Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen työtön. Mistä rahat 110 euron hammaslääkäri laskuun!?

Vierailija
21.03.2016 |

Kävin kuun alussa hammaslääkärissä, jossa paikkattiin kaksi reikää. Tänään tuli postissa 110 euron lasku! Mitä teen? Ei ole todellakaan varaa tuollaisiin summiin! :(

Kommentit (156)

Vierailija
1/156 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fatta.

Vierailija
2/156 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et käy kunnallisella puolella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/156 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö saa työttömyyskorvausta? Toimeentulotuki?

Vierailija
4/156 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde rikoksen tielle.

Vierailija
5/156 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahan päivän varralle tehdyistä säästöistä.

Vierailija
6/156 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita hammaslääkäriin ja kysy, voitko maksaa esim. kolmessa erässä.

Vierailija
7/156 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko hammaslääkäristä kävellä ulos maksamatta laskua?

Itse olen ainakin aina maksanut laskun siinä respassa lähtiessäni. Näin siis on tapana Oralilla, kai se on sama muuallakin..?

Vierailija
8/156 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä tuloista, jotka olet suhteuttanut menoihin.

Vierailija
9/156 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadulla vähän jakelet niin rahat on kohta koossa.:)

Vierailija
10/156 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kunnallisella! Kävin viime syksynä työttömien terveystarkastuksessa, mistä sain lähetteen suuhygienistille, ja sieltä edelleen hammaslääkärille. Ja nyt tuli tuollainen jättilasku! :(

Ap

Vierailija
11/156 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istut pankin päällä. Ps. jos ei ole rajattomasti rahaa, kannattaa kysyä hintaa etukäteen tai käydä julkisella.

Vierailija
12/156 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys! En valitettavasti osaa auttaa, mutta olin itsekin puoli vuotta työttömänä ja jouduin miettimään näitä juttuja. Onneksi en joutunut pahemmin käymään lääkärissä tuolloin.

Vierailija
13/156 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita laskutukseen, selitä tilanteesi ja pyydä maksuaikaa. Maksuaika saattaa olla korollista, mutta uskoisin, että saat pidemmän maksuajan. Lasku lähtee muuten perintään, joka on vielä kalliimpaa. 

Vierailija
14/156 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie se toimeentulotukeen. Itse vienyt aina työttömänä/opiskelijana ja ovat aina antaneet rahat jopa 100e hammaslääkärilaskuun. Et vissiin ole tietoinen että toimeentulotuki maksaa kaikki lääkärilaskut?

Vierailija
15/156 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet sossun asiakas niin sossu maksaa kunnallisen hammashoidon, ainakin paikkaukset ja muut vastaavat hoitavat toimenpiteet. Jos taas et ole eli olet esim. ansiosidonnaisella niin säästä ja maksa myöhemmin tai erissä tai jotain.

Vierailija
16/156 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulosi jäävät alle minimitoimeentulon, sossu maksaa. Jos ei jää, silloin sinulla pitäisi riittää rahat tuohon.

Vierailija
17/156 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kela korvaa. 0/5

Vierailija
18/156 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on taas järkeviä vastauksia. Luulisi sosiaalitoimiston auttavan tai jos ei, niin varmaan saat sovittua useammasta pienemmästä maksuerästä.

Vierailija
19/156 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No soita sinne laskutukseen (varmaan laskussa on joku nro) ja pyydä maksuaikaa. Miksi ihmeessä ihmiset ovat niin typeriä, että luulevat kunnallisen hammashoidon olevan jotenkin ilmaista..Ei ole ei..

Työtön olen itsekin ja säästin joka kuukausi vähintään 100e hammaslääkäriin. Myin tavaroitani kirppiksellä ja en ostanut ylimääräistä hömppää. Sitten menin hammaslääkäriin (yksityinen) ja sain hampaat kuntoon, jäi vielä ylikin rahaa. Itseasiassa ei kunnallisen ja yksityisen hammashoidon hintaero ole niin suuri mitä ajatellaan. 

Vierailija
20/156 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko hammaslääkäristä kävellä ulos maksamatta laskua?

Itse olen ainakin aina maksanut laskun siinä respassa lähtiessäni. Näin siis on tapana Oralilla, kai se on sama muuallakin..?

Riippunee paikasta, meidän kylällä voi maksaa aina per kerta, tai hoitojakson päättyessä, tai kai sieltä laskunkin kotiin saa.

Ap:lle en osaa vastata muuta kuin että tosi kummallista ettei ihmisillä ole minkäänlaista puskurirahastoa.