Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskomattomin OIKEA syy, miksi olet myöhästynyt?

Vierailija
17.03.2016 |

Olen ollut tällä viikolla tärkeässä koulutuksessa, joka suurella todennäköisyydellä auttaa minua etenemään urallani. Ma aamuna olin lähdössä kotoa seitsemän aikoihin koulutukseen. Ajattelin ennen lähtöä viedä roskat ja tulla sitten hakemaan läppärin, auton avaimet yms. kotoa.

Pihalla naapurin isokokoinen ja todella riehakas koira oli päässyt vapaaksi ja juoksi täysillä minua päin. Kaaduin roskapussien kanssa pitkin pihaa ja siinä rytäkässä avaimet lensivät johonkin. Etsin niitä lähemmäs 20 minuuttia ennen kuin lopulta löysin ne, pääsin roskakatokselle ja takaisin kotiin. Tässä vaiheessa oli jo kiire. Nappasin tavarat kainaloon ja kiiruhdin autolle.

Autossa tunsin, että menkat aikoivat, lähes viikon etuajassa. Äkkiä huoltsikalle ja vessaan. No, huoltsikan vessan ovi tietysti juuttui kiinni... Odotin apua yli 10 minuuttia. Huoltsikan parkkiksella joku oli tällä aikaa ajanut autoni takakulmaan ja paennut paikalta. Lisää aikaa meni, kun selvitettiin huoltsikan pitäjän kanssa, onko kolhija jäänyt valvontakameroihin. Ei ollut, koska siihen kohtaan parkkista ei kameravalvonta yltänyt. Ei muuta kuin matkaa jatkamaan. Matkalle osui vielä poikkeuksellisen paha ruuhka, koska tiellä oli sattunut jokin onnettomuus.

Kun viimein pääsin koulutuspaikkaan, kengän korko juuttui ritilän väliin ja katkesi. Ilmestyin siis lopulta koulutukseen tunnin myöhässä ja sukkasillaan. Kyllä hävetti.

Kommentit (182)

Vierailija
81/182 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokone joutui kääntyä takaisin lähtömaahan ja tehdä pakkolaskun. Kyseessä Finnair, niin sitähän ei uutisoitu ollenkaan Suomen lehdissä ettei maine mene. Onneksi netissä oli lähtömaan uutisissa juttu. Näytin sen töissä.

Vierailija
82/182 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

myöhästyin töistä koska aamulla oli lammikko lattialla ja se oli tullut katosta myrsky-yön jälkeen koska kattoluukku petti. etsin epätoivoisesti ämpäriä ja kuivausrättiä. Aamuni on tosi minuuttipeliä, sillä pidän nukkumisesta. En kerennyt bussiin ja myöhästyin puoli tuntia töistä. soitin pomolle vähää ennen työajan alkamista. Oli ymmärtäväinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/182 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ollut myöhässä mistään, vaikka mitä olisi tapahtunut. Ennakoin ja ennakoin, ettei mikään voi mennä pieleen.

En ole myöhästynyt koskaan, vaikka muut ovat myöhästelleet, auto ei ole lähtenyt käyntiin, julkinen liikenne on tökkinyt tai lennot ovat olleet peruttu/myöhässä. Minulla on AINA plan A, plan B ja plan C joka asiaan. Vain kuolema (oma) voisi olla syy sille, että myöhästyisin. Ei edes kenenkään muun kuolema.

Halveksun myöhästyjiä.

Et siis ole vielä joutunut tarpeeksi hankalaan tilanteeseen ja ilmeisesti sinulla on monessa asiassa sen verran pelivaraa, että ennakointi onnistuu. Myös minä olen niitä ihmisiä, jotka ovat ajoissa, mutta neljännesvuosisadan mittaiseen työuraani mahtuu kuitenkin kaksi varttitunnin myöhästymistä.

Myöhästymisasioissa kannattaa pitää järki kädessä. Joskus voi olla tarpeellista hankkiutua paikalle vaikka pari päivää aiemmin ja maksaa hotelliyöt myöhästymisen mahdollisuuden eliminoimiseksi, mutta jos auto rikkoutuu junaradalle, kannattaa jäädä hoitamaan asiaa sen sijaan, että jättäisi auton siihen ja lähtisi juoksemaan töihin, jottei vain myöhästyisi. Mutta ethän sinä sellaiseen tilanteeseen joutuisi, vai mitä?

