Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

täit

en jaksa tätä enää!!
22.03.2016 |

Haluan jakaa kokemukseni päätäistä, kun itse olen etsinyt tietoa netistä kun meille päätäit tuli. Olemme nyt 6 viikkoa yrittäneet päästä niistä eroon. Olemme kokeilleet apteekin kaikki aineet läpi ja tehneet kaikki tarvittavat siivoukset,pesut, pakastamiset, kampaamista ym ym. Pari kertaa olen luullut että niistä päässyt mutta sitten niitä on taas löytynyt. Nyt sitten soitin lääkäriin ja saatiin stromectol niminen lääkekuuri. Se on ihan älyttömän kallis, mutta en enää jaksa tätä rumbaa joten maksan sen siinä toivossa että lääkkeet toimivat. Eli ne on pillereitä jotka otetaan viikon välein suun kautta. Haluan vain sanoa muille että älkää pistäkö toivoanne apteekin aineisiin, älkää uskoko että aineet tappavat munat 100% niin kun esimerkiksi paranix lupaa. Kampaaminen on tärkein, ja kookosöljyä voi myös käyttää joka tukehduttaa jos sitä laittaa runsaasti yön yli tai muuta öljyä. Helpottaa myös kampaamista. Nydalla saatiin ehkä parhaat tulokset, mutta senkin jälkeen vielä löytyi. Meillä joku sitkeä täikanta joihin apteekin aineet eivät vain tehonneet. Kaikkea olemme kokeilleet, toivon todella että tämä on nyt ohi ja lääkkeet tehoavat. Jatkamme kampaamista ja pakastamista ym kunnes olemme varmoja ettei täitä enää ole.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko koko perhe hoidettu?

Vierailija
2/32 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten saatte uuden täitartunnan jostakin lähipiiristä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paranixilla ja ahkeralla kampaamisella lähti meillä viikossa täit.

Vierailija
4/32 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä kaikki turhaa kun naapurin Pirkko ei hoida omaa osuuttaan. Tällä viittaa kaikkiin joiden kanssa lapsesi on tekemisissä koulussa, päiväkodissa, harrastuksissa, jne...

Vierailija
5/32 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkien päät on hoidettu, olen etsinyt kaikki tiedot päätäistä ja tehnyt kaikki tarvittavat toimenpiteet. Lapseni ei ole tarhassa. Ja olemme olleet varovaisia muutenkin ja yritetty olla omissa oloissa. Näitä kokemuksia on erinlaisia ja halusin jakaa omani jos on joku muu joka on epätoivoinen. Täikantoja on erinlaisia ja uskon kyllä että aineet toimivat joillekin. Mutta meillä näin. Eivät toimineet. Itse en tiennyt esim lääkkeestä. Joten jos joku muu joilla sama tilanne niin kääntykää lääkärin puoleen!

Vierailija
6/32 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mepäs tehtiin kaikki mahdollinen, otettiin jopa se lääkekuuri mutta ei auttanut. Aina löytyi viikon, parin päästä jonkun päästä saivareita. Hirveää rumbaa pari kuukautta kunnes lyötiin hanskat tiskiin. Suoraan sanottuna luovutettiin. Kampaamista jatkettiin vielä muutama kuukausi. Ei apua. Toinen lääkekuuri. Ei apua. Nostettiin kädet ilmaan. Meni puolitoista vuotta ja aina silloin tällöin löytyi jostain joko saivare tai elävä täi. Lakattiin ajattelemasta koko asiaa. Sen puolentoista vuoden päästä ei näkynyt eikä ole jälkeenkään näkynyt mitään. Kaikki taistelu oli aivan turhaa ja rahaa siihen meni. Kai ne lopulta vain kuolivat ja häipyvät muuten vain pois. Ei muuten ole provo.

Vierailija
7/32 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo turhauttavinta on se kun ihmiset eivät usko! Epäilevät ettei olla tehty kaikki mikä pitää tehdä. Mä uskon että näitä täikantoja rupee olemaan vain enemmän mihin noi lääkkeet ja aineet eivät tehoa. Jos nyt löytyy kampaamisen yhteydessä vielä noita täitä niin aion ottaa talteen ja viedä tutkittavaksi. Minulle on jopa sanottu että kuvittelen ne täit. Vaikka omin silmin ne näen. Ja kyse ei ole vain saivareista jotka jäävät eloon. Vaan siis aineet eivät edes tappanut kuoriutuneet täit ainakaan omassa päässäni.

Vierailija
8/32 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli pari vuotta sitten noita tihulaisia ja valehtelematta tein kaikkeni, että eroon päästiin. Ja päästiin. Olin rupeaman jälkeen niin poikki, että sain sydämen rytmihäiriöitä. Tehokkain aine meillä oli nimeltään muistaakseni Licener. Olin sille itse allerginen, joten pesin sillä pääni itse vain kerran (ja kärsin kamalat poltteet) ja 2 kertaa Paranixilla. Muilla perheenjäsenillä pestiin päät 3 kertaa tuolla Licenerillä. Viikko taisi olla aina pesujen välissä. Kampasin päivittäin jokaisen kaalia tuntikausia, siis oikeasti tuntikausia, täikammalla. Voin sanoa, että päänahat olivat meillä kaikilla tosi hellänä. Petivaatteet vaihdoin päivittäin koko ryykin ajan ja ne pestiin 60-asteessa. Samoin kaikki vaatteet. Paljon kamaa, kuten tyynyjä, pipoja ym. heitin surutta roskiin. Pääasia oli päästä täistä eroon. Pakastimen laiton -21-asteeseen ja sinne tekstiilejä ym. mitkä oli jo pesty tai pesukelvottomia. Ja siellä saivat olla viikkoja jopa. Kaikki hiusjutut heitin roskiin. Ihan kaikki. Noiden täishampoiden annoin vaikuttaa reilusti yli ajan. Siivosin ihan joka päivä ja imuroin myös vaatekaapit. Voin sanoa, että oli h*lvettiä, mutta ötököistä päästiin. Meillä vielä naissukupuolisia, joilla megapaksut tukat. En usko mihinkään kookosöljypelleilyihin näissä asioissa. Kyllä nämä tihulaiset tarvitsevat kunnon myrkyt ja ennenkaikkea tuntikausien kampausurakoinnin viikkojen ajan. Rahaa täiaineisiin meillä meni yli 600 euroa.

Vierailija
9/32 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme tehneet tuon kaiken. Licener ei toiminut.

Vierailija
10/32 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oivoi... Kun minulla oli lapsena täitä, pääni pestiin viinalla. Ei ollut ongelmaa sen jälkeen.

Vierailija
11/32 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoamisen täytyy olla todella kattavaa ja tehokasta.

Täi voi jäädä vaikka auton penkkiin, pöytäliinaan, nuken hiuksiin jne.

Tiedän yhden perheen joka lähti mökille ja siellä jokainen pestiin täishampoolla ensin ulkosaunassa ennen kuin pääsivät mökkiin sisälle ja olivat siellä melkein viikon.

Sitä ennen äiti pesi ja puunasi koko talon lattiasta kattoon ja jätesäkitti kaikki sellaiset missä täit voisivat olla ja pakkaseen niin paljon tavaraa kuin mahdollista.

Myös kaikki petivaatteet pestiin 60 asteessa ja sen jälkeen kuivatettiin kuivausrummussa. Sängyt ja patjat tuuletettiin, tampattiin ja imuroitiin.

Ja uusinta pesu ja kampaus viikon kahden päästä. En muista tarkkaan, mutta päät pestiin kaikilta, myös niiltä keneltä ei ollut löytynyt täitä.

Vierailija
12/32 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me päästiin päätäistä eroon ilman apteekin aineita. Lapsella oli saivareitakin runsaasti, kun huomasin täit.

Öljysin päätä ruokaöljyllä ja laitoin suihkumyssyn päälle, jotta täit tukahtuisivat ja sitten pesin öljyä pois tavallisella shampoolla. Kampasin hiukset täikammalla läpi joka päivä huolella valaistun suurennuslasin kanssa ensin öljyllä ja shampoopesun jälkeen toistamiseen. Varmaan meni tunti päivässä yli kahden viikon ajan kampaamiseen. Kun ei näkynyt mitään, niin jatkoin varuiksi vielä joitakin päiviä. Saunotin lasta 80 C sen minkä jaksoi olla. Pesin täikamman huolella, samoin päähineet, tyynyliinan yms.joka päivä, suojasin sohvan ja sängyn muovitetulla froteella, imuroin ja jos en jotain pessyt, niin pakastin. 

Vierailija
13/32 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulkaas nyt , kun olen tehnyt noi kaikki siivoukset, pesut ja pakastamiset, imuroinut, tuulettanut, pitänyt tavaroita parvekkeella viikkoja! Ja siis päivittäistä puunaamista! Joka käytön jälkeen kaikkii pesuun ja pakastamiseen. Keittämistä ja vaikka mitä. Uskokaa pois :D

Vierailija
14/32 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen jopa peittänyt pehmeät kalusteet muovilla!

Vierailija
15/32 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ehkä raakalta ja äärimmäiseltä, mutta tukka kaikilta pois tai ihan tosi lyhyeksi siiliksi. Kun täiltä lähtee elinolosuhteet, lähtevät myös täit.

Vierailija
16/32 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä oo pahemmin siivoillu kotona ku jouluna ja juhannuksena.  Ei oo ollu koskaan täitäkään, mutta pitää varmaan kiittää Jumalaa kun on vaan noita poikia niin ei tarvi mitään shamppoita ostaa.  Kaljuks vaan ajaa, niin loppuu se täitten elo siihen.

Vierailija
17/32 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

on käynyt mielessä kyllä :D kokeillaan nyt kuitenkin nämä lääkkeet ensin tyttöjä kun ollaan koko porukka :)

Vierailija
18/32 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää yön yli öljyä päässä, vähintään 8 tuntia, muovipussi siinä päällä, ettei öljy kuivu. Sitten pesu, täikampaus ja oikein kuumalla föönillä kuivaus, niin kuumalla kuin vaan päänahka sietää. Jo lähtee. Täiföönejä myydään jo kaupoissakin (Prisma ainakin), uusin tieto, täi kuolee kuivuuteen tehokkaimmin.

Vierailija
19/32 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäkää yön yli öljyä päässä, vähintään 8 tuntia, muovipussi siinä päällä, ettei öljy kuivu. Sitten pesu, täikampaus ja oikein kuumalla föönillä kuivaus, niin kuumalla kuin vaan päänahka sietää. Jo lähtee. Täiföönejä myydään jo kaupoissakin (Prisma ainakin), uusin tieto, täi kuolee kuivuuteen tehokkaimmin.

Mutta siis tavallinen fööni käy hyvin, ei tarvitse uutta ostaa..

Vierailija
20/32 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkeshampoot voivat olla tehottomia, mutta huolellinen täikammalla kampaaminen ja öljyäminen  sen helpottamiseksi ja täiden tukahduttamiseksi ei ole. Ennen vanhaan oli täisaunat ja kyllä sauna tekee sen lopullisen silaukset nykyisinkin. Kodin siivoamista, pehmeiden huonekalujen suojaaminen ja lapselle pipo päähän sisälläkin, kunnes täisavotat ovat ohi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä