Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tänään kaupassa nähtyä: keski-ikäistä naista syytettiin varastamisesta, nainen

Vierailija
23.03.2016 |

ei suostunut näyttämään laukkujensa sisältöä vartijalle joka hänet otti kiinni. Sanoi vaan ettei ole ottanut mitään. Poliisit tuli paikalle, tutkivat naisen laukut ja mitään ei löytynyt.
Mielipiteitä?

Kommentit (337)

Vierailija
61/337 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Olen hankala ja vittumainen, KOSKA MINULLA ON OIKEUS. Vaivaan vielä poliisejakin, koska en kehtaa näyttää laukkuani vartijoille. Palvelusta en tee tuossa itselleni tai kellekään, mutta kun MINULLA ON OIKEUS. Voisin karkottaa epäilyt heti, mutta ylpeyttäni on loukattu. Kostan. Ja minullahan on siihen oikeus. Siitäs saivat, käkäti käkäti..."

Etkö itse käyttäisi oikeuttasi, jos sinua syytettäisiin turhaan?

En. Mutta en olekaan huomiohuora, kuten sinä tunnut olevan.

Vierailija
62/337 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olen hankala ja vittumainen, KOSKA MINULLA ON OIKEUS. Vaivaan vielä poliisejakin, koska en kehtaa näyttää laukkuani vartijoille. Palvelusta en tee tuossa itselleni tai kellekään, mutta kun MINULLA ON OIKEUS. Voisin karkottaa epäilyt heti, mutta ylpeyttäni on loukattu. Kostan. Ja minullahan on siihen oikeus. Siitäs saivat, käkäti käkäti..."

No en. Haluaisin karkottaa epäilyt heti enkä haluaisi hidastella ja vaivata vielä muitakin. En ymmärrä ihmisten "nirppanokkaisuutta" tässä asiassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/337 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hellanduudelis taas näitä ketjun selittelijöitä. Ketään ei siis saa epäillä myymälävarkaaksi, eikä ketään saa pyytää näyttämään laukkuaan? Jättäkää ne laukkunne kotiin, jos ette sen sisältöä ole valmiita näyttämään pyydettäessä. "En ole koskaan varastanut". Juujuu. Linnassakin istuu vain syyttömiä ihmisiä.

Meitä ihan oikeastikin on olemassa, jotka eivät koskaan ole varastaneet. Ehkä yllätys sinun piireissäsi. 

Silloin on todella nöyryyttävää joutua siitä epäillyksi. Epäilyn pitäisi olla todellakin vedenpitävää eikä jonkun pahanilkisen puolisokean "näkemää" kaupassa. 

Ja oikeastiko teistä vähemmän noloa on se, että talutetaan takahuoneeseen ja kutsutaan poliisit, kun ette suostu laukun sisältöä näyttämään?

Kyllä itse pyydettäessä näyttäisin. Pääsee nopeammin itse jatkamaan matkaa, ei kuluta turhaan muutenkin vähäisiä poliisin resursseja, ja taatusti vähemmän huomiota herättävää kuin teidän tyyli, jossa poliisit on pakko pyytää paikalle.

Mihinkään takahuoneeseen en ainakaan lähtisi. Antaisin yhteystietoni ja kävelisin kaupasta ulos. Valvontakameroiden ja luotettavien silminnäkijälausuntojen avulla sitten asia selvitettäisiin. 

Ei ole omalle kohdalle sattunut, mutta ystävälleni kyllä. Ei todellakaan ollut varastanut mitään. Antoi henkilötietonsa ja käveli ulos. Aika kova jätkä saa vartija olla, jos tavallista naista rupeaa taltuttamaan niskalenkillä. Syyte sillä itsellä on tämän jälkeen. 

Vierailija
64/337 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainasin tuossa aiemmin väärää viestiä, tässä viestini uudestaan:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en. Haluaisin karkottaa epäilyt heti enkä haluaisi hidastella ja vaivata vielä muitakin. En ymmärrä ihmisten "nirppanokkaisuutta" tässä asiassa.

Vierailija
65/337 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on käynyt noin, enkä todellakaan mitään ollut varastanut. Vartija oli tosi tyly ja suuriäänisesti vaati mua tulemaan takahuoneeseen. Oisin antanut oman laukunkin tutkittavaksi muttei sille passannut. Meinasi ensin, että mun pitäisi jättää maksetut ostoksetkin siihen hihnalle pakkaamattomana. Sain omat ostokset kuitenkin pakattua ja tyhjensin siihen kassalle laukun sisällön ja asia jäi siihen. Aika nöyryyttävä tilanne, eikä minkäänlaista pahoittelua tullut. Ei varmaan tarvi kertoa, etten ole siihen kauppaan enää mennyt.

Toisessa kaupassa hälytin rupesi soimaan aiheetta, mutta henkilökunta suhtautui ihan eri tavalla, ei ollut mitään syyttelyä tai nöyryyttämistä.

Olen ollut kaupassa töissä. Jos myyjältä jää häly tuotteeseen ja tuote hälyttää, on myyjän syytä hävetäkin, koska myyjän moka. 

Vierailija
66/337 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin syyllinen ja vartija pyyttäisi näyttämään laukkuni, en tietenkään näyttäisi heti kaikkien silmien alla. Jossain sivummalla voisin näyttää, jotta en nolaisi itseäni kaikkien edessä.

Jos olisin syytön ja vartija pyyttäisi näyttämään laukkuni, näyttäisin sen välittömästi, jotta kaikki silminnäkijätkin huomaisivat heti syyttömyyteni. Viimeinen mitä tekisin, olisi, että menisin vartijoiden kanssa sivummalle ja jättäisin muut epäilemään. Jos he alkaisivat viedä minua jonnekin, vaatisin saada näyttää laukkuni heti! Yrittäisin varmaankin olla myös kohteliaan yhteistyöhaluinen vartijoille, jotta he eivät jäisi vielä jälkikäteenkin miettimään, että "ehkä se ehti piilottaa sen tai jotain" (etenkin jos olisin pelannut itselleni lisäaikaa antamalla heidän kutsua poliisitkin).

Sanonpahan vaan. Vaikka olisi kuinka oikeus vaivata poliiseja, en vain ymmärrä, mitä hyötyä siitä olisi etenkään itselleni.

Myöhemmin voi vartijoista valittaa jonnekin ylemmälle taholle, jos ihan välttämättä haluaa saada "oikeutta".

Vierailija
67/337 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei suostunut näyttämään laukkujensa sisältöä vartijalle joka hänet otti kiinni. Sanoi vaan ettei ole ottanut mitään. Poliisit tuli paikalle, tutkivat naisen laukut ja mitään ei löytynyt.

Mielipiteitä?

Miten pitkäksi ajaksi jäit hengailemaan sinne?

Nainen vietiin varmaan jonnekin takahuoneeseen odottamaan. Miten tiedät lopputuloksen?

Ap on joko tuo nainen itse tai joku kaupan henkilökunnasta.

Ja sinä olet vainoharhainen. Lääkkeet!

Vierailija
68/337 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hellanduudelis taas näitä ketjun selittelijöitä. Ketään ei siis saa epäillä myymälävarkaaksi, eikä ketään saa pyytää näyttämään laukkuaan? Jättäkää ne laukkunne kotiin, jos ette sen sisältöä ole valmiita näyttämään pyydettäessä. "En ole koskaan varastanut". Juujuu. Linnassakin istuu vain syyttömiä ihmisiä.

Meitä ihan oikeastikin on olemassa, jotka eivät koskaan ole varastaneet. Ehkä yllätys sinun piireissäsi. 

Silloin on todella nöyryyttävää joutua siitä epäillyksi. Epäilyn pitäisi olla todellakin vedenpitävää eikä jonkun pahanilkisen puolisokean "näkemää" kaupassa. 

Ja oikeastiko teistä vähemmän noloa on se, että talutetaan takahuoneeseen ja kutsutaan poliisit, kun ette suostu laukun sisältöä näyttämään?

Kyllä itse pyydettäessä näyttäisin. Pääsee nopeammin itse jatkamaan matkaa, ei kuluta turhaan muutenkin vähäisiä poliisin resursseja, ja taatusti vähemmän huomiota herättävää kuin teidän tyyli, jossa poliisit on pakko pyytää paikalle.

Mihinkään takahuoneeseen en ainakaan lähtisi. Antaisin yhteystietoni ja kävelisin kaupasta ulos. Valvontakameroiden ja luotettavien silminnäkijälausuntojen avulla sitten asia selvitettäisiin. 

Ei ole omalle kohdalle sattunut, mutta ystävälleni kyllä. Ei todellakaan ollut varastanut mitään. Antoi henkilötietonsa ja käveli ulos. Aika kova jätkä saa vartija olla, jos tavallista naista rupeaa taltuttamaan niskalenkillä. Syyte sillä itsellä on tämän jälkeen. 

Miksi et avaisi laukkuasi? Miksi et jätä laukkuasi säilytykseen, jos kannat mukanasi dildoja ja huumeita,

joita et vartijan halua näkevän? Teet olemattomasta asiasta ongelman?

Vierailija
69/337 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Mutta en olekaan huomiohuora, kuten sinä tunnut olevan.

Eiköhän totuus ole se, että myymälähenkilökunta eniten sieltä kaupasta varastaa? Paljonko sinun mukaasi on lähtenyt tavaraa?

Vierailija
70/337 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en suostuisi avamaan laukkuani tai lähtemään mihinkään sivummalle tai takahuoneeseen, ihan älytöntä. Jos ei ole selkeää perustetta epäilylle (ja miten voisi olla kun en koskaan ole varastanut mitään) niin vartija saavat kutsua poliisin paikalle ja selitellä poliisille millä perusteella sen tekivät. Jos minuun tartutaan vartijoiden taholta kiinni niin huudan apua ja mainitsen sanan pahoinpitely. Nimeni voin kertoa ja mahdollisesti näyttää henkilötietoni, henkilötietoprofiilinsa en anna vartijan käteen.

Ei yhtään ujota tai pelota herättää huomiota. Luulisi lisäävän vartijoiden harkintaa seuraavalla kerralla kun taas epäilykset heräävät asiakkaan kohdalla jos edellinen on pitänyt kiinni oikeuksistaan. Maksavana kaupan asiakkaana en suostu epäoikeudenmukaiseen kohteluun. Syy vartijan epäilylle täytyy olla selkeä ja todennettavissa. Kokemus opettaa toimimaan oikein ammatissaan, eiköhän vartijankin täydy ymmärtää työhönsä kuuluvat oikeudet, velvollisuudet ja etiikka.

Vierailija
71/337 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voi sitä laukkuaan näyttää, jos ei ole mitään vienyt? Enemmän saa huomiota osakseen kun alkaa raivoamaan asiasta ja viedään takahuoneeseen poliisia odottamaan. Toki jokaisen oma valinta.

Mihin takahuoneeseen? En minä ole suostunut poistumaan minnekään siitä kassalta, koska siinä ovat maksetut ostokseni hihnalla odottamassa pakkaamista. Minulla ei ole mitään velvollisuutta jättää niitä siihen varastettaviksi eikä myöskään mitään velvollisuutta lähteä jonnekin takahuoneeseen. Olen ilmoittanut tämän myös vartijoille ja samalla soittanut 112, koska siellä nauhoitetaan puhelut. Vartijalla ei ole oikeutta viedä minua pois siitä väkisin ja vapaaehtoisesti en lähde.

En ole raivonnut, olen kysynyt, mitä olen varastanut. Sitä ei ole osattu sanoa, joten olen ilmoittanut, että odotetaan poliisia. 15 minun kuluttua poliisit tulivat, kysyivät varastettua tavaraa ja vastaus oli, että "laitettu jotain laukkuun". Tyhjensin laukun kassahihnalle, ei löytynyt mitään kaupan omaisuutta. Poliisi tutki vielä laukun ja totesi sen tyhjäksi. Tyhjensin taskut eli auton avaimet näkyville. Kysyin vartijalta, mitä olen varastanut ja vastaus oli, että et kai mitään. Poliisi toivotti hyvää päivänjatkoa, paikalle hälytetty myymäläpäällikkö pyysi anteeksi.

Vierailija
72/337 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et avaisi laukkuasi? Miksi et jätä laukkuasi säilytykseen, jos kannat mukanasi dildoja ja huumeita,

joita et vartijan halua näkevän? Teet olemattomasta asiasta ongelman?

Koska vartijalla ei ole oikeutta vaatia laukkua nähtäväkseen. Hänen pitää todeta tilanne ja kutsua poliisi.

Vierailija
73/337 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin syyllinen ja vartija pyyttäisi näyttämään laukkuni, en tietenkään näyttäisi heti kaikkien silmien alla. Jossain sivummalla voisin näyttää, jotta en nolaisi itseäni kaikkien edessä.

Jos olisin syytön ja vartija pyyttäisi näyttämään laukkuni, näyttäisin sen välittömästi, jotta kaikki silminnäkijätkin huomaisivat heti syyttömyyteni. Viimeinen mitä tekisin, olisi, että menisin vartijoiden kanssa sivummalle ja jättäisin muut epäilemään. Jos he alkaisivat viedä minua jonnekin, vaatisin saada näyttää laukkuni heti! Yrittäisin varmaankin olla myös kohteliaan yhteistyöhaluinen vartijoille, jotta he eivät jäisi vielä jälkikäteenkin miettimään, että "ehkä se ehti piilottaa sen tai jotain" (etenkin jos olisin pelannut itselleni lisäaikaa antamalla heidän kutsua poliisitkin).

