heitin juuri kaiken leipomani roskiin. itkettää .
Yritin yllättää perheen leipomalla ja niin mies kuin lapsetkin olivat naama nurinpäin "hyiiii".
mies olisi tahtonut kuulemma enemmin vaikka kinkkupiirakkaa ja lapset
mokkapaloja tai mutakakkua!
Tein tiikerikakun kookoksella ja banaani/pähkinä/kaurahiutale keksejä. 5 v ottti yhden keksin ja söi puolet, 8v nakersi vähän kuivakakkua ja 11v ei maistanut kumpaakaan.
Minulla kilahti ja kippasin kaiken roskiin ilmoittaen, etten saatana leivo enää mitään kun ei kelpaa!
Ostetaan tästä lähtien kaupan keksejä sitten, jos ne eivät olisi "hyi" ja "yäk" ja "onko pakko syödä".
Kommentit (132)
Joskus toivon että tulisi sota ja oikein kunnon kurjuus ja nälänhätä niin loppuis kaikki pelleily.
Kaikki sähköt pois ja somepyllistelyt ja kännykän läpsyttelyt muutamaks vuodeks kokonaan pois.
Kaikkien pitäisi itse viljellä ja metsästää ruokansa niin hyvä tulis.
Oisin ikionnellinen jos nuo omat syöttöporsaat ei söisi kaikkea heti mitä leivon. Mies vie välillä pullan ennenkuin otan edes ne pois uunista.
Jos teet jotain outoja sötkötyksiä, et voi vaatia etenkään lapsia pitämään niistä. Just tollanen pelottava, ailahteleva kilarimarttyyri.
Itkettää tässä minuakin kun kaikki meni roskiin. Olisit voinut minulle antaa. Ruoka on kallista.
Epäkohteliasta nyrpistellä, mutta eikö toisaalta ole vain positiivinen asia, että epäterveelliset herkut eivät maistuneet? Mielestäni jokainen syömättä jäänyt keksi tms. on kotiin päin.
Ja taas tälläinen ketju.
Hei, oikeesti, hankkikaa apua ihmiset, ei tuollainen hysteerinen raivo viattomia ihmisia kohtaan ole normaalia. Se että haukutaan ihmistä netissä ei meinaa ettei ketään satu tai että se on ok jos et jää kiinni. Katsokaa peiliin, ajatuksella.
Mieheltä tosi epäkohteliasta, mutta lapset ei välttämättä osaa käyttäytyä "oikein" jos eivät oikeasti pidä jostain syötävästä. Kookos on aika monille vaikea maku, mä en ole koskaan oppinut siitä pitämään. Sympatiani, käytä tästä lähin vapaapäiväsi leivontaan vain jos itse todella haluat leipoa. Jos taas haluat nimenomaan ilahduttaa lapsia tai miestä niin kannattaa varmaan tehdä jotain mistä tiedät heidän pitävän.
http://www.wickedsweetkitchen.com/2013/03/chocolate-chip-cookies-amerik…
Tee näitä! Paras resepti amerikan cookieihin mitä oon löytänyt! Ja sit sanot lapsille ja miehelle et "nää on mulle, ette kuitenkaan tykkää"
Toi on hyvää myös kun laittaa tummaa kaakaota taikinaan ja valkosuklaata rouhii 😍 Nam!
Tämä on kyllä hurjin verbaalinen leipomisketju, johon olen osallistunut. Kaikki ollaan psykopaatteja, mies testovajeinen ääliö, lapset ansainneet tunnin puhuttelun ja nähdä vähän nälkää. :O Pitänee siirtyä jonnekin pipsaketjuihin ja maahanmuuttokeskusteluihin.
4, joka menee nyt nukkumaan maha täynnä esikoisen ja iskän tekemää mokkista
En jaksanut koko ketjua lukea, mutta miksi tiikerikakkuun pitäisi laittaa kookosta? En tiedä missä muodossa tuota kookosta oli, mutta kookoslastut/rouhe ainakin pilaavat leipomuksen kuin leipumuksen (koostumus on kuin kuivaa sahanpurua). Kuivakakut ovat muutenkin vähän niin ja näin (itse en tykkää yhtään, vaikka aikuinen olenkin).
Ikäväähän noin suora negatiivinen palaute varmasti on, mutta lapsille voisi opettaa ilmaisemaan asian kauniimminkin ettei nyt oikein maistu.
Olisit kutsunut minut kylään. Olisin nauttinut, kiittänyt ja kehunut. Nam nam.
Viännä torttu matolle niin helepottaa.
Mieheni oli ollut reissussa, ja hänen kotiin paluunsa kunniaksi leivoin suklaakakun, karjalanpiirakoita ja keksejä. Kun mies sitten tuli kotiin, oli vastaus "En syö suklaakakkua, näyttää pahalta. Karjalanpiirakoita söin juuri eilen, niin en nyt taida ottaa. keksiä voin maistaa... AI TÄSSÄ OLIKIN HASSELPÄHKINÄÄ, OLISIT SANONUT, HASSELPÄHKINÄ ON _PAHAA_"
no anteeksi että yritin :( Emme tuolloin ollut vielä asuneet yhdessä kauaa, joten en tiennyt ettei hän pidä suklaakakusta (kyllä myöhemmin on suklaakakut maistuneet) tai hasselpähkinöistä. Paha mieli tuli siitä, että opiskelijana laitoin oman budjettini mittakaavalla aineksiin paljon rahaa, mutta vielä enemmän siitä ettei toinen edes koittanut arvostaa näkemääni vaivaa.
Joten ymmärrän kyllä pettymyksesi, ap.
No, jos et itsellesi leiponut, niin miksi noin erikoiset makuyhdistelmät? Kookosta kakussa ja kekseissä baanania? Banaani menee toisinaan hedelmänä kylmiltään, mutta leivonnaisissa tai ruuassa maistuu yli imelältä.
JA miksi haaskasit roskiin, olisit vienyt työpaikalle tai kutsunut kaverit kahville. Kai ne jollekin olisivat maistuneet.
Vierailija kirjoitti:
Mikä vittu siinä on, että sitä saatanan kookosta täytyy tunkea joka paikkaan? Se on vittumaisen makuista muutenkin.
No vittu kun minä haluan sitä enemmän joka paikkaan, jugurtteihin ja kaikkeen muuhunkin. Ihan vaan siksi että vittumaiset ihmiset kuten sinä vois vetää hirveet herneet nenään.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisia ihmiset nykyään oikein ovat??? En ymmärrä että ap:ta noin soimataan. Minun lapsuudessa oli itsestäänselvyys, että kahvipöydässä otetaan joku herkku, keksi, pala kakkua, vohvelikeksi, mitä nyt sattuu olemaan. Syöt sen, juot mehua/kahvia lasillisen ja kiität ja kehut kuinka hyvää oli. Se, ettet pidä kakuista etkä kekseistä etkä mistään ei kuulu siihen kahvittelutilanteeseen. Ei sitä tarvitse ilmoittaa että MÄÄÄ EN TYKKÄÄ!!!111!. Ei tarvitse tykätä, syöt vaan, ja sillä sipuli.
Roskiin en itse heittäisi mitään, laittaisin laatikkoon ja ilmoittaisin että nämä onkin MINUN herkut, ja niihin ei mitkään rähkämäkäpäläkakarat koske. Todennäköisesti veisin herkut töihin, ja keräisin sieltä kiitokset työtovereilta. Heille kelpaa kaikki hyvä. Ja lapset itkisivät jo seuraavana päivänä, että miksi äiti et anna meille leipomistasi herkuista yhtäkään.... Äääää....
Joo täällä on näköjään hurjan tylyä meininkiä. Ehkä ap ylireagoi, ehkä ei, riippuu millainen reaktio lapsissa heräsi. Mutta minunkin mielestä hyviin tapoihin (jotka jokaisen noista lapsista kuuluisi jo osata) kuuluu se, ettei pöydässä käyttäydytä noin. Tarjottavista ei tarvitse tykätä, mutta sitä ei myöskään tarvitse, eikä varsinkaan saisi, sanoa. Joku sanoi, että kotona saa sanoa, mutta minusta juuri koti on hyvä paikka harjotella noita tapoja. Silloin niistä voi keskustella sujuvasti ja niistä oppii samalla. Missä muualla ne luontevasti oppisi jos ei kotona? Koulussa, kylässä? Ap olisi voinut sanoa noihin hyi-yök en syö-reaktioihin, että noin ei käyttäydytä, noin ei sanota, ettei ole kohteliasta kokkia kohtaan, hänelle tulee paha mieli. Huonotapaisuus ja töykeys on junttia.
Minulla oli juuri ystävä kylässä muutaman päivän ja hänen tyttärensä oli oppinut, opetettu tai sallittu kasvaa hyvin nirsoksi. Mikään ei kelvannut, kaikki ruoka mitä tarjosin, oli "hyi, yäk, en tykkää, en syö, tää on pahaa". Alkoi muutaman päivän jälkeen korpeamaan mieltä oikein urakalla. Yritin tosissani miettiä ja kysyin äidiltään mikä kelpaa. Mutta silti mikään ei ollut hyvää lapselle. Ajattelin, että seuraavalla kerralla teen sitten ihan oman menun; tofua, intialaista, sushia, linssikeittoa, porkkanakeittoa jne. Enkä edes yritä miettiä mitä neiti mahtaakaan kelpuuttaa suuhunsa. Syököön sormiaan tai pieniä kiviä. Liian nirso ei saa olla, eikä varsinkaan huonotapainen nirso.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni oli ollut reissussa, ja hänen kotiin paluunsa kunniaksi leivoin suklaakakun, karjalanpiirakoita ja keksejä. Kun mies sitten tuli kotiin, oli vastaus "En syö suklaakakkua, näyttää pahalta. Karjalanpiirakoita söin juuri eilen, niin en nyt taida ottaa. keksiä voin maistaa... AI TÄSSÄ OLIKIN HASSELPÄHKINÄÄ, OLISIT SANONUT, HASSELPÄHKINÄ ON _PAHAA_"
no anteeksi että yritin :( Emme tuolloin ollut vielä asuneet yhdessä kauaa, joten en tiennyt ettei hän pidä suklaakakusta (kyllä myöhemmin on suklaakakut maistuneet) tai hasselpähkinöistä. Paha mieli tuli siitä, että opiskelijana laitoin oman budjettini mittakaavalla aineksiin paljon rahaa, mutta vielä enemmän siitä ettei toinen edes koittanut arvostaa näkemääni vaivaa.
Joten ymmärrän kyllä pettymyksesi, ap.
Siis onko oikeasti kyseessä aikuiset ihmiset? En voi ymmärtää nirsoja aikuisia. Uskomatonta.
no höh, olisit tuonut tänne meille ap!
RAKASTAN kookosta kaikessa muodossa ja nuo " mössää banaani heitä sekaan kaurahiutaleet ja pähkinöitä/ Rusinoita"-pikakeksit ovat poikien ( 2w & 6w) herkkua :) itsekin saatan syödä muutaman kahvin kanssa ;)
jos lapsi syö paljaaltaan rusinoita tai banaaneja, luulisi noidenkin uppoavan !
Jos teit niitä terveyskeksejä joihin ei tule sokeria tai jauhoja, niin en ihmettele jos ei maistunut.