Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen työtön. Mistä rahat 110 euron hammaslääkäri laskuun!?

Vierailija
21.03.2016 |

Kävin kuun alussa hammaslääkärissä, jossa paikkattiin kaksi reikää. Tänään tuli postissa 110 euron lasku! Mitä teen? Ei ole todellakaan varaa tuollaisiin summiin! :(

Kommentit (156)

Vierailija
141/156 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä paljoa leikattu sosiaalituestani, työttömyyskorvauksesta, työmarkkinatuesta kun menetti vain sen n.20 euron indeksikorotuksen neljäksi vuodeksi. Sen jälkeen pääsenkin jo eläkkeelle. Joku 250e vuodessako menettää indeksikorotuksen ja senhän säästää jo kun ei käy kampaajalla sitä muutamaa kertaa vuodessa ollenkaan.

Vierailija
142/156 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitäs jos kusipää menisit töihin ja maksaisit itse niinkuin normaalit ihmiset tekevät.

Mutta jos on kokoomuslainen työnantaja joka tarjoaa työmarkkinatuki+9 euroa/pv + puolison kanssa alennettu asumistuki pakettia palkaksi? 

Siksi on työvoimapula kun yksinasuvilla ei ole varaa tehdä töitä parilla kolikolla päivä näille hyvää tulosta takoville yrityksille.

Moni nykyinen työtön ON OLLUT pitkään töissä, säästänyt vaikka tallelokeroon muutaman kymppitonnin ja sitten hyppää oravanpyörästä. Mitäs siihen sanot? 

Virossa on huomattavasti halvempaa hammashoito.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/156 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttäviä sopeutumisen nimikkeellä työttömyyskorvauksiakaan saavat eivät mene töihin vaikka olisi jätti rikkaita niin kaikki tuet nostellaan viimeistä centtiä myöten. Kun isot näyttävät esimerkkiä niin miksi minimituilla eläviä syyllistetään jostain minimi perusturvasta.

Ei yhtään ole huonoa omaatuntoa nostaa ripusta työmarkkinatukea joka ei edes riitä perustarpeisiin ja kaikki saa laskea tasan tarkkaan mihinkä se riittää eikä riitä siltikään. Puolison pienten tulojen takia ei saada toimeentulotukea ja millä maksaisin terveydenhoitokuluni sairaalakuluja myöten, lääkkeeni, kalliimpi laihdutus ruoka valio diabeetikolle, hygieenia, kännykkä, bussirahat, vaatteet, varsinkin eniten kuluvat alusvaatteet ja kalliit rintaliivit, kengät, kalliit nastakengät talvijäätiköille, laadukkaat kendät joissa kunnon pohjat ja joka sään vaatteet ja mitään noista en saa mistään kirppareilta ja ihan turha siellä olisi kolutakkin jos ei olis mitään perusturvaa niin eipä lähtisi kotoa koko talvena mihinkään kun varusteet maksavat. 

Täysin epäarvoista että on eri suuruisia sosiaalitukia riippuen asemasta. Toisille jätti eläkkeitä ja jätti sosiaalitukia.

Nytkin siellä eduskunnassa istuu ihan sanattomia täysin turhantoimittajia, vapaamatkustajia nostelemassa vain loppuelämän etuja itselleen. Sitten kun tv näyttämö loppuu niin saa katsella ihan tyhjia saleja nämä jotka eivät sano koskaan mitään niin ei niitä näy muuta kuin silloin kun telkkarista näkyy torstaisin.

Yle Areenasta olen katsonut kuinka teatteriesitys loppuu niin sali tyhjenee.

Vierailija
144/156 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko hammaslääkäristä kävellä ulos maksamatta laskua?

Itse olen ainakin aina maksanut laskun siinä respassa lähtiessäni. Näin siis on tapana Oralilla, kai se on sama muuallakin..?

julkisella tulee lasku perässä

Vierailija
145/156 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et käy kunnallisella puolella?

Luuletko että yksityinen paikkais 2 hammasta ja lasku olis vaan 110€? Voin kertoa että yhden hampaan paikkaus on likemmäs 200€. 

Julkisella ap on käyny, koska on n. 55€/hammas.

Vierailija
146/156 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on trolli koska suomessa on ilmanen terveydenhoito ja ilmainen koulutus. Nuo asiat maksaa 0e.

Ilmainen terveydenhoito? Miksi mulle tulee aina lasku?

Minulle ei ole tullu laskua koskaan.

Johtunee siitä, että äitisi tai isäsi on ne laskut makseneet.

Vierailija
147/156 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni käy yksityisellä koska hyvät tulot ja yksi paikkaus, tarkistus ja vähän oli hammaskiveä niin lasku 300e. Minä työmarkkinatuella odotan hammashygienistin laskua julkiselta joka sekin nousee aina, joskus 60e ja nykyään varmaankin yli 80e. Onneksi on hammashoitoni ollut vielä aika edullista mutta iän myötä alkaa tulla koko ajan lohkeamia enemmän kuin reikiä. tulevaisuudessa uskon että alkaa yhä enemmän menemään rahaa lääkkeisiin ja terveydenhoitokuluihin kuten jalkahoitoon yms. Kun nuoren meni rahaa huveihin niin vanhana menee kaikki terveydenhuolto kuluihin.

Hammashuoltoon pitäisi tulla tulorajat jotta kaikki hyvätuloisetkin eläkeläiset menisivät yksityiselle eivätkä tukkisi kunnallista halvempaa hammashoitoa vain saituuden takia sillä suurinhan osa niistä on sairaan saitoja ja säilöö vain pankkitililleen rahojaan.

Se alkoi mennä jo silloin ihan överiksi silloin kun vapautettiin ihan kaikkien pääsy halvimpaan hammashoitoon. Resurssit eivät riittäneet siihen.

Kaikki nuuka eläläkeläiset alkoivat tukeutumaan sinne vaikka olisi varaa mennä yksityiselle. Minä kävin silloin yksityisellä kun tienasin hyvin eikä olisi tullut mieleenkään mennä jonottamaan sinne halvimpaan.

Kunnallisen hammashoidon ongelmat ja jonot poistuisi heti kun laitettaisiin tulorajat sinne.

Vierailija
148/156 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"   kalliimpi laihdutus ruoka valio diabeetikolle!-  niin mitä ??

Vierailija
149/156 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei pysty enää tekemään kunnolla lainauksia, mutta tuohon miksi kukaan köyhä asuu kenenkään kanssa yhdessä, miten joku voi olla noin lapsellinen? Pitäisikö aina erota jos työt loppuu ja etsiä oma asunto?

Minä olin valmistuttuani aikoinana tilanteessa, että en saanut mitään puolison tulojen takia valmistuttuani uuteen ammattiin ja oltuani ennen opiskelua osa-aikaatyössä. Olisin saanut työmarkkinatukea jos olisi erottu, mutta meillä oli myös lapset ja sain sittemmin töitäkin. Eihän siinä olisi ollut mitään järkeä. Puolisoa ei tilanne haitannut ja hän uskoi työllistymiseeni. 

Vierailija
150/156 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jeesus! 110 euroa romahduttaa elämän! Ja mies käy työssä? Työmarkkinatuki on 522 euroa neljältä viikolta. Vaikka vuokraan asumistuen jälkeen menisi tuosta ylimääräinen satku, niin 110 euroa olisi siitä 1/4-osa. Sitä paitsi, kun lasku on saatu nyt, niin siinä on aikaa maksaa se. Sitten jos saat vielä lisäaikaa, niin aina parempi. Ja jätät kylmästi maksamatta 2 kuukautta. Ei mene luottotiedot vielä. Tällä tavalla saat venytettyä maksuajan jotain 3 työmarkkinatuen ajalle. Siis jotain 35 euroa kuukaudessa. Alle kymmenesosa kuukauden tuloista. Hiukan nipistää ehkä, mutta ihan tehtävissä.

En ole ap, mutta tuskin  myönnetään asumistukea, koska samassa taloudessa asuva puoliso käy töissä. Asumistukeen huomioidaan koko talouden tulot. Ja tulorajat ovat alhaiset.  

Vierailija
151/156 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni käy yksityisellä koska hyvät tulot ja yksi paikkaus, tarkistus ja vähän oli hammaskiveä niin lasku 300e. Minä työmarkkinatuella odotan hammashygienistin laskua julkiselta joka sekin nousee aina, joskus 60e ja nykyään varmaankin yli 80e. Onneksi on hammashoitoni ollut vielä aika edullista mutta iän myötä alkaa tulla koko ajan lohkeamia enemmän kuin reikiä. tulevaisuudessa uskon että alkaa yhä enemmän menemään rahaa lääkkeisiin ja terveydenhoitokuluihin kuten jalkahoitoon yms. Kun nuoren meni rahaa huveihin niin vanhana menee kaikki terveydenhuolto kuluihin.

Hammashuoltoon pitäisi tulla tulorajat jotta kaikki hyvätuloisetkin eläkeläiset menisivät yksityiselle eivätkä tukkisi kunnallista halvempaa hammashoitoa vain saituuden takia sillä suurinhan osa niistä on sairaan saitoja ja säilöö vain pankkitililleen rahojaan.

Se alkoi mennä jo silloin ihan överiksi silloin kun vapautettiin ihan kaikkien pääsy halvimpaan hammashoi

Kannatatko myös, että tulorajat pitäisi olla myös muussa terveydenhoidossa?  

Vierailija
152/156 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ainakin aina maksanut laskun siinä respassa lähtiessäni. Näin siis on tapana Oralilla, kai se on sama muuallakin..?

Julkisella puolella tulee lasku ja ylsityisellä puolella maksetaan heti. 

Vierailija
153/156 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatatko myös, että tulorajat pitäisi olla myös muussa terveydenhoidossa?  

Kyllä. Ne joilla on varaa niin voi maksaa ihan hyvin enemmän eikä tarvitse viedä rahojaan ulkomaille jos on ylimääräistä tuhlattavaa.

Puolisonikin maksaa enemmän eikä tukkeudu kunnallisiin kun ei ole rahasta kiinni. Minäkin olen mennyt yksityiselle silloin kun on ollut varaa.

Tietokone aikana voisi ja olisi helppoa periä tulojen mukaan muutenkin terveydenhoitomaksuja ihan kaikilta. Sitten on epäoikeudenmukaista kun kaikki eivät maksa yhtään mitään hammashoidosta, lääkkeistään, silmälaseistaan ja yhtään mistään hoidoistaan saaden ihan kaikki ilmatteeksi ja kaikki velatkin saa anteeksi saaden ilmaista rahaa tyhjästä törsättäväksi muitten maksaessa ne luottotappiot korkoina ja ne jotka lyhentävät velkansa niin ne maksavat laskunsa maksamatta jättäneiden laskut.

Osa ihmisistä vaan tekee velkaa ja elää huolettomasti ihan kaikkien siivellä ja ne voisi jättää hoitamatta kokonaan.

Vierailija
154/156 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyyskorvaus on saatanasta. Muuttaa avuttomaksi.

Valkovenäjällä työttömiltä peritään joka kuukausi noin 100 euron sosiaalimaksu, joka kattaa valtion teiden käytön, valtion ilman sekä ilmaisen terveydenhuollon. Tosin, lahjus pitää lääkärille viedä kuitenkin. Mistä ne sen rahan saavat? Joutuvat keksimään jonkin bisneksen. Jolloin eivät olekaan enää työttömiä.

Vierailija
155/156 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkisella puolella tulee lasku ja ylsityisellä puolella maksetaan heti.

Pitäähän yksityiseltäkin saada laskulla ja mahdollista maksaa osamaksulla kuten silmäasemaltakin olen ostanut kahdet silmälasit osamaksulla, vuoden maksuajalla sillä kenelläkään köyhällä ei ole kerralla maksaa kerralla edes viidensadan euron silmälaseja välttämättä.

Jos ei saa osamaksulla niin pitää soittamalla sopia se. Tuskin mikään yritys ei halua sitä ettei laskua makseta ollenkaan vaan saa maksaa vaikka osissa.

Vierailija
156/156 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskunsa maksamatta jättävät pitäisi jättää hoitamatta niin kauaksi aikaa kunhan oppivat muiden tavoin maksamaan laskunsa.

Minä en voi ymmärtää kuinka kasvatetaan yhteiskuntaan sellaisia viallisia yksilöitä joita ei kiinnosta laskujen maksu vaan maksatuttaa ne muilla.

Yhteiskuntakelpoisuuden ensimmäisenä edellytyksenä on että osaa maksaa omat laskunsa jotta asunto ja elämisen perusedellytykset täyttyvät.