Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen työtön. Mistä rahat 110 euron hammaslääkäri laskuun!?

Vierailija
21.03.2016 |

Kävin kuun alussa hammaslääkärissä, jossa paikkattiin kaksi reikää. Tänään tuli postissa 110 euron lasku! Mitä teen? Ei ole todellakaan varaa tuollaisiin summiin! :(

Kommentit (156)

Vierailija
61/156 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ap ei saa toimeentulotukea, jos hänellä on puoliso.

Jos paremmin toimeentuleva puolisio ei tuollaisen laskun kanssa auttaisi, olis mulla entinen puoliso.

Minulla on töissäkäyvä puoliso, mutta ei hänkään mikään rahasampo ole. Tiukkaa on taloudellisesti ja ahdistaa pyytää häntä maksamaan minun laskujani. Mutta ei kai tässä hirveästi vaihtoehtoja ole, kun en8 ole toimeentulotukeenkaan oikeutettu.

Ja työttömänä rahaa tulee niin vähän, ettei minulla ole varaa vuokran ja laskujen jälkeen kerryttää mitään "puskurirahastoa". Kaikki rahat menee.

Ehkä olin sitten tyhmä, kun en tajunnut julkisen hammashoidon maksavan noin hemmetisti. Lääkärissä olen ravannut syksystä asti ja sinne ei ole uponnut kuin muutama kympp

Miksi kukaan köyhä asuu kenenkään kanssa yhdessä? Älkää vuokratko yhteistä asuntoa vaan vuokratkaa omat asunnot naapureista. Asukaa vaikka samassa rapussa seinänaapureina tai samassa talossa. En kyllä itse muuttaisi köyhänä pienituloisen kumppanin kanssa, koska silloinkin toinen joutuu maksajaksi ja lopulta molemmat joutuu köyhiksi. 

Vierailija
62/156 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/156 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae toimeentulotukea. Merkkaat sinne hakemukseeen tulot ja menot ja siellä on jokin kohta erityismenot, josta voi klikata lääkärilaskut. 

Luuletko ettei kaikki hakisi jos olisi mahdollista saada. 🤤

Vierailija
64/156 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et käy kunnallisella puolella?

Eiköhän lasku ollut kunnalliselta. Hampaiden paikkaus maksaa kokemukseni mukaan siellä n. 50 euroa. 

Vierailija
65/156 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei köyhä hampaita tarvitse. Turha juosta hammaslääkärissä. Antaa reikiintyä ja lahota kaikessa rauhassa. Sitä menetelmää olen käyttänyt.

66/156 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä maksamatta ja ulosotto hakee hampaat pois.

Vierailija
67/156 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavan varalta kannattaa realisoida ja piilottaa omaisuus. Tämän jälkeen et joudu maksamaan terveydenhuollon laskujasi.

Vierailija
68/156 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jeesus! 110 euroa romahduttaa elämän! Ja mies käy työssä? Työmarkkinatuki on 522 euroa neljältä viikolta. Vaikka vuokraan asumistuen jälkeen menisi tuosta ylimääräinen satku, niin 110 euroa olisi siitä 1/4-osa. Sitä paitsi, kun lasku on saatu nyt, niin siinä on aikaa maksaa se. Sitten jos saat vielä lisäaikaa, niin aina parempi. Ja jätät kylmästi maksamatta 2 kuukautta. Ei mene luottotiedot vielä. Tällä tavalla saat venytettyä maksuajan jotain 3 työmarkkinatuen ajalle. Siis jotain 35 euroa kuukaudessa. Alle kymmenesosa kuukauden tuloista. Hiukan nipistää ehkä, mutta ihan tehtävissä.

Työmarkkinatukihan menee lähes kokonaan vuokraan. Asumistuki, on Hkissä maksimissaan 460 euroa. KAIKKI, JOTKA SAAVAT TUOTA ENEMMÄN SAAVAT TOIMEENTULOTUKEA. Sori, että huusin. 

Vierailija
69/156 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita Kelaan hakemus, korvataan sieltä jos saat toimeentulotukea. 

Vierailija
70/156 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se menee ttt,

Vierailija
71/156 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset eivät vaan mene takuueläkkeelle. Jättää laskut maksamatta koska mitään ei voi ulosmitata. Tietenkin puhelin, vakutus ja vuokra pitää maksaa.

Vierailija
72/156 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset eivät vaan mene takuueläkkeelle. Jättää laskut maksamatta koska mitään ei voi ulosmitata. Tietenkin puhelin, vakutus ja vuokra pitää maksaa.

Samaa ihmettelen. No, jokainen eläköön miten haluaa.

Vierailija
73/156 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi menit hammaslääkäriin, jos ei työt kiinnosta? pitäisikö sen hammaslääkärin ilmaiseksi hoitaa kaikki laiskat lorvailijat?

Vierailija
74/156 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävit siis yksityisellä vai, julkisella ei muistaakseni 2 hampaan paikkaaminen maksa noin paljon, saatan olla väärässä.

Vierailija
75/156 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, opettele yhdys sanat. Sillä pärjää pitkälle!

Vierailija
76/156 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demolaattori kirjoitti:

Jätä maksamatta ja ulosotto hakee hampaat pois.

höpö höpö. ei ne hampaita vie. kaivaa ainoastaan ne maksamatta olevat paikat pois hampaista.

Vierailija
77/156 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai työttömän ei tarvitse maksaa vuokraa? Outo ajatus. Mä maksan työmarkkinatuella talolainan.

Jos maksat lainaa niin kuka maksaa ruokasi ja muut elämisesi kulut.

Ei ole mahdollista pitää taloo työmarkkinatuella eikä mitään as lainoja maksella. 😂

Itselläni menee ruoka +hygienia 350e/ neljä viikkoa. 245e jää muihin perustarpeisiin, halpaan harrastukseen ja huom! pieniin laskuihin.

Muistaakseni 587e on se vähimmäistoimeentulotuki mikä pitää jäädä ruokaan ja perustarpeisiin. Yksinelävä saa sen ylittävät kulut Kelasta.

Vierailija
78/156 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että ei ole varaa

Vierailija
79/156 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai työttömän ei tarvitse maksaa vuokraa? Outo ajatus. Mä maksan työmarkkinatuella talolainan.

Jos maksat lainaa niin kuka maksaa ruokasi ja muut elämisesi kulut.

Ei ole mahdollista pitää taloo työmarkkinatuella eikä mitään as lainoja maksella. 😂

Itselläni menee ruoka +hygienia 350e/ neljä viikkoa. 245e jää muihin perustarpeisiin, halpaan harrastukseen ja huom! pieniin laskuihin.

Muistaakseni 587e on se vähimmäistoimeentulotuki mikä pitää jäädä ruokaan ja perustarpeisiin. Yksinelävä saa sen ylittävät kulut Kelasta.

Minulla on puoliso. Talo on minun nimissä joten todellakin maksan lainan.

Vierailija
80/156 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinne niin vaan mennä ja sairasta neuvoa jättämällä laskut maksamatta.

Keneltä ne maksamattomat laskut, luottotappiot sitten otetaan muilta kun niiltä jotka laskunsa maksavat nostamalla korkoja ja hintoja.

Kukaan ei halua puolisokseenkaan sellaista joka jättää laskunsa maksamatta ellei löydy samaa harrasteleva.