Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaaha, työkaveria lakkasi kiinnostamasta kimppakyyti kun pyysin osallistumaan bensakuluihin

Vierailija
11.03.2016 |

Olen silloin tällöin tarjonnut kyytiä, kun on melkein sama matka. Työkaveri on myös joskus itse kysynyt, pääsisikö kyydissä kun on kiire kotiin. Nyt hän sitten kysyi, mitä mieltä olisin pysyvästä järjestelystä. Sopihan se, ja ehdotin mielestäni kohtuullista bensarahaa, hieman vähemmän kuin hän maksaisi päivittäin bussimatkoista. Mutta ei. Ilmaiseksi olisi pitänyt kuljettaa, kun siitä ei ole minulle suurempaa vaivaa kuin koukata mennen tulle bussipysäkille. Tuhahti vain, ettei olisi uskonut minua näin ahneeksi, eikä puhunut loppupäivänä mitään. Olinko tosiaan ahneja tökerö? Mielestänion itsestään selvää, että jos sitoudun kuskaamaan toista, niin hyödyn siitä itsekin.

Kommentit (301)

Vierailija
161/301 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No missäs ne ilmaston pelastajat nyt on, kun näissä ketjuissa järjestään kaikki haluaa aina ajella yksin autoillaan. Vai kuuluuko ilmastonpelastajat myös heihin? :D

En matkusta lentokoneella, en syö lihaa, en tilaile krääsää Kiinasta, en shoppaile muutenkaan huvikseni, syön mahdollisimman paljon lähiruokaa. Yksin autoilu siis varmaan sallitaan.

Vierailija
162/301 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surettaa siskoni puolesta, joka on niin herkkä ja helposti hyväksikäytettävä. Nyt joku loistyökaveri änkesi kyytiläiseksi jota se sitten kuskailee ilmatteeksi ja tämä tyyppi on vielä sellainen ettei ole aamulla välttämättä edes herännyt vielä kun kuski on paikalla. Sisko joutuu siis vielä toimia herätyskellona, soitella ja odotella että työkaveri vaivautuu nousemaan sängystä ylös. Kaikenlaisia ihmisiä maa päällään kantaa, en minä ainakaan kehtaisi noin toimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/301 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä naispuoleinen työkaveri tulee kyydillä, hänellä ei ole varaa maksaa kyydistä rahalla... Joten hoitaa sen luonnossa mm. suuhoidolla, jota en avopuolisoltani saa... :)

Vierailija
164/301 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No missäs ne ilmaston pelastajat nyt on, kun näissä ketjuissa järjestään kaikki haluaa aina ajella yksin autoillaan. Vai kuuluuko ilmastonpelastajat myös heihin? :D

No tässä kohtaa en voi monestakaan syystä ilmastoa laittaa etusijalle. Toisaalta en lennä lentokoneella ollenkaan enkä aja hupiajoa autolla. Yleensäkin aika harva on näissä asioissa täysin musta tai valkoinen.

Niin, koska se oma mukavuus on nyt vaan niin paljon tärkeämpää kuin joku ilmasto. Ei olla valmiita liikkumaan sieltä omalta mukavuusalueelta jonkun joutavan ilmaston vuoksi.

Jeesustele vaan, typerys. Miten vaikuttaa ilmastoon, että kuljetan vierasta ihmistä sen sijaan, että hän menee bussilla.

Vierailija
165/301 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En matkusta lentokoneella, en syö lihaa, en tilaile krääsää Kiinasta, en shoppaile muutenkaan huvikseni, syön mahdollisimman paljon lähiruokaa. Yksin autoilu siis varmaan sallitaan.

Kun näin ajattelee nähtävästi lähes jokainen autoileva suomalainen, niin kyllä siinä taitaa nuo ilmastoteot vähintäänkin plusmiinusnollautua ja liikenne on ihan puurona tukossa kun kaikista on niin mukavaa ajella yksin omalla autolla ja autoja on kuin hiekkaa saharalla.

Vierailija
166/301 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai jatkuvasta järjestelystä kuuluu korvata kuluja tai vuoroviikot tms. Aikuisten lisäksi rasittavaa ovat usein ne todella hyvätuloiset vanhemmat, jotka pummaavat lapsilleen kyydin harkkoihin ja peleihin ja takaisin ilman kustannuksiin osallistumista tai vastavuoroisuutta. Välillä tekisi mieli kysyä, että miksi se ainoakaan lapsi on pitänyt hankkia, kun mitään vaivaa ei itse haluta nähdä tai olla yhtään kiinnostuneita oman lapsen harrastuksesta. Rahasta ei ole pulaa, mutta piheys ja laiskuus on järkyttävää.

Vierailija
167/301 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tässä kohtaa en voi monestakaan syystä ilmastoa laittaa etusijalle. Toisaalta en lennä lentokoneella ollenkaan enkä aja hupiajoa autolla. Yleensäkin aika harva on näissä asioissa täysin musta tai valkoinen.

Niin, koska se oma mukavuus on nyt vaan niin paljon tärkeämpää kuin joku ilmasto. Ei olla valmiita liikkumaan sieltä omalta mukavuusalueelta jonkun joutavan ilmaston vuoksi.

Jeesustele vaan, typerys. Miten vaikuttaa ilmastoon, että kuljetan vierasta ihmistä sen sijaan, että hän menee bussilla.

Aha, alkoi nimittely kun niin arkaan paikkaan alkaa osumaan. Toki enemmän vaikuttaisi jos sinäkin menisit bussilla kun se toinenkin kerran pääsee. Valtaosalla yksin kulkevista autoilijoista kun se syy siihen autoiluun on pelkästään oma henkilökohtainen mukavuus kuten tässä on jo useampi todennut.

Vierailija
168/301 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta bensarahasta sen verran, että laskin sen tietysti kertalipun hinnan mukaan ja pyöristin hieman alaspäin, että sain tasasumman koko viikosta. Jos työkaveri maksaa pitkän ajan matkat kerralla, hän saa lippunsa ehkä hieman halvemmalla tai samaan hintaan kuin ehdottamani bensaraha, en ole aivan varma kun en tiedä miten hän ostaa lippunsa.

ap

Minä lasken bensakulun mukaan enkä bussilipun.

Vierailija
169/301 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta bensarahasta sen verran, että laskin sen tietysti kertalipun hinnan mukaan ja pyöristin hieman alaspäin, että sain tasasumman koko viikosta. Jos työkaveri maksaa pitkän ajan matkat kerralla, hän saa lippunsa ehkä hieman halvemmalla tai samaan hintaan kuin ehdottamani bensaraha, en ole aivan varma kun en tiedä miten hän ostaa lippunsa.

ap

Mutku sun auto kuluuuuuu etsä tajuuuuu

Vierailija
170/301 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mutku sun auto kuluuuuuu etsä tajuuuuu

Niin kuluukin. Ei ole mun työkaverin vika.

Vierailija
171/301 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika yksinkertaista, ettet sä häntä kertalipun mukaan rahasta, vaan bensakulut niiltä matkoilta mitä hän on kyydissä ja siihen vielä joku prosentin auton ylläpitoa. 

Vierailija
172/301 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aha, alkoi nimittely kun niin arkaan paikkaan alkaa osumaan. Toki enemmän vaikuttaisi jos sinäkin menisit bussilla kun se toinenkin kerran pääsee. Valtaosalla yksin kulkevista autoilijoista kun se syy siihen autoiluun on pelkästään oma henkilökohtainen mukavuus kuten tässä on jo useampi todennut.

En ole sulle selitysvelvollinen siitä miksi käytän autoa. Ja tosiaan mieluummin menen yksin autollani, mua ei kiinnosta muiden ihmisten seura sellaisissa tilanteissa pätkääkään. Harvoin muutenkaan puolituttujen seura jaksaa kiinnostaa. Kyllä, mulle työmatkoilla oma mukavuus on tärkeintä.

Vierailija
173/301 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kiltin mainetta ei (jälkiviisaana) kannattaisi hankkia.

Tulee vain huono  omatunto tyhjästä.

Joskus nuorena äitinä seukkailin kaveriperheen kanssa ja ajelutin huvikseni.

Sitten aiheutin kauhean pettymyksen kun pyydettiin kyyditsemään joulupäivän aamuna about klo 6 jonnekin. Kehtasin kieltäytyä ja sitten hävetti - siis mua... joutuivat tilaamaan kalliin taksin kun mä olisin ollut ilmainen :(

Vierailija
174/301 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provolta vaikuttaa, mutta vastataan tähän silti. Enkä jaksanut lukea kuin parit ensimmäiset sivut, joten en osaa sanoa mitä tässä välissä on keskusteltu. Tämä kyseinen kuskin ajatustapa vaan jaksaa ihmisissä ihan yleisestikin ihmetyttää, vaikka tästä tilanteesta en nyt tiedä taustoja sen kummemmin!

Mutta, sä siis haluat saada katetta autoon ja auton ylläpitoon (sis. bensakulut) liittyvien kulujen päälle koska vaiva(?).. Kuitenkin, jos työmatka on paria kilometriä pidempi, niin kyllähän sinäkin säästät, vaikka bensa- ja muut kulut jaettaisiin työmatkalaisten välillä suoraan ilman mitään ”vaivanpalkkaa”. Kaikki ymmärtää, että välillä tulee poikkeuksia ja silloin kimppakyyti ei käy.

Itse mietin, et onko sulla pyrkimys vaan maksimoida oma hyöty? Tää kyseinen ajatustapa kertoo luonteesta enemmän kuin uskotkaan..

Ei jatkoon.

Vierailija
175/301 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surettaa siskoni puolesta, joka on niin herkkä ja helposti hyväksikäytettävä. Nyt joku loistyökaveri änkesi kyytiläiseksi jota se sitten kuskailee ilmatteeksi ja tämä tyyppi on vielä sellainen ettei ole aamulla välttämättä edes herännyt vielä kun kuski on paikalla. Sisko joutuu siis vielä toimia herätyskellona, soitella ja odotella että työkaveri vaivautuu nousemaan sängystä ylös. Kaikenlaisia ihmisiä maa päällään kantaa, en minä ainakaan kehtaisi noin toimia.

Sen täytyy olla mun entinen koulukaveri. Kusetin monena aamuna perheen koiran, ettei olis myöhästytty älyttömästi.

Vierailija
176/301 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos käyttäisin työmatkoihin kertalippuja niin kuukaudessa menisi niihin n. 120e. Jos ostan kuukausikortin niin se maksaa hieman päälle 30e. Jos työkaveri pyytäisi vaikka 100e siitä että pääsisin kuukauden ajan hänen kyydissään niin onhan hinta ihan posketon verrattuna 30e kk korttiin...

Onneksi sinun ei ole mikään pakko mennä työkaverin kyydillä.

Vierailija
177/301 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kuukausikortilla tms. saa matkat paljon halvemmalla. Esimerkiksi minä saan 30 vuorokauden lipun - jolla siis voin matkustaa kotikaupungissani rajattomasti, myös muualle kuin työmatkat - noin 55 eurolla. Jos ostaisin kertalippuja - joita kukaan ei osta, jos kulkee viitenä päivänä viikossa töihin julkisilla - viikon matkat maksaisivat 22 euroa eli kuukaudessa 88 euroa.

Ei siis olisi mitään järkeä maksaa kuskille kahdeksaakymppiä, jos saa 24/7 pätevän kuskauksen ostettua 55:llä.

No joo, kommenttisi on niin hanurista, että paljastuit sillä trolliksi.

Mutta siis: bensasta toki pitää maksaa, mutta esimerkiksi minä en viitsisi kolmea kymppiä enempää pulittaa, koska käytän julkisia välineitä vähän muulloinkin kuin työmatkoilla, ja sitten alkaisi jo olla kannattamatonta maksaa työmatkoista JA LISÄKSI muut matkat kertalipuilla, versus siis kk-kortti.

Millä tavoin tuo ulinasi on sen kyyditsijän ongelma? Se, että kuljet bussilla on todellakin parempi ja toivottava vaihtoehto.

Itse pyydän kimppakyytilokkeilua ehdottavilta aina taksin hinnaston mukaista korvausta, sillä palveluhan on käytännössä identtinen. Toistaiseksi ei ole vielä tarvinnut lokkikuskiksi ryhtyä...

Vierailija
178/301 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provolta vaikuttaa, mutta vastataan tähän silti. Enkä jaksanut lukea kuin parit ensimmäiset sivut, joten en osaa sanoa mitä tässä välissä on keskusteltu. Tämä kyseinen kuskin ajatustapa vaan jaksaa ihmisissä ihan yleisestikin ihmetyttää, vaikka tästä tilanteesta en nyt tiedä taustoja sen kummemmin!

Mutta, sä siis haluat saada katetta autoon ja auton ylläpitoon (sis. bensakulut) liittyvien kulujen päälle koska vaiva(?).. Kuitenkin, jos työmatka on paria kilometriä pidempi, niin kyllähän sinäkin säästät, vaikka bensa- ja muut kulut jaettaisiin työmatkalaisten välillä suoraan ilman mitään ”vaivanpalkkaa”. Kaikki ymmärtää, että välillä tulee poikkeuksia ja silloin kimppakyyti ei käy.

Itse mietin, et onko sulla pyrkimys vaan maksimoida oma hyöty? Tää kyseinen ajatustapa kertoo luonteesta enemmän kuin uskotkaan..

Ei jatkoon.

Naulan kantaan.

Vierailija
179/301 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kimppakivaako kirjoitti:

Luuletteko te, että auto kulkee pelkällä bensalla?

Auton omistamisessa on paljon muitakin kuluja, kuin vaan bensa,. Huollot, renkaat, vakuutukset, katsastukset, pesut yms, joten ellei kaveri ymmärrä sitä, että matkasta tulisi jotain maksaakin,  niin ajelkoon vaan bussilla!

Jonkun virallisen 0.22e/km-taksan mukaanko se rahastus sitten menisi, kuten monesti väläytellään?

Se menee ihan sen mukaan mitä se auton omistaja haluaa.

Ainoa järkevä ja toimiva kimppakyydin muoto on että kuljetaan pidempää matkaa vuoroviikoin kaikkien autoilla niin että kokoonnutaan jossain yhteisessä lähtöpaikassa jossa siirrytään yhteen autoon ja kotiin palatessa sama toisin päin. Raha ei vaihda omistajaa missään vaiheessa, ellei joku autoton ole otettu kimppaan mukaan.

Vierailija
180/301 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hinnoittelit itsesi ulos.

Tämä on tarkoituskin aina kun joku ehdottelee lokkikyytiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä