Mies sai kilarit aamulla
Siis niin turha riita syntyi taas mitättömästä asiasta. Lapsi kaatoi vahingossa kaakaomukin lattialle. Itselläni oli vauva sylissä ja mies kiirehti siivoamaan sotkua. Hän tarttui valkoiseen kylpypyyhkeeseen, joka oli kuivumassa tuolin selkänojalla. Sanoin siihen, että älä nyt pyyhettä ota, onhan meillä rättejäkin. Mies suuttui siitä aivan suunnattomasti. Oli ensinnäkin vihainen lapselle, jolta kuppi kaatoi ja minä sain haukut, että olen sellainen nurisija, hän kun sentään vaivautui korjaamaan aiheutuneen vahingon. Sitten nuorimmainen alkoi itkeä kun hänen pyyhkeensä sotkeentui kaakaoon. Siitä mies syytti minua, että nuriseminen on opittu minulta. Itsekin sitten aloin puolustuskannalle, kun tuntui että miestä ärsytti neuvominen niin kovasti. Varmasti hän on yhtä loukkaantunut kuin minäkin. Taas tuli kommenttia, miten olen nuriseva muija, jota pitäisi alkaa kouluttaa. Niin varmaan pitäisikin. Ehkä miehenkin pitäisi mennä jonnekin anger management -kurssille. Miten kukaan jaksaa tällaisesta tapella? Ei ollut nimittäin eka ja tuskin viimeinen kerta...
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Luojan kiitos, että olen lapseton! Ja ukoton!
Ja vieläpä vauvapalstalla 😨
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoisia näkökulmia ja ehkä osittain väärinymmärryksiäkin kirjoitukseni on tuonut esiin. Jonkun mielestä on nalkuttamista, jos huikkaa toiselle, että käytä mieluummin rättiä kuin pyyhettä. Se vaan tuli ekana mieleen, kun näin miehen tarttuvan valkoiseen kylpypyyhkeeseen. Itse yritän pitää tietyt tekstiilit tiettyihin juttuihin, en tosiaan luuttua lattiaa vaatteilla, vaikka meillä pesukone onkin. Eihän sillä jälkeenpäin ajateltuna ole mitään väliä millä pyyhki, pääasia että pahin sotku siivoontui. Itse kyllä pyyhin keittiön kaapit ja listat rätillä paremmin. Se jää nähtäväksi lähtikö kaakao. Joistain vaatteista en ole sitä saanut itsekään pois ja se harmittaa, varsinkin kun lapsilla on paljon valkoisia vaatteita. Ja meillä minä pesen pyykit. En sen määrästä ikinä narise. Joskus olen sanonut miehelle, ettei pesisi mustia ja valkoisia pyykkejä samaan aikaan, koska valkoisista tulee harmaita... ap
Aika monenkin mielestä niin eikö se jo kerro sinulle jotakin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Munkin mies harrastaa pyyhkeellä siivoamista ja olisi kilahtanut samoin. Äijät on välillä vajaita.
Sä olit syytön.
Näinhän se menee palstalla aina. Mies on sika ja nainen on syytön. Vaikka aloittaja kertoo olevansa itse vittumainen päänaukoja. Pahat miehet ja nainen on aina uhri.
En kyllä sanonut, että olen vittumainen päänaukoja. Sanoin, että itsekin osaan kyllä sanoa pahasti. Mutta yleensä provosoidun miehen melskaamisesta. Ja voin kyllä mennä itseeni tässä asiassa. Jos huomauttaminen rätin hakemisesta pyyhkeen sijaan oli niin iso juttu, voin kyllä pyytää sitä anteeksi. Mutta mies veti taas sellaiset valttikortit esiin yhdestä neuvosta, että siksi suutuin enemmän kuin koko pyyhkeestä alunperin. Ei se niin ole, että mies on aina syyllinen enkä tässä nyt syypäätä haekaan. Ärsytti vaan ja siksi purin kiukkua tänne. ap
Vittumainen nalkuttaja heittääntyy uhriksi ja todistelee kuinka ei ole itse niin paha mutta mies on kuitenkin juuri niin paha. Onnea tulevaan yh-elämääsi.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoisia näkökulmia ja ehkä osittain väärinymmärryksiäkin kirjoitukseni on tuonut esiin. Jonkun mielestä on nalkuttamista, jos huikkaa toiselle, että käytä mieluummin rättiä kuin pyyhettä. Se vaan tuli ekana mieleen, kun näin miehen tarttuvan valkoiseen kylpypyyhkeeseen. Itse yritän pitää tietyt tekstiilit tiettyihin juttuihin, en tosiaan luuttua lattiaa vaatteilla, vaikka meillä pesukone onkin. Eihän sillä jälkeenpäin ajateltuna ole mitään väliä millä pyyhki, pääasia että pahin sotku siivoontui. Itse kyllä pyyhin keittiön kaapit ja listat rätillä paremmin. Se jää nähtäväksi lähtikö kaakao. Joistain vaatteista en ole sitä saanut itsekään pois ja se harmittaa, varsinkin kun lapsilla on paljon valkoisia vaatteita. Ja meillä minä pesen pyykit. En sen määrästä ikinä narise. Joskus olen sanonut miehelle, ettei pesisi mustia ja valkoisia pyykkejä samaan aikaan, koska valkoisista tulee harmaita... ap
Kai kuitenkin ymmärrät, että ihan joka pikkujutusta ei kannata alkaa viisastelemaan? kyllä mullakin menisi hermo totaalisesti tuollaisessa tilanteessa, jos puolisolle olisi joku juttu, että millä kankaanpalalla pyyhitään. Niinkuin sun miehelläsikin suhun menee - sun on vain pakko alkaa ajattelemaan asioita sen miehen näkökulmasta! Pyyhkeitä saa kaupasta lisää, jos nyt joku maailmanloppu tulee ja pyyhe ei peseydykään koneessa täydellisesti tai se menee pilalle. Se harmi, mitä aiheutat avioliitollisesti tuollaisella turhalla pikkuasioista viisastelulla ja puuttumisella, on valtava hyötyyn nähden. Onko siivoaminen sulle tärkeämpää ja pyyhkeet kuin se, että miehesi saa tehdä asiat omalla haluamallaan tavalla omassa kodissaan omilla pyyhkeillään?
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten tule pyykeistä harmaita, mutta pyykkiäkään mies ei siis mielestäsi osaa pestä oikein.
Ja kivenkovaan väität olevasi uhri, ja iloisesti , nauravaisena oletkin nyt vain huikannut miehelle pyyhkeestä, vaikka juuri kerroit olevasi joka asiaan takertuva turpasi aukoja?
Jep. Uhriudu vähän lisää. Sen te naiset osaatte ja sinä olet siitä malliesimerkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luojan kiitos, että olen lapseton! Ja ukoton!
Ja vieläpä vauvapalstalla 😨
Vai aihe vapaalla?
"Jonkun mielestä on nalkuttamista, jos huikkaa toiselle, että käytä mieluummin rättiä kuin pyyhettä"...
...IHAN NIIN KUIN VAAN HUIKKAAT KAIKESTA MUUSTAKIN - Ai että kiehahti itselläkin, en ihmettele että miehesi riemastui. Nään sieluni silmin miten keinuttelet penskaa sylissä samalla kun huikkailet neuvojasi miehellesi - joka saatanan aamu - joka saatanan asiasta!
Olisiko mennyt sitten oikein, jos ap olisi kuivannut kaakaot lattialta lähimmällä tekstiilillä, mikä olisi käden ulottuvilla ollut? Vaikka miehen valkoisella kauluspaidalla? Meillä se olisi nyt miehen valkoinen t-paita, tuossa se nököttää tuolin selkänojalla jostain syystä.
No, vahinkoja sattuu. Jos pyyhe jää odottamaan pyykkivuoroa eikä tahna enää lähde, kaupasta saa uusia tilalle.
Surullista, että lapsi on menettämässä ehkä lempipyyhkeensä. :( Ehkä jäätelö tai iso muki kaakaota lohduttaa.
Kyllä minäkin suuttuisin ja olisin jättänyt ne kaakaot siihen.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko mennyt sitten oikein, jos ap olisi kuivannut kaakaot lattialta lähimmällä tekstiilillä, mikä olisi käden ulottuvilla ollut? Vaikka miehen valkoisella kauluspaidalla? Meillä se olisi nyt miehen valkoinen t-paita, tuossa se nököttää tuolin selkänojalla jostain syystä.
No, vahinkoja sattuu. Jos pyyhe jää odottamaan pyykkivuoroa eikä tahna enää lähde, kaupasta saa uusia tilalle.
Minulla ei ole mitään tunnesidettä siihen paitaan niin anna mennä vaan!
M32
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M32
Kiva :) meillä mies on sen verran pihi, että varmasti olisi marmattanut, kun joutuu ostamaan uuden paidan.
Jännä kuinka monet kirjoittajat keksivät jostain että ap olisi hirveä kaikesta nalkuttaja. En ymmärrä miksi.
Ihan käytännöllisyyden takia esim. meillä tekstiileillä on omat käyttötarkoituksensa. Olisin minäkin huikannut miehelle että siivoaa rätillä eikä valkoisella pyyhkeellä (tosin mies ei kyllä olis todellakaan edes koettanut siivota pyyhkeellä lattiaa). Mitä tulee huuteluun että voihan pyyhkeen pestä ja kaupasta saa lisää kunhan mies vaan saa siivota mahd helposti. No tässä taas nähdään että mies on sankari kun siivoaa kaatuneen kaakon vaikka sotkee lapsen lempipyyhkeen samalla ja sen peseminen onkin sitten vaimon ongelma ja kaupastahan saa uusia pyyhkeitä (jotenkin veikkaan ettei kuitenkaan miehen toimesta vaan oletettavasti vaimo joutuu tarvittaessa sen uuden pyyhkeenkin ostamaan).
Mitä jos kunnioitettaisiin toisiamme niin että että tehtäisiin hommat kunnolla ja otettaisiin neuvotkin vastaan. Kyllä minäkin kuuntelen mieheni neuvot autoiluun liittyen kun hän on siinä taitavampi. Tai pannuhuoneella lämmitykseen koska mies tekee sitä enemmän. Ja mies kyllä kuuntelee minun neuvoni ruuanlaittoon, pyykkäykseen ja siivoukseen koska teen niitä enemmän kuin mieheni. Ei neuvominen ole samaa kuin arvostelu (paitsi joillekkin miehille joiden itsetunto on nolla).
Saattaahan osa sen apn miehen suuttumisesta olla sitäkin kun pohjimmiltaan tajus että on tyhmää siivota kaakao valkoisella pyyhkeellä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M32
Kiva :) meillä mies on sen verran pihi, että varmasti olisi marmattanut, kun joutuu ostamaan uuden paidan.
Miksi verrataan pyyhettä, jolla kuuluu pyyhkiä asioita, kauluspaitaan?
Huonosti nukuttu yö, kiire töihin ja siihen vielä kaatunut lasi, jonka jäljet korjaat väärin niin voisin hyvin kuvitella itsellänikin menevän kupin nurin.
Jatkatko vielä aiheesta, kun mies kotiutuu?
Vierailija kirjoitti:
Jännä kuinka monet kirjoittajat keksivät jostain että ap olisi hirveä kaikesta nalkuttaja. En ymmärrä miksi.
Ihan käytännöllisyyden takia esim. meillä tekstiileillä on omat käyttötarkoituksensa. Olisin minäkin huikannut miehelle että siivoaa rätillä eikä valkoisella pyyhkeellä (tosin mies ei kyllä olis todellakaan edes koettanut siivota pyyhkeellä lattiaa). Mitä tulee huuteluun että voihan pyyhkeen pestä ja kaupasta saa lisää kunhan mies vaan saa siivota mahd helposti. No tässä taas nähdään että mies on sankari kun siivoaa kaatuneen kaakon vaikka sotkee lapsen lempipyyhkeen samalla ja sen peseminen onkin sitten vaimon ongelma ja kaupastahan saa uusia pyyhkeitä (jotenkin veikkaan ettei kuitenkaan miehen toimesta vaan oletettavasti vaimo joutuu tarvittaessa sen uuden pyyhkeenkin ostamaan).
Mitä jos kunnioitettaisiin toisiamme niin että että tehtäisiin hommat kunnolla ja otettaisiin neuvotkin vastaan. Kyllä minäkin kuuntelen mieheni neuvot autoiluun liittyen kun hän on siinä taitavampi. Tai pannuhuoneella lämmitykseen koska mies tekee sitä enemmän. Ja mies kyllä kuuntelee minun neuvoni ruuanlaittoon, pyykkäykseen ja siivoukseen koska teen niitä enemmän kuin mieheni. Ei neuvominen ole samaa kuin arvostelu (paitsi joillekkin miehille joiden itsetunto on nolla).
Saattaahan osa sen apn miehen suuttumisesta olla sitäkin kun pohjimmiltaan tajus että on tyhmää siivota kaakao valkoisella pyyhkeellä...
Kysehän on nimenomaan siitä, että miestä kunnioitettaisiin edes sen verran, että saa omassa kodissaan omilla pyyhkeillään tehdä, mitä haluaa, ilman että joku vaimo diktaattorina ottaa jopa tällaisista yksityiskohdista päätäntävallan ja pitää edes mainitsemisen arvoisena tällaista tilannetta. Ja moni vaimo ei miestä pyyheostoksille edes päästä, kun ne on sitten vääränvärisiä ja merkkisiä ja ties mitä.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko sitten ollut parempi, että kaakao olisi levinyt listojen alle ja kaapin rakenteisiin sinä aikana kun mies on sitä juuri oikeanlaista rättiä hakemassa?
Valkoinen pyyhe on ehkä helpon tekstiili saada puhtaaksi. Voi laittaa kloriteliuokseen.