Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaaha, työkaveria lakkasi kiinnostamasta kimppakyyti kun pyysin osallistumaan bensakuluihin

Vierailija
11.03.2016 |

Olen silloin tällöin tarjonnut kyytiä, kun on melkein sama matka. Työkaveri on myös joskus itse kysynyt, pääsisikö kyydissä kun on kiire kotiin. Nyt hän sitten kysyi, mitä mieltä olisin pysyvästä järjestelystä. Sopihan se, ja ehdotin mielestäni kohtuullista bensarahaa, hieman vähemmän kuin hän maksaisi päivittäin bussimatkoista. Mutta ei. Ilmaiseksi olisi pitänyt kuljettaa, kun siitä ei ole minulle suurempaa vaivaa kuin koukata mennen tulle bussipysäkille. Tuhahti vain, ettei olisi uskonut minua näin ahneeksi, eikä puhunut loppupäivänä mitään. Olinko tosiaan ahneja tökerö? Mielestänion itsestään selvää, että jos sitoudun kuskaamaan toista, niin hyödyn siitä itsekin.

Kommentit (301)

Vierailija
281/301 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa aina pitää ne työkaverit työ"kavereina".

Vierailija
282/301 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kyydistä pitää maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/301 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul kans kaveri kerran pyys et heitän hänet kaupunkiin lauantai-iltana. Kiltisti menin paikalle ja kas olikin toisen kans menis baariin, mua ei mukaan pyyetty mutta ilmainen kyyti kelpas et ei tarvii taxia maksaa.

Muutenkin tuli kyselyitä et veisinkö toiseen kaupunkiin sairaalaan päivystykseen, no siin ois tuhraantunut koko päivä sielä. Miksi ei mee taxilla? Näitä lääkärikäynti kyyti kyselyitä tuli usein, milloin lapsi kipeenä ym. Toki autan mut tuntui et se on mun perhe-elämästä pois kun äiti lähtee muualle. Ilmainen kyyti kelpaa, rahaa ei tarjota. Mun menetetyllä vapaa-ajalla eioo arvoa.

Sit en enään suostunut sanoin et leivon juuri tai enoo kotona

Vierailija
284/301 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse lähtisi pyytämääni bensarahaa busssilippujen hinnan pohjalta laskemaan. Ainakin meilläpäin maksaa nuo liput enemmän kuin oma auto kaikkine kuluineen. Mutta totta, monesti on ottanut päähän, kun on "vain matkalta koukannut" työkaverin kyytiin, odottele siinä pihalla toista aamu viideltä kun itse olisi työmaalla jo jos suoraan olisi ajanut. Onneksi meillä vain muutama tälläinen tapaus, muuten toimii tarvittaessa puolin ja toisin rahaa vaihtamatta. Ja näiltä tapauksilta olen harkinnut seuraavan kerran pyytäväni edes pientä korvausta. Mulle riittäisi hyvin vaikka 20-40 e kk vaivasta, bussiliput kustantaisi +150e/kk..

Vierailija
285/301 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jos tää kaveri jää ja tulee kyytiin sun matkan varrelta niin miks vaadit maksua? :D Tai siis ite nyt en ainakaan kokis tarvetta maksuttaa jos ei tartte erikseen koukkailla ympäri kyliä. Mutta kukin tavallaan!

Joutuuhan ap koukkaamaan. Kuten hän on jo edellä sanonut tämän työkaverin vuoksi joutui aina menemään suoraan kotiin eli esim. kauppaan joutuu lähtemään ihan eri reissulle.

Vierailija
286/301 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mulla on työkaveri alkanut kerjäämään nyt joka aamu kyytiä töihin kun on hieman matkan varrella. Hän on välillä kulkenut kyydissä ja pyyteli silloin tällöin mutta nyt kerjää kokoajan. Vaikka matka on melkein samaa niin ei se tarkoita että olen taksikuski hänelle. Musta tuo on ihmeellistä käytöstä. Olen nyt valehdellut useasti että minulla on aamulla menoa joten ei pääse samalla kyydillä ja nyt se ilmeisesti suuttui mulle siitä sen lisäksi että on udellut jopa että mitä menoa... Vaikka toinen maksaisi bensaakin hyvin niin en ala miksikään joka päivän kuskiksi ok työkaverille. Onko kellään ollu tällaista vastaavaa??

On. Mun työkaveri on mun seinänaapuri. Heti, kun se hoksasi, että naapurissa asuu työkaveri se alkoi. Joka helvetin päivä mun pitäis kuskata se töihin. Oon nyt alkanut hyödyntää liukumaa ja meen töihin mahdollisimman aikaisin tai myöhään, kuitenkin niin, että en ole ikinä tiettyyn aikaan valmiina. Kun naapuri soittaa, että oonko kohta valmis ja hän ois jo kenkiä vaille lähtökunnossa niin olen monesti jo töissä tai juon vasta aamukahvia. Joka kerta saan sen saman virren: "No vissiin se sit pitää TAAS kulkea bussilla." Ei siinä siis muuten olis ongelmaa, mutta kun hän olettaa, että mä kuskaan häntä työmatkalla myös kauppaan ja oon lähdössä just kun käsky käy ja erityisesti se, että hän ei ikinä edes kysynyt voiko kulkee samaa matkaa vaan pokkana oletti, että minä kuskaan, ku on auto.

Vierailija
287/301 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ap:n mainitsema juttu käynyt parikin kertaa. Siksi nykyään vastaan ettei järjestelyt käy. Kyytiin voin pyydettäessä ottaa, mutta ei mitään järjestelyjä. Oman matkan varrelle ainoastaan voin tipauttaa. Aina menee siipeilijöiden odotteluksi ja sättimistä heti jos itse satun olemaan minuutinkin myöhässä.

Tekosyyksi käytän, että pitää satunnaisesti viedä tai hakea lapsia epäsäännöllisinä aikoona.

Vierailija
288/301 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, joka ostaa sen kuukausikortin ja käyttää bussia, kulkee varmasti sillä myös vapaa-ajan matkansa eikä pelkkiä työmatkoja. Itse tuskin viitsisin kulkea säännöllisesti kimppakyydissä ja vielä maksaa siitä erikseen, kun kuitenkin laittaisin rahani siihen bussin kuukausikorttiin. En siis lainkaan ihmettele ettei säännöllinen ja maksullinen kyyti yhtäkkiä kelpaakaan. Onhan siinä aika pitkälti kuljettajan "armoilla" myös aikatalulujen suhteen (tai niin sen pitäisi mennä).

En myöskään koskaan viitsisi kimppakyyditä ketään säännöllisesti. Aamut ovat niin erilaisia, että ovesta ei useinkaan pääse aivan samaan aikaan. Liukuva työaikana mahdollistaa töihin menon vähän miten sattuu.

Vierailija
289/301 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista autoa, enkä ikinä osallistu bensakuluihin koska se sotii minun ekologista ajatteluani vastaan. Voin siis kulkea muiden kyydissä tietenkin, koska hehän ajavat autolla muutenkin. On jotenkin todella itsekästä olla ottamatta muita kyytiin, jos yksin liikkuu ja autossa on tilaa. Liikut autollasi joka tapauksessa, myös ilman minua, joten en tietenkään osallistu kuluihin. Ja jos osallistuisin kuluihin olisin itse osa sitä polttomoottoreilla ilmastonmuutosta edistävää koneistoa.

Vierailija
290/301 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että nappaan kyytiin jos seisoo sovitulla paikalla. Muuten ajan ohi. Ja ajaisin ohi.

Aikanaan töissä kesälomaa joutuivat muut duunarit odottamaan. Kerran eivät odottaneet ja ajoivat töihin. Kesäpoika oppi kerrasta, ei myöhästynyt enää.

Vierailija
291/301 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kuskailisi ilmaiseksi työkaveria joka päivä ja jatkuvasti, niin kuin joku tuolla edellä sanoo tekevänsä, on tieytysti ihan jalo teko, ei siinä mitään.

Vaan onko tullut mieleen, että tuo kyytiläinen voi verotukseensa laittaa ikään kuin kulkisi omalla autollaan ja saa näin ollen ilmaisen työmatkan päälle vielä veronpalautuksia matkakuluista?

Että ihan hyvä diilihän tuo on ☺

Ellei kyytiläisellä ole omaa autoa ja noin tekee, pidän sitä aika outona jos ei verovirastossa vaivauduta edes tarkistamaan että onko matkakorvausten hakijalla omaa autoa.

Miksi ihmeessä tarkistaisivat sellaista? Meinaatko että niillä ei ole parempaa tekemistä kuin stalkata Möttöskän veroilmoitusta että yrittääkö se nyt kusettaa satasen palautukset.

"Parempaa tekemistä", asian saisi helposti myös automatisoitua niin että veroviraston järjestelmät tarkistaa asian Trafilta. Monesta pikkuhuijauksesta kertyy kuitenkin aika iso läjä rahaa.

Ai että kaksi eri valtion tietojärjestelmää vaihtaisi tietoja keskenään?

Buaahhahhahahahaa!!!

Vierailija
292/301 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa ilmoitella saamanne kimppakyytirahat verotuksessa tai pitäkää kyyditettävä tyytyväisenä nyt ja tulevaisuudessa. Noista kertyy pidempiaikaisissa järjestelyissä helposti sellaisia summia, että vittuuntuneen kyyditettävän ilmoituksesta tulee ikäviä seurauksia, jos saadut massit on jäänyt verokarhulle ilmoittamatta.

”Kimppakyyti? Mikä ihmeen kimppakyyti, en ole eläissäni kyydinnyt ketään. Te olette nyt erehtyneet henkilöstä, hyvää päivänjatkoa teille!”

Vierailija
293/301 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikut autollasi joka tapauksessa, myös ilman minua

Ja aina ilman sinua.

Vierailija
294/301 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia loisia tulee aina välillä vastaan. Ihmettelen lähinnä eivätkö ymmärrä hävetä omaa nolouttaan.

Vierailija
295/301 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kuskailisi ilmaiseksi työkaveria joka päivä ja jatkuvasti, niin kuin joku tuolla edellä sanoo tekevänsä, on tieytysti ihan jalo teko, ei siinä mitään.

Vaan onko tullut mieleen, että tuo kyytiläinen voi verotukseensa laittaa ikään kuin kulkisi omalla autollaan ja saa näin ollen ilmaisen työmatkan päälle vielä veronpalautuksia matkakuluista?

Että ihan hyvä diilihän tuo on ☺

Ellei kyytiläisellä ole omaa autoa ja noin tekee, pidän sitä aika outona jos ei verovirastossa vaivauduta edes tarkistamaan että onko matkakorvausten hakijalla omaa autoa.

Miksi ihmeessä tarkistaisivat sellaista? Meinaatko että niillä ei ole parempaa tekemistä kuin stalkata Möttöskän veroilmoitusta että yrittääkö se nyt kusettaa satasen palautukset.

"Parempaa tekemistä", asian saisi helposti myös automatisoitua niin että veroviraston järjestelmät tarkistaa asian Trafilta. Monesta pikkuhuijauksesta kertyy kuitenkin aika iso läjä rahaa.

Ai että kaksi eri valtion tietojärjestelmää vaihtaisi tietoja keskenään?

Buaahhahhahahahaa!!!

No miksei, jaetaanhan niitä muullekin maailmalle?

Vierailija
296/301 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä maalaisjärki jo sanoo että pitää bensarahaa tai joku korvaus nakata sillo tällö varsinki jos usein kulkee samassa kyydissä. En ymmärrä kuka jaksaa ihan joka ikinen aamu odotella jotain kyytiin ja niin ettei saa yksin ajella omassa rauhassa. Mulla tuli tässä työpaikassa nyt vastaan just kinuaja työkaveri. Kuskasin häntä ensin silloin tällöin mutta nyt on alkanu joka ikinen aamu kysymään voinko koukata sen kautta ja hakea kyytiin. Nyt kun olen sanonut välillä etten kerkeä että on kiireitä ja menoja niin ilmeisesti suuttu mulle siitä... Ei enää juttele töissä juurikaan ja katsoo vihaisesti vaan välillä. Ei kukaan ole kenenkään hovitaksikuski kumminkaan ei edes silloin vaikka saisikin bensarahoja. En ymmärrä miksi ei voisi sanoa joskus vaan että ei jaksa mutta ei sitä hyväksytä

Vierailija
297/301 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pyydä keltään mitään etten ole riesaksi.

Bussilla kulkeminen ei ole mulle ongelma.

Ja on meillä autokin perheessä mutta mies menee sillä töihin.

Vierailija
298/301 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta bensarahasta sen verran, että laskin sen tietysti kertalipun hinnan mukaan ja pyöristin hieman alaspäin, että sain tasasumman koko viikosta. Jos työkaveri maksaa pitkän ajan matkat kerralla, hän saa lippunsa ehkä hieman halvemmalla tai samaan hintaan kuin ehdottamani bensaraha, en ole aivan varma kun en tiedä miten hän ostaa lippunsa.

ap

Itse en autottomana lähtisi mihinkään kumppakyyteihin mukaan. Siinä joutuisi kulkemaan sen autoilijan aikataulussa ja olemaan kiitollisuudenvalassa vaikka maksaisi niistä matkoista.

Se kuukausilippu bussiin pitäisi ostaa joka tapauksessa muuta liikkumista varten. Kimppakyyti vain lisäisi kuluja ja tekisi omasta elämästä hankalampaa.

Vierailija
299/301 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se vapaus kulkea bussilla, ei ole kellekkään velkaa, eikä kukaan asiasta voi narista.

Vierailija
300/301 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En omista autoa, enkä ikinä osallistu bensakuluihin koska se sotii minun ekologista ajatteluani vastaan. Voin siis kulkea muiden kyydissä tietenkin, koska hehän ajavat autolla muutenkin. On jotenkin todella itsekästä olla ottamatta muita kyytiin, jos yksin liikkuu ja autossa on tilaa. Liikut autollasi joka tapauksessa, myös ilman minua, joten en tietenkään osallistu kuluihin. Ja jos osallistuisin kuluihin olisin itse osa sitä polttomoottoreilla ilmastonmuutosta edistävää koneistoa.

Mahtavaa logikkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi