täit
Haluan jakaa kokemukseni päätäistä, kun itse olen etsinyt tietoa netistä kun meille päätäit tuli. Olemme nyt 6 viikkoa yrittäneet päästä niistä eroon. Olemme kokeilleet apteekin kaikki aineet läpi ja tehneet kaikki tarvittavat siivoukset,pesut, pakastamiset, kampaamista ym ym. Pari kertaa olen luullut että niistä päässyt mutta sitten niitä on taas löytynyt. Nyt sitten soitin lääkäriin ja saatiin stromectol niminen lääkekuuri. Se on ihan älyttömän kallis, mutta en enää jaksa tätä rumbaa joten maksan sen siinä toivossa että lääkkeet toimivat. Eli ne on pillereitä jotka otetaan viikon välein suun kautta. Haluan vain sanoa muille että älkää pistäkö toivoanne apteekin aineisiin, älkää uskoko että aineet tappavat munat 100% niin kun esimerkiksi paranix lupaa. Kampaaminen on tärkein, ja kookosöljyä voi myös käyttää joka tukehduttaa jos sitä laittaa runsaasti yön yli tai muuta öljyä. Helpottaa myös kampaamista. Nydalla saatiin ehkä parhaat tulokset, mutta senkin jälkeen vielä löytyi. Meillä joku sitkeä täikanta joihin apteekin aineet eivät vain tehonneet. Kaikkea olemme kokeilleet, toivon todella että tämä on nyt ohi ja lääkkeet tehoavat. Jatkamme kampaamista ja pakastamista ym kunnes olemme varmoja ettei täitä enää ole.
Kommentit (32)
ollaan monesti pidetty aineita yön yli jo. Nydaa ja paranix sensitive. Kelmulla ja ilman. Kookosöljyä ja kelmu ympärille. Föönaus on vaikea pienemmälle kun vasta 2,5 v
en jaksa tätä enää!! kirjoitti:
olemme tehneet tuon kaiken. Licener ei toiminut.
Ok. Oletko myös kammannut hullunlailla? Ja ihan päänahan ihoa pitkin? Itse heitin meiltä kaatikselle hiustenleikkuukoneetkin ym. En voi liikaa korostaa tuota kampaamista.
t.8
Onko teillä lemmikkejä? Täi voi elää niiden turkeissa. Missä lapsi on päivät? Koulussa, kotona vai päivähoidossa? Voiko tartunta tulla jostain niistä yhä uudestaan?
Tsemppiä!
Föönille ääni täältäkin. Pienellä lapsella voi sitten föönailla vähän pidempään. Kuivuus on se juju. Täi elää ihmisen päänahassa juuri "kuivuusrajansa" äärirajoilla, pikkasenkin kuivemmissa olosuhteissa se kuolee. Siksi fööni.
Vierailija kirjoitti:
Föönille ääni täältäkin. Pienellä lapsella voi sitten föönailla vähän pidempään. Kuivuus on se juju. Täi elää ihmisen päänahassa juuri "kuivuusrajansa" äärirajoilla, pikkasenkin kuivemmissa olosuhteissa se kuolee. Siksi fööni.
No aikuinen täi onkin melko heikko otus, mutta saivare ei. Saivareet täytyy poistaa nyppimällä, ajelemalla klani tai kampaamalla ihan hulluna. Hiustenkuivaaja tuskin saivareeseen pystyy tai sitten on jo päänahkakin karrella.
Meillä kun oli täitä, niin löysin netistä ohjeen, jossa lapsen päähän laitettiin etikkaa. Eli pesin lapsen pään ensin täishampoolla ja sen jälkeen kostutin tukan ja päänahan etikalla ja annettiin pyyhkeen alla vaikuttaa ehkä puolisen tuntia (en muista enää tarkkaa aikaa).
Etikan haju oli pyörryttävä ja tyttö itki, mutta ei tullut saivareita.
ollaan kammattu kyllä ja sitä jatketaankin vaikka ekat lääkkeet suun kautta otettu. Olen sitä mieltä että se onkin tehokkain tapa tämän minun kokemuksen jälkeen. Ei kannata luottaa aineisiin vakka lucataan että ne tappaa saivareet. Mun pointti kertoakin tästä minun kokemusta on se ettei ihmiset upottais noihin apteekin aineisiin satoja euroja niin kun minä tein. Uskon että kampaaminen, fööni, ölyt ja etikat tehoavat yhtä hyvin jos ei paremmin. Älkää suotta tuhlatko rahoja noihin apteekin aineisiin! Ja tosiaan jos ei täit häviä kaikesta siivoamisesta, pakastamisesta ja kampaamisesta huolimatta niin voi kääntyä lääkärin puoleen. Laitan tänne sitten infoa tehosivatko lääkkeet
meillä on kyllä kissa, mutta soitin eläinlääkääriin ja he sanoivat ettei kissalle voi tarttua. Muualta löytämien tietojen mukaan sanotaan samaa. Ettei kotielämille tartu. Jos se täi sattuisi nyt jotenkin tippumaan jostain juuri sen kissan päälle niin sitten voisi ehkä kuljettaa sen paikasta toiseen. Tällaista tietoa minä olen saanut. Mutta jokapäiväinen siivoaminen kuitenkin pitäisi minimoida riski. En usko että ongelma siitä voisi johtua. Eikä ongelma ole että jostain tarttuisi. Ongelma on ollut se ettei apteekin aineet mitkä saa ilman reseptiä ole tehonneet. Esim kun olen käyttänyt ainetta olen huomannut että eläviä täitä jäänyt. Eikä ne ole mistään voinut siinä välissä tulla päähäni. Ja olen käyttänyt niitä oikein ja olen pitänyt pidempää aikaa kun mitä ohjeessa. Kaikki kokeiltu.
Meillä käytössä hyvä täikampa. Katson sillä läpi lasten päät säännöllisesti, täiepidemiat kun pukkaa kouluissa jatkuvasti. Jos löytyy täitä niin ne löytyvät nopeasti, ja silloin päivittäinen kampaaminen käyttöön. Ylimääräistä rahaa ei kulu ollenkaan ja täistä olemme aina päässeet eroon.
joo tää oli eka kerta kun meillä täitä. Tästä eteenpäin taidan kyllä tarkistaa viikottain tyttöjen päät oli täiepidemia vai ei :D tän episodin jälkeen noita täikampoja löytyykin vaikka muille jakaa. Uskon myös että jos heti huomaa asian niin ei ole niistä vaikea päästä eroon. Itse en huomannut heti. Ja vielä kaiken lisäksi oli sitten sitkeämpää sorttia nämä täit. Varmasti kouluissa ja tarhoissa helpottaisi ongelma jos kaikki tarkistaisi säännöllisesti lasten päät kammalla.
Se rahanmeno oli kyllä järkyttävää, muistaakseni yli 300 euroa meni meilläkin, kun koko perhe käsiteltiin kahteen kertaan ja vielä kerta päälle, kun se kutinatunne jäi päälle..
Fööni on hyvä vaihtoehto saunalle!