heitin juuri kaiken leipomani roskiin. itkettää .
Yritin yllättää perheen leipomalla ja niin mies kuin lapsetkin olivat naama nurinpäin "hyiiii".
mies olisi tahtonut kuulemma enemmin vaikka kinkkupiirakkaa ja lapset
mokkapaloja tai mutakakkua!
Tein tiikerikakun kookoksella ja banaani/pähkinä/kaurahiutale keksejä. 5 v ottti yhden keksin ja söi puolet, 8v nakersi vähän kuivakakkua ja 11v ei maistanut kumpaakaan.
Minulla kilahti ja kippasin kaiken roskiin ilmoittaen, etten saatana leivo enää mitään kun ei kelpaa!
Ostetaan tästä lähtien kaupan keksejä sitten, jos ne eivät olisi "hyi" ja "yäk" ja "onko pakko syödä".
Kommentit (132)
Pikkumaisena ihmisenä olisin antanut nuo pois ja tehnyt viikon koko perheen inhokkiruokia. Mahdollisiin valituksiin olisin hymyillyt ja vastannut "jaa", "vai niin" tai "aha" sillä lailla ohi mennen kuuntelematta. Ex-miheni valitti ruuista, vaatteista, painostani (BMI 22...). Vertaili minua äitiinsä ja exiinsä. Välinpitämätön heittelyni sai hänet kilahtelemaan, jonka jälkeen minä näytin hämmästyneeltä, että "mitä sinä nyt höpsit". Se kontroloija-alistaja valitsi väärän kohteen :)
Vierailija kirjoitti:
Mä en vieläkään pääse yli tästä, että näin moni oikein VIHAA esim kookosta ja sanoo ruoista et "toi on pahaa". Mä en vaan käsitä. Makuja on monia, mutta en mä kyllä mitään vihaa tai rupeis mussuttamaan jonkun toisen leipomuksista...koookostakin rakastan. Nirsot ihmiset on omituisia ja jotenkin ärsyttäviä.
Melko monensti, muttei aina ne nirsot ihmiset ovat muutenkin vähän ahtaita ja tarkastelevat maailma todella suppeasti. Ovat vähän tylsämielisiä ja yksinkertaisia.
Kokonaan eriasia on sellaiset tapaukset joilla on todella paljon makunystyröitä ja kokevat kerta kaikkiaan maut paljon enemmän voimakkaampina kuin muut.
Nämä kaksi eri nirsotyyppiä ovat ihan eri asia.
Joo oisit vaan kiitollinen ettei maistu tollanen moskaravinto. Itsesi laihduttaneena luulisi että ymmärrät paremmin. Totuttaa nyt lapset tuollaisiin.
Kiittämättömät typerykset, ymmärrän sinua täysin.
Tai sitten teillä syödään liikaa herkkuja kun on varaa valittaa. Minä leivon hyvin harvoin, eivätkä lapset saa karkkia tai kakkua kuin juhlapäivinä. Eiköhän se tiikerikakkukin mene alas ihan naama hymyssä jos mitään herkkuja ei ole saanut kuukauteen tai kahteen ;)
Onpa kiittämätön perhe.
MUTTA kun vaan perheelles leivot, mikset tekis mistä ne tykkää?
Mulla jäis kaikki kookos syömättä.
Itselläni on vaikka miten pitkä luettelo eri ruokia joista en heti ekalla kerralla pitänyt, mutta myöhemmin maisteltuani olen alkanut hullun lailla pitämään.
Kookos, avokado, vuohenjuusto jne.
On varmaan turha selittää sitä seitsemän maistelukerran teoriaa.
Mielestäni sivistyneen ihmisen merkki on se että suhtautuu ennakkoluulottomasti uusiin makuihin ja totuttelee eri makuihin.
Ihminen on sitä mitä hän syö. Yksikertainen repertuaari on yksinkertaisen repertuaari mitä tulee moneen asiaan aina ruoista, musiikkimakuun ja kirjallisuuteen jatkuen vaikka ihmissuhteisiin ja matkustuskohteisiin, päättyen vaikka harrastuksiin ja tv-ohjelmiin/mediaan.
Ei millään pahalla.
Tuttu tunne myös minulle ja muistan tapauksen lähes kolmen vuosikymmenen vuosikymmenen takaa, tämä tapaus ei tosin liity millään tavoin leipomiseen. Olin tehnyt itselleeni erään tarvekalun, josta oli hyötyä rakennushommissa, ja vauhtiin päästyäni tein samanlaiset appiukolleni ja langolleni joululahjaksi, tai niin ajattelin.
Molemmat sattuivat paikalle minun juuri käyttäessäni tuota jonka olin itselleni tehnyt, he alkoivat sitä tutkia ja etsiä vikoja ja olivat niitä myös löytävinään, muistan sen naurun lopun ikääni. Koska tuo tarvike oli valmistettu pääosin puusta, poltin ne lahjaksi tarkoitetut joulusaunaa lämmittäessäni. Ovat jälkeenpäin kyselleet lainaksi tuota joka jäi minulle. Olen vastannut, että ei se juuri nyt jouda.
Vierailija kirjoitti:
Yritin yllättää perheen leipomalla ja niin mies kuin lapsetkin olivat naama nurinpäin "hyiiii".
mies olisi tahtonut kuulemma enemmin vaikka kinkkupiirakkaa ja lapset
mokkapaloja tai mutakakkua!Tein tiikerikakun kookoksella ja banaani/pähkinä/kaurahiutale keksejä. 5 v ottti yhden keksin ja söi puolet, 8v nakersi vähän kuivakakkua ja 11v ei maistanut kumpaakaan.
Minulla kilahti ja kippasin kaiken roskiin ilmoittaen, etten saatana leivo enää mitään kun ei kelpaa!
Ostetaan tästä lähtien kaupan keksejä sitten, jos ne eivät olisi "hyi" ja "yäk" ja "onko pakko syödä".
Jospa jättäisit ne kaupan keksit ostamatta.
Läskiperheiden ongelmia. Mitä jos keskittyisit johonkin muuhun kuin leipomiseen tai keksien ostamiseen.
Minä olisin kyllä heittänyt lapset ja miehen pihalle ja syönyt maidon kanssa kaikki herkut itse namnamanam !!!!
Kookos on yksi mun suosikkimauista! Samoin kirsikka. Nämä kaksi eivät ole suosittuja täällä...