Miehiin väsynyt kassaneiti avautuu
Täällä palstalla on puhuttu kauniista kassaneideistä. Itse olen 21-vuotias lähikaupan kassa ja suoraan sanottuna lopen kyllästynyt ahdisteleviin miehiin. Mua ei todellakaan saa syttymään "saisinko sut kaupan päälle/jos maksan vähän ekstraa"-tyyliset heitot tai katseellaan riisuvat miehet. Se vaan ahdistaa ja oksettaa. Ostin muutama kuukausi sitten kullanvärisen, suht aidon näköisen rihkamasormuksen jota näyttämällä saisin olla rauhassa, mutta sitkeimmät ei lopeta silloinkaan.
Mäkin olen vaan ihminen ja teen työtäni. Inhottaa saada tuollaista huomiota. Kiitos kaikille miehille jotka käyttäydytte mua kohtaan asiallisesti, teitä on liian vähän.
Kommentit (457)
Vierailija kirjoitti:
Tee rikosilmoitus, älkä vigu tyhjään. Todisteet on kauppanne valvontanauhalla. En 40 vuoden asiaskokeuksella usko että onglema on niin laaja mitä vauksessa yritetään väittää. Ehkä tuollaista joskus on tapahtunut, mutta valtaosa asiakkasita käyttäytyy asiallisesti ja suurempi ongelma huonostokäyttäytyvissäkin ovat muut kuin seksiä ehdottavat.
Kukaan muu kuin miesasiamiehet ei ole väittänyt, että valtaosaa asiakkaista syyllistettäisiin. Eikö pieneen päähäsi mahdu, että ne ovat hyvin usein ne muutama limanuljaska, jotka terrorisoivat sitä lähimarkettiaan? Ja jos he käyvät siellä limailemassa päivittäin, häiriö on silloin päivittäistä? Vai onko tämä sinulle liian vaikeaa ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tunteesi ap, sain kestää asiakaspalvelutyössä lähes joka päivä tuota ja ahdistus oli hirveä. Kyseltiin mennäänkö panemaam varastoon ja yritettiin vaatia nimeä, lähestyttiin facessa, kyseltiin milloin pääsen töistä että tietää tulla saatille, kommentoitiin ulkonäköä ja suoria ja oksettavia ehdotuksia. Se ei ole kivaa eikä sitä tarvi töissä sietää. Itse sanoin pomolle asiasta, joka oli kauhuissaan (on mies) ja sanoi että minul ei tatvitse sitä sietää vaan saan ohjata asiakkaan toiselle asiakaspalvelijalle, kun ei kerran asiallinen asiointi onnistu. Tämän kun pari kertaa teki niin eipä enää vakioahdistelijat tulleet kassalleni ja hyvä niin. En ymmärrä, miksi miehet kokevat oikeudekseen ehdotella tai että heidän heitot piristää kassaa? Sitä se ei todellakaan tee. Ja osaavat naisetkin, minua ahdisteli myös muutama vanhempi nainen. Enkä näyttänyt mitenkään provosoivalta ja olen hieman ylipainoinenkin. Vissiin iloisuus ja kohteliaisuus ovat näillä säälittäville yksilöille merkki siitä, että kassa heitä himoitsee? Nyt onneksi muissa töissä ja koskaan en enään asiakaspalvelutyöhön palaisi.
Niin ja toisaalta naiset valittavat kun suomalaiset miehet ovat niin urpoja etteivät koskaan uskalla tulla juttelemaan tai iskemään naista.
Niin kumpi se nyt on oikea tapa suomimiehelle? Saako olla sosiaalinen ja tulla sanomaan naiselle kuinka kaunis hän on ja kysyä treffeille, vai eikö saa?
Sitten vielä ihmetellään kun kukaan mies ei koskaan lähesty. Miettikää vähän että miksi ei.
Miksi pitää heti olla kommentoimassa ulkonäköä? Sosiaalinen saa olla, mutta onhan niitä muitakin jutunaiheita kaupan kassalle kuin "kyllä sä oot hyvännäköinen". Ei tuollaista ole kiva kuulla töissä jonkun randomtyypin suusta. Sano vaikka, että olipa teillä hyviä tarjouksia tai sattuipa tuuri, kun ruuhka-aikaan ei tarvinnut jonottaa kassalle tai just ehdin kauppaan sisälle ennen karmeaa sadekuuroa, toivottavasti on lakannut tai tänään oli viimeinen työpäivä, nyt on ihan lomafiilis tai jotain vastaavaa.
Jos taas haluat tutustua naiseen jossain muualla, niin älä silloinkaan aloita kommentoimalla ulkonäköä. Normaalit ihmiset osaavat tehdä niin.
Kuitenkin tätä palstaa lukeneenani voin sanoa että suurin osa naisista nimenomaan haluaa kehuja ulkonäöstään. "Tulipa hyvä mieli kun mies tuli spontaanisti kehumaan kuinka kaunis olen" jne. Näitä saa lukea päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tunteesi ap, sain kestää asiakaspalvelutyössä lähes joka päivä tuota ja ahdistus oli hirveä. Kyseltiin mennäänkö panemaam varastoon ja yritettiin vaatia nimeä, lähestyttiin facessa, kyseltiin milloin pääsen töistä että tietää tulla saatille, kommentoitiin ulkonäköä ja suoria ja oksettavia ehdotuksia. Se ei ole kivaa eikä sitä tarvi töissä sietää. Itse sanoin pomolle asiasta, joka oli kauhuissaan (on mies) ja sanoi että minul ei tatvitse sitä sietää vaan saan ohjata asiakkaan toiselle asiakaspalvelijalle, kun ei kerran asiallinen asiointi onnistu. Tämän kun pari kertaa teki niin eipä enää vakioahdistelijat tulleet kassalleni ja hyvä niin. En ymmärrä, miksi miehet kokevat oikeudekseen ehdotella tai että heidän heitot piristää kassaa? Sitä se ei todellakaan tee. Ja osaavat naisetkin, minua ahdisteli myös muutama vanhempi nainen. Enkä näyttänyt mitenkään provosoivalta ja olen hieman ylipainoinenkin. Vissiin iloisuus ja kohteliaisuus ovat näillä säälittäville yksilöille merkki siitä, että kassa heitä himoitsee? Nyt onneksi muissa töissä ja koskaan en enään asiakaspalvelutyöhön palaisi.
Niin ja toisaalta naiset valittavat kun suomalaiset miehet ovat niin urpoja etteivät koskaan uskalla tulla juttelemaan tai iskemään naista.
Niin kumpi se nyt on oikea tapa suomimiehelle? Saako olla sosiaalinen ja tulla sanomaan naiselle kuinka kaunis hän on ja kysyä treffeille, vai eikö saa?
Sitten vielä ihmetellään kun kukaan mies ei koskaan lähesty. Miettikää vähän että miksi ei.
Miksi pitää heti olla kommentoimassa ulkonäköä? Sosiaalinen saa olla, mutta onhan niitä muitakin jutunaiheita kaupan kassalle kuin "kyllä sä oot hyvännäköinen". Ei tuollaista ole kiva kuulla töissä jonkun randomtyypin suusta. Sano vaikka, että olipa teillä hyviä tarjouksia tai sattuipa tuuri, kun ruuhka-aikaan ei tarvinnut jonottaa kassalle tai just ehdin kauppaan sisälle ennen karmeaa sadekuuroa, toivottavasti on lakannut tai tänään oli viimeinen työpäivä, nyt on ihan lomafiilis tai jotain vastaavaa.
Jos taas haluat tutustua naiseen jossain muualla, niin älä silloinkaan aloita kommentoimalla ulkonäköä. Normaalit ihmiset osaavat tehdä niin.
Kuitenkin tätä palstaa lukeneenani voin sanoa että suurin osa naisista nimenomaan haluaa kehuja ulkonäöstään. "Tulipa hyvä mieli kun mies tuli spontaanisti kehumaan kuinka kaunis olen" jne. Näitä saa lukea päivittäin.
Ihan totta? Kuinka minulle ei ole osunut silmään, vaikka on noin älyttömän yleistä? Linkkaas nyt malliksi vaikkapa eilinen ja toissapäiväinen avaus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jahas, itsetunnon kohotusaloitus. Kukaan ei ole kassalla kiinnostunut ja nyt sitten pitää purkaa pahaa mieltä pienellä keksityllä tarinalla.
Tällaisten miesten soisi joutuvan elämään naisena vaikkapa vain viikonkin. Saattaisi tulla toisiin ajatuksiin siitä, miten ihanaa tuo ei-toivottu, tungetteleva, intiimirajat ylittävä huomio oikeasti on. Ja miten yleistä. Sitä on todellakin vaikea uskoa ellei sitä itse ole joutunut kokemaan.
Ei paljoa napostele ajatus viikosta spermaviemärinä.
Jaahas, ensimmäinen limaukko ilmottautui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jahas, itsetunnon kohotusaloitus. Kukaan ei ole kassalla kiinnostunut ja nyt sitten pitää purkaa pahaa mieltä pienellä keksityllä tarinalla.
Tällaisten miesten soisi joutuvan elämään naisena vaikkapa vain viikonkin. Saattaisi tulla toisiin ajatuksiin siitä, miten ihanaa tuo ei-toivottu, tungetteleva, intiimirajat ylittävä huomio oikeasti on. Ja miten yleistä. Sitä on todellakin vaikea uskoa ellei sitä itse ole joutunut kokemaan.
Päätit sitten antaa ihan havainnollisen esimerkin siitä, mitä näiden kassoja ahdistelevien sankarien päässä liikkuu? Joo, hyvin havainnollinen oli.
se on kyllä totta että kyllä iotsestään saa helposti epäviehättävän näköisen jos vaan ei halua kaunistatua ollenkaan. Esim., jätä hampaat harjaamatta, tukka likaiseksi, sotkuiseksi, jätä kulmakarvat nyppimättä, ja älä meikkaa, laita hieltä haisevat vaatteet ylle:)
vähenee nuo iskuyritykset
Huhhuh mitö femakkojen ulinaa taas tämäkin. Tuohtua nyt siitä että heittää vitsiä. Typerys!
...ja jos oikein extremeä haluat, niin iso naamatatuointi keskellä kasvoja, ja lihota ittes ylipainoiseksi, leikkaa siili, tai laita oikein mustallla kajaalilla pahat silmänrajaukst, sit isot lävistykset ketjuineen nenästä, korviin, kulmakarvoihin, huuliin, jne. niittipanta kaulaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, ensimmäinen limaukko ilmottautui.
Jaahas, jaaha, joo!
Vierailija kirjoitti:
...ja jos oikein extremeä haluat, niin iso naamatatuointi keskellä kasvoja, ja lihota ittes ylipainoiseksi, leikkaa siili, tai laita oikein mustallla kajaalilla pahat silmänrajaukst, sit isot lävistykset ketjuineen nenästä, korviin, kulmakarvoihin, huuliin, jne. niittipanta kaulaan.
Ahaa! Tästä siis johtuu tämä ilmiö, jota palstauliskot täällä säännöllisen epäsäännöllisesti itkevät, että suomalainen nainen on ruma, lihava, tatuoitu kananpersepää. Totta kai on, jos se kerran on ainoa keino suojautua suomalaisten limaukkojen ei-toivotulta huomiolta.
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh mitö femakkojen ulinaa taas tämäkin. Tuohtua nyt siitä että heittää vitsiä. Typerys!
Tarkoitusperät ovat aina samat, mutta keksitty aihe vaan muuttuu.
Antaa vaan palaa feministit. Ei hetkauta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa! Tästä siis johtuu tämä ilmiö, jota palstauliskot täällä säännöllisen epäsäännöllisesti itkevät, että suomalainen nainen on ruma, lihava, tatuoitu kananpersepää. Totta kai on, jos se kerran on ainoa keino suojautua suomalaisten limaukkojen ei-toivotulta huomiolta.
Oletko itse huomannut kuinka suomalaista naista arvostelee rankimmin toinen suomalainen nainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päätit sitten antaa ihan havainnollisen esimerkin siitä, mitä näiden kassoja ahdistelevien sankarien päässä liikkuu? Joo, hyvin havainnollinen oli.
Naisten päässähän ei tunnetusti liiku muuta kuin miehen kyrpä aina silloin tällöin suuseksin yhteydessä.
Tänne tosiaankin näyttää osuneen paikalle ihan mallikappale tämmöisestä kassojen ahdistelijasta. Auliisti tarjoilee hän maistiaisia loistavasta huumorintajustaan ja vitseistä, joille kassatyttöjen pitäisi tajuta nauraa.
Suomalaisen miehen muka huumoria.. luulevat olevansa kovinkin vitsikkäitä ja
small talkeja, mutta ketään muita ei naurata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko itse huomannut kuinka suomalaista naista arvostelee rankimmin toinen suomalainen nainen?
En. Kyllä se on tämä palstaulisija, jonka silmää, mieltä ja sielua suomalainen nainen loukkaa niin monella tavalla, että itseterapointi vaatii palstalla vinkumista 24/7. Vaan kun tietää mielenterveystyön resurssit ja sen, että parempaan ei kai ole nyt mahdollisuuksia, niin anna palaa.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, tälläinen aloitus vaihteeksi. Itse olin teinipoikana kaupan kassalla 16-19w ja voin kertoa, että ihan yhtä lailla ne äitylit ja vanhemmat rouvat ahdisteli minuakin. Siitä siirryin baariin töihin, jossa sama meininki jatkui vuosia. Eli osaa ne naistetkin, jopa vielä pahemmin.
Naiset on tässä vielä pahempia.
"No mikä pojalla on ku ei pillu kelpaa?"
"Ootko sinä homo?"
Ja voi vittu kun olet yksinäinen asentaja joka tekee tilaustöitä asiakkaille. En edes muista enään kuinka moni nainen on kysynyt et miten ois jos toi maksu tuolla makuhuoneessa/luonnossa.
Mutta eihän se naisen ahdistelu miehestä voi pahalle tuntua koska nainenhan on aina se palkinto ;D
Tai näin vauvapalstan mammat uskoo ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, tälläinen aloitus vaihteeksi. Itse olin teinipoikana kaupan kassalla 16-19w ja voin kertoa, että ihan yhtä lailla ne äitylit ja vanhemmat rouvat ahdisteli minuakin. Siitä siirryin baariin töihin, jossa sama meininki jatkui vuosia. Eli osaa ne naistetkin, jopa vielä pahemmin.
Naiset on tässä vielä pahempia.
"No mikä pojalla on ku ei pillu kelpaa?"
"Ootko sinä homo?"
Ja voi vittu kun olet yksinäinen asentaja joka tekee tilaustöitä asiakkaille. En edes muista enään kuinka moni nainen on kysynyt et miten ois jos toi maksu tuolla makuhuoneessa/luonnossa.
Mutta eihän se naisen ahdistelu miehestä voi pahalle tuntua koska nainenhan on aina se palkinto ;D
Tai näin vauvapalstan mammat uskoo ainakin.
Tämmöisiä peräkammarin pojan painajaisunia pitäisi todesta ottaa samaan aikaan kun joukolla ukot huutavat, että "ei kassaa ole ahdisteltu, en ole nähnyt!"
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisen miehen muka huumoria.. luulevat olevansa kovinkin vitsikkäitä ja
small talkeja, mutta ketään muita ei naurata.
Työhönsä tympiintyneen kassatoimihenkilön nyrpeyttähän tuo on.
Tiedän kuluneet vitsit, mutta ne on vaan kestettävä ja heitettävä jokin nokkeluus sekaan.
Hyväntuulinen asiakas viestittää hyvää palvelua myös eteenpäin. Ja saatte lisää myyntiä, mikä on tarkoituskin. Sen huomaavat esimiehetkin ja saattaa olla mahdollisuuksia edetä uralla.
Tämmöisiä peräkammarin pojan painajaisunia pitäisi todesta ottaa samaan aikaan kun joukolla ukot huutavat, että "ei kassaa ole ahdisteltu, en ole nähnyt!"
Pitää itsekkin koska tasa-arvoa kannatan niin kieltää kaikki naisten ahdistelukertomukset kuvitelmina.