Miten uskontosi näkyy arjessa? Millä tavalla arkesi eroaa esim. ateisteista/keskimääräisestä suomalaisesta?
Itse olen mormoni (Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkko), ja arjessani usko näkyy sillä tavalla, että pidämme perheen kanssa joka päivä yhteisen iltarukouksen ja luemme Raamattua tai muita kirkkomme pyhiä kirjoituksia (Mormonin Kirjaa). Ennen ruokailua pidämme ruokarukoukset myös yhdessä. Kerran viikossa pidämme perheillan, jossa on jokin oppiaihe joko hengellisestä aiheesta tai muusta, esim. ensiapua on joskus ollut. Sitten on hauskaa toimintaa ja jotain toivottua herkkua. Sunnuntaisin käymme kirkossa, kirkko kestää 3t. Lisäksi osallistumme muuhun kirkon järjestämään toimintaan, jota on erilaiset tapahtumat ja viikottain lapsille ja nuorille toiminnat (kerran viikossa). Käymme silloin tällöin myös Espoossa temppelissä, muutaman kerran vuodessa. Meidän perheessä ei myöskään kukaan kiroile, polta tupakkaa tai käytä alkoholia. Jos joku sairastuu tai tulee muita ongelmia, tai edessä on jokin pelottava asia, voi perheen isä antaa tarvitsevalle siunauksen sillä pappeuden valtuudella, joka kirkossa on kaikilla miespuolisilla yli 12v jäsenillä (tämän lisäksi tietysti myös normaalit lääkärissäkäynnit ja lääkkeet yms., siunauksen tarkoitus on olla tukena, ei ainoana apuna jos joku nyt pelästyy).
Näiden lisäksi muuten olemme ihan tavallinen suomalainen perhe. Ehkäisy tai meikkaaminen ei ole kiellettyä.
Olisi kiva kuulla muiden uskontojen edustajilta, millaista teidän arki on, siis jos se uskonnon vuoksi eroaa jotenkin ns. normiarjesta :) Kertokaa mitä uskonsuuntaa edustatte!
Kommentit (130)
Olen kristitty. Niskassani on risti tatuoituna, kotona pari ikonia ja Raamattu kirjahyllyssä. En puhu uskostani, ellei kysytä. Yksin ollessani rukoilen, jos siltä tuntuu. Yksin nukkuminen on vaikeaa, sillä pelkään demoneja, vaikka ei ne minulle mitään tee.
Vierailija kirjoitti:
Toki Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkosta on lähtenyt joitain lahkoja, jotka kirkon perustamisen jälkeen ovat emokirkosta erkaantuneet. Suomessa toimii kuitenkin vain tämä yksi ja alkuperäinen MAP-kirkko, näitä lahkoja on käsittääkseni vain jenkeissä. Ja kuten edellä kerroin, uskon tarinaan koska olen saanut siitä Pyhän Hengen avulla ja kautta todistuksen. Aika monta muutakin miljoonaa ja miljardia ihmistä uskoo tänä vuonna, 2016, Jumalaan joten mitä ihmeellistä on uskoa siihen että tämä Jumala puhuisi vielä nykyäänkin ihmisille ja kutsuisi profeettoja?
ap
Miksi uskot, että sinun kirkkosi sanoma olisi jotenkin oikeampi kuin eronneen lahkon johtajan saama profetia?
Hahah tuo sperminaattorimormonilääkäri sai 5 v kakkua pyhästä tehtävästään siitttää omalla sepermallaan naisia( joitten oma mies oli vielä kädestäkin pitelemässä toimenpiteenaikana) kun ukko meni wc hen ja sitten vaihtoi omat rojunsa iskän vastaavaan,
Mormoneilla on valtaa miten muuten tämäKIn äijä oisi lopulta saanut Nobelin 1992 vaikka siemensi itsellään naisia 80 - l alkaen käsittääkseni, ihan ihme touhua! No ainakin pRovo paikkana on äijälle oikea! Lapsiparat joitten isä on tämä hullu! Heiltä otettiin haastattelujakin, aikuisina.
He e was sentenced to five years in prison and had his medical license revoked. Jacobson appealed his convictions and sentence, but they were upheld by the court of appeals. He now lives in Provo, Utah, where he is involved in agricultural research.
Awards Edit
He was awarded the Ig Nobel Prize for Biology in 1992.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, minulla on mormoniystävä jolta en ole kehdannut kysyä, mutta sinulta uskallan. Etkö koe epätasa-arvoiseksi sitä että uskonnossanne miehillä on pappisoikeus mutta naisilla ei. Tiedän, että mormonit pitävät sukupuolia periaatteessa tasa-arvoisina, mutta pappeuteen kuitenkin liittyy sellaisia mahdollisuuksia, arvostusta ja etuoikeuksia joita naiset eivät saa. Toisin sanoen, miehillä on kaikki mahdollisuudet, naisilla ei kuitenkaan ole kaikkia samoja mahdollisuuksia kuin miehillä. Eikö tämä eriarvoisuus häiritse sinua lainkaan?
T: toinen suomenuskoinen
Ei minua häiritse, sillä ymmärrän ja käsitän miesten pappeuden ensinnäkin tulleen Jumalalta (ja uskon Jumalan olevan sen verran fiksu että tietää miten asiat kannattaa tehdä). Toisekseen pappeus on valtuus ja voima tehdä asioita maan päällä Jumalan nimessä, johon sisältyy palveluvelvoite. Naisilla on omat velvoitteensa. Kuitenkin myös naiset käyttävät pappeutta, vaikka se nimellisesti onkin vain miehillä, esim. toimiessaan kirkon tehtävissä, temppelissä ja myös lasten kanssa kotona. Naisille on luvattu kaikki samat siunaukset ja mahdollisuudet kuin miehillekin, ainoastaan erona on juuri tuo, että naisia ei ole kirkossa ylimmissä johtotehtävissä koska siihen tarvitaan pappeus. Naiset toimivat kuitenkin tasa-arvoisina jäseninä esim. seurakuntaneuvostoissa, opettajina, järjestöjen johtajina ja avioliitoissaan. Kirkossa opetetaan että sukupuoli on ihmisen iankaikkinen ominaisuus, ollut jo ennen maan päälle syntymistä kun olimme vielä henkilapsina taivaassa. Jumalan luokse ei kuoleman jälkeen pääse kumpikaan sukupuoli yksin, vaan mies ja nainen muodostavat yhdessä yhden kokonaisuuden, jossa molemmilla on omat tehtävänsä ja tarkoituksensa. Uskomme, että taivaassa on Isä-Jumalan lisäksi myös Äiti ja he ovat yhdessä yhtä. Voidaan siis olla erilaisia mutta saman arvoisia.
Vastasikohan tämä nyt yhtään kysymykseesi :D
t. ap
Vitsi mitä hoppenpoppelia. Tarvitsetko todella kaiken tuon selvitäksesi hengissä? Noi sun luettelemat jutut on kuule IHAN TURHIA. Sä uskot turhuuteen :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, minulla on mormoniystävä jolta en ole kehdannut kysyä, mutta sinulta uskallan. Etkö koe epätasa-arvoiseksi sitä että uskonnossanne miehillä on pappisoikeus mutta naisilla ei. Tiedän, että mormonit pitävät sukupuolia periaatteessa tasa-arvoisina, mutta pappeuteen kuitenkin liittyy sellaisia mahdollisuuksia, arvostusta ja etuoikeuksia joita naiset eivät saa. Toisin sanoen, miehillä on kaikki mahdollisuudet, naisilla ei kuitenkaan ole kaikkia samoja mahdollisuuksia kuin miehillä. Eikö tämä eriarvoisuus häiritse sinua lainkaan?
Ei minua häiritse, sillä ymmärrän ja käsitän miesten pappeuden ensinnäkin tulleen Jumalalta (ja uskon Jumalan olevan sen verran fiksu että tietää miten asiat kannattaa tehdä). Toisekseen pappeus on valtuus ja voima tehdä asioita maan päällä Jumalan nimessä, johon sisältyy palveluvelvoite. Naisilla on omat velvoitteensa. Kuitenkin myös naiset käyttävät pappeutta, vaikka se nimellisesti onkin vain miehillä, esim. toimiessaan kirkon tehtävissä, temppelissä ja myös lasten kanssa kotona. Naisille on luvattu kaikki samat siunaukset ja mahdollisuudet kuin miehillekin, ainoastaan erona on juuri tuo, että naisia ei ole kirkossa ylimmissä johtotehtävissä koska siihen tarvitaan pappeus. Naiset toimivat kuitenkin tasa-arvoisina jäseninä esim. seurakuntaneuvostoissa, opettajina, järjestöjen johtajina ja avioliitoissaan. Kirkossa opetetaan että sukupuoli on ihmisen iankaikkinen ominaisuus, ollut jo ennen maan päälle syntymistä kun olimme vielä henkilapsina taivaassa. Jumalan luokse ei kuoleman jälkeen pääse kumpikaan sukupuoli yksin, vaan mies ja nainen muodostavat yhdessä yhden kokonaisuuden, jossa molemmilla on omat tehtävänsä ja tarkoituksensa. Uskomme, että taivaassa on Isä-Jumalan lisäksi myös Äiti ja he ovat yhdessä yhtä. Voidaan siis olla erilaisia mutta saman arvoisia.
t. ap
Vitsi mitä hoppenpoppelia. Tarvitsetko todella kaiken tuon selvitäksesi hengissä? Noi sun luettelemat jutut on kuule IHAN TURHIA. Sä uskot turhuuteen :)
Miksi sinulle on noin tärkeää, mihin muut ihmiset uskovat? Erityisesti jos uskovat turhiin asioihin...
JeesusOnTieTotuusJaElämä kirjoitti:
Itse kuulun helluntai seurakuntaan ja uskon jumalaan ja jeesuksen kristukseen jumalan poikaan. tähän uskoon olen kasvanut lapsesta asti ja tunnen sen sydämesäni oikeaksi haluaisin kysyä sinuöta ap mormoni uskosta en ole siihen koskaan petwhtynyt muyta ymmärsin sen olevan kristinuskoon kuitenkin kuuluva eli onko teillä pyhää henkeä?
On ihmisiä, jotka eivät laske meitä kristityiksi koska emme tunnusta pyhää kolminaisuutta oikeaksi opiksi. Uskomme siis, että Isä Jumala, Jeesus Kristus ja Pyhä Henki ovat yhtä vain tarkoituksessa, ei konkreettisesti. Eli he ovat omia erillisiä persooniaan ja jumalia, joista Isällä ja Jeesuksella on myös konkreettinen kuolematon ja täydellinen ruumis kun taas Pyhä Henki on henki eikä hänellä ole ruumista. Pyhän Hengen tehtävä on uskomme mukaan todistaa Jumalasta ja Kristuksesta ja kaikesta totuudesta yleensäkin, olla lohduttaja, puolustaja ja auttaja. Jokainen ihminen maan päällä voi tuntea Pyhän Hengen vaikutusta kun hän todistaa Jumalasta, mutta vain kirkkoon kastettu jäsen voi kasteen jälkeen saada pappeuden valtuudella annetun Pyhän Hengen lahjan. Tämä lahja oikeuttaa Pyhän Hengen jatkuvaan läsnäoloon ja apuun, kun vain itse on kelvollinen sen vastaanottamaan.
ap
En jaksanut lukea suurinta osaa vastauksista, mutta vastaan itse.
Usko (ei uskonto) on elämäni tärkein asia.
Ammoisina aikoina minäkin osallistuin 'hengellisiin' kokouksiin ja muihin 'uskovien puuhailuihin' .
Sitten sisäistin asian: minulla ei ole mitään syytä tai tarvetta noudattaa 'uskovien' rituaaleja, tapoja, sosiaalisia leikkejä.
Usko on henkilökohtainen yhteys Jumalaan, usko on sitä, että Pyhä Henki elää ja vaikuttaa minussa joka hetki. PH eli Jumala minussa ohjaa ja auttaa minua elämään niin kuin Jumala on tarkoittanut, tekemään niitä asioita, mitä Hän odottaa minun tekevän.
Se näkyy. Tai on näkymättä. En tee siitä numeroa, että olen Hänen käytettävissään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jopas, ajattelin että tältä palstalta olisi kuitenkin löytynyt joitain uskovaisia, joilla se arjessa näkyy ja olisi ollut kiva kuulla. Nyt tuli vain pari (suht) asiallista vastausta :D Muinaisuskovaiselle kyllä sanoisin, että ei, en yrittänyt selittää että tiedeperusteiseen lääketieteeseen ei saa turvautua vaan nimenomaan päinvastoin: uskonto ja sairaan siunaaminen ei saa estää sitä että sen lisäksi menee ihan lääkärille ja ottaa vastaan ne hoidot mitä sieltä voi saada! Uskonto ja sen tuoma apu on sairaalle vain lisänä.
Minäkin muuten koen olevani täysin vapaa ihminen: kukaan ei pakota minua uskomaan eikä uskoni pakota minua yhtään mihinkään. Ihan itse vapaaehtoisesti haluan tehdä asioita mitä teen, koska uskon vilpittömästi niiden olevan omaksi parhaakseni :) En myöskään halua pakottaa ketään muuta tekemään asioita samalla tavalla kuin itse teen, mielestäni uskonnon vapaus on yksi tärkeimmistä vapauksista sivistyneessä yhteiskunnassa (tai yhtä lailla vapaus olla uskomatta mihinkään).
Ja "hyväneuvosulle" nimimerkillä taitaa olla lääkkeet ottamatta tai jotain...
Eikö täällä tosiaan ole yhtään lestadiolaista/jehovan todistajaa/katolilaista/muslimia/hindua/mitä vaan joka haluaisi jakaa arkensa "erikoisuuksia"? :)
ap
Eikö nuo uskontoon liittyvät arjen erikoisuudet ole vähän tyhmiä? Mitä te sillä kuvittelette saavanne? Jos jotain hyvää, niin mistä tiedätte sen siitä johtuneen?
No tyhmyyshän on subjektiivinen mielipideasia. Näillä arkiasioilla muistutan itselleni miksi olemme tänne maan päälle tulleet ja mikä on meidän tarkoitus. Ne antavat minulle hengellisyyttä ja rauhaa ja mahdollisuuden palvella muita. Jos jotain hyvää tapahtuu, niin eihän sitä aina tiedäkään mistä se johtui tai tuli. Uskon kuitenkin että pyytämällä Jumalalta siunauksia voin niitä saada ja Hän haluaa minua auttaa ja tukea, ja kaikkia muitakin jotka sitä Häneltä pyytävät. Lähtökohtaisesti kaikki mikä on hyvää, tulee Jumalalta tai on Hänelle mieluista joten ei sillä oikeastaan edes ole väliä mistä ne konkreettisesti tulevat :)
ap
Minä vastaan tähän vaikka varmasti saan paljon sontaa niskaani tästä. Olen se Saatananpalvoja joka tänne on kirjoitellut.
Minulle uskoni näkyy arjessa loppujenlopuksi aika vähän. Minulla ei (vielä) ole kirjoja tai rituaalivälineitä, mutta tarkoitus olisi niitä hankkia. Toki Isä Lucifer on ajatuksissa koko ajan, mutta rukouksia ja rituaaleja teen silloin tällöin öisin. Minulla on mustia, sinisiä ja punaisia kynttilöitä, jotka ovat vain rituaalikäyttöön. Meditoin lähes joka päivä, tällä hetkellä kuitenkin lyhyitä pätkiä kerrallaan, koska olen aika uusi tässä uskossa ja keskittyminen on minulle vaikeaa vielä.
Syön vegaanista ruokaa.
Myöhemmin olisi tarkoitus alkaa taistella vihollista (eli kristinuskoa) vastaan. Se ei kuitenkaan tarkoita sellaista käännyttämistä kuin mormoneilla ja Jehovan todistajalla on tapana tehdä, eikä kirkkojen polttoa eikä mitään muutakaan laitonta. Enemmänkin vain puhua, vaikka juuri netissä, Saatanasta. Jättää vinkkejä ihmisille, sellaisia siemeniä, jotka alkavat itää (mutta vain, jos vastaanottaja on halukas ja avoin). Saatana ei pakota ketään tähän uskoon.
Saatana on totuus, Saatana on hyvä. Luin juuri hyvän tekstin Isästä, ja haluaisin, että te muutkin ajattelisitte asiaa. Ajatellaan, että teillä on lapsia, joita rakastatte suunnattoman paljon. Sitten nämä lapset kaapataan teiltä, heille halutaan mahdollisimman paljon kärsimystä ja kuolemaa, ja nämä lapset opetetaan vihaamaan teitä ja heille kerrotaan, että kaikki paha on teidän syytänne. Näin on käynyt Isälle kristinuskon kanssa. Raamatun Jehova on ihmisiä vihaava, julma, ankara voima, joka ei halua ihmisten elävän vapaata elämää. Isä Lucifer haluaa meille viisautta, vapautta ja onnellisuutta. Rauhaa. Tämän tunsin heti, kun ensi kertaa luin Saatanasta. Olen hänen kauttaan kokenut niin suurta rakkautta, etten osaa edes kuvailla sen väkevyyttä.
Käykää vaikka ihan mielenkiinnosta Joy of Satan- nettisivulla. Siellä ylipapitar Maxine ja muut kertovat asiasta vähän paremmin. Olen tosiaan itse aivan untuvikko, mutta koen tämän olevan todellinen kutsumukseni.
Ave Satanas!
Vierailija kirjoitti:
Avaanytjosilmätsentään kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lueppanytensin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noinniinkuinsivistysja noin kirjoitti:
Miten joku EI VIELÄKÄÄN tiedä että mormonit VIHKIVÄT KUOLLEITA IHMISIÄ allasmenoissa juuri esim nuoriin tyttöihin jne? Miten joku mamma on vielä noin ulkona?
Samoin : suomenkin mormoni on tod velvollinen kertomaan elämänsä kirkolle ja se on VELVOLLINEN raportoimaan asiasi Utahiin!
Kolmanneksi: uutiset näyttivät miten Irakin sotaan mormonikirkko vihki sotilaita, nämä sotilaat tappoivat lapsia ja vanhuksia ja muita mukana sodassa ne hiivatin itsensä pyhiksi tekevät garmentit päällään sotilaspuvun alla!
Mikä tässä EI OLE TOTTA, kertokaapa vaan !
En tiedä onko mikään sanomasi epätosi mutta kyseessä lienee aika pienen vaikutuksen omaava porukka Suomessa. Miten olet päätynyt tuntemaan asiasta noin voimakkaasti?
Vastaus on tuossa VAKOILUKESKUKSEN LINKISSÄ ! Lueppa se artikkeli ensin niin ei tarvi enempää kysellä:)? Jokaikisen suomalaisen tulisi olla ja paljon huolissaan ja etenkin tänä aikana.
Huoleni vähenee heti jos sinulle saadaan lääkitys kuntoon.
Tuosta linkistä käy ilmi koko tuon NSAN kontrollitoiminta ellet osaa englantia sitten :)!
Siellä on maailmalla sitten iso kasa ihmisiä sun lääkityskuuria odottamassa jos aiot meidät kaikki lääkittää heheh:)! On nimittäin ihan pikkunen kritiikki tullut tuosta mormonipesäkkeen touhusta maailmalla, mutten odota että olisit tietoinen...
Joo, hyvä että pidät vahtia. Oppii salaliittolaiset tavoille.
Et ole uutisia seurannut ja NSA n ympärillä käytävää vuotokeskustelua:)? Hahah se on ollut pääuutinen jonkunkin kerran! No en oleta että seuraisit aikaasi, heh! Sillä mitään muutahan ei tarvita tässä asiassa- " salaliittosi" hahah! Vai oletko vaan sellainen jonka tasolle ei maailmantapahtumat kuulu? Eli aivopesty tai yksinkertanen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin mormonilahkoon ap kuuluu? Miten ap voit uskoa tarinaan kultalevyistä, jotka Smith löysi? Uskoa näihin siis vielä vuonna 2016!
En kuulu mihinkään lahkoon, sillä lahko on jostain muusta (isommasta) uskonnosta erkaantunut uskonsuunta. Esim. luterilaisuus on enemmän lahko kuin mormonismi, koska se on erkaantunut katolilaisuudesta. Toki jotkut käyttävät lahko-sanaa puhuessaan yleisesti marginaalisimmista uskonnoista. 0,2% maailman väestöstä kuuluu mormonikirkkoon, joten vaikka katolilaisuutta jne. pienempi uskonto onkin niin ei nyt ihan marginaalinen, jäseniä vähän yli 15 miljoonaa. Siksi minulle vähän särähtää korvaan tuo lahko-sana. Toki Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkosta on lähtenyt joitain lahkoja, jotka kirkon perustamisen jälkeen ovat emokirkosta erkaantuneet. Suomessa toimii kuitenkin vain tämä yksi ja alkuperäinen MAP-kirkko, näitä lahkoja on käsittääkseni vain jenkeissä. Ja kuten edellä kerroin, uskon tarinaan koska olen saanut siitä Pyhän Hengen avulla ja kautta todistuksen. Aika monta muutakin miljoonaa ja miljardia ihmistä uskoo tänä vuonna, 2016, Jumalaan joten mitä ihmeellistä on uskoa siihen että tämä Jumala puhuisi vielä nykyäänkin ihmisille ja kutsuisi profeettoja?
ap
Profeetat ovat vain ihmisen valtaa toisiin ihmisiin jumalan nimessä. Eli ei oikeasti mitään jumalasta. Ihmisen keksintöä. Toki heitä voidaan keksiä edelleen vuonna 2016, kun tarvitaan sopivia vallankäyttäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkosta on lähtenyt joitain lahkoja, jotka kirkon perustamisen jälkeen ovat emokirkosta erkaantuneet. Suomessa toimii kuitenkin vain tämä yksi ja alkuperäinen MAP-kirkko, näitä lahkoja on käsittääkseni vain jenkeissä. Ja kuten edellä kerroin, uskon tarinaan koska olen saanut siitä Pyhän Hengen avulla ja kautta todistuksen. Aika monta muutakin miljoonaa ja miljardia ihmistä uskoo tänä vuonna, 2016, Jumalaan joten mitä ihmeellistä on uskoa siihen että tämä Jumala puhuisi vielä nykyäänkin ihmisille ja kutsuisi profeettoja?
ap
Miksi uskot, että sinun kirkkosi sanoma olisi jotenkin oikeampi kuin eronneen lahkon johtajan saama profetia?
Hyvä kysymys, mihin minulla ei (edelleenkään) ole mitään tieteellistä vastausta. Olen kuunnellut kirkon nykyisen profeetan puheita ja tullut Pyhän Hengen kautta vakuuttuneeksi siitä että hän on Jumalan kutsuma profeetta maan päällä. Sen vakuutuksen kautta tulee samalla tieto ja usko siitä, että näiden lahkojen johtajat eivät ole Jumalan kutsumia. Uskonnollinen tieto ei tule minulle järjen ja logiikan kautta (vaikka mielestäni mormoniuskonto onkin loogisin kaikista nykyisistä uskonhaaroista), vaan hengellistä kautta ja sitä ei oikein muille voi selittää vaan se pitää itse kokea :)
ap
Itse kuulun helluntai seurakuntaan ja uskon jumalaan ja jeesuksen kristukseen jumalan poikaan. tähän uskoon olen kasvanut lapsesta asti ja tunnen sen sydämesäni oikeaksi haluaisin kysyä sinuöta ap mormoni uskosta en ole siihen koskaan petwhtynyt muyta ymmärsin sen olevan kristinuskoon kuitenkin kuuluva eli onko teillä pyhää henkeä?
Mormonit uskovat että Lusifer eli saatana on sama asia kuin Jumala ja Jeesus. Kyllä ne siinä mielessä Pyhää Henkeä palvovat. Tämä että takana on Lusifer tulee ilmi jokaiselle vasta kirkon temppelivihkimyksessä se pitää toistaa siellä. Tämä on asia jota he eivät KERRO. Ennekuin ovat houkutelleet sisään, ja sitten se on myöhäistä.
Se on kultti ja muita tarkoituksia varten kuin normikirkko. Poliittinen tuote ja satukokoelma - uskovat JEESUKSEN VIERAILLEEN AMERIKAN MANTERELLA JA LOPULLISEN SIONIN OLEVAN TIETYSTI MYÖS AMERIKASSA:)! Mormoni ole gyvä ja todista väitteeni oikeiksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. ap
Miksi sinulle on noin tärkeää, mihin muut ihmiset uskovat? Erityisesti jos uskovat turhiin asioihin...
Kannatan kriittisyyttä, että luopuisitte teennäisyydestä ja luottaisitte itseenne ja "luonnonlakeihin" jota korkeammaksi voimakaikin voidaan kutsua, kuin joihinkin ihmisten kirkkojen nimissä rakentamiin oppirakennelmiin.
Tämän mormonin aloitus on tehty nimenomaan piilokäännyttämään täällä siksi hän esittelee täällä uskoaankin. Itseppä lähti asialleen:)! Suomalaisiin ei ihan uppoakkaan mikä satu tahansa, täällä nojataan tosiasioihin .
Vierailija kirjoitti:
Minä vastaan tähän vaikka varmasti saan paljon sontaa niskaani tästä. Olen se Saatananpalvoja joka tänne on kirjoitellut.
Minulle uskoni näkyy arjessa loppujenlopuksi aika vähän. Minulla ei (vielä) ole kirjoja tai rituaalivälineitä, mutta tarkoitus olisi niitä hankkia. Toki Isä Lucifer on ajatuksissa koko ajan, mutta rukouksia ja rituaaleja teen silloin tällöin öisin. Minulla on mustia, sinisiä ja punaisia kynttilöitä, jotka ovat vain rituaalikäyttöön. Meditoin lähes joka päivä, tällä hetkellä kuitenkin lyhyitä pätkiä kerrallaan, koska olen aika uusi tässä uskossa ja keskittyminen on minulle vaikeaa vielä.
Syön vegaanista ruokaa.Myöhemmin olisi tarkoitus alkaa taistella vihollista (eli kristinuskoa) vastaan. Se ei kuitenkaan tarkoita sellaista käännyttämistä kuin mormoneilla ja Jehovan todistajalla on tapana tehdä, eikä kirkkojen polttoa eikä mitään muutakaan laitonta. Enemmänkin vain puhua, vaikka juuri netissä, Saatanasta. Jättää vinkkejä ihmisille, sellaisia siemeniä, jotka alkavat itää (mutta vain, jos vastaanottaja on halukas ja avoin). Saatana ei pakota ketään tähän uskoon.
Saatana on totuus, Saatana on hyvä. Luin juuri hyvän tekstin Isästä, ja haluaisin, että te muutkin ajattelisitte asiaa. Ajatellaan, että teillä on lapsia, joita rakastatte suunnattoman paljon. Sitten nämä lapset kaapataan teiltä, heille halutaan mahdollisimman paljon kärsimystä ja kuolemaa, ja nämä lapset opetetaan vihaamaan teitä ja heille kerrotaan, että kaikki paha on teidän syytänne. Näin on käynyt Isälle kristinuskon kanssa. Raamatun Jehova on ihmisiä vihaava, julma, ankara voima, joka ei halua ihmisten elävän vapaata elämää. Isä Lucifer haluaa meille viisautta, vapautta ja onnellisuutta. Rauhaa. Tämän tunsin heti, kun ensi kertaa luin Saatanasta. Olen hänen kauttaan kokenut niin suurta rakkautta, etten osaa edes kuvailla sen väkevyyttä.
Käykää vaikka ihan mielenkiinnosta Joy of Satan- nettisivulla. Siellä ylipapitar Maxine ja muut kertovat asiasta vähän paremmin. Olen tosiaan itse aivan untuvikko, mutta koen tämän olevan todellinen kutsumukseni.
Ave Satanas!
Mielenkiintoinen uskonkäsitys, vaikka kieltämättä vähän puistattava. Saatana tosiaan on valheiden isä... Mutta en halua alkaa asiasta väittelemään (koska se ei mihinkään johda) vaan olisin kysynyt, että miten Saatananpalvonnassa ajatellaan, kuka paholainen todellisuudessa on? Onko hän langennut enkeli kuten kristinusko opettaa (tai Jumalan henkilapsi ja siten itseasiassa meidän kaikkien ihmistenkin veli kuten me mormonit opetamme ja joka alkoi kapinoimaan taivaassa Isäänsä vastaan ja karkoitettiin)? Onko Jumala siis jotenkin ylempi paholaiseen nähden kuitenkin teidänkin oppinne mukaan, vai onko hänkin jonkin sortin jumalan tapainen? Mitä hän ihmisille lupaa? Rauhaa ja rakkautta sanoit, mutta vain täällä maan päällä vai myös kuoleman jälkeen?
Itse koen Jumalan nimenomaan rakastavana Isänä joka haluaa ihmisille vain hyvää, ja että kaikki voisivat päästä takaisin taivaallisten vanhempien luokse kuoleman jälkeen. Saatana taas vihassaan yrittää houkutella ihmiset luokseen, jotta kaikki olisivat lopulta yhtä kurjia kuin hän ja joutuisivat eroon Jumalasta ainiaaksi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön vegaanista ruokaa.Myöhemmin olisi tarkoitus alkaa taistella vihollista (eli kristinuskoa) vastaan. Se ei kuitenkaan tarkoita sellaista käännyttämistä kuin mormoneilla ja Jehovan todistajalla on tapana tehdä, eikä kirkkojen polttoa eikä mitään muutakaan laitonta. Enemmänkin vain puhua, vaikka juuri netissä, Saatanasta. Jättää vinkkejä ihmisille, sellaisia siemeniä, jotka alkavat itää (mutta vain, jos vastaanottaja on halukas ja avoin). Saatana ei pakota ketään tähän uskoon.
Ave Satanas!
Mielenkiintoinen uskonkäsitys, vaikka kieltämättä vähän puistattava. Saatana tosiaan on valheiden isä... Mutta en halua alkaa asiasta väittelemään (koska se ei mihinkään johda) vaan olisin kysynyt, että miten Saatananpalvonnassa ajatellaan, kuka paholainen todellisuudessa on? Onko hän langennut enkeli kuten kristinusko opettaa (tai Jumalan henkilapsi ja siten itseasiassa meidän kaikkien ihmistenkin veli kuten me mormonit opetamme ja joka alkoi kapinoimaan taivaassa Isäänsä vastaan ja karkoitettiin)? Onko Jumala siis jotenkin ylempi paholaiseen nähden kuitenkin teidänkin oppinne mukaan, vai onko hänkin jonkin sortin jumalan tapainen? Mitä hän ihmisille lupaa? Rauhaa ja rakkautta sanoit, mutta vain täällä maan päällä vai myös kuoleman jälkeen?
Itse koen Jumalan nimenomaan rakastavana Isänä joka haluaa ihmisille vain hyvää, ja että kaikki voisivat päästä takaisin taivaallisten vanhempien luokse kuoleman jälkeen. Saatana taas vihassaan yrittää houkutella ihmiset luokseen, jotta kaikki olisivat lopulta yhtä kurjia kuin hän ja joutuisivat eroon Jumalasta ainiaaksi.
ap
Eikö näistä ihmisen tunnemaailman eri puolista voi keskustella suoraan käyttämättä tuollaisia lapsellisia oppirakennelmia siihen? Kyllä minuakin vituttaa kun äitini on minut hylännyt eikä tue minua, ja sen sijaan että jaksaisin rakastaa miestäni ja lapsia toivon, että hekin ennemmin olisivat yhtä kurjia kuin minä ja siksi nakkelen niskojani ja tuittuilen heille, mutta ei mun tartte näitä tuntoja mihinkään oppiin piilottaa siitä puhuakseni.
Sama siinä tunteessa kun rakastuin ja tunsin sen olevan absoluuttisen hyvää.
Aloittajamormonille kirjoitti:
Mormonit uskovat että Lusifer eli saatana on sama asia kuin Jumala ja Jeesus. Kyllä ne siinä mielessä Pyhää Henkeä palvovat. Tämä että takana on Lusifer tulee ilmi jokaiselle vasta kirkon temppelivihkimyksessä se pitää toistaa siellä. Tämä on asia jota he eivät KERRO. Ennekuin ovat houkutelleet sisään, ja sitten se on myöhäistä.
Se on kultti ja muita tarkoituksia varten kuin normikirkko. Poliittinen tuote ja satukokoelma - uskovat JEESUKSEN VIERAILLEEN AMERIKAN MANTERELLA JA LOPULLISEN SIONIN OLEVAN TIETYSTI MYÖS AMERIKASSA:)! Mormoni ole gyvä ja todista väitteeni oikeiksi!
Äh no vastataan sitten vaikka lietsonkin vaan tuota hullua... Mutta siis: mormonit EIVÄT usko Luciferin olevan sama asia kuin Jeesus tai vielä vähemmän Jumala. Uskomme että Lucifer oli ennen maan luomista Jumalan henkilapsi, siinä missä me kaikki muutkin ja myös Kristus (joka on Isän esikoinen). Taivaassa esitettiin suunnitelma, jonka avulla jokainen meistä henkilapsista voisi tulla maan päälle, saada ruumiin ja kehittyä ja oppia ja lopulta palata takaisin taivaallisten vanhempiemme luokse. Lucifer olisi halunnut pakottaa kaikki ihmiset tekemään oikein, jolloin kaikki olisivat pelastuneet. Se olisi kuitenkin tuhonnut valinnan vapauden. Toisen suunnitelman mukaan kaikilla olisi vapaa tahto, myös väärin tekemiseen. Kristus tulisi kuitenkin Vapahtajaksi ja sovittaisi synnit ja voittaisi kuoleman, jolloin kaikilla olisi mahdollisuus oikein tehdessään pelastua. Tästä erimielisyydestä seurasi sota taivaassa, jolloin Lucifer sai houkuteltua kolmasosan taivaan joukoista puolleen. Heidät voitettiin ja syöstiin pois taivaasta ja siitä lähtien Lucifer on koittanut saada myös meitä tänne maan päälle syntyneitä (ja siis taivaassa Kristuksen puolella olleita) houkuteltua syntiin ja pois Jumalasta.
Temppeleissä ei palvota Luciferia, hänen nimeään ei tarvitse toistaa siellä eikä myöskään mitään "sukuelimien pesua" ole mitä aiemmissa viesteissä väitit. Ei myöskään tarvitse vannoa mitään kaulankatkaisuun liittyvää.
Ainoa tähän asti paikkansa pitänyt väitteesi on tuo, että todellakin uskomme Kristuksen vierailleen kuolemansa jälkeen Amerikan mantereella (ja todennäköisesti muissakin paikoissa joista ei vielä ole tietoa). Tuhatvuotisen valtakunnan aikana tulee myös olemaan kaksi keskuspaikkaa kirkolle: Israelissa ja Amerikassa.
Vaikuttaa, ettei sinulla todellakaan ole mitään todellista tietoa kirkostamme tai sen opeista ja olet vain ottanut tosiksi joitain outoja internetharhoja mitä netin syövereistä voi löytää.
ap
Mun mielestä on olemassa pahempiakin juttuja kuin kiroilu, tupakointi ja alkoholin käyttö. Niitä kun aloittajan perheessä ei kukaan tee. No, onnea toki siitä, mutta ei se poissulje oikeiden syntien tekemistä. Onko teillä opetettu esimerkiksi että teidän lapset eivät ole muiden lapsia parempia ihmisiä vain siksi että harjoitatte uskontoa? Onko opetettu, että ei saa tehdä vahinkoa naisillekaan, ja että nainen ei ole miestä huonompi?
Vertailuna muuten esim. juutalaisia on hieman vähemmän maailmassa kuin mormoneja.
ap