi.

Vierailija
20/33 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustakin on ihan hirveää, että pitää ostaa vaatteita. Töihinkin. Onneksi monella alalla on pukukoodit löystyneet ja samoilla vaatteilla voi olla jopa käyttöä vapaa-ajalla. Toisaalta vain töissä käytettävät vaatteet eivät kulu yhtä nopeasti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan