Etelä-Pohjanmaa Syväjoki-aluetta ihan tilastollisestikin!
Suomessa eteläpohjalaiset naivat toisen eteläpohjalaisen. Tämä on Suomen "erityisintä" aluetta.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kannattaa perehtyä Kainuun tilanteeseen 😨
Tai lapin.
Fakta nyt kuitenkin on se, että tilastojen mukaan E-P on sukurutsaisin alue Suomessa. Voitte vaikka kuinka ruikuttaa, mutta tosiasiat eivät muuksi muutu.
Laita nyt se tilastolinkki tännekin näkyviin, notta voiraan porukalla ihmetellä 😈
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai lapin.
Fakta nyt kuitenkin on se, että tilastojen mukaan E-P on sukurutsaisin alue Suomessa. Voitte vaikka kuinka ruikuttaa, mutta tosiasiat eivät muuksi muutu.
Ei kukaan ole vastaan väittänytkään. Siinäpähän ovat rutsanneet, jotka ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai lapin.
Laita nyt se tilastolinkki tännekin näkyviin, notta voiraan porukalla ihmetellä 😈
Osaat itsekin etsiä väestäliiton sivulta ja kuunnella asiantuntijahaastattelun yle areenasta. Noin passiivisia ihmisiäkö siellä pohjanmaalla kasvatetaan? Nyt hieman ryhtiä tuohon toimintaan.
Se on varmaan just se Etelä-Pohjalaisten ylemmyydentunto, mikä estää lisääntymisen muiden kuin oman maakunnan miesten/naisten kanssa. Pohjalaiset kuvittelee jotenkin olevansa ylempää rotua, parempia ihmisiä kuin muut. Tiedän tämän, koska sukuni osin tulee sieltä päin. Ihmisillä on vain hyvin kapea-alainen näkemys maailmasta ja muista ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan E-P aika laaja alue, ettei kaikki ihan serkuksia keskenään ole. Lisäksi deittailu on aika vaikeaa satojen kilometrien päähän. Itsellä on myös vähän ennakkoluuloja muihin: no Etelä-Savo menettelee siellä on lupsakoita mutta Pohjois- Suomi ja Pohjois- Savo on epäilyttävää seutua ja siuellä puhuvat ärsyttävästi, samoin Etelä-Suomessa on kummaa porukkaa ja Turku ja Pori on ihan nou nou. Rannikkoruotsalaiset saa myös puolestani olla.
ymmärsinkö nyt niin että olet itse eteläpohjanmaalta vai mistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan E-P aika laaja alue, ettei kaikki ihan serkuksia keskenään ole. Lisäksi deittailu on aika vaikeaa satojen kilometrien päähän. Itsellä on myös vähän ennakkoluuloja muihin: no Etelä-Savo menettelee siellä on lupsakoita mutta Pohjois- Suomi ja Pohjois- Savo on epäilyttävää seutua ja siuellä puhuvat ärsyttävästi, samoin Etelä-Suomessa on kummaa porukkaa ja Turku ja Pori on ihan nou nou. Rannikkoruotsalaiset saa myös puolestani olla.
Kyllä, mistäs itse olet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mistäs itse olet?
olen täältä epäilyttävältä seudulta nimeltä pohjois-savo ja puhun sitä outoa murretta :D
Mikää sekasikiö moon ku en saanu eepeeläästä isäntää, vaikka Sjoen kasvatteja oon :(
En kyllä olisi huolinutkaan. Onneksi täällä asuu muualtakin tänne muuttaneita, niin ei tarttenut murteella veisaavaa junttia ottaa. Ilolla voisin poiskin muuttaa, mutta olosuhteiden pakosta tänne jumiutunut.
Vierailija kirjoitti:
Mikää sekasikiö moon ku en saanu eepeeläästä isäntää, vaikka Sjoen kasvatteja oon :(
En kyllä olisi huolinutkaan. Onneksi täällä asuu muualtakin tänne muuttaneita, niin ei tarttenut murteella veisaavaa junttia ottaa. Ilolla voisin poiskin muuttaa, mutta olosuhteiden pakosta tänne jumiutunut.
Kyllä sullon hirviä kohtalo. Minä sain junttimiähen Härmästä, mutta onneks molimma niin fiksuja, että yhyres muutimma muualle päin Suamia. Tosin, on se ristuksen vaikiaa kun kaikki kuuloo meirän puheesta sen, että moomma tullu muualta. Järkyttävää.
Tosin, en mä ymmärrä murrevihaa. Mulle on yks tyäkaveri ilmoottanut, että sitä ärsyttää Etelä-Pohojalaanen murre. Mua ei murtehet ärsytä, nehän on kiälen rikkautta. Ainua mistä en niin piittaa, niin on stadin slangi. Mutten mä siitäkään jaksa ruikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai lapin.
Osaat itsekin etsiä väestäliiton sivulta ja kuunnella asiantuntijahaastattelun yle areenasta. Noin passiivisia ihmisiäkö siellä pohjanmaalla kasvatetaan? Nyt hieman ryhtiä tuohon toimintaan.
Et sitten osaa linkittää 😈
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sullon hirviä kohtalo. Minä sain junttimiähen Härmästä, mutta onneks molimma niin fiksuja, että yhyres muutimma muualle päin Suamia. Tosin, on se ristuksen vaikiaa kun kaikki kuuloo meirän puheesta sen, että moomma tullu muualta. Järkyttävää.
Tosin, en mä ymmärrä murrevihaa. Mulle on yks tyäkaveri ilmoottanut, että sitä ärsyttää Etelä-Pohojalaanen murre. Mua ei murtehet ärsytä, nehän on kiälen rikkautta. Ainua mistä en niin piittaa, niin on stadin slangi. Mutten mä siitäkään jaksa ruikuttaa.
Noku jäi se ylpeys-geeni saamatta vaikka vanhemmat Nurmosta ja Luopajärveltä 😂
Noh, en asu E-Pohjanmaalla eikä mieskään ole kotoisin samalta paikkakunnalta kanssani, vaan sukulaisia olemme silti. Tosin hyvin kaukaa ja yllätys, yhteiset esi-isät ovat Etelä-Pohjanmaalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:( T. stadilainen jolla sukua Pohjanmaalla, Lapissa ja Etelä-Karjalassa
Vierailija kirjoitti:
Se on varmaan just se Etelä-Pohjalaisten ylemmyydentunto, mikä estää lisääntymisen muiden kuin oman maakunnan miesten/naisten kanssa. Pohjalaiset kuvittelee jotenkin olevansa ylempää rotua, parempia ihmisiä kuin muut. Tiedän tämän, koska sukuni osin tulee sieltä päin. Ihmisillä on vain hyvin kapea-alainen näkemys maailmasta ja muista ihmisistä.
Ja nyt sitten asut isolla kylällä 😊
Siellä ei kuvitella vaan tiedetään 😈
Viikingit toivat MS-taudin Kyrönjokea, Kokemäenjokea ja Porvoonjokea pitkin. Jos olette noilta alueilta kotoisin, hankkikaa lastenne toinen vanhempi jostain muualta. Ja sukuselvitys ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt sitten asut isolla kylällä 😊
Siellä ei kuvitella vaan tiedetään 😈
En ole koskaan Etelä-Pohjanmaalla asunut, mutta noin puolet sukujuuristani on Etelä-Pohjanmaalta. Olen asunut "isoissa" kaupungeissa koko ikäni. Olen tullut siihen tulokseen, että pohjalaiset ovat todella ylpeitä maakunnastaan ja suhtautuminen ulkopaikkakuntalaisia/massasta poikkeavia kohtaan on vihamielistä ja osin rasistista. Se on myös mielestäni todennäköisin syy maakunnan sisäsiittoisuuteen.
Näkeehän tuon jo noiden naamasta. Käytöksestä puhumattakaan.
Ei E-P ole kovinkaan laaja verrattuna muihin paikkoihin, silti siellä on korkein prosentti tuon ylen sivunkin mukaan.