Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tyttöämme vaivaa?

Vierailija
19.03.2016 |

Osaa sanoa R:n. Ei sitä silti puheessaan juurikaan käytä, ja kun pyysin sanomaan yhden sanan, jossa se on, jotta saisin hänet edes muistamaan käyttää sitä, niin ei suostu. Helv*tin rasittava penska! Miksei voi sanoa sitä sanaa?? Alkoi itkeä, kun vaadin. Meinasin uhata, etten lue iltasatua, jos ei sano, mutta en sitten käyttänyt sitä korttia, koska se olisi ollut kyllä huono rangaistus. Tytölle siis tuli paha mieli, kun edellytin häneltä, että sanoo sanan "tiikeri" r:n kera.
Onko normaalia 6-vuotiaan uhmaa?

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sanoisi minäkään jos äiti yhdestä kirjaimesta nostaa tommosen äläkän. Sitten jos sitä kirjainta käyttää, nousee myös äläkkä "kato nyt miten hienosti osaat, sanoppa vielä tiikeri".

Nou nou nou. Pidä ärräs.

Miksi? En ymmärrä. Eikö olisi sinunkin etusi oppia se ärrä?

ap

Luultavasti käyttäisin sitä ärrää kaikkien muiden kuin kyylä-äidin kuullen koska en jaksaisi sitä hälyä mikä käytöstä tai käyttämättömyudestä seuraa. Ei huvittaisi hokea tiikereitä eikä perkeleitä vain siksi ettei äiti tunne itseään epäonnistuneeksi

Vierailija
62/80 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä mua mietityttää toi, että lapsi tosiaan ahdistuu minusta, en oikein tiedä, miten tilanteen voisi purkaa. Olen koittanut pysytelläkin takavasemmalla ja antaa miehen hoitaa, mutta aina välillä tulee tuollaisia suht viattomiakin tilanteita eteen yks kaks, joissa lapsi sitten ahdistuu. Onhan se nyt ihan kamalaa olla äiti ja nähdä lapsen ahdistuvan tavastani olla äiti. Tulee kyllä edelleen syliin noissa tilanteissa, (kun miehellä on aikoinaan ollut pelisilmää ja on sanonut mulle että anna tulla syliin ja se tapa on pysynyt) joten lohdutin nyt sitten häntä ja sanoin, etten hlunnut hänen mieltään pahoittaa.

Mutta silti tuntuu, ettei se tilanne täysin ratkea enää, jotain on sieltä varhaislapsuudesta ehkä jäänyt, ja tämmöiset nostaa sen esiin. En tiedä. Olen kyllä huutanut silloin lapselle. Olen ollut tyhmä, mutta olen yhtä tyhmä äitinä edelleen.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sanoisi minäkään jos äiti yhdestä kirjaimesta nostaa tommosen äläkän. Sitten jos sitä kirjainta käyttää, nousee myös äläkkä "kato nyt miten hienosti osaat, sanoppa vielä tiikeri".

Nou nou nou. Pidä ärräs.

ap

Luultavasti käyttäisin sitä ärrää kaikkien muiden kuin kyylä-äidin kuullen koska en jaksaisi sitä hälyä mikä käytöstä tai käyttämättömyudestä seuraa. Ei huvittaisi hokea tiikereitä eikä perkeleitä vain siksi ettei äiti tunne itseään epäonnistuneeksi

Niin no tällainen tilanne ei haittaisi minua yhtään, kunhan vain lapsi pärjää niin se olisi tärkeää.

ap

Vierailija
64/80 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet huono äiti. Tiedosta se ja tee asialle jotain.

Vierailija
65/80 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on tullut kommenttia, ettäkö nykylapset on sitä ja tätä kun ei saa mitään sanoa.

Mua on oikeesti jäänyt kaivertamaan, kun lapsena monesti puhuttiin siihen tyyliin "kuules, sä oot kakara, aikuiset tietää, ole sinä hiljaa", siis lähes kaikessa. Mulla nyt olikin aika raffi lapsuus, mutta tuommosestakin tulee sellanen arvoton olo, kun ei oteta huomioon että lapsellakin on tunteet ja lapset miettii paljonkin aikuisten sanomisia ja etsii itsestään vikaa.

Lapsi ei osaa ilmaista ahdistustaan niin hyvin, kuin aikuiset. Aikuinen voisi sivuttaa tuommosen asian helposti. Lapsihan luonnollisesti kieltäytyy, alkaa "vaikeaksi". Miten muutenkaan voisi reagoida jos ahdistaa?

Nämä kasvatukselliset virheet nykyään tunnistetaan, luojan kiitos! Ahdistaminen, painostaminen ym tavat "opettaa" lasta voi olla aika tuhoisia. Sitä ei kaikki tajua edes tekevänsä.

Olet kyllä harvinaisen oikeassa esim. juuri tuolla, että lapsi ei osaa ilmaista ahdistustaan vaikkapa. Aikuinen ottaa sen niskurointina. Se on minusta kamalaa, mutta teen sitä siis näköjään itsekin. En tunnista niitä omia tunteitanikaan ilmeisesti, koska oma äitini on ottanut kaiken oman tahtoni ja persoonani niskurointina. Ehkä tuollaisessa, kun vain sanotaan, että olet lapsi, et sä mitään tiedä, jää enemmän tilaa tunnistaa ne omat tunteensa? En tiedä. Mulle ei oikein jäänyt sitä tilaa, koska piti kaikessa "hoitaa" tosiaan tavallaan äitini kuvaa omasta pätevyydestään kasvattajana.

ap

Vierailija
66/80 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nou nou nou. Pidä ärräs.

ap

Niin no tällainen tilanne ei haittaisi minua yhtään, kunhan vain lapsi pärjää niin se olisi tärkeää.

ap

Mun on vaikea uskoa tuota. Luultavasti alkaisit painostaa tyttöparkaa että mikset voi tehdä äidille mieliksi ja sanoa äidille tiikeri.

Vierailija
67/80 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on tullut kommenttia, ettäkö nykylapset on sitä ja tätä kun ei saa mitään sanoa.

Mua on oikeesti jäänyt kaivertamaan, kun lapsena monesti puhuttiin siihen tyyliin "kuules, sä oot kakara, aikuiset tietää, ole sinä hiljaa", siis lähes kaikessa. Mulla nyt olikin aika raffi lapsuus, mutta tuommosestakin tulee sellanen arvoton olo, kun ei oteta huomioon että lapsellakin on tunteet ja lapset miettii paljonkin aikuisten sanomisia ja etsii itsestään vikaa.

Lapsi ei osaa ilmaista ahdistustaan niin hyvin, kuin aikuiset. Aikuinen voisi sivuttaa tuommosen asian helposti. Lapsihan luonnollisesti kieltäytyy, alkaa "vaikeaksi". Miten muutenkaan voisi reagoida jos ahdistaa?

Nämä kasvatukselliset virheet nykyään tunnistetaan, luojan kiitos! Ahdistaminen, painostaminen ym tavat "opettaa" lasta voi olla aika tuhoisia. Sitä ei kaikki tajua edes tekevänsä.

"Lapsihan luonnollisesti kieltäytyy, alkaa "vaikeaksi". Miten muutenkaan voisi reagoida jos ahdistaa?"

Mä olin lapsena äidin mielestä vaikea. Raivosin, huusin, suutuin jne. Meillä ei ole onneksi mennyt siihen, kiitos varmaan mieheni vaan tyttö tulee sitten syliin ja koitan sanoa, että anteeksi. Vaikka itsestäkin tuntuu, että mahtaako se edes riittää. En ole kyllä tajunnutkaan, että lasta saattaa ahdistaa. Ei sitä näe.

ap

Vierailija
68/80 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nou nou nou. Pidä ärräs.

ap

ap

Mun on vaikea uskoa tuota. Luultavasti alkaisit painostaa tyttöparkaa että mikset voi tehdä äidille mieliksi ja sanoa äidille tiikeri.

Tarkoitin että minua ei haittaisi jos lapsi sanoisi sitä kaikkien muiden kuullen, paitsi minun, tietäisinhän mä silloin, että asia ois hoidossa!

ap

Vierailija
69/80 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä aloitus ei ole provo niin täytyypä todeta että kyllä käy ihan helvetin sääliksi joitakin lapsia, jotka joutuvat elämään aloittajan kaltaisen äidin kanssa, vanhempiaan kun ei ikävä kyllä voi valita. Jos tuollainen täysin mitätön pikkuasia aiheuttaa aloittajalle harmaita hiuksia, niin miten luulet pärjääväsi kun tyttösi kasvaa teini-ikäiseksi?

Vierailija
70/80 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä aloitus ei ole provo niin täytyypä todeta että kyllä käy ihan helvetin sääliksi joitakin lapsia, jotka joutuvat elämään aloittajan kaltaisen äidin kanssa, vanhempiaan kun ei ikävä kyllä voi valita. Jos tuollainen täysin mitätön pikkuasia aiheuttaa aloittajalle harmaita hiuksia, niin miten luulet pärjääväsi kun tyttösi kasvaa teini-ikäiseksi?

No mä vasta opettelen äitiyttä, ei kaikki muutkaan vanhemmat teinien kanssa nyt sen ihmeellisemmin näytä pärjäävän. Osa jopa estää lastensa teini-iän, kuten oma äitini.

ap

Vierailija
71/80 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

APn on pakko olla joku trolli tai ovat jo avunpiirissä :)

Vierailija
72/80 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

APn on pakko olla joku trolli tai ovat jo avunpiirissä :)

Olen terapiassa, mutta muuten ei olla avun piirissä. Minkähänlainen apu tähän auttaisi? Täti, joka tulee ja sanoo mulle että soosoo?

ap

Vierailija
73/80 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aphan on äitivihajankkaaja.

Vierailija
74/80 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttösi on uusi Lola Odusoka.

Se muuten on oikeasti rasittava kuunnella.

Vierailija
75/80 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttösi on uusi Lola Odusoka.

Se muuten on oikeasti rasittava kuunnella.

Lolahan on fiksu nainen ja kaunis :) Ei haittaisi yhtään vaikka olisikin :) Lola ei ainakaan nöyristele muiden mieliksi jotta antaa feikkihyvän kuvan muita varten itsestään.

ap

Vierailija
76/80 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske sen lapsesi sanoa että Porvoo.

Vierailija
77/80 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käske sen lapsesi sanoa että Porvoo.

:D

No en nyt enää käske ärrään liittyen mitään, se tilanne oli ja meni jo.

ap

Vierailija
78/80 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorrut nyt vähän itsesääliin jo tän asian suhteen. Et ole mikään huono äiti, lähdit vaan vikasuuntaan tossa tilanteessa ja selkeesti oot tajunnut että se ei ihan toimi - kirjoitithan asiasta tännekin ja etsit tukea! Virhe varmaan on jo tunnistettu, mieti mieluummin ratkaisuja.

Omat lapsuudenkokemukset vaikuttaa siihen miten itse kasvattaa (tai yrittää kasvattaa) omaa lasta: sitä esim kiusantuu omassa lapsessa samoista asioista tai teoista mistä oma äiti olisi nostanut äläkän. Epäloogisetkin opitut asiat on syvällä. Sä osaat selvästi eritellä niitä ja löydät siellä juttuja jotka on voineet olla samankaltaisia kuin tässä tilanteessa. Se on just kehittymistä ihmisenä. Onneksi menneisyys ei sanele meidän tulevaisuutta vaan me voidaan itse päättää miten toimitaan. Kyllä tästä eteenpäin päästään.

Vierailija
79/80 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee nyt vähän ohiksena mutta ap:sta tulee mieleen se kivistä kilarit ottanut äiti. Ettei vain olisi sama tyyppi...

Vierailija
80/80 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöä vaivaa vaativa ja ahdistava äiti.

Anna lapsen kehittyä rauhassa äläkä vaadi asioita jotka lasta selvästi ahdistavat.

Anna hänelle aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi