Valvotteko teidän 4-vuotiaita oikeasti joka sekunti?
Kommentit (29)
Häh, mikä kysymys. Kyllä valvoin. On nyt 7v. En edes luottanut että isänsä huolehtii kunnolla (puhelimen orja), joten ei käynyt yksin isänsä kanssa kuin korkeintaan jossain tunnin harrastustunnilla tms. Puolisona ja ihmisenä mies on hyvä ihminen mutta vanhempana varsin huoleton.
AP on tämä lapset kadottanut vanhempi.
Täällä pikkukaupungin omakotialueella ei todellakaan. Ovat usein keskenään kun sisältä haetaan jotain tai kun tehdään pihatöitä eivät ole koko ajan näkösällä. Sitten nämä suurperheet, niissä lapset ovat useimmiten keskenään ilman valvontaa.
Ei ollut tarvetta. 2 rauhallista lasta ja sen verran hyvin kasvatettuja ettei tarvinnut olla jatkuvasti kyljessä kiinni.
En valvo. Käyn myös vessassa, suihkussa ja nukun yöllä. Luotan myös omaan lapseen sen verran, että uskallan päästää hänet ilman valvontaa omalle pihalle. Toki on jo lähemmäs 5-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti.
En usko. Tuon ikäinen juoksee jo kauas sillä aikaa, kun hetkeksi keskityt johonkin muuhun tai vaikka maksat kassalla. Usein on myös lapsi yksin pihalla sillä aikaa kun vanhempi on sisällä pukemassa tms.
Ei niitä edes tarhassa valvota koko aikaa. Usein leikkivät pitkään keskenään jossain huoneessa ja pihallakin on paljon katvekohtia mihin hoitajan katse ei yllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti.
En usko. Tuon ikäinen juoksee jo kauas sillä aikaa, kun hetkeksi keskityt johonkin muuhun tai vaikka maksat kassalla. Usein on myös lapsi yksin pihalla sillä aikaa kun vanhempi on sisällä pukemassa tms.
On normaalia katsoa oman villin 4v:n perään, jos tällä on taipumusta karkailuun.
Siskontyttö oppi nopeasti, mitä tapahtuu, jos ei toimi ohjeiden mukaan. Kun hän karkasi auton vierestä kaupan pihalle, niin ei menty kauppaan jätskiostoksille, tyttö palautettiin äidille ja hauskanpito loppui siihen. Mikään tytön selitys ei kelvannut minulle: koska olin sanonut, että odota siinä auton vieressä, kun otan oman lapsen turvaistuimesta ja hän lähti silti, niin rangaistus oli nopea. Ja tehokas.
Otin omani myös vessakäynnille mukaan, jotta näen mitä tapahtuu. En antaisi päiväkoti ikäsen olla yksin tai yhdessä ulkona, jos en ole vahtimassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti.
En usko. Tuon ikäinen juoksee jo kauas sillä aikaa, kun hetkeksi keskityt johonkin muuhun tai vaikka maksat kassalla. Usein on myös lapsi yksin pihalla sillä aikaa kun vanhempi on sisällä pukemassa tms.
On normaalia katsoa oman villin 4v:n perään, jos tällä on taipumusta karkailuun.
Siskontyttö oppi nopeasti, mitä tapahtuu, jos ei toimi ohjeiden mukaan. Kun hän karkasi auton vierestä kaupan pihalle, niin ei menty kauppaan jätskiostoksille, tyttö palautettiin äidille ja hauskanpito loppui siihen. Mikään tytön selitys ei kelvannut minulle: koska olin sanonut, että odota siinä auton vieressä, kun otan oman lapsen turvaistuimesta ja hän lähti silti, niin rangaistus oli nopea. Ja tehokas.
Rauhallisillekin lapsille tulee joskus päähänpistoja. 99,9% kerroista menee hyvin kunnes yhden kerran ei menekään ja sitten kysellään että miksei valvottu lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti.
En usko. Tuon ikäinen juoksee jo kauas sillä aikaa, kun hetkeksi keskityt johonkin muuhun tai vaikka maksat kassalla. Usein on myös lapsi yksin pihalla sillä aikaa kun vanhempi on sisällä pukemassa tms.
On normaalia katsoa oman villin 4v:n perään, jos tällä on taipumusta karkailuun.
Siskontyttö oppi nopeasti, mitä tapahtuu, jos ei toimi ohjeiden mukaan. Kun hän karkasi auton vierestä kaupan pihalle, niin ei menty kauppaan jätskiostoksille, tyttö palautettiin äidille ja hauskanpito loppui siihen. Mikään tytön selitys ei kelvannut minulle: koska olin sanonut, että odota siinä auton vieressä, kun otan oman lapsen turvaistuimesta ja hän lähti silti, niin rangaistus oli nopea. Ja tehokas.
Rauhallisillekin lapsille tulee joskus päähänpistoja. 99,9% kerroista menee hyvin kunnes yhden kerran ei menekään ja sitten kysellään että miksei valvottu lasta.
Siksi rauhallisenkin lapsen perään katsotaan. Tuossa siskontyttö oli minusta metrin päässä avoinna olevan oven takana, siis valvonnassa, vaan ei kädellä napattavissa. Hän ei olisi onnistunut karkaamaan edes 15 minuutiksi.
Joo ettei työnnä legoja korvaan tai koske huumepiikkeihin yms
En, sisällä voi olla toisessa huoneessa pitkiäkin aikoja
Ulkona omalla pihallakin omatoimisesti ilman että olen haukankatseella mukana
Luuletteko että päiväkodissa sen enempää ?
Vierailija kirjoitti:
Otin omani myös vessakäynnille mukaan, jotta näen mitä tapahtuu. En antaisi päiväkoti ikäsen olla yksin tai yhdessä ulkona, jos en ole vahtimassa.
Inseli tulossa, ellei jo ole.
Elämään kuuluu irtautuminen.
1-luokkalaisen pitää jo osata pärjätä yksin monessa tilanteessa joten aika kumma jos alle kouluikäisen ei anneta sitä yhtään harjoitella.
No tuossa 4v iässä sen vasta alkaa nähdä miten hyvin ohjeistus pysyy muistissa ja lapsi pihassa. Siitä sitten pikkuhiljaa aloin olla pidempiä aikoja itse sisällä puuhaamassa tms. Lapsi oli hyvinkin rauhallinen ja arka tekemään mitään typerää.Kaverilla oli villimpi tapaus, jota ei olis vielä 15 vuotiaanakaan pitänyt päästää silmistään.
Ulkona kyllä.