Olen työtön. Mistä rahat 110 euron hammaslääkäri laskuun!?
Kävin kuun alussa hammaslääkärissä, jossa paikkattiin kaksi reikää. Tänään tuli postissa 110 euron lasku! Mitä teen? Ei ole todellakaan varaa tuollaisiin summiin! :(
Kommentit (156)
Vierailija kirjoitti:
Miksi et käy kunnallisella puolella?
Luuletko yksityisellä saatavan jotain 110eurolla!!!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lämmintä kättä ehkä.
Olisiko jotain mainosten jakoa tai muuta mukavaa hommaa tarjolla minne voisit mennä töihin ja tienata rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai työttömän ei tarvitse maksaa vuokraa? Outo ajatus. Mä maksan työmarkkinatuella talolainan.
Jos maksat lainaa niin kuka maksaa ruokasi ja muut elämisesi kulut.
Ei ole mahdollista pitää taloo työmarkkinatuella eikä mitään as lainoja maksella. 😂
Itselläni menee ruoka +hygienia 350e/ neljä viikkoa. 245e jää muihin perustarpeisiin, halpaan harrastukseen ja huom! pieniin laskuihin.
Muistaakseni 587e on se vähimmäistoimeentulotuki mikä pitää jäädä ruokaan ja perustarpeisiin. Yksinelävä saa sen ylittävät kulut Kelasta.
Minulla on puoliso. Talo on minun nimissä joten todellakin maksan lainan.
Puolisoko vuokralaisena. No systeeminsä kullakin. Entäs jos puoliso lähtee. Aika epätoivoinen systeemi kartuttaa omaisuuttaan minimi työttömyyskorvauksella. Ei muuten mahdollista jollei jotain käytetä hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityisellä maksoi yksi paikkaus, vähäinen hammaskiven puhdistus ja tarkastus 300e
Kipin kapin sukkelaan töihin. Kyllä töitä tekevälle aina löytyy!
T: Riikka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kai se riittää sen isotissisen vastaanottovirkailijan tipiksi, jota kutsutaan toimistomaksuksi
hammashoitaja kirjoitti:
Voi voi voi mitä tietämättömyyttä ja sitä kylvetään täällä niinku vapaata kauraa! Ensinnäkin, yksityisten hinnat voivat kunnasta riippuen olla kolmin- tai jopa nelinkertaiset kunnalliseen verrattuna. Ja toiseksi, se riippuu täysin hammaslääkäristä, kuinka hyvää työtä hän tekee. Ei voi vain yleistää että yksityisellä sitä ja kunnallisella tätä. Tai no sen verran voi, että hygienian taso yksityisellä SAATTAA olla huonompaa kuin kunnallisella. Tätä ei sanota ääneen, mutta koska yksityiset klinikat maksavat itse joka ainoan välineen ja asian, jota hoitotyössä käytetään, kaikessa SÄÄSTETÄÄN! Voitte kuulkaa uskoa, että monet kertakäyttöisiksi tarkoitetut tavarat vaan pestään ja käytetään uudelleen. Kaupungilla sentään ei näissä asioissa säästetä (ainakaan vielä, odotellaan nyt kuinka kovaksi lama käy), mutta ainakin tällä hetkellä voitte ihan hyvin mielin mennä hoitoon ja olla varmoja ettette lähde sieltä hepatiitti mukan
Tuo on rikollista, jos puhut totta. Ja laitat vielä hymiön!? Viittaat mielestäni siihen että olet itse duunissa paikassa missä uudelleenkäytetään kertakäyttöiset välineet ??
Nää tukikuviot on ihan sairaita pariskunnalle joissa vin toinen on työssä.
Psykiatri ehdotti terapiaa. Mutta terapeutti pitäisi etsiä itse. Pelkästä haastattelukäynnistä tuli yllätyksenä sadan euron lasku. Eikä elämänpelkuri kanttura ollut sopiva muutenkaan.
Missä jengi oikein käy hammaslääkärissä, jos luulee että tuo on yksityisen hintalappu?
Itse kävin juuri Turussa kunnallisella suuhygienistillä, 20 min perus putsaus ja maksoi yli 50€.
Vierailija kirjoitti:
Kävin kunnallisella! Kävin viime syksynä työttömien terveystarkastuksessa, mistä sain lähetteen suuhygienistille, ja sieltä edelleen hammaslääkärille. Ja nyt tuli tuollainen jättilasku! :(
Ap
Siinä laskussa on ohjeet, miten saat osissa maksettua, otat sinne yhteyttä etkä märise täällä
Jos ei oikeasti ole varaa eli rahaa niin voit koittaa hakea toimeentulotukea.
Ongelma on mistä SAISIT rahat laskuun? Eikö ongelma pitäisi olla miten saisit potkaistua itseäsi perseelle ja menisit töihin niin voisit maksaa sen laskun omilla rahoillasi?
Vierailija kirjoitti:
hammashoitaja kirjoitti:
Voi voi voi mitä tietämättömyyttä ja sitä kylvetään täällä niinku vapaata kauraa! Ensinnäkin, yksityisten hinnat voivat kunnasta riippuen olla kolmin- tai jopa nelinkertaiset kunnalliseen verrattuna. Ja toiseksi, se riippuu täysin hammaslääkäristä, kuinka hyvää työtä hän tekee. Ei voi vain yleistää että yksityisellä sitä ja kunnallisella tätä. Tai no sen verran voi, että hygienian taso yksityisellä SAATTAA olla huonompaa kuin kunnallisella. Tätä ei sanota ääneen, mutta koska yksityiset klinikat maksavat itse joka ainoan välineen ja asian, jota hoitotyössä käytetään, kaikessa SÄÄSTETÄÄN! Voitte kuulkaa uskoa, että monet kertakäyttöisiksi tarkoitetut tavarat vaan pestään ja käytetään uudelleen. Kaupungilla sentään ei näissä asioissa säästetä (ainakaan vielä, odotellaan nyt kuinka kovaksi lama käy), mutta ainakin tällä hetkellä voitte ihan hyvin mielin mennä hoitoon
Koko lainaus ei taas näy, mutta kyse on siis kirjoittajasta nro 33.
olisit varautunut,kysynyt mitä maksaa, sääsänyt jne. yksityinenkö, siellähän pitää maksaa pääsääntöisesti siinä vastaanotossa kela korvaus jo huomioituna lähtiessä. jos kävit tk julkisella, johon tuo summa viittaakin ja tulee laskuna kotiin, niin pyydä maksaikaa, soita pyydä. jos tulotaso sellainen, että olisit oikeutettu toimeentulotukeen, siinä sitten tarkat laskelmat koko elämän menot tulot, voit saada julkisen huomaa julkisen puolen terveysmenoihin. yksitisellä saa käydä toki ja onhan siinä jo kela korvaus laskettu.mutta toimeentulotuki maksaa vain julkisen sektorin menot.
Ap on trolli koska suomessa on ilmanen terveydenhoito ja ilmainen koulutus. Nuo asiat maksaa 0e.
Vierailija kirjoitti:
Ap on trolli koska suomessa on ilmanen terveydenhoito ja ilmainen koulutus. Nuo asiat maksaa 0e.
Ilmainen terveydenhoito? Miksi mulle tulee aina lasku?
Yksityisellä ei todellakaan selviäisi noin pienellä summalla. Itse maksoin yksityisellä yhdestä paikasta tutkimuksineen ja röntgenkuvineen joku 180 euroa ja tämä oli omavastuuosuus kaupungin myöntämän palvelusetelin jälkeen. Nyt viimeksi sain palvelusetelin, jonka jälkeen omavastuu oli sama kuin kunnan laskuttama hinta: tutkimus, röntgen ja yhden hampaan paikkaus maksoi vajaat 70 euroa.
Ap pyydä maksuaikaa, kunnan laskut kun lähtevät yleensä suoraan perintään ilman erillistä maksumuistutusta.