Etelä-Pohjanmaa Syväjoki-aluetta ihan tilastollisestikin!
Suomessa eteläpohjalaiset naivat toisen eteläpohjalaisen. Tämä on Suomen "erityisintä" aluetta.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Ainakin lapualaiset on yksitotisia ja sulkeutuneita ihmisiä ja siitä yleinen vitsin aihe lähi paikkakunnilla kuten Vaasa ja Seinäjoki, jossa itse asun.
INCL tosiaan on tauti joka leviää täällä siksi että pariskuntien osapuolet ovat usein liian läheisesti sukua toisilleen.
Miten tuo INCL ilmenee?
Outoa porukkaa pohjanmaalla. Olin aikoinaan opiskelemassa siellä ja silloin päätin että ei ikinä enää tännepäin matkani vie.
Kaikkialla muualla Suomessa ei mitään ongelmaa orientoitua asumaan ja kohtaamaan ihmisiä, mutta lakeuksien alkuasukkaat olivat aivan uskomattoman nuivaa porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Outoa porukkaa pohjanmaalla. Olin aikoinaan opiskelemassa siellä ja silloin päätin että ei ikinä enää tännepäin matkani vie.
Kaikkialla muualla Suomessa ei mitään ongelmaa orientoitua asumaan ja kohtaamaan ihmisiä, mutta lakeuksien alkuasukkaat olivat aivan uskomattoman nuivaa porukkaa.
Tairat itte olla nuiva.
Se on jotain kauheaa kun hyvännäköinen nainen avaa suunsa ja paljastuu pohjalaiseksi. On totaalinen turn off, ei semmoisen kanssa pystyisi seurustelemaan ollenkaan eikä innosta edes yhdeksi yöksi. Sikäli siis hyvä kun kelpaavat sentään toisilleen sikäläiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tairat itte olla nuiva.
Vingu kuin sika!
Ompas wanha cetju...
Järviseutulaiset on iloluonteisia.
👅👅👅👅👅👅
Vierailija kirjoitti:
Tyhmyyttähän se vain on, jos ottaa puolison samalta seudulta, jossa väestön vaihtuvuus on pientä. Tutkimusten mukaan ne pariskunnat, joiden geenit ovat mahdollisimman kaukana toisistaan, saavat älykkäämpiä ja pidempiä lapsia. Itse uskon myös, että väestön eliniän piteneminen johtuu osin myös geenien tehokkaammasta sekoittumisesta, johon syynä kaupungistumiskehitys.
Ei hitsi. Kuinkahan lyhyt ja vajaamielinen minusta olisi tullut jos molemmat vanhempani olisivat e-pohjanmaalta :D olen jo nyt lyhyt ja hieman tyhmä, jälkimmäinen johtuu tosin oppimisvaikeuksista mutta silti.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin lapualaiset on yksitotisia ja sulkeutuneita ihmisiä ja siitä yleinen vitsin aihe lähi paikkakunnilla kuten Vaasa ja Seinäjoki, jossa itse asun.
INCL tosiaan on tauti joka leviää täällä siksi että pariskuntien osapuolet ovat usein liian läheisesti sukua toisilleen.
Oon kyllä eri mieltä. Saisivat sulkeutua lisää ainakin mun tuntemat. Pollassa kyl on vikaa molemmilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon kyllä eri mieltä. Saisivat sulkeutua lisää ainakin mun tuntemat. Pollassa kyl on vikaa molemmilla.
Samat kokemukset on täälläkin.
Siellä seisotaan reiret veressä syvässä joessa, jos ymmärätte, mitä tarkoitan.?
Vierailija kirjoitti:
Siellä seisotaan reiret veressä syvässä joessa, jos ymmärätte, mitä tarkoitan.?
Väännä rautalangasta, jos ymmärrät mitä tarkoitan.
Savolaisen lupsakan mielenlaadun ja huumorintajun omaavana olen kokenut aina olevani eri aaltopituudella näiden eteläpohjalaisten kanssa. Minun näkökulmastani ep:n kommunikointi on suorempaa ja jäyhempää, vitsit sisältävät tientynlaisen piikikkyyden. Ep ei myöskään tunnu olevan kovin kiinnostunut toisen osapuolen mielipiteistä ja esittää omansa tosiasioina, joihin ei sen kummemmin kaipaa muita näkemyksiä. Eräillä synttärijuhlilla näitä ep-miehiä oli useita ja keskustelu heidän kanssaan tuskastutti, kun puhuivat vain itsestään eikä tullut mieleen kysyä vastavuoroisesti toiselta mitään.
Vierailija kirjoitti:
E-P hullu ona napannut pari ja aloitti taas. Joka pe joko S-joki aloitus tms
Sai vissiin pakit joltain pohojalaaselta uroolta
Mun suku EP:ltä. En ole saanut pakkeja mutta antanut kerran. Ei ne biologiset tosiasiat muutu vaikka kuinka ylistää kotiseutua.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Savolaisen lupsakan mielenlaadun ja huumorintajun omaavana olen kokenut aina olevani eri aaltopituudella näiden eteläpohjalaisten kanssa. Minun näkökulmastani ep:n kommunikointi on suorempaa ja jäyhempää, vitsit sisältävät tientynlaisen piikikkyyden. Ep ei myöskään tunnu olevan kovin kiinnostunut toisen osapuolen mielipiteistä ja esittää omansa tosiasioina, joihin ei sen kummemmin kaipaa muita näkemyksiä. Eräillä synttärijuhlilla näitä ep-miehiä oli useita ja keskustelu heidän kanssaan tuskastutti, kun puhuivat vain itsestään eikä tullut mieleen kysyä vastavuoroisesti toiselta mitään.
Savolaiset ovat kieroja kuin korkkiruuvit... sutki savolainen, joka vitsailee mieluusti muiden kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Minoon Etelä-Pohjanmaalta ja niin on mieskin. Ei silloin 16-vuotiaana päässyt merta eremmäs kalaan. Pitääskö tua mies laittaa vaihtoon, kun kerran naapurikunnista ollahan?
-10 vuotta yhyres
Opettele ensiksi kirjoittamaan ymmärrettävämmin. Varsinkin tuo D-syndrooma on hirvittävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minoon Etelä-Pohjanmaalta ja niin on mieskin. Ei silloin 16-vuotiaana päässyt merta eremmäs kalaan. Pitääskö tua mies laittaa vaihtoon, kun kerran naapurikunnista ollahan?
-10 vuotta yhyres
Opettele ensiksi kirjoittamaan ymmärrettävämmin. Varsinkin tuo D-syndrooma on hirvittävää.
:D