Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaaha, työkaveria lakkasi kiinnostamasta kimppakyyti kun pyysin osallistumaan bensakuluihin

Vierailija
11.03.2016 |

Olen silloin tällöin tarjonnut kyytiä, kun on melkein sama matka. Työkaveri on myös joskus itse kysynyt, pääsisikö kyydissä kun on kiire kotiin. Nyt hän sitten kysyi, mitä mieltä olisin pysyvästä järjestelystä. Sopihan se, ja ehdotin mielestäni kohtuullista bensarahaa, hieman vähemmän kuin hän maksaisi päivittäin bussimatkoista. Mutta ei. Ilmaiseksi olisi pitänyt kuljettaa, kun siitä ei ole minulle suurempaa vaivaa kuin koukata mennen tulle bussipysäkille. Tuhahti vain, ettei olisi uskonut minua näin ahneeksi, eikä puhunut loppupäivänä mitään. Olinko tosiaan ahneja tökerö? Mielestänion itsestään selvää, että jos sitoudun kuskaamaan toista, niin hyödyn siitä itsekin.

Kommentit (301)

Vierailija
181/301 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei halunnut bensakuluja vaan auto käyttökuluja. Miksi valehdella otsikossa?

Vierailija
182/301 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hinnoittelit itsesi ulos.

Tämä on tarkoituskin aina kun joku ehdottelee lokkikyytiä.

Missään ei sanottu, että työkaveri ei olisi halunnut maksaa MITÄÄN.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/301 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi herranjestas kirjoitti:

Aika yksinkertaista, ettet sä häntä kertalipun mukaan rahasta, vaan bensakulut niiltä matkoilta mitä hän on kyydissä ja siihen vielä joku prosentin auton ylläpitoa. 

Ei, vaan täysin yksinkertaisesti auton omistaja rahastaa sen minkä haluaa eikä siihen ole kellään mitään nokan koputtamista.

Vierailija
184/301 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hinnoittelit itsesi ulos.

Tämä on tarkoituskin aina kun joku ehdottelee lokkikyytiä.

Missään ei sanottu, että työkaveri ei olisi halunnut maksaa MITÄÄN.

Lokkikyyti se on joka tapauksessa jos maksaa alle taksin hinnan tai ei itse kuskaa esim. vuoroviikoin.

Vierailija
185/301 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton huolto ei ole ilmainen. Tajuaako kyytiläiset tätä?

Vierailija
186/301 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut koko ketjua, mutta mieleen tulee se, että jos on sovittu pysyvistä kimppakyydeistä ja hinnasta, niin mitäs sitten kun kuljettaja on estynyt? Kipeä tai jotain muuta. Vaatiiko kuljetettava sitten kuljettajaa järjestämään kyydin jotenkin, koska on "maksava asiakas ja kyydeistä on sovittu"?

Tällaisiakin ihmisiä on....

Vierailija
187/301 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku kulkee säännöllisesti toisen kyydillä. Esim kerran viikossa. Pitäisi siitä jotain tajuta antaa. Itse kuljetin useita vuosia lastani harrastukseen. Usein paluukyytiin oli useampi kysyjä. Yhden lapsen äiti tarjosi sitten silloin tällöin minulle kahvit. Se oli kiva tapa. Kuitenkin kyydistä hyötyivät kun pääsivät huomattavasti nopeammin kotiin.

Vierailija
188/301 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän ihmettä. Aivan jäätäviä summia ihmiset pyytää kimppakyytiläisiltä. Mä voisin itse maksaa puolet tankillisesta, en mitään 150 euroa, oikeasti :D Mikä teitä vaivaa?

Jos bussilipun kuukausihinta on 50 euroa, tehän kolminkertaistatte bussilipun hinnan. Eihän kimppakyytiläisen tarkoitus ole maksaa teidän autojenne vakuutuskuluja, vaan osallistua bensakuluihin siltä matkalta minkä on kyydissä.

Ihme porukkaa te naiset olette.

Vierailija
189/301 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kimppakivaako kirjoitti:

Luuletteko te, että auto kulkee pelkällä bensalla?

Auton omistamisessa on paljon muitakin kuluja, kuin vaan bensa,. Huollot, renkaat, vakuutukset, katsastukset, pesut yms, joten ellei kaveri ymmärrä sitä, että matkasta tulisi jotain maksaakin,  niin ajelkoon vaan bussilla!

Jonkun virallisen 0.22e/km-taksan mukaanko se rahastus sitten menisi, kuten monesti väläytellään? Jos työmatka olisi vaikkapa yhteensä 16km päivässä edestakaisin kuten minulla, se tekisi 3.52e/vrk. Viikossa siis 17.6e jos 5 päivänä mennään. Kuukaudessa tienaisikin jo päälle 70e. Vuodessa se tekisi 770e ja hilut jos otetaan kuukauden verran lomia pois. Ihan kivasti, jos omaan autoon menee vuodessa joku max. 1000e bensoineen kaikkineen ja siihenkin aika reippaasti remppavaraa laskettu. Joo kävishän se!

Ootko sä ihan pihalla? Kerro mulle se auto, jota pidetään 1000 Eurolla vuosi ja ajetaan vähintään nuo työmatkat? Mä laskin takavuosina auton kustannukset kahden vuoden ajalta, jolloin oli ajettu uudella autolla noin 40 000km eli 20 000 vuodessa:

- arvonalenema

- kahdesta rengassetistä puolet kului pois eli noin 500

- polttoaineet keskikulutuksella

- verot

- vakuutukset

Ja hups, kilometrihinnaksi tuli keskimäärin 0,41 Euroa... Että onpa halpaa. Vanhalla autolla pääsee halvemmalla ja toki tuossa on kiinteitä kuluja mukana, mutta siinä sinulle todellisia auton kuluja!

Vierailija
190/301 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän ihmettä. Aivan jäätäviä summia ihmiset pyytää kimppakyytiläisiltä. Mä voisin itse maksaa puolet tankillisesta, en mitään 150 euroa, oikeasti :D Mikä teitä vaivaa?

Jos bussilipun kuukausihinta on 50 euroa, tehän kolminkertaistatte bussilipun hinnan. Eihän kimppakyytiläisen tarkoitus ole maksaa teidän autojenne vakuutuskuluja, vaan osallistua bensakuluihin siltä matkalta minkä on kyydissä.

Lokkeilija hyvä, auto ei kulje pelkällä bensalla. Miksi ihmeessä kukaan myisi auton tuomaa vapautta pikkuhiluista? Mä en tunne ketään, joka tykkäisi kimppakyydeistä, koska yleensä jollain pikkurahalla pitää myydä se auton hyöty pois.

Vierailija
191/301 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle työkaveri ehdotti kimppakyytiä, mulla siis auto, hänellä ei. Sanoin, että voishan sitä harkita, mutta sitten mennään mun aikataulun mukaan. Siihen loppui hänen ehdottelu, ei edes keritty hinnoista keskustelemaan. Hyvä niin!

Vierailija
192/301 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lokkeilija hyvä, auto ei kulje pelkällä bensalla. Miksi ihmeessä kukaan myisi auton tuomaa vapautta pikkuhiluista? Mä en tunne ketään, joka tykkäisi kimppakyydeistä, koska yleensä jollain pikkurahalla pitää myydä se auton hyöty pois.

Ahneilija hyvä, kuten kirjoitin, ei kimppakyytiläisen tarkoitus ole maksaa sun autoveroja tai vakuutusmaksuja vaan maksaa se bensan osa minkä on kyydissä. Mikä tässä nyt on näin hankalaa? :D

Älä ota kimppakyytiläisiä mukaasi jos se kerran aiheuttaa tällaisen ulinan jollain vauvapalstalla sunnuntaiaamuna ennen kello yhdeksää :D

Vierailija
193/301 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaivaa mikään, niin kauan kun saan kulkea työmatkani yksin. Jos joku alkaa vaivaamaan minua änkeämällä kyytiini aamuin illoin niin saa kyllä maksaa siitä käyvän hinnan. Palvelu rinnastuu mielestäni täysin taksikyytiin, joten veloitan siitä taksikyydin hinnan.

Ja nainen sinulla on housuissasi.

Vierailija
194/301 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ota kimppakyytiläisiä mukaasi

Sitähän tässä on koitettu rautalangasta vääntää, mutta kun kaltaisesi lokit ovat sitä kyytiä aina mankumassa eivätkä ymmärrä kun sanoo että ei kiinnosta kyytiläiset vaan jankaavat vaan että maksavat kyllä niin silloin pitää luonnollisesti kertoa se hinta jolla on valmis kyseistä taksipalvelua tuottamaan. Oma hintani on sama kuin majakka katolla ajavien, se on mielestäni kaikin puolin reilua eikä vääristä markkinoita.

Vierailija
195/301 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaivaa mikään, niin kauan kun saan kulkea työmatkani yksin. Jos joku alkaa vaivaamaan minua änkeämällä kyytiini aamuin illoin niin saa kyllä maksaa siitä käyvän hinnan. Palvelu rinnastuu mielestäni täysin taksikyytiin, joten veloitan siitä taksikyydin hinnan.

Ja nainen sinulla on housuissasi.

Ja kimppakyytiläinen saisi ostaa rengassetin, maksaa autoverot ja auton käyttökulut, korvauksen ajasta jonka käytät kun istut autossa! Täysin kohtuullistaa mielestäni! Ne siipeilijät ja lokit! Itsekkäät ahnurit jotka loisivat autollisten kustannuksella! Nyt auton ovet säppiin ja lopetat tuon uhrautumisen, olet keskimääräistä parempi ihminen ollut tähän asti ja nyt riittää tämä riisto! Et enää puhu noille selkärangattomille kuppaajille jotka käyttävät sinua hyväkseen surutta!

Vierailija
196/301 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auton huolto ei ole ilmainen. Tajuaako kyytiläiset tätä?

Tottakai tajuaa, ainakin me järkevät ihmiset.

Vierailija
197/301 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahneilija hyvä, kuten kirjoitin, ei kimppakyytiläisen tarkoitus ole maksaa sun autoveroja tai vakuutusmaksuja vaan maksaa se bensan osa minkä on kyydissä. Mikä tässä nyt on näin hankalaa? :D

Älä ota kimppakyytiläisiä mukaasi jos se kerran aiheuttaa tällaisen ulinan jollain vauvapalstalla sunnuntaiaamuna ennen kello yhdeksää :D

Lokkeilijahan se ahnehtija on, kun haluaa saada auton hyödyt minimaallisella summalla. No way. Kun itselleen ostaa mukavuusvälineen ja maksaa siitä kipeästi, niin tällöin sitä ei mielellään jaa pikkusummista kenenkään kanssa. Se on omituista, millaisia kommunisteja osa ihmisistä on. Kommunismiksi sitä on yleensä nimitetty, kun halutaan ansiottomasti toiselta osuus toisen hankkimista ja maksamista asioista. Minusta kyydissä kulkijan ptiäisikin maksaa kunnon summa, koska hyötyy kyydistä (ei tarvi omaa autoa) ja auton omistaja menettää vapautensa. Sillä on hinta. Vapaudesta on maksettu kalliista, sitä ei halvalla luovuta.

Itse en suostuisi kimppakyytiin, koska summa olisi niin tajuton kulkijalle, että semmoista en kehtaisi edes ehdottaa. Millään bensarahoilla ei mun autossa kulje. Piste.

Vierailija
198/301 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästäkin ketjusta paljastuu, että kimppakyytiä ehdottaa se, jolla ei ole autoa. Mielestäni autonomistaja saa hinnoitella tämän pyydetyn palvelun ihan niinkuin itse haluaa. Ei sen tarvitse perustua bensanhintaan, bussilipunhintaa, eikä yhtään mihinkään muuhunkaan, kuin siihen mitä autonomistaja siitä päättää veloittaa. Sitten autoton ottaa tai jättää tarjouksen. Autonomistaja voi myös halutessaan kieltäytyä koko touhusta heti kättelyssä, mikä on suositeltavaa, eihän tosta nyt muuta aiheudu, kuin jokapäiväinen riesa.

Vierailija
199/301 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi pyytää rahaa koska et oo Taxi. Voi sopia jos antaa joskus kahvipaketin tai viinapullon jne

Vierailija
200/301 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lokkeilijahan se ahnehtija on, kun haluaa saada auton hyödyt minimaallisella summalla. No way. Kun itselleen ostaa mukavuusvälineen ja maksaa siitä kipeästi, niin tällöin sitä ei mielellään jaa pikkusummista kenenkään kanssa. Se on omituista, millaisia kommunisteja osa ihmisistä on. Kommunismiksi sitä on yleensä nimitetty, kun halutaan ansiottomasti toiselta osuus toisen hankkimista ja maksamista asioista. Minusta kyydissä kulkijan ptiäisikin maksaa kunnon summa, koska hyötyy kyydistä (ei tarvi omaa autoa) ja auton omistaja menettää vapautensa. Sillä on hinta. Vapaudesta on maksettu kalliista, sitä ei halvalla luovuta.

Itse en suostuisi kimppakyytiin, koska summa olisi niin tajuton kulkijalle, että semmoista en kehtaisi edes ehdottaa. Millään bensarahoilla ei mun autossa kulje. Piste.

Et todellakaan anna autoasi ja aikaasi käyttöön näille lusmuille jotka hyväksikäyttävät sinua ja autoasi! Kimppakyytiläiset ovat oikeastaan järjestäytynyttä rikollisuutta jotka riistävät vapautesi ja itsemääräämisoikeutesi omilla ahneilla ja kieroutuneilla mielihaluillaan. Älä anna periksi! Taistele sisko!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi