heitin juuri kaiken leipomani roskiin. itkettää .
Yritin yllättää perheen leipomalla ja niin mies kuin lapsetkin olivat naama nurinpäin "hyiiii".
mies olisi tahtonut kuulemma enemmin vaikka kinkkupiirakkaa ja lapset
mokkapaloja tai mutakakkua!
Tein tiikerikakun kookoksella ja banaani/pähkinä/kaurahiutale keksejä. 5 v ottti yhden keksin ja söi puolet, 8v nakersi vähän kuivakakkua ja 11v ei maistanut kumpaakaan.
Minulla kilahti ja kippasin kaiken roskiin ilmoittaen, etten saatana leivo enää mitään kun ei kelpaa!
Ostetaan tästä lähtien kaupan keksejä sitten, jos ne eivät olisi "hyi" ja "yäk" ja "onko pakko syödä".
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Noita kaurahiutale/banaani-keksejä ylistettiin Iltalehden linkissä "lasten suosikeiksi " ja "helpoksi herkuksi ilman rasvaa".
No eipä uponnut omiin ipanoihin..ap
Lapsille ei kannata pakottaa makeita, eikä varsinkaan tunteilla osoittaa, että sinusta heidän olisi pitänyt tykätä jostain. Joku maku voi olla vain outo, toinen voi olla sellainen, josta eivät tykkää.
Olen laittanut monenlaisia tarjolle synttäreillä ja on lapsia, jotka ei syö lasten herkuksi väitettyjä. Paras tapa kuitenkin on maistella itse sitä, mistä omat lapset tykkää ja varsinkin sitä, mitä itse teet. Silloin oppii kehittämään sellaisia, jotka tulevat varmasti syödyksi.
Jos lapsille tekee, kannattaa aina etukäteen varautua, ettei he syö. Jos miehelle tekee, hän saisi edes kohteliaisuudesta syödä.
Minkälaisia ihmiset nykyään oikein ovat??? En ymmärrä että ap:ta noin soimataan. Minun lapsuudessa oli itsestäänselvyys, että kahvipöydässä otetaan joku herkku, keksi, pala kakkua, vohvelikeksi, mitä nyt sattuu olemaan. Syöt sen, juot mehua/kahvia lasillisen ja kiität ja kehut kuinka hyvää oli. Se, ettet pidä kakuista etkä kekseistä etkä mistään ei kuulu siihen kahvittelutilanteeseen. Ei sitä tarvitse ilmoittaa että MÄÄÄ EN TYKKÄÄ!!!111!. Ei tarvitse tykätä, syöt vaan, ja sillä sipuli.
Roskiin en itse heittäisi mitään, laittaisin laatikkoon ja ilmoittaisin että nämä onkin MINUN herkut, ja niihin ei mitkään rähkämäkäpäläkakarat koske. Todennäköisesti veisin herkut töihin, ja keräisin sieltä kiitokset työtovereilta. Heille kelpaa kaikki hyvä. Ja lapset itkisivät jo seuraavana päivänä, että miksi äiti et anna meille leipomistasi herkuista yhtäkään.... Äääää....
En ymmärrä miksi kaikki haukkuvat ap;ta. Kun minä olin lapsi niin äitini kyllä näytti tunteensa ja itki jos häntä loukataan ja huulikiilto, mutta en minä siitä rikki mennyt ja se sai tajuamaan usein oman ilkeän käytöksen. Eipä ihme jos ihmiset käyvät koko ajan enemmän tunteettomiksi, jos vanhemmat eivät näytä tunteita ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi kaikki haukkuvat ap;ta. Kun minä olin lapsi niin äitini kyllä näytti tunteensa ja itki jos häntä loukataan ja huulikiilto, mutta en minä siitä rikki mennyt ja se sai tajuamaan usein oman ilkeän käytöksen. Eipä ihme jos ihmiset käyvät koko ajan enemmän tunteettomiksi, jos vanhemmat eivät näytä tunteita ollenkaan.
Huusikin, ei huulikiilto! :D tabletti korjailee itsekseen sanoja.
Enpä arvannut, että tällainen leipomisasia voi olla näin arka asia. Pahoittelen, jos kuulostin epäherkältä. Lehdissä oleviin "lasten suosikkeihin" ja "koululaisten välipaloihin" kannattaa suhtautua pienellä varauksella, ne kun voivat olla aika kokeilullisia juttuja. Mikset pistäisi pystyyn uutta ketjua, jossa aiheena olisi sellaiset herkut, jotka lapsille oikeasti maistuvat? Ja varsinkin sellaiset helpot, joissa lapset voisiva olla mukana tekemässä? Meillä on 8- ja 11-vuotiaat ja kyllä tuon ikäiset osaavat tehdä vaikka mitä jo itse, aikuinen ehkä tarvitaan antamaan ohjeita ja käyttelemään uunia ja mahdollisesti auttamaan sähkövatkaimen kanssa. Siis ihan vakavissaan voisivat "tehdä itse". Miksei?
4
Myötätuntoni ja halaus täältäpäin.Näitä kilahduksia sattuu itse kullekin.(myös minulle)
Mutta ei välitetä!!Ehkä kaikilla oli vain huono päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi teit leipomuksia joista perhe ei tykkää? Vai onko sulla vaan uskomattoman kiittämätön perhe?
Olen kyllästynyt mokkapaloihin ja kääretorttuihin, halusin kokeilla jotain muuta. Muistan että joskus tein tiikerikakkua ja lapset söivät ihan onnessaan maidon kanssa, en tiedä
miksei enää maistu !
ap
Ethän sinä kertomasi mukaan edes syö noita, joten miten voit olla kyllästynyt?
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisia ihmiset nykyään oikein ovat??? En ymmärrä että ap:ta noin soimataan. Minun lapsuudessa oli itsestäänselvyys, että kahvipöydässä otetaan joku herkku, keksi, pala kakkua, vohvelikeksi, mitä nyt sattuu olemaan. Syöt sen, juot mehua/kahvia lasillisen ja kiität ja kehut kuinka hyvää oli. Se, ettet pidä kakuista etkä kekseistä etkä mistään ei kuulu siihen kahvittelutilanteeseen. Ei sitä tarvitse ilmoittaa että MÄÄÄ EN TYKKÄÄ!!!111!. Ei tarvitse tykätä, syöt vaan, ja sillä sipuli.
Roskiin en itse heittäisi mitään, laittaisin laatikkoon ja ilmoittaisin että nämä onkin MINUN herkut, ja niihin ei mitkään rähkämäkäpäläkakarat koske. Todennäköisesti veisin herkut töihin, ja keräisin sieltä kiitokset työtovereilta. Heille kelpaa kaikki hyvä. Ja lapset itkisivät jo seuraavana päivänä, että miksi äiti et anna meille leipomistasi herkuista yhtäkään.... Äääää....
Nyt ei taidettu olla kahvittelemassa, vaan kotona perheen kesken. Kai siellä saa luopua kulisseista?
Ja mitä jos ap vaan on surkea leipuri? Sellaisiakin ihmisiä on.
Periaatteessa sitä mieltä, että aina ei tarvitse olla "perinteisiä". Ärsytti, kun lasten kavereille ei käyneet rusinat, ei kookoshiutaleet, ei mikään, joka ei ollut niitä perinteisiä mokkapaloja... GRRR! Leivoin ja kokeilin vaikka mitä. Koulun pullapäivästä lapset toivat ihanat leiponukseni takaisin, eivät olleet menneet kaupaksi. Joskus omatkaan ei syöneet paljon. Lapset on lapsia.
Mutta mies on jo aikuinen. Hyi, miten inhottavaa alkaa moittia toisen vaivalla ja rakkaudella tekemää! Saisit kyllä vähän huomauttaa! Ja vielä lasten kuullen...
Sekä minä että koko mun perhe alkaa tuntumaan sitä enemmän normaaleilta ihmisiltä mitä pidemmälle luen tätä.
Meillä nuorimmainen ja mies olisivat luultavasti mättäneet tyytyväisinä, kun pitävät makeasta ja vanhempi lapsi, joka ei niin ole makean perään olis syönyt kakkuviipaleen.
Mullakin on kehittynyt tässä vuosien mittaan aika luotettava näppituntuma, mitä kannattaa leipoa ja mitä taas ei.
Sorry, AP, ei mee jatkoon.
Miksi leivoit jotain itsellesi, jos et itse syö? Sitten vielä vedät herneet nokkaan, kun muut ei tykkää. Äly hoi! Meillä sai kotona sanoa jos ei tykkää, se oli sillä selvä, kukaan ei kilahtanut eikä pakolla syötetty, söi se joka tykkäsi. Isällä oli aina tapana sanoa "syö eli elä", että syö tai oo syömättä. Itsekin teen kotona välillä jotain sitruunakiisseliä tai marenkeja, joista mies ei pidä, syön ne sitten itse. Samoin mies leipoo itselleen esim mokkapaloja, joista en välitä, ja syö ne itse. Samoin lämpimän ruuan kanssa. Yleensä syö kyllä mitä teen, kun yhdessä ollaan sovittu, joskus vaan ei kohtaa se mitä halutaan syödä, niin silloin molemmat tekee omansa.
Trolli! Sosiopaatit rakastavat trolleja ja ovat lisäksi mestareita kerjäämään itselleen kaikin keinoin huomiota ja empatiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi teit leipomuksia joista perhe ei tykkää? Vai onko sulla vaan uskomattoman kiittämätön perhe?
Olen kyllästynyt mokkapaloihin ja kääretorttuihin, halusin kokeilla jotain muuta. Muistan että joskus tein tiikerikakkua ja lapset söivät ihan onnessaan maidon kanssa, en tiedä
miksei enää maistu !
ap
Tiikerikakku on hyvää, mutta kookos ei. Aika harva lapsi tykkää kookoksen mausta. Jos teillä ei muutenkana syödä pähkinöitä niin ihan turha tehdä pähkinäkeksejä. Mäkin kokeilen välillä uutta, mutta otan aina perheen makumieltymykset huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miksei enää maistu !
ap
Lapset matkivat isäänsä. Pidä puhuttelu kusipäälle ukollesi ennen kuin se tekee peruuttamattomasti lapsistanne samanlaisia ääliöitä kuin itse on.
Kuivakakku on todella hyvää jos sen tekee oikein.
Vierailija kirjoitti:
Saamiesi alapeukkujen määrä kertoo suomalaisen kasvatuksen ja kulttuurin alennustilasta. Ruoan ja toisen ihmisen arvostus ja kunnioitus on monelta 80-luvun jälkeen syntyneeltä kadonnut kokonaan. Näille alapeukuttajille tekisi hyvää nähdä ihan konkreettisesti nälkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä palsta on oikeasti täynnä todella ilkeitä ja pahoja psykopaatteja.
Heti jos joku kertoo jostain kokemuksesta jossa häntä on kohdeltu huonosti, (tämä aloitus ja vaikkapa tuo jossa mies suuttui kun toinen ei tyyliin halunnu syödä hänen spermalla ruikkimiaan elintarvikkeita) niin jo on vaikka kuinka monta neuvojaa rääkymässä, että sun täytyy pyytää anteeksi ja madella enemmän.
Ihan totta. Kun tulet mulle syömään, pistän sulle kahvia johon sekoitan suolaa, ja kun yökit sitä, viskaan loppupannullisen sun päälle ja sitten SINÄ pyydät anteeksi. Olisikohan aika rajoitta tuota "psykopaattien" näkemistä kaikkialla? Sinua ei voi oikein ottaa vakavissaan. Seuraavaksi varmaan diagnosoit narsismin koko palstalle kollektiivisesti? Salli mun nauraa. Et myöskään tunnu ymmärtävän, miten epävakaa ja pelottava ap on lapsilleen, joilla ei muuta ole kuin hänet ja isänsä. Toinen maistaa vähän ruokaa, ja ap saa raivokohtauksen ja viskoo ruokia ympäriinsä? Eikö ihan oikeasti sinulla mikään varoita, että tämä ei ole nyt normaalia eikä hyvää käytöstä.
Käyttäkää nyt aivojanne jumalauta jos teillä sellaiset on ja katsokaa sitä tilannetta mitä siinä tapahtui! AP:n MIES haukkui leipomuksia, jolloin lapset tietysti matkivat isää. Eikä varmaan ole ensimmäinen tilanne, jossa mies opettaa lapsille, ettei äitiä tarvitse arvostaa... Tuon kuvion näkee sokea reettakin ja nyt olisi ap:n aika vetää rajat, ennen kuin pojasta tulee naisia hakkaava ääliö ja tytöstä jonkun kusipään kotiorja.
Nyt aloittajan raivareille ei kyllä ole perusteita. Olishan sitä voinut ensin miettiä, että tykkääkö muu perhe leipomuksista. Ja varustautua siihen, etteivät välttämättä uusista mauista tykkää. Itsekään en aina tykkää leipomuksistani, kun kokeilen jotain uutta, enkä totisesti vaadi muitakaan pitämään niistä. Saatan lapsille vitsaille, että nyt tuli äiti leiponeeksi jotain kummallista :)