Sanonpahan vaan. Vaikka olisi kuinka oikeus vaivata poliiseja, en vain ymmärrä, mitä hyötyä siitä olisi etenkään itselleni.

Myöhemmin voi vartijoista valittaa jonnekin ylemmälle taholle, jos ihan välttämättä haluaa saada "oikeutta".

Miksi sinun pitää vakuuttaa syyttömyytesi muille? Jos tiedät olevasi syytön, odota poliisia, jotka toteavat asian virallisesti.

Vierailija
74/337 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä saa avata laukkua vartijoille varsinkaan jossain takahuoneessa.

Suomessakin on tapauksia joissa vartija on laittanut tutkimaansa laukkuun tavaraa itse, eli älkää koskaan suostuko.

Vartijoissa on kaikenlaista porukkaa mm. huume - ja pahoinpitelytuomioita saaneita. Osa tehnyt rikoksensa työaikana.

Olkaa varovaisia, aina poliisi paikalle.

Vierailija
75/337 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla käynyt samoin kaverini kanssa, mitään ei ollut mennyt omaan taskuun mutta vartijat soitettiin perään.

Kaverini käyttää huivia, uskoisin että tää oli ainoa syy epäillä meitä. En ainakaan muista että millään hyllyllä oltaisiin jotain kaiveltu laukuistamme mitään tai mielestäni käyttäydytty poikkeavasti.

Vierailija
76/337 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulle kävisi noin, niin kyllä näyttäisin laukkuni, en jäisi kinastelemaan siitä. Koska en halua tuhlata poliisien aikaa. On niillä tärkeämpääkin tekemistä. Samaan aikaan, jotkut voi olla vaikka hengen vaarassa, mistä sitä ikinä tietää.... Milloin jollain on ase ja yrittää vaikka ampua jotakin! Mieluummin näytän laukkuni vaikka minulla olisi oikeus kieltäytyä mutta, minulle on puolet tärkeämpää se, että poliisit pääsee keskittymään oikeisiin murheisiin/pelastamaan ihmishenkiä. Ikinä ei voi tietää mitä elämässä vastaan tulee. Siksi en jäisi "jauhamaan paskaa" eli kinastelemaan poliisien kanssa!

Vaikka tilanne tuntuisi nololta, nöyryyttävältä, ilkeältä. Silti näyttäisin. Mutta samaan kauppaan en astuisi enään ollenkaan.

Vierailija
77/337 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin näyttänyt laukkuni sisällön, mutta vittuillut ankarasti myyjälle ja vartijoille. Lisäksi olisin lähettänyt perään kaupan esimiehelle palautetta tiukkaan sävyyn ja ilmoittanut etten siellä enää asioi.

Tein näin kun vartija kävi suoraan taskuilleni Turun Stockmannilla. Tästä on jo vuosia ja ehkä nuhjuinen öljykangastakkini sai minut näyttämään pummilta. Soitin tavaratalon johtajalle, joka pahoitteli tilannetta, mutta siihen se jäi. Törkeintä tuossa oli se, että vartijajeppe tunki kädet suoraan taskuihin melkoisen itsevarmana tyyliin "mitäs täältä löytyy!" Vittuilin päin näköä ja jäbä oli todella pettyneen näköinen löytäessään nenäliinoja, bussikortin tms. Toivottavasti sai ripityksen talon johtajalta.

Vierailija
78/337 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta minulla ei ole mitään ongelmaa avata laukkuani kun menen jääkiekkopeliin ja ovella on turvatarkastus. Tilanteen täytyy vaikuttaa käytökseeni eli turvallisuustarkastus, joka koskee jokaista tai sitten aiheeton epäilys varkaudesta vain minua kohtaan . En tunne närkästyväni aiheettomasta epäilystä terroristiksi. Ehkä aiheeton syytös vain minua kohtaan saa minutkin tarkemmaksi siitä, miten prosessi menee ja meneekö se oikein.

Vierailija
79/337 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkos myyjämammat on muuten pöllineet?

Vierailija
80/337 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja mitä pellejä tässäkin ketjussa oikein on.

Kumpi kiinnittää enemmän huomiota =

-ette tutki laukkuani , soittakaa poliisille, minulla on oikeus! - rääkyjä kassalla

vai

-asiakas joka näyttää laukkunsa, kiitos ja hei?

Mutta kun minulla on oikeus önnönönnööönnööö.

Taitaa myymälävarkaat ja anarkistit olla taas asialla, kukaan järkevä ihminen ei tee itsestään silmätikkua turhan takia, tai tuhlaa poliisien aikaa typerällä kiukuttelullaan.

Ja edelleenkin, ne säilytyslokerot on edelleenkin miltei joka kaupassa.