Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen työtön. Mistä rahat 110 euron hammaslääkäri laskuun!?

Vierailija
21.03.2016 |

Kävin kuun alussa hammaslääkärissä, jossa paikkattiin kaksi reikää. Tänään tuli postissa 110 euron lasku! Mitä teen? Ei ole todellakaan varaa tuollaisiin summiin! :(

Kommentit (156)

Vierailija
121/156 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella haastavaa selviytyä taloudellisista velvoitteista työttömänä, mutta on tärkeää muistaa, että apua ja tukea on saatavilla eri tahoilta. Voit harkita sosiaalitoimen tai seurakunnan avustuksia, terveyskeskuksen mahdollisesti edullisempia hammashoitoja tai jopa maksusuunnitelman neuvottelemista hammaslääkärin kanssa. Älä epäröi pyytää apua ystäviltä tai perheeltä, sillä he saattavat olla valmiita auttamaan sinua vaikeassa tilanteessa.ään.

Vierailija
122/156 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On todella haastavaa selviytyä taloudellisista velvoitteista työttömänä, mutta on tärkeää muistaa, että apua ja tukea on saatavilla eri tahoilta. Voit harkita sosiaalitoimen tai seurakunnan avustuksia, terveyskeskuksen mahdollisesti edullisempia hammashoitoja tai jopa maksusuunnitelman neuvottelemista hammaslääkärin kanssa. Älä epäröi pyytää apua ystäviltä tai perheeltä, sillä he saattavat olla valmiita auttamaan sinua vaikeassa tilanteessa.ään.

lisää tukia siis pitäis saada?.ei töitä.siinäpä syy miksi valtio leikkaa tukia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/156 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli lisää ilmaista rahaa pitäisi saada?.onneks sosiaalitukia leikataan.

No tietenkin pitää perusturva olla jos ei kukaan kuuskymppistä sairasta työllistä. Kaikkee uudelleenkoulustakin on yritetty  50v saakka terveysongelmiin tyssäen mutta ei siitä sitten enempää.

En ole keksinyt kuinka hullu pitäisi olla jotta päästään saisi eläkkeen tai en osaisi sellaista näytellä kun ei ole lahjakkuuksia siihen. 😂

Puolisoni maksaa niin paljon veroja että hyvä jos jotain tulee sosiaalitukinakin takaisin. Sitä mieltä hän.

Vierailija
124/156 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

hammashoitaja kirjoitti:

Voi voi voi mitä tietämättömyyttä ja sitä kylvetään täällä niinku vapaata kauraa! Ensinnäkin, yksityisten hinnat voivat kunnasta riippuen olla kolmin- tai jopa nelinkertaiset kunnalliseen verrattuna. Ja toiseksi, se riippuu täysin hammaslääkäristä, kuinka hyvää työtä hän tekee. Ei voi vain yleistää että yksityisellä sitä ja kunnallisella tätä. Tai no sen verran voi, että hygienian taso yksityisellä SAATTAA olla huonompaa kuin kunnallisella. Tätä ei sanota ääneen, mutta koska yksityiset klinikat maksavat itse joka ainoan välineen ja asian, jota hoitotyössä käytetään, kaikessa SÄÄSTETÄÄN! Voitte kuulkaa uskoa, että monet kertakäyttöisiksi tarkoitetut tavarat vaan pestään ja käytetään uudelleen. Kaupungilla sentään ei näissä asioissa säästetä (ainakaan vielä, odotellaan nyt kuinka kovaksi lama käy), mutta ainakin tällä hetkellä voitte ihan hyvin mielin mennä hoitoon ja olla varmoja ettette lähde sieltä hepatiitti mukan

Aina on ollut yksityisellä ainakin siistin näköistä. Julkisella muistan yhden hammashoitolan joka oli todella likainen.

Vierailija
125/156 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut puolestasi. Onneksi sait kuitenkin hampaasi hoidettua. Mää olen kans työtön ja kaikki mitä saan on 800 e kuussa. Mulla jää ehkä se 110 e ruokaan ja pakollisiin sukkiin ja hygieniaan. Ei tod. ole varaa mennä lääkäriin tai hammaslääkäriin. Nytkin ihossa ihmenäppylöitä ja raavin itteni öisin nukkessani verille ja kun niistän niin nenästä tulee verta. Sillon kun pesen hampaat niin sieltäkin tulee verta.

Vierailija
126/156 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli lisää ilmaista rahaa pitäisi saada?.onneks sosiaalitukia leikataan.

Elikkä sun mielestäsi veronmaksajille tulee halvemmaksi kun kaikki työttömät hankkii oman asunnon ja kela maksaa kaikki vuokrat, vesi, sähkö, lääkkeet ja terveydenhoitokulut.

Itsekkin nostat aivan taatusti sitä"ilmaista" rahaa jos joudut työttömäksi. Katsos kun kenellä tahansa se takki kääntyy hyvin nopeesti elämäntilanteiden muututtua ja on tullut kyllä nähtyä. Sitähän varten se kääntötakki on keksitty. 😅

Vierailija
127/156 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänhallintaongelmia. Soita sossuun ja pyydä edunvalvoja kun et näköjään pysty hoitamaan edes perusasioita.

Vierailija
128/156 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TEKOÄLYVASTAUS.

Vierailija
129/156 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukka on taas kovasti vieraantunut todellisuudesta... "mene julkiselle" tyypit huutelee, vaikka lasku oli juuri niin maltillinen, että oli päivänselvää ettei se voinut olla yksityisen puolen hammashoidosta! Yksityisellä hammaslääkärillä ehkä kurkataan sun suuhun tuolla satasella, mitään toimenpiteitä sellaisella summalla et saa.

Eikä yksityiseltä tosiaan lähetellä mitään laskuja, vaan käynti maksetaan kun poistutaan.

Mitä lapsosia täällä päivystää, kun ei yksinkertaisimpiakaan juttuja tiedetä!

Vierailija
130/156 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina yhtä huvittavaa katsoa vikunaa ongelmista jotka johtuu vain siittä että on tuhlannut rahaa jota ei ole. Olisiko kannattanut miettiä onko siihen varaa ennen kun päätit mennä sinne?

Vierailija
131/156 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin Ferrarin työttömänä mistä saisin rahat sen maksuun kun itsellä ei ole tuloja enkä niitä halua hankkia

Vierailija
132/156 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tarvit hammashoitoa eikä hammashoitolassa ole aikoja, voit pyytää palvelusetelin. Joka on käytännössä numerosarja. Sitten etsit palvelusetelilistalta, palse.fi, sopivan hammaslääkärin. 

Palveluseteli kattaa osan kuluista, mutta ei kaikkea. Miettikää silti mikä on tärkeintä. Oman terveyden pitäisi olla kaikkein tärkeintä. Miettikää mihin rahat on menny, turhuuksiinko. Meikkeihin, kaljaan vai mihin.

Aikuisuuteen kuuluu että osaa laittaa asioita tärkeysjärjestykseen. Ja myös pitää edes muutaman kympin puskurirahastoa. Se on vaan päätettävä. Hätätilassa myös voi hakea sossusta.

Kaikissa kunnissa ei ole palveluseteleitä. Sossusta ei voi noin vain hakea rahaa. Samoin kun töihin ei voi mennä omalla ilmoituksella. 

Köyhä ei meikkaa eikä juo kaljaa. Pienituloinen voi tehdäkin niin ja köyhtyä.

Vierailija
133/156 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tarvit hammashoitoa eikä hammashoitolassa ole aikoja, voit pyytää palvelusetelin. Joka on käytännössä numerosarja. Sitten etsit palvelusetelilistalta, palse.fi, sopivan hammaslääkärin. 

Palveluseteli kattaa osan kuluista, mutta ei kaikkea. Miettikää silti mikä on tärkeintä. Oman terveyden pitäisi olla kaikkein tärkeintä. Miettikää mihin rahat on menny, turhuuksiinko. Meikkeihin, kaljaan vai mihin.

Aikuisuuteen kuuluu että osaa laittaa asioita tärkeysjärjestykseen. Ja myös pitää edes muutaman kympin puskurirahastoa. Se on vaan päätettävä. Hätätilassa myös voi hakea sossusta.

Kaikissa kunnissa ei ole palveluseteleitä. Sossusta ei voi noin vain hakea rahaa. Samoin kun töihin ei voi mennä omalla ilmoituksella. 

Köyhä ei meikkaa eikä juo kaljaa. Pienituloinen voi tehdäkin niin ja köyhtyä.

Sossu ei auta jos on suomalainen, tars olla muunvärinen niin sitte vois kärrätä kottikärryllä rahaa kotio.

Vierailija
134/156 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahoittelut puolestasi. Onneksi sait kuitenkin hampaasi hoidettua. Mää olen kans työtön ja kaikki mitä saan on 800 e kuussa. Mulla jää ehkä se 110 e ruokaan ja pakollisiin sukkiin ja hygieniaan. Ei tod. ole varaa mennä lääkäriin tai hammaslääkäriin. Nytkin ihossa ihmenäppylöitä ja raavin itteni öisin nukkessani verille ja kun niistän niin nenästä tulee verta. Sillon kun pesen hampaat niin sieltäkin tulee verta.

Järkyttävää. Minkälainen puoliso voi katsella hoitamatonta sairasta. Eihän eläimiäkään voi sairaana pitää rääkkäyksessä.

Aikuisia ja lapsia näköjään voi. Kauanko olet ravinnonpuutteessa elänyt. Itse pitää itsestään huolehtia eikä sitä kukaan muu tee. Mihinkä työttömyyskorvauksesi oikein menee.

Vierailija
135/156 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää. Minkälainen puoliso voi katsella hoitamatonta sairasta. Eihän eläimiäkään voi sairaana pitää rääkkäyksessä.

Aikuisia ja lapsia näköjään voi. Kauanko olet ravinnonpuutteessa elänyt. Itse pitää itsestään huolehtia eikä sitä kukaan muu tee. Mihinkä työttömyyskorvauksesi oikein menee.

Ei ole puolisoa. Korvaus menee asumiseen, sähköön, veteen, nettiin, puhelimeen, lääkkeisiin, vakuutuksiin ja bussirahaan. Loput "humputan".;)

Vierailija
136/156 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin Ferrarin työttömänä mistä saisin rahat sen maksuun kun itsellä ei ole tuloja enkä niitä halua hankkia

Lyhennät velkaa työmarkkinatuella kuten joku lyhensi talo velkaakin. 🤣

Kyllä se tm- tuki on todellakin niin iso että riittää ihan mihinkä vain. 😁

Paitsi yhdellä ei ole varaa jotain satasen hammaslääkäri maksua sillä maksella.

Vierailija
137/156 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole puolisoa. Korvaus menee asumiseen, sähköön, veteen, nettiin,

No sittenhän saat yksinasuessa toimeentulotukea 587e ylittäviin menoihin ja sinne vaan kelaan toimeentulotuki hakemus ja kiutit. Varaa vielä aika sossuunkin jotta tilanteesi selvitetään perusteellisesti.

Vierailija
138/156 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kunnallinen laittaa laskun perään, ei niillä ollut hammaslääkärin tiloissa kuin odotusaula ilmaan vastaanottotiskiä. Ja uskon hyvin, että PKS voi maksaa kunnallinen tuon verran. Itse asun maakunnan kasvukeskittymässä ja tarkastus + puhdistus + yhden viisurin poisto kaikki samalla kertaa oli tuota hintaluokkaa. Tuossahan on joutunut käymään usealla eri kerralla, mikä tietenkin maksaa. Ja tuli hinta itsellekin yllätyksenä, kun on viimeksi käyttänyt julkista alaikäisenä, jolloin kaikki ilmaista. On kuitenkin yksityiseen verrattuna paljon halvempaa: muutama vuosi sitten oli pelkkä puhdistus tuota luokkaa KELA-korvauksineen ja nyt on inflaatio nostanut kaikkea. Eli siis ikävä tilanne aloittajalle, mutta jos saat tukia, ota yhteyttä KELA:an tai jos et, niin kokeile ottaa kunnan laskutukseen yhteyttä ja pyydä maksusuunnitelmaa. Et varmasti ole ainoa, joka sellaista tarvitsee.

Vierailija
139/156 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin maksuaikaa voi muuttaa kun soitat. Laskussa on varmaan puh numero. Itse olen saanut siirrettyä omaan päiväraha päivään eräpäivän. Soitettava ennen eräpäivää. Ehkä saa myös osana maksaa.

Vierailija
140/156 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just huomasin että on 2016 aloitettu ketju, lasku varmaan jo maksettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän