Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen tehnyt päätöksen olla imettämättä lastani

Vierailija
22.03.2016 |

Paljon on herännyt keskustelua imettämisaiheesta. Minusta se on jokaisen päätettävissä että mihin haluaa kroppansa alttiiksi laittaa, mutta minä en henkilökohtaisesti suostu imettämään lastani. Äidinmaidonkorvikkeet ovat niin hyvälaatuisia nykyisin, että en näe syytä miksi laittaisin rintani alttiiksi, kun voin säästää ne kauniina niinkin helpolla ratkaisulla kuin korvikkeet. Olen pitänyt vartalostani hyvää huolta koko ikäni, enkä halua muutaman kuukauden imetysrumban takia pilata yhtä osaa kehostani.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä provon kaluttu jo niin moneen kertaan tällä palstalla, että ei mitään uutta lisättävää, mutta kerrataan nyt vielä tämä: raskaus aiheuttaa muutoksia. Imetyksen välttäminen rintojen säästämiseksi on aivan turhaa.

Vierailija
62/64 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rintani ovat kasvaneet nyt raskausaikana jo kaksi kuppikokoa, joten imettäminen ei luultavasti tule muuttamaan niitä enää pahemmin mihinkään suuntaan. En vain ole löytänyt vielä sopivia imetysrintaliivejä halvalla, täytyy maksaa varmaan 50 Eur sopivista liiveistä. (70F kokoa ei löydy tavallisista kaupoista!) Sillä sopivat liivit tukevat rintoja, että ne ei löysty. Myös yöaikaan kannattaa käyttää mukavia liivejä silloin kun ne ovat täynnä.

Ihan Sokokselta löytyy, alle 30€. Ja on vielä nättejä ja tukevia.

T. 70H/I raskaus/imetysaikana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä korvikkeellakin kasvaa ihan hyviä lapsia, vammantuottopuheet kuulostavat aika rajuilta näin omasta näkökulmasta, vaikka syy imettämättä jättämiseen onkin itsekäs

Komppaan täysin tätä kirjoittajaa. Oma esikoiseni kasvoi itse tehdyllä lehmänmaidosta laimenetulla korvikkeella. On reilusti yli 40 v. eikä ole ollut oikeastaan koskaan sairas, eikä allerginen millekään. Kiinteät aloitettii silloisten suositusten mukaan 2 kk vanhana.

Olisin toiki imettänyt, jos olisi onnistunut, siksi ei pidä murhaajaksi haukkua.

t. mummeli

Vierailija
64/64 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti vielä. Imetyksen plussia: Sulle muodostuu läheisempi suhde lapseesi --> Lapsesi voi paremmin ja melko todennäköisesti itkee vähemmän. --> Sulla on oikeasti helpompaa. Rinnathan voi korjata kirurgisesti, jos on ihan pakko. Lapsellesi sekä sun ja lapsen väliselle suhteelle imetys on korvaamatonta ja sillä on pitkäkestoiset vaikutukset.

Höpsis. Pulloruokitut kyllä yleensä nukkuvat paremmin kuin imetetyt. Tämän minulle myönsi neuvolan terkkakin kun olen ihmetelin miten molemmat vauvani ovat olleet niin tyytyväisiä ja hyväunisia. Läheisyyttä voi antaa muutenkin kuin imettämällä.

Meillä vauva täysimetyksellä ja nukkuu aina klo 21-05 heräämättä. Ikää 3 kk. Ja aamuviideltä on helppoa, kun ei tarvitse juuri edes havahtua - raottaa tissin esiin vauvalle, niin kaikki jatkamme unia. Ei voisi olla helpompaa. :)