Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ellos tili, älkää vaan ikinä langetko näihin!

Vierailija
20.03.2016 |

Olen ollut tyhmä. Niin tyhmä että pää meinaa räjähtää. Olen tilannut Ellostilille useilla sadoilla euroilla ja nyt vasta herännyt asiaan. Aivan älyttömät korot. Vielä vajaa 400€ maksettavana ja sitten olen vapaa. En enää ikinä osta tuollaiselle tilille. Olen jo laittanut tilin tilauskieltoon ja odotan sitä päivää että jokainen euro on maksettu.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksan kyllä aina koko laskun kerralla.

Vierailija
22/35 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne ehdot on ihan selvästi kerrottu Ellokselle sivuilla. Että vuosikorko on 29 prosenttia eli tyypilliseen nettikaupan tapaan PALJON.

Eikö ap ymmärrä tällaisia?

http://www.ellos.fi/g/finance/paymentAccount?menuId=a33cb3f9-ed44-4bec-…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tää on tätä sakkia jonka lempi keino oppia on se kantapään kautta. Aina. Onnea ja menestystä elämällenne jatkossakin!

toivottavasti oli kivat bilevaatteet ees?

Minusta se  on hyvä, että oppii edes kantapään kautta. Jotkut ei opi sitenkään.

Minulla on jo pitkään ollut niin, että maksan kaikki tilaukset samantien, en jätä laskulle/tilille. Tuntuu paljon mukavammalta näin. Mitä sieltä Ellokselta pitää olla jatkuvasti tilaamassa? Luulisi että tuolla velkasummalla jo rytkyä ja tavaraa olisi yllinkyllin. Varsinkin kun tilaat edelleen...

Vierailija
24/35 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on nyt tullut monta viestiä siitä että tämä on ennemminkin oma vikani kuin Elloksen. Näin toki on, muuta en väitäkään. Olen aina hoitanut asiani ja maksanut laskuni. Tämän tilin kanssa kävi kuitenkin niin että tilasin aina vaan lisää enkä ymmärtänyt kuinka suuret korot näissä on. Parempi kai tyhmyytensä tajuta myöhään kuin ei milloinkaan.

Tämän aloituksen tein siksi että toimisin varoittavana esimerkkinä muille. Ihan järkevillekin ihmisille voi elämässä käydä joskus näin. Minulle kävi ja itsekin olen siitä yllättänyt, mutta siitä olen varma että näin ei käy enää.

Vierailija
25/35 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on aika huolestuttavaa, jos ihmiset ottavat lähemmäs 50% vuosikorolla pikavippejä yms. , eivätkä ole edes vaivaituneet lukemaan lainaehtoja .

Vierailija
26/35 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tilaan paljon ellostiliin, mutta maksankin pois useita satoja kerralla, joten ei tule isoja korkoja. Paljon hienoja tuotteita ja outletistakin löytyy vaikka mitä edullista, joten muutamat korot ei haittaa. Asiakaspalvelu huippua.

Kun maksaa pikkusummia kerralla niin ei se velka vähene paljoakaan. Itellä tuntuu, että velka vaan lisääntyy tai pysyy samana.

Maksat ilmeisesti vain minimilyhennyksen? Eihän se kata kuin korot ja muut kulut, ei se velka sillä lyhenekään.

Vierailija
27/35 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on nyt tullut monta viestiä siitä että tämä on ennemminkin oma vikani kuin Elloksen. Näin toki on, muuta en väitäkään. Olen aina hoitanut asiani ja maksanut laskuni. Tämän tilin kanssa kävi kuitenkin niin että tilasin aina vaan lisää enkä ymmärtänyt kuinka suuret korot näissä on. Parempi kai tyhmyytensä tajuta myöhään kuin ei milloinkaan.

Tämän aloituksen tein siksi että toimisin varoittavana esimerkkinä muille. Ihan järkevillekin ihmisille voi elämässä käydä joskus näin. Minulle kävi ja itsekin olen siitä yllättänyt, mutta siitä olen varma että näin ei käy enää.

Hyvä, että opit ja että hoidat asian. Jotenkin vain tuntuu käsittämättömältä, että järkevä ihminen ei tajua noiden tilien bisnestä. Saanko kysy minkä ikäinen olet?

Tili on hyvä, jos palauttaa tuotteita yms. Itse maksan koko velan aina kerralla pois.

Vierailija
28/35 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mielestä tuo otsikko on aikalailla yliampuva kun Ellos ei tässä ole tehnyt mitään väärää tai hämärää, vaan kyseessä on tosiaan vaan oma ajattelemattomuutesi.

Itse en ole Ellokselta tilannut, mutta Klarnaa olen joskus harvoin käyttänyt. Yleensä niin että olen tilannut laskulla jotain, kun on ollut rahaa tai rahaa on ollut tulossa, mutta sitten onkin ollut jotain yllättäviä isompia menoja, niin olen ottanut erämaksun. Olen sitten heti maksanut sen verran kuin pystyn ja loput sitten yhdessä tai korkeintaan kahdessa erässä myöhemmin. Ihan hyviä systeemeitä kun pitää järjen päässä, eikä kerrytä koko ajan lisää laskua ja korkoja.

Vierailija
29/35 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että opit ja että hoidat asian. Jotenkin vain tuntuu käsittämättömältä, että järkevä ihminen ei tajua noiden tilien bisnestä. Saanko kysy minkä ikäinen olet?

Tili on hyvä, jos palauttaa tuotteita yms. Itse maksan koko velan aina kerralla pois.

Olen jo päälle kolmekymppinen joten ei lukeudu nuoruuden ymmärtämättömyyden piikkiin tämä.😔

Eikä ole varsinaisesti rahasta ollut kiinni tuo tai että olisin joutunut tämän kanssa vaikeuksiin. Tuo palautusmahdollisuus ja se ettei ole tarvinnut sitoa tuotteisiin rahoja ennen sovitusta on houkutellut. Myös erissä maksaminen on tuntunut niin ikään houkuttelevalta. Mutta toki tuo samantien maksaminen on jatkossa paras ratkaisu. Kaupoissa en kiertele joten tilaaminen on ehdottomasti jatkossakin minun juttuni. 😊

Tähän yhteyteen totean vielä että otsikointi taisi mennä hiukan pieleen. 🙄Sopivampi olisi ollut että "Velaksi ostaminen ei kannata". 😊

Mutta näillä mennään ja opitaan jatkuvasti elämästä. 👍

Vierailija
30/35 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klarnassa jos maksaa pienintä erämaksua niin lasku vaan kasvaa :D lol.

Vierailija
31/35 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mun mielestä tuo otsikko on aikalailla yliampuva kun Ellos ei tässä ole tehnyt mitään väärää tai hämärää, vaan kyseessä on tosiaan vaan oma ajattelemattomuutesi.

Itse en ole Ellokselta tilannut, mutta Klarnaa olen joskus harvoin käyttänyt. Yleensä niin että olen tilannut laskulla jotain, kun on ollut rahaa tai rahaa on ollut tulossa, mutta sitten onkin ollut jotain yllättäviä isompia menoja, niin olen ottanut erämaksun. Olen sitten heti maksanut sen verran kuin pystyn ja loput sitten yhdessä tai korkeintaan kahdessa erässä myöhemmin. Ihan hyviä systeemeitä kun pitää järjen päässä, eikä kerrytä koko ajan lisää laskua ja korkoja.

Juu, tuon otsikon virheellisyyden käsitin itsekin. 😊 Ei siis Elloksen vika missään määrin mutta voi tosiaan olla kohtalokas kaltaisilleni tyhmyreille. 😉

-ap

Vierailija
32/35 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tilaan paljon ellostiliin, mutta maksankin pois useita satoja kerralla, joten ei tule isoja korkoja. Paljon hienoja tuotteita ja outletistakin löytyy vaikka mitä edullista, joten muutamat korot ei haittaa. Asiakaspalvelu huippua.

Kun maksaa pikkusummia kerralla niin ei se velka vähene paljoakaan. Itellä tuntuu, että velka vaan lisääntyy tai pysyy samana.

Maksat ilmeisesti vain minimilyhennyksen? Eihän se kata kuin korot ja muut kulut, ei se velka sillä lyhenekään.

Niinpä, siksi koitan maksaa nyt satasen kuussa niin neljän kuukauden päästä on maksettu.

Vierailija
33/35 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla suunnilleen samanverran kun sulla. Koitan saada äkkiä maksettua. Miten voi laittaa tilauskiellon? Pitää kokeilla.

Laitoin viestiä Ellokselle että laittavat tilin siten etten voi ostaa enää sinne. Onnistui helposti eikä tule enää tilattua lisää. Olen sen jälkeen tilannut postiennakolla ja maksanut heti kun olen paketin noutanut.

-ap

Anteeksi, mutta mun on pakko kysyä. Vaatiko se oikeasti soiton, ettet tilaa enää? Eikö voi vaan päättää, että en tilaa ja sillä selvä.

Vierailija
34/35 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei jotenkin sovi järkeeni siksikään ett minulle on hyvin tärkeää ettei esim Visa ole "miinuksella" yhtä laskutuskautta pidempään. Maksan aina laskun nollille jos sieltä joku ostos tehty. Ja kuinka paljon suuremmat kulut tässä onkaan kuin Visassa... 😳 Idiootti mikä idiootti. 😅

-ap

Vierailija
35/35 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla suunnilleen samanverran kun sulla. Koitan saada äkkiä maksettua. Miten voi laittaa tilauskiellon? Pitää kokeilla.

Laitoin viestiä Ellokselle että laittavat tilin siten etten voi ostaa enää sinne. Onnistui helposti eikä tule enää tilattua lisää. Olen sen jälkeen tilannut postiennakolla ja maksanut heti kun olen paketin noutanut.

-ap

Anteeksi, mutta mun on pakko kysyä. Vaatiko se oikeasti soiton, ettet tilaa enää? Eikö voi vaan päättää, että en tilaa ja sillä selvä.

Hyvä kun kysyt. ☺️ Kyllä se toki päätökselläkin onnistuu. 👍💪🏽 Mutta ymmärrän kyllä täysin että tälläiset "pakkokeinot" herättävät ihmetystä. 😊 Ajattelin vain varmistaa että en enää missään vaiheessa tilaa sinne velaksi. Tehdä kaikkeni ettei houkutusta enää tule. Minusta ihan fiksua. Tili lopetetaankin sitten heti kun olen maksuni maksanut.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi