Mies sai kilarit aamulla
Siis niin turha riita syntyi taas mitättömästä asiasta. Lapsi kaatoi vahingossa kaakaomukin lattialle. Itselläni oli vauva sylissä ja mies kiirehti siivoamaan sotkua. Hän tarttui valkoiseen kylpypyyhkeeseen, joka oli kuivumassa tuolin selkänojalla. Sanoin siihen, että älä nyt pyyhettä ota, onhan meillä rättejäkin. Mies suuttui siitä aivan suunnattomasti. Oli ensinnäkin vihainen lapselle, jolta kuppi kaatoi ja minä sain haukut, että olen sellainen nurisija, hän kun sentään vaivautui korjaamaan aiheutuneen vahingon. Sitten nuorimmainen alkoi itkeä kun hänen pyyhkeensä sotkeentui kaakaoon. Siitä mies syytti minua, että nuriseminen on opittu minulta. Itsekin sitten aloin puolustuskannalle, kun tuntui että miestä ärsytti neuvominen niin kovasti. Varmasti hän on yhtä loukkaantunut kuin minäkin. Taas tuli kommenttia, miten olen nuriseva muija, jota pitäisi alkaa kouluttaa. Niin varmaan pitäisikin. Ehkä miehenkin pitäisi mennä jonnekin anger management -kurssille. Miten kukaan jaksaa tällaisesta tapella? Ei ollut nimittäin eka ja tuskin viimeinen kerta...
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Munkin mies harrastaa pyyhkeellä siivoamista ja olisi kilahtanut samoin. Äijät on välillä vajaita.
Sä olit syytön.
Näinhän se menee palstalla aina. Mies on sika ja nainen on syytön. Vaikka aloittaja kertoo olevansa itse vittumainen päänaukoja. Pahat miehet ja nainen on aina uhri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi pyhä jeesus...mitä väliä millä pyyhkii? Onko sinulla enemmänkin tapana ohjailla ja säädellä miehen tekemisiä?
Ei tarttis jeesustella jos mies avuliaana myös pesisi sen pyyhkeen, se kun ei edelleenkään ole rätti. Aikuisen ihmisen pitäisi sen verran erottaa ilman ohjailua ja säätelyäkin.
Edelleen mitä väliä millä pyyhkiin pyyhkeellä vai rätillä, kun sen voi käytön jälkeen laittaa pe-su-ko-nee-seen?
Miehethän ei tunnetusti KOSKAAN pese pyykkiä?
Seuraavalla kerralla siivoat siis kaakaot itse, että myös oikea pyyhkimiskulma tulee tehtyä oikein.
Pääset sitten itkemään kuinka mies ei edes kaakaota voinut siivota. Eikö niin?
Onnea tulevalle yh-äipälle..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä toisaalta ymmärrän miestä. Mitä väliä pyyhkiikö pyyhkeellä vai rätillä? Jos halusi vain nopeasti napata ensimmäinen ennen kuin sotkuuntuu lisää.
Huonona päivänä tuollainen saattaa vain olla viimeinen tippa. Väärin kyllä olla vihainen lapselle ja outo kommentti sinun kouluttamisestasi.
Ei mitään eroa kylpypyyhkeellä ja rätillä? Kaakao vielä kivasti jumittaa, pakko pestä heti. Taidat olla mies?
Olen nainen ja osaan puhdistaa tahrat pyykeistä. Ei ole kertaakaan jäänyt kaakao ikuisiksi ajoiksi vaatteeseen.
Joo, kaakaota on vaikea saada irti vaatteista. Miehesi ei sitä ymmärtänyt ja purki aamustressin sinuun.
Näytä pyyhettä pesun jälkeen miehellesi, varsinkin jos ei puhdistunut. Ymmärtää ehkä seuraavalla kerralla paremmin, ettet yrittänyt turhaa määräillä vaan sanomisellasi oli tarkoitus.
Meikäläinen kielsi kaakaon juomisen joksikin aikaa lapsilta, kun en vaan saanu sitä irtoamaan vaatteista. Tuli niin kalliiksi.
Onneksi pikkulapsiaika on ohi. Oli elämäni tiukinta aikaa! Kaikki sen jälkeen on ollut paljon helpompaa. Parisuhde, oma jaksaminen ja rahatilanne natisi liitoksissaan. Mutta onneksi jaksoimme sen, oli kuitenkin vaivan arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi pyhä jeesus...mitä väliä millä pyyhkii? Onko sinulla enemmänkin tapana ohjailla ja säädellä miehen tekemisiä?
Ei tarttis jeesustella jos mies avuliaana myös pesisi sen pyyhkeen, se kun ei edelleenkään ole rätti. Aikuisen ihmisen pitäisi sen verran erottaa ilman ohjailua ja säätelyäkin.
Edelleen mitä väliä millä pyyhkiin pyyhkeellä vai rätillä, kun sen voi käytön jälkeen laittaa pe-su-ko-nee-seen?
Jos mies laittaa pe-su-ko-nee-seen likaiset itse ja vahtii pesuohjelman loppuun ja myös ripustaa kuivumaan, niin kaikin mokomin, pyyhkiköön vaikka juhlapuvullaan lattiat.
No ehkei sun kannata alkaa nalkuttamaan jostain pyyhkeestä? kyllä mullakin menisi hermo, jos alan siivoamaan jotain sotkua ja joku tulee viisastelemaan, että käytetäänkö siihen pyyhettä vai rättiä! ihan kuin pyyhettä ei saisi pestyä + kaupasta saa uusia. Ihan jokaiseen pikkuasiaan EI kannata takertua ja niuhottaa.
Kuulostat juuri sellaiselta ällöttävältä jokapaikan tietäjältä jonka mielen mukaan koko muu perhe elää. Asiat pitää tehdä just niin kuin pikkurouva sanoo. Voi perse! Miehesi on aikuinen ja osaa varmasti pyyhkiä sen kaakaon pois ilman neuvojasi. Sähsätätkö joka asiasta noin paljon? kohta olet yh....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Munkin mies harrastaa pyyhkeellä siivoamista ja olisi kilahtanut samoin. Äijät on välillä vajaita.
Sä olit syytön.
Näinhän se menee palstalla aina. Mies on sika ja nainen on syytön. Vaikka aloittaja kertoo olevansa itse vittumainen päänaukoja. Pahat miehet ja nainen on aina uhri.
En kyllä sanonut, että olen vittumainen päänaukoja. Sanoin, että itsekin osaan kyllä sanoa pahasti. Mutta yleensä provosoidun miehen melskaamisesta. Ja voin kyllä mennä itseeni tässä asiassa. Jos huomauttaminen rätin hakemisesta pyyhkeen sijaan oli niin iso juttu, voin kyllä pyytää sitä anteeksi. Mutta mies veti taas sellaiset valttikortit esiin yhdestä neuvosta, että siksi suutuin enemmän kuin koko pyyhkeestä alunperin. Ei se niin ole, että mies on aina syyllinen enkä tässä nyt syypäätä haekaan. Ärsytti vaan ja siksi purin kiukkua tänne. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D
Mä en kestä! Mitä ihmeen näin teen aina tismalleen kaiken oikein opattaita te luette? Monesko osa kyseisestä sarjasta on näin pyyhit oikein kaatuneen kaakaon?
ps. monenako aamuna teillä juodaan kaakaota aamupalalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies laittaa pe-su-ko-nee-seen likaiset itse ja vahtii pesuohjelman loppuun ja myös ripustaa kuivumaan, niin kaikin mokomin, pyyhkiköön vaikka juhlapuvullaan lattiat.
Eli jos teillä on sovittu pyykinpesu sun hommaksi niin niuhotat sitten, että saako pyykkiä tehdä? :D kuka tollaisen kanssa voi elää!
Meillä on pyykinpesu mun hommani eikä tulisi mieleenkään niuhottaa ja viisastella siitä, mistä sitä pyykkiä tulee. Mieskään ei niuhota, että miten niitä astioista niin kertyy, kun otan usein aina uuden lasin kun juon vettä.
Niuhottamalla ei saavuta mitään.
Kukin voi tehdä kotona kaakaotestin ennen kuin rupeaa täällä mesoamaan, että pyykkikoneet on keksitty. Kaakaota on ERITTÄIN vaikea saada pois pyykistä
Kuka kertoisi miten se onnistuu helposti ja 100 % varmasti?
Mua ärsytti ennen hirveästi kun mies pyyhki lasten kaatamat sotkut ja vauvan puklut yms aina ensimmäisellä mikä käteen osui, oli se pyyhe tai mikä tahansa. Keittiörätillä pyyhki lattiaa yms. Kerran se kusi vahingossa vessassa lattialle, otti naulakosta kaksi käsipyyhettä ja kaapista suihkutettavan pesuaineen ja siivosi jäljet ja vei jopa pyyhkeet pyykkikoriin asti vaikka kylppäri on kellarissa. Pyykin jälkeen näytin pyyhkeet sille. Pesuaine (millä se pesi vessan lattian) oli sisältänyt kloriittia ja värillisissä pyyhkeissä oli "kauniita" valkoisia länttejä.
Nykyään olen ratkaissut ongelman niin, että meillä on talouspaperirulla aina keittiössä, olohuoneessa, makuuhuoneessa ja nuorimman lapsen huoneessa. Jos jotain kaatuu, paperia on yleensä lähellä. Ellei ole, mies kuivaa edelleenkin pyyhkeillä mutta en mä siitä sano mitään. Olen todennut, että parempi että siivoaa kuin on siivoamatta. Sen verran mies on oppinut että jos keittiörätillä pyyhkii lattiaa, se on vietävä heti pyykkikoriin ettei vahingossa pyyhi pöytää sen jälkeen ja pesuaineesta pitää tarkistaa ettei ole kloriittia. Mä opin puolestani olemaan sanomatta muusta. Win-Win ja rauha maassa.
Mielenkiintoisia näkökulmia ja ehkä osittain väärinymmärryksiäkin kirjoitukseni on tuonut esiin. Jonkun mielestä on nalkuttamista, jos huikkaa toiselle, että käytä mieluummin rättiä kuin pyyhettä. Se vaan tuli ekana mieleen, kun näin miehen tarttuvan valkoiseen kylpypyyhkeeseen. Itse yritän pitää tietyt tekstiilit tiettyihin juttuihin, en tosiaan luuttua lattiaa vaatteilla, vaikka meillä pesukone onkin. Eihän sillä jälkeenpäin ajateltuna ole mitään väliä millä pyyhki, pääasia että pahin sotku siivoontui. Itse kyllä pyyhin keittiön kaapit ja listat rätillä paremmin. Se jää nähtäväksi lähtikö kaakao. Joistain vaatteista en ole sitä saanut itsekään pois ja se harmittaa, varsinkin kun lapsilla on paljon valkoisia vaatteita. Ja meillä minä pesen pyykit. En sen määrästä ikinä narise. Joskus olen sanonut miehelle, ettei pesisi mustia ja valkoisia pyykkejä samaan aikaan, koska valkoisista tulee harmaita... ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies tähän kaikeen pystyisi niin mistä naisen sitten tekisi oman egonsa jatkon, jonka avulla hän voisi päteä ja tuntea olevan suhteessaan parempi ihminen.
Tässä on oikein oivallinen esimerkki, jos asiat eivät suju naisten suunnitelmien mukaan, he tulevat vihaisiksi kuin pikkulapset, joilta on otettu lelut ja karkit pois. Ehkä on parempi, että miehet pysyvät kaukana kotitalouteen liittyvistä asiosta. Mies päätti omin päin pyyhkiä pyyheliinalla, tajuatteko te pyyheliinalla.
Vierailija kirjoitti:
... Sanoin siihen, että älä nyt pyyhettä ota, onhan meillä rättejäkin. ...
Voi vittu mikä nipottava akka. On se nyt saatana, kun aletaan siivoamisestakin valittamaan. Mikä lattiamateriaali teillä on keittiön pöydän kohdalla. Jos on jotain halppislaminaattia, niin se kaakao kannattaa kuivata aika äkkiä.
Uskon, että sinä olette sellainen perus nalkuttaja, joka vaatii, että kaikki asiat pitää tehdä juurin niin kuin pikkusieluinen rouva haluaa. Ei ihme, että miehelläsi on pinna kiereällä. Toivottavasti hän ymmärtää lähteä kävelemään ennen kuin on liian myöhäistä.
Vierailija kirjoitti:
Kukin voi tehdä kotona kaakaotestin ennen kuin rupeaa täällä mesoamaan, että pyykkikoneet on keksitty. Kaakaota on ERITTÄIN vaikea saada pois pyykistä
Kuka kertoisi miten se onnistuu helposti ja 100 % varmasti?
Millaista pesuainetta ja -ohjelmaa sinä oikein käytät? Koskaan ei ole ollut ongelmia kaakaotahrojen kanssa. Ja niitä on kuitenkin ollut paljon.
Luojan kiitos, että olen lapseton! Ja ukoton!
Ja silti olet tehnyt hänen kanssa lapsia...