Mies sai kilarit aamulla
Siis niin turha riita syntyi taas mitättömästä asiasta. Lapsi kaatoi vahingossa kaakaomukin lattialle. Itselläni oli vauva sylissä ja mies kiirehti siivoamaan sotkua. Hän tarttui valkoiseen kylpypyyhkeeseen, joka oli kuivumassa tuolin selkänojalla. Sanoin siihen, että älä nyt pyyhettä ota, onhan meillä rättejäkin. Mies suuttui siitä aivan suunnattomasti. Oli ensinnäkin vihainen lapselle, jolta kuppi kaatoi ja minä sain haukut, että olen sellainen nurisija, hän kun sentään vaivautui korjaamaan aiheutuneen vahingon. Sitten nuorimmainen alkoi itkeä kun hänen pyyhkeensä sotkeentui kaakaoon. Siitä mies syytti minua, että nuriseminen on opittu minulta. Itsekin sitten aloin puolustuskannalle, kun tuntui että miestä ärsytti neuvominen niin kovasti. Varmasti hän on yhtä loukkaantunut kuin minäkin. Taas tuli kommenttia, miten olen nuriseva muija, jota pitäisi alkaa kouluttaa. Niin varmaan pitäisikin. Ehkä miehenkin pitäisi mennä jonnekin anger management -kurssille. Miten kukaan jaksaa tällaisesta tapella? Ei ollut nimittäin eka ja tuskin viimeinen kerta...
Kommentit (163)
No kyllähän mies tuossa ylireagoi ja voimalla. Ihmetyttää millaisissa suhteissa jotkut vastaajat ovat eläneet, jos ap:lle povataan jopa yh-äitiyttä sen takia, että sanoi että älä pyyhi kaakaota pyyhkeellä :D
Muuten normaali väsyneiden ihmisten kina, mutta miehen puheet kouluttamisesta ovat huolestuttavia, varsinkin jos niitä on ollut enemmänkin. Sekä se, että suuttuu lapselle mukin kaatumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukin voi tehdä kotona kaakaotestin ennen kuin rupeaa täällä mesoamaan, että pyykkikoneet on keksitty. Kaakaota on ERITTÄIN vaikea saada pois pyykistä
Kuka kertoisi miten se onnistuu helposti ja 100 % varmasti?
Ap perhe on ainoa perhe, jossa on kaakaota kaatunut. :D
Eiköhän lähes jokainen lapsi perhe on kyseiseen tahraan törmännyt. Kylmävesi ja astianpesuaine ensiavuksi ja sitten koneeseen valkaisuainetta sisältävä pyykinpesuaineen kanssa.
Kertokaa nyt mulle tyhmälle mitä kaakaota käytätte ja mitä pesuainetta ja ohjelmaa. Meillä juodaan paljon kaakaota ja sitä kaatuu päälle ja on hihansuissa ja rinnuksilla ja pyyhkeissä kun on huonosti pesty naama ja vain kuivattu loput enkä ole koskaan käyttänyt mitään ihmekonsteja sen poistoon vaatteista tai pyyhkeistä. Enkä ole koskaan nähnyt yhtään kaakaotahraa puhtaassa pestyssä vaatteessa tai pyyhkeessä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli myös kerran pyyhe Vs. rätti keskustelu. Selvitettyäni asian miehelle hän totesi että ok, tietää paremmin ensi kerralla, jospa laitetaan extra rättejä näkyville keittoon ja olkkarin välille niin ne löytää nopeammin hädässä. Pidin ideasta ja sen jälkeen on parempia pyyhkeitä käytetty vain kerran muuhun kuin mihin ne on alunperin tarkoitettu. Ovat siis siistejä eikä kenenkään ole tarvinnut pestä pyykkiä turhin kiemuroin.
Mainio mies muutenkin, toimii tiimissä eikä ota nokkiinsa jos ei ihan heti osaa kaikkea tai saa neuvoja. Fiksu ja itsevarma on seksikästä.
"Pidin ideasta". :'D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukin voi tehdä kotona kaakaotestin ennen kuin rupeaa täällä mesoamaan, että pyykkikoneet on keksitty. Kaakaota on ERITTÄIN vaikea saada pois pyykistä
Eiköhän lähes jokainen lapsi perhe on kyseiseen tahraan törmännyt. Kylmävesi ja astianpesuaine ensiavuksi ja sitten koneeseen valkaisuainetta sisältävä pyykinpesuaineen kanssa.
Kertokaa nyt mulle tyhmälle mitä kaakaota käytätte ja mitä pesuainetta ja ohjelmaa. Meillä juodaan paljon kaakaota ja sitä kaatuu päälle ja on hihansuissa ja rinnuksilla ja pyyhkeissä kun on huonosti pesty naama ja vain kuivattu loput enkä ole koskaan käyttänyt mitään ihmekonsteja sen poistoon vaatteista tai pyyhkeistä. Enkä ole koskaan nähnyt yhtään kaakaotahraa puhtaassa pestyssä vaatteessa tai pyyhkeessä.
Sori, unohtu oma eli meillä juodaan tavallista Oboeta ja pesen pyykit Bioluvililla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori, unohtu oma eli meillä juodaan tavallista Oboeta ja pesen vaatteet Bioluvililla 40 asteessa. Värilliset pyyhkeet 40 asteessa ja valkoiset 60 asteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli myös kerran pyyhe Vs. rätti keskustelu. Selvitettyäni asian miehelle hän totesi että ok, tietää paremmin ensi kerralla, jospa laitetaan extra rättejä näkyville keittoon ja olkkarin välille niin ne löytää nopeammin hädässä. Pidin ideasta ja sen jälkeen on parempia pyyhkeitä käytetty vain kerran muuhun kuin mihin ne on alunperin tarkoitettu. Ovat siis siistejä eikä kenenkään ole tarvinnut pestä pyykkiä turhin kiemuroin.
Mainio mies muutenkin, toimii tiimissä eikä ota nokkiinsa jos ei ihan heti osaa kaikkea tai saa neuvoja. Fiksu ja itsevarma on seksikästä.
"Extra rättejä näkyville keittiön ja olkkarin välille"! :D :D :D Ei helvetti. Minkälaista eläämää oikein eletään, jos täytyy ripustella extrarättejä "hädässä nopeasti löydettäviksi". :D
Siistejä, säästäväisiä, ja ekologisia pienten lasten vanhempia?
Vierailija kirjoitti:
Siis niin turha riita syntyi taas mitättömästä asiasta. Lapsi kaatoi vahingossa kaakaomukin lattialle. Itselläni oli vauva sylissä ja mies kiirehti siivoamaan sotkua. Hän tarttui valkoiseen kylpypyyhkeeseen, joka oli kuivumassa tuolin selkänojalla. Sanoin siihen, että älä nyt pyyhettä ota, onhan meillä rättejäkin. Mies suuttui siitä aivan suunnattomasti. Oli ensinnäkin vihainen lapselle, jolta kuppi kaatoi ja minä sain haukut, että olen sellainen nurisija, hän kun sentään vaivautui korjaamaan aiheutuneen vahingon. Sitten nuorimmainen alkoi itkeä kun hänen pyyhkeensä sotkeentui kaakaoon. Siitä mies syytti minua, että nuriseminen on opittu minulta. Itsekin sitten aloin puolustuskannalle, kun tuntui että miestä ärsytti neuvominen niin kovasti. Varmasti hän on yhtä loukkaantunut kuin minäkin. Taas tuli kommenttia, miten olen nuriseva muija, jota pitäisi alkaa kouluttaa. Niin varmaan pitäisikin. Ehkä miehenkin pitäisi mennä jonnekin anger management -kurssille. Miten kukaan jaksaa tällaisesta tapella? Ei ollut nimittäin eka ja tuskin viimeinen kerta...
Ei oo kyllä normaalia, että aikuinen säntää jollain kylpypyyhkeellä kuivaamaan jotain kaakaota! Talouspaperia normaalit käyttää ja ihan rääkymättä siitä kelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Pidin ideasta". :'D
Juu, niin tein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Extra rättejä näkyville keittiön ja olkkarin välille"! :D :D :D Ei helvetti. Minkälaista eläämää oikein eletään, jos täytyy ripustella extrarättejä "hädässä nopeasti löydettäviksi". :D
Tuo ei edellytä extrarättien esille ripustelua keittiön ja olohuoneen välille.
Mies ylireagoi. Mua kyllä huolestuttaa ap:n ja lasten puolesta, ei tuo koulutuskommentti kuulosta kovin lupaavalta.
Olen 17-v. tyttö ja meillä kotona isä on aina tehnyt "vapaasti omassa kodissaan, aikuisena" kuten parhaaksi katsoo. Pyyhki 6lk kevätjuhlan aamuna mun juhlamekolla kaatuneen kahvin, mä tietysti harmistuin. Isä totes että samalta näytti kuin mikä tahansa rätti, onko väliä, voihan sen pestä. Äiti etsi toisen mekon. Pienempänä muistan sen sanoneen vastaan ja neuvoneen isää, mutta sitä ei tapahtunut enää noilla main.
Tätä jatkui. Vuos sitten kävelin (pääosin vanhempien, mutta aiheena siskon harrastukset) ison riidan jälkeen isän luo pihalle. Sanoin että se pelottaa mua. Kerroin että musta sen pitäisi harjoitella toisten, etenkin äidin kuuntelua. Suuttui ihan kauheasti että kovapäinen esikoinen sano taas vastaan ja yritti lähteä ajelulle, äiti huus mulle että tuu sisälle, anna sen vaan olla. Huusin isälle että sun lapsi on just sanonu että mielestään olet pelottava, lähdetkö mielummin sanomatta mitään pois kuin yrität puhua.
Tuli takaisin, minä komensin isän kuuntelemaan. Sanoin molemmille että miettikääpä millaisen suhteen toivotte lastenne oppivan sellaiseksi missä pysyä. Tajusin miten paljon äiti on korjannut isän jälkiä ja antanut olla. Kyllä isä perhettään rakastaa mutta kommunikoi kuin kymmenvuotias, vähitellen oppinut paremmaksi.
Joka sanoo että antaa olla nainen, varo ettet yh:ksi jää, älä sano tästä ja tuosta, pikkujuttuhan tuo on. Mulla on tällainen vastaus: kasvata kypsemmät aivot tai painu helvettiin. Kun tajusin että pelkään omaa rakasta isää siksi ettei se koskaan ollut oppinut kypsää kommunikaatiota, aattelin että tuollaista en kumppanina kauaa katsele.
Surullista kyllä aika moni nuori vaan kattoo ja päättelee, että näin se sitten kai menee, sen nalkuttajan on vaan annettava olla. Mihin asti on annettava olla sen sijaan että opittaisiin puhumaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei edellytä extrarättien esille ripustelua keittiön ja olohuoneen välille.
Ripustelua? Ihan siistissä pinossa ne on, hyllyllä korissa.
On todettu hyväksi systeemiksi, joten ei ole mitään kuvaa miksi sua voikin rassata noin paljon jonkun muun koti ja tavat.
Lapsella on varmaan paha mieli. Jutelkaa hänelle illalla, että vahinkoja sattuu kaikille ja ei se haittaa. Tuntuu surulliselta, että raivoatte tuollaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Lapsella on varmaan paha mieli. Jutelkaa hänelle illalla, että vahinkoja sattuu kaikille ja ei se haittaa. Tuntuu surulliselta, että raivoatte tuollaisesta.
Iso muki kaakaota kermavaahdolla tai joku muu herkku niin tulee hoidettua pahaolo pois.
Onko kirjoittaja narsisti, joka sai kilarit kun mies sai kilarit mutta omat kilarit on oikeutettua joista ei kannata edes keskustella???
Vierailija kirjoitti:
Mä toisaalta ymmärrän miestä. Mitä väliä pyyhkiikö pyyhkeellä vai rätillä? Jos halusi vain nopeasti napata ensimmäinen ennen kuin sotkuuntuu lisää.
Huonona päivänä tuollainen saattaa vain olla viimeinen tippa. Väärin kyllä olla vihainen lapselle ja outo kommentti sinun kouluttamisestasi.
Et vissiin taida ihan ymmärtää, että se valkoinen pyyhe on pilalla sitten, kun sillä on kaakaota pyyhitty. Ei auta Vanish Actionit eikä auta pesu heti - se valkoinen on MENNYTTÄ, ja se valkoinen on pyyhkeen idea. Oletko oikeasti noin vajaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä toisaalta ymmärrän miestä. Mitä väliä pyyhkiikö pyyhkeellä vai rätillä? Jos halusi vain nopeasti napata ensimmäinen ennen kuin sotkuuntuu lisää.
Huonona päivänä tuollainen saattaa vain olla viimeinen tippa. Väärin kyllä olla vihainen lapselle ja outo kommentti sinun kouluttamisestasi.
Et vissiin taida ihan ymmärtää, että se valkoinen pyyhe on pilalla sitten, kun sillä on kaakaota pyyhitty. Ei auta Vanish Actionit eikä auta pesu heti - se valkoinen on MENNYTTÄ, ja se valkoinen on pyyhkeen idea. Oletko oikeasti noin vajaa?
Ei ole pilalla. Et vain osaa pestä sitä, jos et saa siitä puhdasta. En kehtais haukkua muita vajaiksi, jos itse on niin käsi, ettei saa pyykkiä puhtaaksi. :D
Oot kyl aika vittumainen muija, ärsyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko mennyt sitten oikein, jos ap olisi kuivannut kaakaot lattialta lähimmällä tekstiilillä, mikä olisi käden ulottuvilla ollut? Vaikka miehen valkoisella kauluspaidalla? Meillä se olisi nyt miehen valkoinen t-paita, tuossa se nököttää tuolin selkänojalla jostain syystä.
No, vahinkoja sattuu. Jos pyyhe jää odottamaan pyykkivuoroa eikä tahna enää lähde, kaupasta saa uusia tilalle.
Minulla ei ole mitään tunnesidettä siihen paitaan niin anna mennä vaan!
M32
Kiva :) meillä mies on sen verran pihi, että varmasti olisi marmattanut, kun joutuu ostamaan uuden paidan.
Miksi verrataan pyyhettä, jolla kuuluu pyyhkiä asioita, kauluspaitaan?
Siksi, kun sekin olisi ollut siinä käden ulottuvilla. Pyyhe tai paita, mitä väliä, kunhan sillä saa lattian kuivaksi.
On se hemmetti että yhdestä hermojen menetyksestä tullaan palstalle ikemään ja mies haukutaan. Huhhuh, kaikilla on huonoja päiviä, aamuja ja iltoja, se on ihmisyyttä.