Miten sinä olet reagoinut "fitness-buumiin"?
Se on kaikkialla ja tuskin kukaan on jäänyt vaille mielipidettä.
Oletko siis lähtenyt mukaan? Jättänyt huomioimatta? Aloittanut kunnolla vastarinnan ja lihottanut itseäsi? Kerro kokemuksesi ja näkemyksesi ja mitä ikinä haluatkaan.
Kommentit (64)
Sairastin anoreksiaa kun se pahin buumi alkoi. Olin aika innoissani kun maitorahkalla elämistäni ei enää oudoksuttu, hah. En kuitenkaan lähtenyt touhuun mukaan vaan keskityin parantumiseen. Nykyään lähinnä ohitan tietoisesti kaiken aiheeseen liittyvän, "ei kiinnosta". Positiivista on toki esim. terveellisten vaihtoehtojen yleistyminen ravintoloissa ja kaupoissa (proteiinirahkaa sokerimömmöjen sijaan jne)
Rupesin kesän aikana urheilemaan enemmän. Fitnessbuumikin ehkä vaikutti asiaan vähän, mutta aloitin urheilun oikeastaan lenkkeilemällä koska meni hermot huonoon kuntoon ja siihen, että en oikeasti urheillut ikinä. Nykyään käyn kyllä salillakin, ja siihen innostukseen ehkä vähän nämä fitnesshommat ovat kannustaneet, mutta siitä en tosiaan lähtenyt liikkeelle.
Nostamalla jäätelön kulutusta 300% :D
Rakastan itseäni näillä mitoilla: 159 cm ja 89 kg. Haters gonna hate but my man loves me <3
Ei ole vaikuttanut minuun millään tavalla. Olen syönyt hyvin koko ikäni, ja liikuntaa olen myös "harrastanut" siitä asti kun olen oppinut kävelemään.
käyn salilla ihan niinkun ennenkin, mutta en tee siitä mitään numeroo niinkun nykyään 99% ihmisistä:D:D
mun mielest salilla käyminen on yhtä perusjuttu kun vaik hampaiden peseminen ja ei kukaan laita instaan kuvaa hammasharja suussa. valoja ihmiset
Fitnessbuumi on aiheuttanut lähinnä ahdistusta. Innostuin urheilemaan ja terveellistämään ruokavaliotani jo ennen fitnessbuumia tajuttuani, etten voi jatkaa vanhoja elämäntapojani. Buumin myötä aloin kuitenkin miettimään urheilujani ja syömisiäni entistä tarkemmin. Aloin tuntea aika useinkin huonoa omaatuntoa siitä, etten käy salilla, koska joka puolelta tunnuttiin tuputtavan sellaista kuvaa, että ei voi näyttää hyvältä ja tarpeeksi timmiltä, jos ei käy salilla. Vertailin omia syömisiäni ja urheilujani muiden vastaaviin ja aina tuntui siltä, etten vieläkään urheile tarpeeksi tai syö tarpeeksi terveellisesti.
Ulkomaille muutettuani unohdin koko syömis- ja urheiluahdistuksen, koska uudessa kotimaassani ei mielestäni ollut minkäänlaista fitnessbuumia käynnissä, tai ainakaan en sellaista huomannut. Lähes kaikki ympärillä olevat ihmiset tuntuivat elävän niin epäterveellisesti, etten tuntenut minkäänlaista huonoa omaatuntoa omista elämäntavoistani. :D Takaisin Suomeen muutettuani ahdistus on kuitenkin alkanut taas palata, kun fitnessiä, saleilua ja proteiinipitoisia ruokia tuntuu edelleen vaan tunkevan joka puolelta.
tiukentamalla otettani sipsipussista ;)
En oikeastaan mitenkään, pitänyt sitä vouhotusta ihan hölmönä.
Naisille eivät suuret muskelit sovi. Suurinosa nuista fitnesstähdistä on sairaan näkösiä myös kisakauden ulkopuolella.
Miksi joku saisi nautintoa ruokailun kontrolloimisesta ja sairaaloisesta treenaamisesta?
Naisen kuuluu olla pehmeä, hiukan pyöreä, ei alipainoinen lihaskimppu. Nuo hulluimmat fitnarit alkavat jo muistuttaa lihakarjarotua nimeltään belgiansininen.
Kävin salilla jo paljon ennen buumia, sen aikana ja jatkan sen jälkeenkin. Reagoin ristiriitaisesti. Hyvä jos ihmiset liikkuu enemmän ja miettiin edes vähän mitä syö, huono jos liikkumisen ainoa päämäärä on rasvaton kroppa ja siihen silikonimollukat.
Karsastaen. Minusta fitnes-naiset ovat lihavia. Oma ihanteeni on sitkeä ja laiha, mallia ballerina. Rinnat saa olla.
En ole tehnyt mitään. Paitsi koettanut pitää suuni kiinni, jos olen havinnut fitnes kaasua lähipiirissäni.
ei mee kauaa kun tolle "buumille" nauretaan http://www.kauppalehti.fi/uutiset/urheilukaupan-painajainen-fitness-buu…
Nukkunut, saanut hauikset, reisilihakset eteen ja taakse, käsien muut lihakset ja säärien sivu ja takalihakset. Hyvää yötä
Olen treenannut 15-vuotiaasta alkaen ja olen nyt 33. Ainoa muutos on treenin monipuolistuminen.
Ei kiinnosta koko touhu, naurattaa kyllä kun trendi loppuu ja kymmenet salit menevät konkkaan. Yksi heikko itsetuntoinen kaveri innostui tästä touhusta.
Ei oo vaikuttanut. Oon käynyt salilla ja liikkunut ja syönyt terveellisesti ja proteiinipitoisesti ihan jo ennen buumia.
Koskahan se menee ohi? Ei kai mikään villitys ikuisesti kestä?
Katsonut peiliin ja todennut että 6 raajaa puuttuu.
t. Hämähäkkimies