Olen kyllä joutunut tosi tiukkoihin tilanteisiin, mutta koska minulla on aina pelivaraa, en myöhästy. 

Olen laskeutunut Helsinki-Vantaalle 45 minuuttia ennen työpäivän alkamista, vaikka paluulento lomalta piti olla kahta päivää aiemmin. Ehdin töihin.

Jonkun muuttoauto hajosi tielle, joka oli umpikuja ja jonka päässä oli kampaaja, jossa istuin hääkampaustani laitattamassa ja autoni oli muuttoauton takana. Piti odottaa tunti, että muuttoauto saatiin hinattua pois ja minä pääsin lähtemään omiin häihini. Ehdin kirkkoon ajoissa.

Eräs tapahtuma alkoi klo 17, eikä sinne olisi päässyt, jos olisi mennyt myöhässä. Olin menossa sinne kahden kaverini kanssa, jotka ovat AINA myöhässä. Sanoin niille, että tapahtuma alkaa klo 15.30. Toinen tuli 16.20 "sorisorisorisori, kun oli sitä ja tätä.." ja toinen tuli 16.50 samoilla turhilla selityksillä. Ennakoin tämän. Ehdittiin tapahtumaan ja sanoin kavereille, että tapahtumaa siirrettiin onneksi vähän myöhemmäksi.

Lento lähti Helsinki-Vantaalta 16.50. Helsingin keskustasta matkaan menee välineestä riippuen noin puolesta tunnista tuntiin. Minulla on tapana tähdätä kentälle kaksi tuntia ennen lähtöä, joten laskin, että jos haluan olla 14.50 perillä, minun on lähdettävä normaalitilanteessa viimeistään kahdelta keskustasta. Mutta koska tiesin, että Helsinkiin odotettiin valtiovierailua, tiesin lähteä paaaaljon etukäteen. Valtiovierailut tarkoittavat sitä, että a) Helsinki-Vantaalla on enemmän turvajärjestelyjä, b) matka Helsinki-Vantaalta Helsingin keskustaan voi ruuhkautua toiseen suuntaan ja koska se ruuhkautuu toiseen suuntaan, myös toiseen suuntaan voi tulla ruuhkaa ja c) valtiovierailun takia voi jotkut sivukadut olla suljettuna, jolloin henkilöautot ja taksit menevät valtaväyliä, jolloin liikenne voi ruuhkautua. Lähdin siis klo 12 ja olin paikalla klo 15.

En vain myöhästy koskaan. 

Vierailija
84/182 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni kävi ala-asteella niin, että luulin että oli jo seuraava päivä, vaikka nyt keskiviikko, vaikka olikin tiistai. Meillä oli muuten noina päivinä samanlaiset loppupäivät, paitsi että keskiviikkona päästiin aikaisemmin. Lähdin sitten iloisenani polkemaan kotiin, vaikka meillä oli vielä tunti. Tajusin asian vasta kotona, kun äitini ihmetteli miten jo nyt tulin. Olin vielä matkalla pysähtynyt ostamaan kaupasta juomista, joten jos olisin lähtenyt takaisin, olisin ehtinyt olla tunnilla vain 10-15min. Äitini soitti opettajalle ja selitti koko jutun.

Vierailija
85/182 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

Elefantin Sielunmaisema kirjoitti:

ssss kirjoitti:

Elefantin Sielun maisema kirjoitti:

ssss kirjoitti:

Oksensin ja unohdin kiireessä siivota vessan. Jouduin palaamaan kotiin siivoamaan sen ja myöhästyin koulusta. Tämä on uskomattomin. Osoittaa sen, että myöhästymistarinani ovat TYLSIÄ!

Äh, olet kauhean huomionkipeä.

Minäkin myöhästyin gerran gun unohdin siivota kolme leivänmurua böydältä ja baniigissa gäännyin dagaisin godiin siivoamaan ne. Olin siis syönyt egaa gerdaa neljään päivään, gun olin ollut baastolla :)

Hm? En pyytänyt sinua kommentoimaan tuota.

Onnea vaan neljän päivän paastoihisi! 😘

Eikä sinun tarvitse jatkossakaan pyytää erikseen ihmisiä kommentoimaan, kaikilla on siihen oikeus ihan omasta takaa💋

Kuinka tuo liittyy sinun huomioh*ora syytöksiin? 💕💕💕

Etkös sinä joku päivä täällä vauhkonnut siitä, että miksi modet poistavat sinun kommenttejasi? Sanonpahan vain, että silloin ihmettelin myös miksi, mutta en enää kun olen nyt niitä nähnyt jossakin ketjussa. Joten osta se peili niin saat vastauksen siihen miksi kommenttejasi poistetaan

Vierailija
86/182 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran en voinut mennä kouluun, kun mulla ei ollut housuja. Olin siis poikaystäväni luona kylässä ja ollessani lähdössä istuin kloorirätin päälle ja mun farkut näytti sen jälkeen siltä kun olisin ripuloinut :D (olisinhan mä voinut mennä, en kehdannut)

Vierailija
87/182 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä olin yksin kotona keskellä päivää, eikä kenenkään pitänyt tulla ennen iltaa. Kävin yläkerrassa suihkussa ja sen jälkeen menin pelkissä alushousuissa kuivaamaan hiuksia alakerran vessaan, jossa hiustenkuivaaja oli. Jossain vaiheessa olin kuulevinani ovikellon soivan, mutta en siinä föönaillessa kuitenkaan ollut varma, joten en reagoinut mitenkään. Yhtäkkiä sitten tajusin, että pari huoltomiestä tuli yleisavaimilla sisään ja korjaamaan terassin ovea. Hommasta oli minullekin kerrottu etukäteen, mutta en tietenkään muistanut koko asiaa. En olisi päässyt livahtamaan mitenkään heidän huomaamattaan portaita ylös omaan huoneeseeni, enkä kehdannut pyytää heitä lähtemään, joten istuin sitten hiljaa lukitussa vessassa melkein tunnin, kunnes he lähtivät. Myöhästyin reilut puoli tuntia kaverin kanssa sovitusta tapaamisesta, mutta kyllä naurettiin koko jutulle :D

Vierailija
88/182 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus lapsena oltiin lähdössä aamulla kouluun. Oltiin jo muutenkin vähän myöhässä kun ovi ei auennut.Meillä remontoitiin taloa niin se oli sellanen huonompi varaovi. Se oli jotenkin paisunut niin, ettei sitä saanut millään auki. Yritettiin avata sitä varmaan vartti, mutta ei vaan auennut. Sitten oli pakko avata ikkuna ja mennä siitä pihalle.:D onneks kuitenkin opettaja uskoi.

Vierailija
89/182 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin jossai vaihees syrjäsemmällä alueella mistä lähti bussi tunnin välein ja mun oli ehittävä siihen. Mul oli suihkuremppa käynnis ja jouduin käymää suihkussa alhaalla. Oli melkein kaikki kamat mukana mut bussikortti oli jääny ja jouduin juoksee ylös kämpälle hakemaa sitä. Oli siis kolme kerrosta ja oli jo kiire ja avaimet laukun pohjalla. No sit tulin alas ja tajusin alaovella että paska kengät unhohtu. Menin aina sukkasiltee suihkuu ja pyykkä ni ei sinänsä ees outoo. Sit juoksin takasin ylös ja kaivoin avaimii hetken ku olin vaa heittäny ne laukkuu, nappasin kengät ja juoksit sukkasiltee bussii. Mul oli vaa pyyhe kainalos, hiukset märät ja kengät kädes ja se bussikuski vaa nauro mulle ja kaikkein parasta oli se että mun bussikortist oli loppunu aika ja siellä peräjeerassa ei ollu r kioskii eikä nostoautomaattia.... Siinä vaan takasi kämpälle hakee rahaa ja kävelee pari kilsaa lähimmälle r kioskille lataa korttia ja arvatenki en ehtiny kouluu. Opettaja ei oikein uskonu mua :///

Vierailija
90/182 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin unta, että olin jo herännyt ja nukuin tunnin liian kauan.

Vierailija
91/182 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käsitä miten joillain on aikaa kuluttaa viikossa useita varautumalla lähes mahdottomuuksiin, jotta olisi ajoissa. Täytyy olla todella paljon ylimääräistä aikaa, jotta ehtii näin toimia. :D

Vierailija
92/182 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentokone joutui kääntyä takaisin lähtömaahan ja tehdä pakkolaskun. Kyseessä Finnair, niin sitähän ei uutisoitu ollenkaan Suomen lehdissä ettei maine mene. Onneksi netissä oli lähtömaan uutisissa juttu. Näytin sen töissä.

-pakkolasku/hätälaskeutuminen on hiukan eri asia kuin koneen kääntäminen lähtökentälle teknisen tai muun syyn vuoksi

-finnairia koskevat asiat uutisoidaan erittäin tarkkaan iltapaskojen toimesta

-jos kyseessä olisi ollut pakkolasku, se olis aivan varmasti uutisoitu Suomessa

-jos oikeasti lennät vähänkään enemmän, tiedät että joka ikinen lentoyhtiö myöhästelee, peruu lentojaan ja niille tulee teknisiä ongelmia ja force majoure-tilanteita.

Vierailija
93/182 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin menossa junaan, mutta siellä oli kääpiö. Se katsoi minua suoraan silmiin sen pienillä silmillään. Oli pakko ottaa taxi.

Vierailija
94/182 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Woo woo woo! Sanoitko kääpiö? Koska oikea termi on pieni kokoinen henkilö.  Mitä vikaa kääpiöissä muka o?

Vierailija
95/182 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkkuja tutuille!

Uskomattomin myöhästymiseni syy on ollut se, että jouduin teininä ensimmäiseen kesätyöpaikkaan mennessäni odottamaan pikkutiellä, kun lehmiä ajettiin aamulla navetasta laitumelle. Ja kyseessä oli tietenkin suurtilallinen..

Vierailija
96/182 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkotin ylähyllyltä avattua sokeripussia, joka tietysti keikahti ja sokerit ryöppysi mun päälle ja lattialle. Sitä sotkua siivotessa meni ylimääräinen vartti, ja myöhästyin bussista.

Vierailija
97/182 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin menossa junaan, mutta siellä oli kääpiö. Se katsoi minua suoraan silmiin sen pienillä silmillään. Oli pakko ottaa taxi.

Oliko Uniikki?

Vierailija
98/182 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen myöhästynyt kolarin takia. Mutta se lienee aika tavallinen syy kuitenkin...

Vierailija
99/182 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en myöhästynyt, mutta silloinen poikaystävä kyllä.

Asuin talossa, jonka oven sai auki vain avaimella. Mies oli luonani yötä. Minun piti aamulla mennä aiemmin töihin kuin hän, joten jätin sänkyyn nukkumaan ja lähdin. Rutiininomaisesti sitten laitoin oven perässäni lukkoon sen kummemmin ajattelematta.

Tunnin kuluttua tulee kiukkuinen soitto, että olen lukinnut hänet sisälle :-D Itse olin töissä juna- ja automatkan päässä, ettei ihan nopeasti päässyt ovea avaamaan :-D

Vierailija
100/182 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kouluun lähtiessäni meidän pihalla oli iso karhu, ihan vain seisomassa ja pyörimässä ympäri pihaa. En uskaltanut tehdä oikein mitään siinä tilanteessa kuin toivoa että se lähtisi omille teilleen. Soitin äkkiä naapureille etteivät päästä lapsia ulos, ja lähetin kaverille kuvan karhusta ja hän näytti sen professorille. Kuulemma tarpeeksi hyvä syy myöhästyä puoli tuntia :D

Kerran lähti myös koira jahtaamaan! Se oli aggressiivinen ja näytti villiltä joten näin parhaaksi pinkoa pakoon ja kiipesin lähellä olevan leikkikentän telineisiin. Varmaan hauska näky, aikuinen ihminen lasten leikkitelineissä ja koira murisee maassa :D Oli onneksi tarpeeksi korkea teline niin ei hyppäämälläkään koira yltänyt. Myöhästyin ehkä vartin töistä, pomo vain hekotteli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä