Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sinä olet reagoinut "fitness-buumiin"?

Vierailija
10.03.2016 |

Se on kaikkialla ja tuskin kukaan on jäänyt vaille mielipidettä.

Oletko siis lähtenyt mukaan? Jättänyt huomioimatta? Aloittanut kunnolla vastarinnan ja lihottanut itseäsi? Kerro kokemuksesi ja näkemyksesi ja mitä ikinä haluatkaan.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut urheilullinen, joten fitnessbuumi ei muuttanut liikunta- tai ruokailutottumuksiani mitenkään vaan jatkoin aktiivista urheilua ja terveellisesti syömistä entiseen tapaani.

Vierailija
22/64 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini päätti ryhtyä fitness-intoilijaksi, itse sain vain erittäin suuret ulkonäköpaineet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättänyt huomiotta. Jotenkin tuo sali/protskuvouhotus on ärsyttävää mielestäni. Salilla halusin jossain vaiheessa alkaa käydä, mutta tämän fitnessbuumin tultua minua ei saisi sinne varmaan kirveelläkään. Jotenkin koko ajatus salista on ruvennut ärsyttämään, kun tulee mieleen nämä Kissi Vähähiilari-tyyppiset muotifitnesstytöt ja -pojat. Jatkan mielummin tätä tapaani tehdä lihaskuntoliikkeitä vaatimattomasti huoneeni lattialla. En tosin osaa millään järjellä perustella ärtymystäni. Ja terveyttä ajatellen tämä on varmasti ihan hyvä muotisuuntaus.

Itse en muutenkaan haluaisi treenata itselleni mitään isoja/isohkoja lihaksia, koska en pidä sellaisia kummallakaan sukupuolella ollenkaan esteettisinä. Olen enemmän hoikkuuden ja sirouden ihailija.

Vierailija
24/64 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on hienoa että porukka panostaa terveellisiin elämäntapoihin. Omaan toimintaan se ei ole vaikuttanut kun liikunta on naperosta asti ollut lähellä sydäntä.

Sellasesta "fitness-kuplasta" pysyn kyllä etäällä eikä ne kisojen kattomiset kiinnosta- toki jälkeenpäin saatan tsekkailla tuloksia kun paria kisailevan blogia seuraan. Myös lehdet jää mulla hyllyyn ja sellanen hössötys ei innosta.

Ainoa huono puoli on se nimenomainen hössötys. Tottakai uusi asia aina innostuttaa jne mut huoh. Sali nykyään tupaten täynnä mut sen kanssa on elettävä. :D Muutama kaveri kauhistelee kaffipullaani tai lenkkeilyäni ("iik lihaxet palaa"). Kun osattas ottaa huomioon, ettei kaikki tavoitteellisesti/kovaa treenaavat tähtää sinne lavoille.

Ikävä ilmiö kans se, kun täysin vailla liikuntataustaa vedetään hillittömät rääkit päälle ja vuoden sisällä hillutaan kroppa sekaisin bikini fitness-kisoissa. Oma valinta sekin, mutta homman voi toki toteuttaa maltillisemmin ja fiksummin.

Vierailija
25/64 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Närkästyen. En tajuu mitä hohdokasta on siinä et elämä pyörii salin ja talousvaa'alla mitattujen ruoka-annosten ympärillä. Aivan liian kurinalaista hommaa mulle, mut kukin tyylillään...

Mun mielestä on aika paksua selittää että fitness on paljon terveempi ulkonäköihanne kuin anorektiset mallit. Juu periaatteessa, mutta kun ymmärtääkseni fitness on ihan ääripää myöskin, ja kaikki äärimmäisyydet on aina pahasta. Oli kyse sitten uskonnosta, politiikasta tai ulkonäön ihannoimisesta.

Vierailija
26/64 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää. Tai siis tietysti se on hyvä jos ihmiset liikkus, mutta esimerkiksi nuo kisat menee mun mielestä ihan yli, se on jotenkin ihan hirveän kuuloista mitä on lukenut pari juttuu siitä "kisadieetistä".. Ei kuulosta terveeltä eikä normaalilta semmoinen rääkki, en ymmärrä kuka oikeesti tuohon lähtee, ja vieläpä muka nauttis ruoka-annosten punnitsemisesta grammojen tarkkuudella. Mitä iloa tollasessa elämässä on, ja sitten kyllä tuo helvetillinen ulkonäkökeskeisuus häiritsee tossa "lajissa". Eli en ole lähtenyt :D joitakin kirjoituksia oon lukenut esimerkiksi niistä huonoista puolista, koska vähän huolestuttavaa tuo on, että jotkut ihan tosissaan ottaa tuon ihanteeksi ja pilaa oman kuntonsa huonolla tuurilla. Rumiakin ne kisaajat siellä lavalla on mun mielestä :o

Okei en oo katkera, kateellinen enkä ylipainonen vaikka siltä kuulostakin :D Liikunta kuuluu elämään mutta liika on liikaa.

Vierailija
27/64 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkoin elämääni normaalisti, kettuako mua kiinnostaa olla jossai salilla 24/7

Vierailija
28/64 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättänyt huomioimatta. Mitä nyt välillä vituttaa ne vasta-alkajat, joiden reeni koostuu pääasiassa peilin kautta otetuista ''reenikuvista'' salilla, jotka sitten postataan someen tai minnelie.

Aloitin treenaamaan pari vuotta ennen, kuin fitnessbuumi iski päälle ja olen saanut kommenttia, että ''jaha, sinäkin olet hurahtanut siihen'' tms. Sekin kyllä vituttaa joskus, koska aloitin ennen pahinta buumia, enkä sen innoittamana :D

N20 (nyt keväällä tulee kuusi vuotta treenaamisen aloittamisesta)

Vierailija
29/64 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon alkanu tuntemaan itteni vaan entistä lihavemmaksi ja tullu siihen tulokseen et en vois IKINÄ mennä salille, koska fitness-ihmiset kuumottaa.

Vierailija
30/64 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan oo innostanu mua :D Ei kiinnosta lihakset vaan olisin mieluiten laiha

Vierailija
31/64 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli överit jo pelkästä ympäriinsä tunkevasta hehkutuksesta. Ei kiinnostaa enää ollenkaan käydä salilla :D Aloittelin just juoksuharrastusta uusiksi, toivottavasti ei nouse trendiksi! Jotenkin mulla menee maku kaikkeen massahysteriaan ihan tosi helposti.

Vierailija
32/64 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä mittakaavassa kun jaksaa kiinnostaa niin lähinnä ärsyttää, että siitä on tullut hyväksyttävä syömishäiriön muoto. On myös lähinnä huvittavaa, että joka toinen on nyt yhtäkkiä treenaamassa joihinkin bikini fitness -kisoihin. Ei myöskään vastaa millään tavalla mun kauneusihannetta joku täysin rasvaton kidutettu kalkkuna -look.

Vierailija
33/64 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostamalla Lidlistä kahvakuulia ja unelmoimalla niiden avulla hankkimastani vahvasta ja kauniista vartalosta. Tällä hetkellä olen edelleen ylipainoinen ja ruma. :))

Vierailija
34/64 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en käy salilla (kävisin jos olisi rahaa), mut ostin kahvakuulan ja käsipainot, aloin treenaamaan kotona ja syömään terveellisemmin. Laihduin kesän aikana 15 kg. Mitään truufitnessihmistä musta tuskin koskaan tulee, mutta oon silti tyytyväinen, paremman näköinen ja ennenkaikkea terveempi.

Vierailija
35/64 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielipide on se, että koko fitnes-buumi on vaan sosiaalisesti hyväksytty syömishäiriön muoto. Aina puhutaan anoreksiasta, bulimiasta sekä ahmimishäiriöstä.

Mites ortoreksia? Eikös fitnes-buumi ole kuin suora kuvaus tästä sairaudesta?

Erikseen ovat sitten ne, joiden oikeasti täytyy pudottaa painoa terveyden takia, mutta tavalliset nuoret naiset, jotka ovat normaalipainoisia, punnitsevat ruokansa, laskevat kalorit, rajoittavat elämäänsä unelmakropan takia, on mun mielestä aika vakava asia.

Toivon syvästi, että tää vaihe menee ohi mahdollisimman pian. Tästä voisi jäädä kuitenkin kansan keskuuteen leijumaan ajatus liikunnan ja terveellisen ruoan merkityksestä, ilman ylilyöntejä.

Vierailija
36/64 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee jo niin korvista ja silmistä ja vähän kaikkialta ulos!

Vierailija
37/64 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua ärsytä, ei oo mikään pakko lukea niitä juttuja. :-D Mutta no joo, kyllähän se jatkuva passiivinen altistuminen ja liikunnan ja ruokavalioiden jatkuva tyrkyttäminen joka suunnasta jälkensä jätti. Tuskin ilman tätä olisin laihtunut kymmentä kiloa ja olisi nyt ihan semionnellinen omassa kehossani.

Vierailija
38/64 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vituttaa, koska siinä on tosi paljon laajemmin vaikuttavia varjopuolia. Joo, toki on hienoa että ihmisiä kannustetaan pitämään huolta kunnostaan, mutta tää ei oikeestaan oo enää kannustusta vaan painostusta.

Kauneusihanteet (lähinnä taas naisten) tuntuu kutistuvan entisestään, aikasemmin riitti laiha mutta nyt se on laiha ja fit, rasvaton muttei liian lihaksikas juoksutrikoosalikissa. On ihan ok haukkua jonkun lättänää pyllyä, koska SE EI OLE KAUNIS (koska vain treenattu ja muokattu ja salilla rakennettu on kaunista daa) ja sille vois tehdä jotain

Vierailija
39/64 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

siistii jos ihmiset tekee sitä oikeesti liikkumisen ilosta, mutta 95% tuntemistani fitness-tyypeistä kärsii kyllä vakavasta ortoreksiasta ja on koko ajan lowkey ahdistunut.

Vierailija
40/64 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin mukaan. Hah. Pajon parempi olo sekä henkisesti että fyysisesti, oikein hyvä päätös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän