Mitä käy, jos vanhemmat kieltävät lapsen osastohoidon?
Siis jos lähete on osastohoitoon, mutta vanhemmat eivät lasta sinne toimita? Onko tiedossa ls-ilmoitus? Ei ole omasta lapsesta kyse.
Kommentit (8)
Riippuu varmaan tapauksesta, mutta valitettavasti meidän neuvostoaikaisen virkamieskoneiston alaisuudessa vanhemmilla on kovin vähän oikeuksia. Mikäli lapsen etu vaatii osastohoitoa, niin osastohoitoa hän saa. Pakotettuna. Jälkikäteen on turha hakea oikeutta, sillä ei neuvostosysteemiin sellainen asia kuin oikeudenmukaisuus kuulu.
voidaan tehdä pahimmassa tapauksessa huostaanotto. lapsen oikeudet hoitoon menee vanhempien mielipiteiden edelle. en kuitenkaa usko et tää on kauheen yleistä
Vierailija kirjoitti:
Riippuu varmaan tapauksesta, mutta valitettavasti meidän neuvostoaikaisen virkamieskoneiston alaisuudessa vanhemmilla on kovin vähän oikeuksia. Mikäli lapsen etu vaatii osastohoitoa, niin osastohoitoa hän saa. Pakotettuna. Jälkikäteen on turha hakea oikeutta, sillä ei neuvostosysteemiin sellainen asia kuin oikeudenmukaisuus kuulu.
En nyt ihan ymmärrä. Sinusta on epäreilua että lapsi saa tarvitsemaansa hoitoa vaikka vanhempi yrittäisi lapsen edun toteutumisen estää?
Vierailija kirjoitti:
Eikös oikeudenmukaisuutta ole nimenomaan se, että kaikki ovat oikeutettuja - iästä ja mistään muustakaan riippumatta - saamaan tarvitsemaansa hoitoa? Eli kuvailemaasi systeemiinhän nimenomaan kuuluu oikeudenmukaisuus.
Jos lapsen henki tai kehitys vaarantuu tällaisen hoidon kieltämisen takia, lapsi otetaan huostaan. Tämän voi jopa sairaala tehdä.
Minulle asia selvitettiin, kun vauvani joutui verensiirtoon ja minulle hoitoa perusteltiin.. Lupaa ei kysytty, vain sitä, että suostunko hoitoon, koska ilman verensiirtoa lapsen kehitys vaarantuisi. Tokihan minä suostuin, mutta sairaalalla on oikeus ottaa lapsi näissä tapauksissa huostaansa ja hoidon jälkeen lapsi palautetaan vanhemmilleen.. Jehovat eivät voi kieltää alle viisitoistavuotiaan hoitoa uskonnollisilla verukkeilla.
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsen henki tai kehitys vaarantuu tällaisen hoidon kieltämisen takia, lapsi otetaan huostaan. Tämän voi jopa sairaala tehdä.
Minulle asia selvitettiin, kun vauvani joutui verensiirtoon ja minulle hoitoa perusteltiin.. Lupaa ei kysytty, vain sitä, että suostunko hoitoon, koska ilman verensiirtoa lapsen kehitys vaarantuisi. Tokihan minä suostuin, mutta sairaalalla on oikeus ottaa lapsi näissä tapauksissa huostaansa ja hoidon jälkeen lapsi palautetaan vanhemmilleen.. Jehovat eivät voi kieltää alle viisitoistavuotiaan hoitoa uskonnollisilla verukkeilla.
Sairaala ei huostaanota. Sille om joku muu termi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaala ei huostaanota. Sille om joku muu termi.
Huostaanoton tekee sosiaalitoimi myös em tapauksessa.
Luulisi että poliisit ovat perässä hyvin äkkiä jos lapsi on vaarassa vanhempien hihhuliuden tms takia.