Mies sai kilarit aamulla
Siis niin turha riita syntyi taas mitättömästä asiasta. Lapsi kaatoi vahingossa kaakaomukin lattialle. Itselläni oli vauva sylissä ja mies kiirehti siivoamaan sotkua. Hän tarttui valkoiseen kylpypyyhkeeseen, joka oli kuivumassa tuolin selkänojalla. Sanoin siihen, että älä nyt pyyhettä ota, onhan meillä rättejäkin. Mies suuttui siitä aivan suunnattomasti. Oli ensinnäkin vihainen lapselle, jolta kuppi kaatoi ja minä sain haukut, että olen sellainen nurisija, hän kun sentään vaivautui korjaamaan aiheutuneen vahingon. Sitten nuorimmainen alkoi itkeä kun hänen pyyhkeensä sotkeentui kaakaoon. Siitä mies syytti minua, että nuriseminen on opittu minulta. Itsekin sitten aloin puolustuskannalle, kun tuntui että miestä ärsytti neuvominen niin kovasti. Varmasti hän on yhtä loukkaantunut kuin minäkin. Taas tuli kommenttia, miten olen nuriseva muija, jota pitäisi alkaa kouluttaa. Niin varmaan pitäisikin. Ehkä miehenkin pitäisi mennä jonnekin anger management -kurssille. Miten kukaan jaksaa tällaisesta tapella? Ei ollut nimittäin eka ja tuskin viimeinen kerta...
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Valkoinen pyyhe on ehkä helpon tekstiili saada puhtaaksi. Voi laittaa kloriteliuokseen.
Niin, helppoa kuin mikä. Paljon vaikeampaa olisi pyyhkiä se kaakao rätillä, jota ei tarvitse valkaista ja liotella ja pestä ja kuivata.
Tuo kielii vain siitä että joko miehelle on ollut perhe-elämä tai elämä yleensä liian stressaavaa jo vuosia tai sitten suhteessanne on joitain muita ongelmia. Ihmiset, jotka ovat olleet paineessa liian kauan alkavat reagoimaan noin. Tuossa on jotain muutakin taustalla, eikä sitä voi katsoa vain yksittäisenä tapauksena.
Naisille on täysin mahdotonta ymmärtää, että ylenpalttinen neuvominen jurppii. Moni tekee tätä tietämättään. Sanotaan aina ystävällisesti, että älä tee noin, vaan tee näin. Siinä tuhannen kerran paikkeilla mies kilahtaa ja nainen ihmettelee mikä sille tuli. Muistakaa että monet miehet osaavat kysyä, jos niitä kiinnostaa miten joku asia kannattaa tehdä, siihen asti pyyhitään vaikka sillä pyyhkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko mennyt sitten oikein, jos ap olisi kuivannut kaakaot lattialta lähimmällä tekstiilillä, mikä olisi käden ulottuvilla ollut? Vaikka miehen valkoisella kauluspaidalla? Meillä se olisi nyt miehen valkoinen t-paita, tuossa se nököttää tuolin selkänojalla jostain syystä.
No, vahinkoja sattuu. Jos pyyhe jää odottamaan pyykkivuoroa eikä tahna enää lähde, kaupasta saa uusia tilalle.
Minulla ei ole mitään tunnesidettä siihen paitaan niin anna mennä vaan!
M32
Kiva :) meillä mies on sen verran pihi, että varmasti olisi marmattanut, kun joutuu ostamaan uuden paidan.
Miksi verrataan pyyhettä, jolla kuuluu pyyhkiä asioita, kauluspaitaan?
Lapsellinen ämmä muutenkin. "menen sitten ostamaan uuden, kun äija sotki vanhan pyyhkeen". Kuinka teidän miehet edes jaksaa katsella tuollaisia keskenkasvuisia kiukuttelevia prinsessoja. Ristus sentään.
Vierailija kirjoitti:
Tuo kielii vain siitä että joko miehelle on ollut perhe-elämä tai elämä yleensä liian stressaavaa jo vuosia tai sitten suhteessanne on joitain muita ongelmia. Ihmiset, jotka ovat olleet paineessa liian kauan alkavat reagoimaan noin. Tuossa on jotain muutakin taustalla, eikä sitä voi katsoa vain yksittäisenä tapauksena.
No jos AP nalkuttaa jostain pyyhkeen käytöstä pyyhkimisessä, niin eiköhän se nalkutus ole jatkuvaa heidän perheessä. Kyllähän siinä väkistenkin palaa pinna jossain vaiheessa. Sääli vain, että ovat ehtineet lisääntyä.
Vierailija kirjoitti:
Arrrgh, vai että kouluttaa. Tuollasesta lauseesta kilahtaisin minä niin että alkais tavarat ja painokelvottomat sanat lentää. Sen jälkeen saisi mies viikkotolkulla anoa anteeksiantoo enkä tiedä antaisinko sittenkään.. Mieluummin yksin kuin koulutettavana.
Miksi ihmeessä mies anelisi anteeksiantoa joltain tavaroita paiskovalta ja riehuvalta raivottarelta?
Oveahan tuollaiselle jokainen järkevä mies näyttäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä toisaalta ymmärrän miestä. Mitä väliä pyyhkiikö pyyhkeellä vai rätillä? Jos halusi vain nopeasti napata ensimmäinen ennen kuin sotkuuntuu lisää.
Huonona päivänä tuollainen saattaa vain olla viimeinen tippa. Väärin kyllä olla vihainen lapselle ja outo kommentti sinun kouluttamisestasi.
Onko sinusta mitään väliä sillä, jos sinun oma lempipyyhkeesi sotketaan ikuisiksi ajoiksi kaakaolla, joka ei ehkä puhdistu valkoisesta pyyhkeestä koskaan kunnolla.
Toinen kysymys on sitten se, mitä pyyhe teki keittiössä? Eikö sen paikka olisi ollut jossakina aivan muualla?
Nyt sinä tietenkin uteliaana ja suurin odotuksen jäät katsomaan, mitä onkaan se miehesi lupaama 'koulutus'.
Ei jumalauta. Millaisia tunnesiteitä naiset muodostavat pyyhkeiden kanssa. Siis se on pyyhe, ei mikään lemmikki tms. Uskomatonta. Ja ei ole ilmeisesti pyykinpesutaidotkaan ihan kunnossa, jos valkoisen pyyhkeen peseminen on ylivoimainen suoritus. Vai että oikein lempi pyyhe... Salli minun nauraa...
Meillä oli myös kerran pyyhe Vs. rätti keskustelu. Selvitettyäni asian miehelle hän totesi että ok, tietää paremmin ensi kerralla, jospa laitetaan extra rättejä näkyville keittoon ja olkkarin välille niin ne löytää nopeammin hädässä. Pidin ideasta ja sen jälkeen on parempia pyyhkeitä käytetty vain kerran muuhun kuin mihin ne on alunperin tarkoitettu. Ovat siis siistejä eikä kenenkään ole tarvinnut pestä pyykkiä turhin kiemuroin.
Mainio mies muutenkin, toimii tiimissä eikä ota nokkiinsa jos ei ihan heti osaa kaikkea tai saa neuvoja. Fiksu ja itsevarma on seksikästä.
Jännää miten niin moni noista ämmittely viesteistä kuulostaa niin hurjan samanlaiselta....
Taitaa olla lomastressi purkautumassa jollain.
Vierailija kirjoitti:
Jännää miten niin moni noista ämmittely viesteistä kuulostaa niin hurjan samanlaiselta....
Joku "iloinen" poikamies sanoo painavan sanansa muutamaan kertaan. :D
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli myös kerran pyyhe Vs. rätti keskustelu. Selvitettyäni asian miehelle hän totesi että ok, tietää paremmin ensi kerralla, jospa laitetaan extra rättejä näkyville keittoon ja olkkarin välille niin ne löytää nopeammin hädässä. Pidin ideasta ja sen jälkeen on parempia pyyhkeitä käytetty vain kerran muuhun kuin mihin ne on alunperin tarkoitettu. Ovat siis siistejä eikä kenenkään ole tarvinnut pestä pyykkiä turhin kiemuroin.
Mainio mies muutenkin, toimii tiimissä eikä ota nokkiinsa jos ei ihan heti osaa kaikkea tai saa neuvoja. Fiksu ja itsevarma on seksikästä.
Kuulostaa kuitenkin siltä, että teillä keskustellaan asioista muutenkin eri sävyyn, kuin mitä AP harrastaa.
Toisaalta, lasillinen kaakaota kannattaa puhdistaa ja kuivata mahdollisimman nopeasti, joten siinä mielessä pyyhe on oikeastaan parempi. Tai sitten kompromissi, käsipyyhe keittiöön, niin saa nopeammin enemmän imukykyä :)
OT, mikä tää juttu on näistä kaakaotahroista? Meillä lapsen lempijuoma oli jossain vaiheessa kaakao ja sitä juotiin tosi usein ja saatiin kaakotahroja vaatteisiin. Kertaakaan en kyllä tehny mitään erikoistoimenpiteitä niille vaatteille, nakkasin pyykkikoriin ja pesin sit joskus kun tuli pestyä, ihan normaalin pyykin joukossa eikä niihin koskaan mitään tahroja jääny!
Hankalampia mun mielestä on ollu porkkana- ja mustikkatahrat, eikä nekään kovin pahoja.
Vierailija kirjoitti:
Siis niin turha riita syntyi taas mitättömästä asiasta. Lapsi kaatoi vahingossa kaakaomukin lattialle. Itselläni oli vauva sylissä ja mies kiirehti siivoamaan sotkua. Hän tarttui valkoiseen kylpypyyhkeeseen, joka oli kuivumassa tuolin selkänojalla. Sanoin siihen, että älä nyt pyyhettä ota, onhan meillä rättejäkin. Mies suuttui siitä aivan suunnattomasti. Oli ensinnäkin vihainen lapselle, jolta kuppi kaatoi ja minä sain haukut, että olen sellainen nurisija, hän kun sentään vaivautui korjaamaan aiheutuneen vahingon. Sitten nuorimmainen alkoi itkeä kun hänen pyyhkeensä sotkeentui kaakaoon. Siitä mies syytti minua, että nuriseminen on opittu minulta. Itsekin sitten aloin puolustuskannalle, kun tuntui että miestä ärsytti neuvominen niin kovasti. Varmasti hän on yhtä loukkaantunut kuin minäkin. Taas tuli kommenttia, miten olen nuriseva muija, jota pitäisi alkaa kouluttaa. Niin varmaan pitäisikin. Ehkä miehenkin pitäisi mennä jonnekin anger management -kurssille. Miten kukaan jaksaa tällaisesta tapella? Ei ollut nimittäin eka ja tuskin viimeinen kerta...
Ei jumalauta, suomalainen mies ja nainen siinäpä parivaljakko verraton. Ei ihme, että teillä kaikilla on naama norsuvituilla.
T: Half Finn Happy Boi
Vierailija kirjoitti:
Surullista, että lapsi on menettämässä ehkä lempipyyhkeensä. :( Ehkä jäätelö tai iso muki kaakaota lohduttaa.
Mihin se pyyhe siitä katoaa? Siihen jää korkeintaan (ja erittäin epätodennäköisesti) pieni haalea tahra. Se pyyhe toimii ihan samalla tavalla kuin aina ennenkin. Sillä pyyhitään ja se imee nesteitä. Ei se kersa siitä tahrasta välitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valkoinen pyyhe on ehkä helpon tekstiili saada puhtaaksi. Voi laittaa kloriteliuokseen.
Niin, helppoa kuin mikä. Paljon vaikeampaa olisi pyyhkiä se kaakao rätillä, jota ei tarvitse valkaista ja liotella ja pestä ja kuivata.
No on kyllä helppoa. Täytyy olla aika avuton ihminen kyseessä, jos pyyhkeen valkaisu tuntuu lähes ylivoimaiselta suoritukselta. Tuskin tuo kaakaon pyyhkeeseen pyyhkiminen ihan jokapäiväistä kuitenkaan on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku "iloinen" poikamies sanoo painavan sanansa muutamaan kertaan. :D
Saattaa se olla onneton vaimokin, ollaan tasapuolisia. :D
Misogyniä on mahdollista kaikille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on kyllä helppoa. Täytyy olla aika avuton ihminen kyseessä, jos pyyhkeen valkaisu tuntuu lähes ylivoimaiselta suoritukselta. Tuskin tuo kaakaon pyyhkeeseen pyyhkiminen ihan jokapäiväistä kuitenkaan on.
Toivottavasti ei ole. Ei ole hyvä lasta sillä sokerimäärällä joka päivä kyllästää. Perheen kannattaisi käydä rauhassa läpi ruokavalionsa siltä osin, jos yksi pyyhe saa koko perheen mielialan tuohon pisteeseen.
Yllättävän aggressiivisesti jotkut suhtautuvat tähän väitettyyn nalkuttamiseen.
Mun mies saattaa myös joskus väsyneenä ja rasittuneena hermostua ja loukkaantua jostain todella vähäpätöisestä väärällä äänellä tai volyymilla sanotusta asiasta, ja sama pätee myös minuun. Nämä voidaan yleensä painaa villaisella. Jos vastaan tulee asia, josta keskustellaan usein, siihen täytyy kehittää jokin ratkaisu, joka sopii molemmille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kuitenkin siltä, että teillä keskustellaan asioista muutenkin eri sävyyn, kuin mitä AP harrastaa.
Toisaalta, lasillinen kaakaota kannattaa puhdistaa ja kuivata mahdollisimman nopeasti, joten siinä mielessä pyyhe on oikeastaan parempi. Tai sitten kompromissi, käsipyyhe keittiöön, niin saa nopeammin enemmän imukykyä :)
Kyllä meilläkin lipsautellaan, sitä vaan sattuu. Tulee 'ohjeistettua' väärään sävyyn ja sitten kinataan refleksinä. Puolin ja toisin.
Se vaan on niin että lasten pyyhkeet on lasten pyyhkeet ja kukaan ei tykkää erikseen pestä tahroja tärkeistä tavaroista jos on muitakin vaihtoehtoja. Esim. Meillä ei ole kovia aineita millä pestä koska minä olen allerginen. Jos jostain ei lähde peruspyykissä irti niin se voi hyvinkin olla siinä.
Apn miehellä voi olla juuri nyt rankkaa henkisesti ja siksi ei kestä kritiikkiä mutta ratkaisu ei ole siinä ettei Ap sano mitään koskaan ikinä.
Meillä on välillä kuivumassa pyyhkeitä myös tuolilla. Pieni asunto, pienet tilat kuivata. Turha edes ehdotella talon kuivaushuonetta, sieltä varastellaan.