Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

heitin juuri kaiken leipomani roskiin. itkettää .

Vierailija
10.03.2016 |

Yritin yllättää perheen leipomalla ja niin mies kuin lapsetkin olivat naama nurinpäin "hyiiii".

mies olisi tahtonut kuulemma enemmin vaikka kinkkupiirakkaa ja lapset
mokkapaloja tai mutakakkua!

Tein tiikerikakun kookoksella ja banaani/pähkinä/kaurahiutale keksejä. 5 v ottti yhden keksin ja söi puolet, 8v nakersi vähän kuivakakkua ja 11v ei maistanut kumpaakaan.
Minulla kilahti ja kippasin kaiken roskiin ilmoittaen, etten saatana leivo enää mitään kun ei kelpaa!
Ostetaan tästä lähtien kaupan keksejä sitten, jos ne eivät olisi "hyi" ja "yäk" ja "onko pakko syödä".

Kommentit (132)

Vierailija
101/132 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei missä se resepti noihin kekseihin löytyy? Luin sen, mutten enää löydä....

ainakin hakusanalla terveen hyvää löytyy tuon tapainen resepti!

samoin Kinuskikissan sivulta .

Vierailija
102/132 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo,tosi törkeää tuollainen käytös.Kuullostaa kyllä passatuilta.Minä kuule Ap juotan joka aamu miehelle joka sellaista pahaa viherlimaa josta se ei pidä.Aina se ottaa lasin,sanoo yleensä vielä kiitos ja juo.En osaa kuvitellakaan,että mun leipomukset ei kelpaisi 😀

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/132 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinuskikissalla on ohje nimeltä "helpot ja terveelliset keksit", silläkö ap teki? ainakin meidän poitsut tykkäsi, mutta toisaalta 1v ei osaa nirsoilla :D

Vierailija
104/132 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun tarvitse kaupan keksejäkään ostaa. Ihan turhaa mässyä, ja oppisivat arvostamaan sinun tekemiäsi herkkuja sitten paremmin.

Toisaalta, ehkä meni vähän yliyrittämiseksi. Ei meilläkään mitään kookoskakkua olisi syöty, ihan tavallinen tiikerikakku kyllä menee - kuten teilläkin. Banaanipähkinäkaurakeksit vaikuttavat myös turhan eksoottisilta lapsiperheessä, en ollenkaan ihmettele kun ei maistuneet.

Ymmärrän hyvin tunteesi, olisi voinut keittää minullakin. Meillä on sentään koiria, jotka yleensä arvostavat minun tekeleitäni silloinkin, kun ovat rehellisesti sanoen jotenkin epäonnistuneita. 

Vierailija
105/132 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhettä voi onneksi kaikkien näiden vuosikymmenien jälkeenkin edelleen rankaista Marie-kekseillä.

Toisaalta, kookos nyt on niin oksettavaa, että ei ihmekään jos se ei maistunut.

Vierailija
106/132 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä kerroin lapsena suoraan jos en jostaki tykkää ja siitä kukaan aikuinen ottanu nokkiinsa ei äitit tai mummut.. Sanoivat monesti etteivät itsekkään lapsena tykännyt jostain, mut kyllä se maku vielä muuttuu ja niin muittuikin.. Esim lapsena en saanut pottumuusia kurkusta haarukallista enempää jokin siinä rakenteessa pisti melkein oksentamaan, no nykyään pystyn syömään mutta jos ahmin liikaa meinaa nousta ylös.. Toinen oli banaani en tykännyt yhtään paitsi banaanijogurtista.

Nykyään syön banaania harva se päivä:)

Lapset ei monestu osaa arvostaa hienoja aterioita ja siitä kannata suuttua heidän lempiruokansakin ovat monesti luokkaa pizza, nakit ja ranskalaiset, spagetti, jauhelihakeitto.. Mies olis toisaalta voinu kohteliaasti valehella wt hyvvää on ja syyä yhden palan. Mut onhan kookos kyllä pahaa. Kannattaa leipoa aina joku mistä kaikki tykkää kysyä vaikka lapsilta ja sit joku yllätysleivos:) tällön saavat sit ainakin jotain hyvää ja voivat maistaa sitä toista ja jäähän sit sulle enemmä jos eivät osaa arvostaa. T mies 25 pannukakkumestari

Vierailija
107/132 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tajua,että moititaan noita leipomuksia.Eikö se päätä joka leipoo?

Vierailija
108/132 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se päättää joka leipoo ja se ei prkl itke netisä jos ei muille kelepaa! Ens kerralla leipoo joko itselleen kaurahunajakookos keksejään ja kanelikookoskuivakakkujaan ja syö yksin taii sit voi olla huomioon ottava et mitä te haluaisitte. Ei oo sen vaikeempaa

Vierailija
109/132 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksejä ja kakkuja ei todellakaan ole pakko syödä. Salaatti yms. kasvikset syödään mukisematta, mutta herkut on herkkuja. Jos ei maistu, voi olla ilman. Eikä kaupasta tarvitse kantaa "parempia" tilalle. Ihmeellinen ruokakulttuuri teillä, jos pitää väkisin tuputtaa lapsillekin jotain epäterveellistä.

Vierailija
110/132 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä logiikka:

Ap haluaa leipoa ja päättää yksin mitä leipoo.

Ap ei itse syö leipomuksiaan.

Ap suuttuu kun muutkaan eivät halua syödä pyytämättä tehtyjä, apn valitsemia leipomuksia.

Itkupotkuraivari, really??

Vierailija
111/132 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä kerroin lapsena suoraan jos en jostaki tykkää ja siitä kukaan aikuinen ottanu nokkiinsa ei äitit tai mummut.. Sanoivat monesti etteivät itsekkään lapsena tykännyt jostain, mut kyllä se maku vielä muuttuu ja niin muittuikin.. Esim lapsena en saanut pottumuusia kurkusta haarukallista enempää jokin siinä rakenteessa pisti melkein oksentamaan, no nykyään pystyn syömään mutta jos ahmin liikaa meinaa nousta ylös.. Toinen oli banaani en tykännyt yhtään paitsi banaanijogurtista.

Nykyään syön banaania harva se päivä:)

Lapset ei monestu osaa arvostaa hienoja aterioita ja siitä kannata suuttua heidän lempiruokansakin ovat monesti luokkaa pizza, nakit ja ranskalaiset, spagetti, jauhelihakeitto.. Mies olis toisaalta voinu kohteliaasti valehella wt hyvvää on ja syyä yhden palan. Mut onhan kookos kyllä pahaa. Kannattaa leipoa aina joku mistä kaikki tykkää kysyä vaikka lapsilta ja sit joku yllätysleivos:) tällön saavat sit ainakin jotain hyvää ja voivat maistaa sitä toista ja jäähän sit sulle enemmä jos eivät osaa arvostaa. T mies 25 pannukakkumestari

Lapset tottuu siihen mitä heille antaa. Jos antaa nakkeja ja pizzaa, niin se on sitten sitä. Jos tarjoaa eksoottisempaa, niin sitä ne lapset odottaa ja osaa arvostaa. Ravintolaan jos menee lasten kanssa, niin lasten menussa on melkein aina jotain nakkeja ja lihapullia. Vaikka olisi kuinka eksoottinen ja hieno ravintola. Miksei lisäksi vaihtoehtoisesti olisi sitä samaa mitä aikuisille, mutta vaikka vähän pienempänä? Kaikkea olisi hyvä maistaa ja päästä ennakkopeloista ja luuloista irti. Minun yksi lapsista on sellainen, että hän lähtökohtaisesti ei haluaisi maistaa mitään uutta. Suostuttelun jälkeen hän maistaa hitusen ja lähes poikkeuksetta hän tykkää siitä ja syö. Olen opettanut lapsilleni, että pahaksi ei saa sanoa. Jos ei maistu, sen voi hyvin jättää lautaselle. Mitään ei ole pakko syödä. Ei edes koulussa, vaikka siellä niin vielä tänäkin päivänä edellytetään.

Kyllä minuakin kiehuttaisi jos olisin nähnyt vaivaa oikein paljon ja lapset ja mies käyttäytyisi hölmösti. Mutta ehkä roskiin nakkaaminen oli liian iso reaktio. Välillä niiltäkään ei voi välttyä, se on elämää. Nyt ap:llä on hyvä tilaisuus puhua lasten kanssa kohteliaista käyttäytymissäännöistä. Kiinnostaisi kuulla, millä mielellä siellä ollaan tänään?

Vierailija
112/132 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihime diktaattoreja täällä on äiteinä

Vierailija
113/132 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies väitti monta vuotta ettei tykkää perunarieskasta. Mä leivoin sitä usein, koska itse ja lapset tykkää. Kerran sitten sanoin miehelle, että maista edes pikkuisen, niin tiedät onko millaista verrattuna kaupan vastaaviin. Suostui maistamaan, ja hämmästeli, että täähän onkin ihan hyvää, otti jopa lisää. Että näin voi aikuinen ihminenkin päättää jostain, että en tykkää, ja sit tykkääkin. Eikä mua olis haitannu, vaikka olis sit sanonukin että en tykkää, en itsekään tykkää kaikista ruuista tai leipomuksista.

Vierailija
114/132 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vieläkään pääse yli tästä, että näin moni oikein VIHAA esim kookosta ja sanoo ruoista et "toi on pahaa". Mä en vaan käsitä. Makuja on monia, mutta en mä kyllä mitään vihaa tai rupeis mussuttamaan jonkun toisen leipomuksista...koookostakin rakastan. Nirsot ihmiset on omituisia ja jotenkin ärsyttäviä.

Vierailija
115/132 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaako olla koskaan tuollainen sekoboltsi? Onneksi ei sattunut esim. automatkalla, koska olisit varmaan ajanut seuraavaa rekkaa päin.

Vierailija
116/132 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Carita Tyccä leipoo Lucalle?

Vierailija
117/132 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö tätä jauhetaan vaikka L&T jo kävi tyhjentämässä roskiksetkin??

Vierailija
118/132 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en vieläkään pääse yli tästä, että näin moni oikein VIHAA esim kookosta ja sanoo ruoista et "toi on pahaa". Mä en vaan käsitä. Makuja on monia, mutta en mä kyllä mitään vihaa tai rupeis mussuttamaan jonkun toisen leipomuksista...koookostakin rakastan. Nirsot ihmiset on omituisia ja jotenkin ärsyttäviä.

Ei sitä tarvitse varsinaisesti nirso vielä olla jos ei jostain yksittäisestä mausta tykkää. Sanoisin, että itselläni on nykyään aika laaja maku. Tykkään kokeilla erinlaisia makuja ja ulkomaisten keittiöiden kokeilu on aina ilo. Kookos on kuitenkin sellainen, että se ei ole koskaan mennyt alas. En tiedä miksi, makuna se ei ole mitenkään tavattoman voimakas, mutta jotain siinä on että tulee paha olo kun sitä syö. 

Vierailija
119/132 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen laihduttanut kahdessa vuodessa 15kg, nykyään jos leivon niin leivon vain muille!

Otin minä yhden keksin, mutta en nyt sentään alkanut kaikkea yksin syödä..

ja noita ei kait voi pakastaakaan.

jotenkin keitti bain yli, vapaapäiväni meni hukkaan ja sain kaupanpäälle pahan mielen :'(

Ap

Ap, suhtaudut ruokaan melko tunteellisesti. Onko se sinulle vähän liiankin tärkeä tunteiden säätelijä? Syömishäiriö? Näit kovasti vaivaa mutta lopulta se on vain ruokaa, ei sen enempää. Mitään suurempaa katastrofia ei ole tapahtunut. Lapset ovat usein nirsoja ja miehet töksäyttelevät. Sinä olet varmasti monessa asiassa hyvä ja lahjakas, toisten pitäisi kunnioittaa enemmän.

Vierailija
120/132 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suutuit, koska lapsesi ja miehesi ei nauttinut leipomuksistasi ja koska et itse "saa" syödä niitä. Kilahdit kun et voinut heidän kauttaan edes nauttia herkuista. Tulee mieleen kun eräs alkoholisti oli raskaana eikä voinut juoda, hän nautti kun katsoi toisen juovan vieresssään ja hermostui kun tämä ei juonut tarpeeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän