Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

6 viikon ulkomaanmatka + kuntouttava työtoiminta

Jeanette44
08.03.2016 |

Tein tästä jo aiemmin keskustelun, mutta pyrin nyt selittämään tilanteen paremmin jotta saisin vastauksia joista olisi apua.

Eli olen ollut nyt työttömänä puolivuotta. Olen alle 25v enkä ole oikeutettu työmarkkinatukeen.
Puolisoni käy töissä mutta hänen kuukausipalkkansa ei ole kaksinen eikä riitä meidän 2ihmisen kuukausittaiseen peruselantoon joten olemme saaneet puuttuvan rahan (terveydenhuoltolaskuista riippuen) kaupunkimme sosiaalitoimesta toimeentulotuen muodossa, yleensä heidän maksama summa on muutaman sata euroa. Heidän laskelmiensa mukaan meillä on siis sen suuruinen vaje kuukausittain siihen kuinka paljon 2ihmisen pitäisi vähintään kuussa saada rahaa elääkseen.
Muita tuloja meillä ei ole.

Olemme vapaa-ajallamme hoitaneet miesystäväni kummisetää vuoden ajan hänen saatuaan sairauskohtauksen. Kyseessä ei ole ollut minkäänlainen työsuhde vaan olemme auttaneet ja hoitaneet kyseistä miestä pyyteettömästi omasta tahdostamme. Kyseinen mies halusi palkita apumme, kun vuoden ajan helppasimme ja mahdollistimme hänen asumisensa omassa kotona joten hän lupasi maksaa meille ulkomaanmatkan avuksi - sillä ehdolla että hän pääsee mukaan. Olemme siis lähdössä 6viikoksi reissuun kolmisin ja tämä sukulaismies on jo varannut ja maksanut matkan ja lähtö on 15.5.2016 ja palaamme reissulta vasta heinäkuun alussa. Kyseinen mies siis maksoi molemmille meistä 500euron menopaluulipun ja on luvannut maksaa reissun päällä yöpymisiä, syömisiä ym mutta saamme itse vastata mahdollisista ylimääräisistä ostoksista joten meidän vastuumme maksamisesta on aika pieni jolloin voimme "vähävaharaisin" lähteä tuollaiselle matkalle. Saattaa kuulostaa isolta "lahjalta" mutta jutun pointti ei ole nyt siinä.

Kaupunkini TE-toimisto yhdessä sosiaalitoimen kanssa ilmoitti vastikään että minun tulee osallistua maaliskuun lopussa aktivointisuunnitelman laadintaan Työvoimatoimistossa, ja ilmoittivat jo aikeistaan että aloittaisin huhtikuussa kuntouttavan työtoiminnan 3kk jakson.
En ole vielä kertonut ulkomaanmatkastani mitään. Onko se tarpeen? Pitääkö minun kieltäytyä kuntouttavasta työtoiminnasta - ehtisin käymään siellä ehkä noin kuukauden ajan ennen kuin lähden lomamatkalle. Sen verran tiedän, että kuntouttavan työtoiminnan minimiaika on 3kk, eli ei ole mahdollista sopia käydä kuntouttavassa vain yhtä kuukautta.
Reissuni on varmasti epätavallisen pitkä joten en usko että työkkärissä sitä katsotaan hyvällä. Mahdollisuus tuollaiselle 6viikon lomamatkalle on niin ainutkertainen etten todellakaan halua jättää sitä käyttämättä. Mutta on pakko myöntää etten haluaisi ajaa itseäni taloudelliseen ahdinkoon matkan vuoksi - jos kieltäydyn kuntouttavasta työtoiminnasta ilmeisesti sosiaalitoimella on oikeus nipistää toimeentulotukeani seuraavaksi 2kuukaudeksi joka kielmättä tuntuisi todella pahasti taloudessamme - mieheni palkka riittää juuri ja juuri vuokran, veden, sähkön, puhelinlaskun ja lääkkeiden maksuun mutta rahaa ruokaan ei jäisi juuri lainkaan ilman että sosiaalitoimi myöntäisi toimeentulotuka, kuten tähän mennessä on tehnyt.
Vai onko tilanteessani "luvallista" lähteä noinkin pitkälle matkalle jos ilmoitan sen aktivointisuunnitelmatilaisuudessa että olen 15.5 lähdössä 1.5kk reissuun? Ei ole minkäänlaista tietoa, minkälaisia seurauksia tuolla voi olla?

Kommentit (181)

Vierailija
101/181 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ajattelit vastaanottaa koulupaikan sieltä Thaimaasta käsin, jos satut paikan saamaan?

Palaan Thaimaasta heinäkuun ensimmäisellä viikolla. Opiskeluni alkavat elokuussa, jos siis tulen valituksi.

Vierailija
102/181 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös työttömällä ole oikeus lähteä ulkomaille työnhakuun? Ja työttömyyskorvaus vielä maksetaan siihen lisäksi...

AP ei olekaan oikeutettu työmarkkinatukeen. Eikä myöskään lähdössä ulkomaille työnhakuun, vaan lomalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/181 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja onhan se nyt ap vähän epäilyttävää jos sun pitää just sillon olla muka 6 viikkoa mutsin luona mikkelissä, ku sulla olis kuntouttava toiminta, josta saisit työkkärin rahat..

sullahan on nyt aikaisin tiedossa jo toi kuntouttavan ajankohta, joten voit käydä äitisi luona ennen sitä tai kuntouttavan jälkeen...

eli miten edes perustelet tuon matkan työkkäriin ja sossuun...

Voihan  Mikkelissä asuva äitini sairastua vaikka pahasti juuri ikävästi kun mulla on kuntouttava työtoiminta kesken ja äiti sitten pyytää mua avukseen joiksikin viikoiksi luokseen Mikkeliin? Harvoin sitä etukäteen osataan tietä koska sairastutaan?

Luuletko, että olet ensimmäinen, jolla tapahtuu joku "yllättävä läheisen sairastuminen" kesken työkkärin määräämän toiminnan? Sinun täytyy tehdä siitä selvitys työkkärille, miksi haluat lopettaa kuntoutuksen kesken.

Mutta mistä kukaan tietää oikeaa syytä, jos en itse kerro? Voinhan vaikka vedota sitten omaan laiskuuteeni jos ei muu auta. Sitten saan karenssia joo mutta ei kukaan sitä tiedä missä huitelen 6viikkoa.

Vierailija
104/181 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ajattelit vastaanottaa koulupaikan sieltä Thaimaasta käsin, jos satut paikan saamaan?

Palaan Thaimaasta heinäkuun ensimmäisellä viikolla. Opiskeluni alkavat elokuussa, jos siis tulen valituksi.

Mutta koulupaikka täytyy ottaa vastaan (ja tarvittaessa toimittaa todistukset) jo paljon aikaisemmin.

Vierailija
105/181 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai täällä me ollaan kateellisia sille, että joku pääsee 6 lomamatkalle, jonka toinen kustantaa.

mutta eihän se ollut tämän koko sun jutun pointti, eihän? :D

sun pitää varmaan lähteä sille reissulle sitten, kun olet sen jo päättänyt talous seurauksista välittämättä..mutta älä sitten oikeasti itke, kun sossusta tulee vinopino selvityspyyntöjä, jotta saisit tukia/ tai tulee 3kk karenssi.

Miksi ette pyydä sukulaismiestä siirtämään vuodella matkaa? kai sen vielä voi perua kun siihen on aikaa?

lähdette sitten ensi vuonna, jos olet koulussa ja saat opintotukea...(otat vaan omaa lomaa koulusta ja vaikka jotain tehtäviä thaimaahan mukaan)

opintotuen kanssa on paljon helpompi matkustaa, kuin sossun ja työkkärin.

Vierailija
106/181 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sua ei haittaa että tt-tuesta leikataan se 20%, niin senkus suoraan kieltäydyt kuntouttavasta. Selviätte sitten leikatulla toimeentulolla syksyyn asti jolloin a) toivottavasti pääset kouluun, b) otat selvää pääsisitkö silloin mukaan kuntouttavaan/työkokeiluun/kurssille tms.

Vierailija
107/181 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tottakai täällä me ollaan kateellisia sille, että joku pääsee 6 lomamatkalle, jonka toinen kustantaa.

sun pitää varmaan lähteä sille reissulle sitten, kun olet sen jo päättänyt talous seurauksista välittämättä..mutta älä sitten oikeasti itke, kun sossusta tulee vinopino selvityspyyntöjä, jotta saisit tukia/ tai tulee 3kk karenssi.

Miksi ette pyydä sukulaismiestä siirtämään vuodella matkaa? kai sen vielä voi perua kun siihen on aikaa?

lähdette sitten ensi vuonna, jos olet koulussa ja saat opintotukea...(otat vaan omaa lomaa koulusta ja vaikka jotain tehtäviä thaimaahan mukaan)

Ei juu ole tämän jutun pointti mutta osa kommenteista taitaa olla kateuden vuoksi niin syyllitäviä, vai mitä? :)

Kyllä mä sinne matkalle ajattelin melko vahvasti lähteä mutta tottakai syy keskustelun tekoon oli se, että halusin nimenomaan tietää minkälaisia (taloudellisia) ongelmia matkalle lähdöstä voisi seurata sosiaalitoimen tai TE-toimiston osalta.

Kyllähän sen matkan voi perua - tottakai - mutta silloin jo maksetut liput ja ensimmäisen viikon yöpymismaksu olisi mennyt "kankkulan kaivoon". Lisäksi jos mieheni tekee nyt keikkatöitä ja oon itse työtön olisi hyvä sauma lähteä koska ihan totta se on että aika harva voi lähteä monen viikon matkoille jos opiskelee tai käy töissä. Jos pääsen syksyllä opiskeleen niin ei sillon lähdetä matkalle ihan koska vaan enää tulevassa ja jos mieheni saa vaikka vuoden aikana vakityön niin tuollainen 6viikon loma on vain kaukaista unelmaa siinä kohtaa. Tällä hetkellä ei ole koulua tai sellaista työpaikkaa joka estäisi matkan, myöhemmin voi hyvinkin olla. Ja matkat on tosiaan jo maksettu. Peruuttaahan ne voi, muttei niistä rahoja takaisin saa.

Vierailija
108/181 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanne on aivan selkeä eli sinä et saa toimeentulotukea sinä aikana kun olet reissussa mutta on kuitenkin yksi tapa jolla voit olla menemättä ilmaistäihin ja se on se että haet sairaslomaa masennuksen ja ahdistuksen takia mutta sitäkin on ensi alkuun vaikea saada yli kuukaudeksi itse kuitenkin lähtisin reissuun en vain nostaisi toimeentulotukea siltä ajalta koska jos oletetaan että saatte tt tuke yhteensä vaikka 300 euroa kuukaudessa ja sinun osuutesi olisi siitä 150 euroa kuukaudessa niin et menettäisi rahaa kuin 150 euroa tt tukea plus työmarkkinatuen ja huom kun saisit työmarkkinatukea se on noin 530 euroa kuukaudessa niin tulee sellainen ongelma ettei teille todennäköisesti tulisi oikeutta tt tukeen

Vierailija
109/181 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei juu ole tämän jutun pointti mutta osa kommenteista taitaa olla kateuden vuoksi niin syyllitäviä, vai mitä? :)

Kyllä mä sinne matkalle ajattelin melko vahvasti lähteä mutta tottakai syy keskustelun tekoon oli se, että halusin nimenomaan tietää minkälaisia (taloudellisia) ongelmia matkalle lähdöstä voisi seurata sosiaalitoimen tai TE-toimiston osalta.

Kyllähän sen matkan voi perua - tottakai - mutta silloin jo maksetut liput ja ensimmäisen viikon yöpymismaksu olisi mennyt "kankkulan kaivoon". Lisäksi jos mieheni tekee nyt keikkatöitä ja oon itse työtön olisi hyvä sauma lähteä koska ihan totta se on että aika harva voi lähteä monen viikon matkoille jos opiskelee tai käy töissä. Jos pääsen syksyllä opiskeleen niin ei sillon lähdetä matkalle ihan koska vaan enää tulevassa ja jos mieheni saa vaikka vuoden aikana vakityön niin tuollainen 6viikon loma on vain kaukaista unelmaa siinä kohtaa. Tällä hetkellä ei ole koulua tai sellaista työpaikkaa joka estäisi matkan, myöhemmin voi hyvinkin olla. Ja matkat on tosiaan jo maksettu. Peruuttaahan ne voi, muttei niistä rahoja takaisin saa.

Niin, on se jännää, että vakityössä 6 viikon loma on vain kaukaista unelmaa, mutta kitkuttelet pienipalkkaisessa keikkatyössä ja sosun rahoilla, niin voit lähteä kuudeksi viikoksi maailman toiselle puolelle ihan tuosta vaan...

Vierailija
110/181 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, on se jännää, että vakityössä 6 viikon loma on vain kaukaista unelmaa, mutta kitkuttelet pienipalkkaisessa keikkatyössä ja sosun rahoilla, niin voit lähteä kuudeksi viikoksi maailman toiselle puolelle ihan tuosta vaan...

Totta mutta en itse joudu tosiaan ropoakaan matkasta maksamaan. Se on täysi totuus. Harvinaista kyllä, mutta täysin totta. Eikai se minun "syytäni" ole jos joku haluaa minulle matkan maksaa kokonaisuudessaan täysin omasta pussistaan? Eihän mun "kitkutteluni" silloin liity asiaan mitenkään. EI mulla olisi omilla rahoilla varaa lähteä tollaseen matkaan totta.

Vierailija
111/181 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä olet 6 viikkoa tukien ulkopuolella, eli et voi vastaanottaa töitä tai osallistua työkkärin toimintaan.

Te-toimisto voi tarjota sinulle jotain muuta aktiviteettia tuon kuntouttavan keskeytymisen jälkeen tai sen tilalle sinä aikana kun olet jo thaimaassa asti - miten tulet sitten sieltä asioita selvittämään?

ja jos vielä uudestaan perut/keskeytät tai laiminlyöt työkkärin kehoituksia voi seuraukset muuta kuin 3kk karenssi. jos et pääse opiskelemaan, olet edelleen työkkärin asiakas. (vaikka olisit myös sossun asiakas.)

olethan muuten lukenut mikä tarkalleen ottaen on karenssi?

http://www.te-palvelut.fi/te/fi/tyonhakijalle/jos_jaat_tyottomaksi/tyot…

"Toistuva työvoimapoliittisesti moitittava menettely

Työvoimapoliittisesti moitittava menettely viittaa tilanteeseen, jossa esimerkiksi kieltäydyt työstä tai koulutuksesta. Jos ilman pätevää syytä toistuvasti menettelet työvoimapoliittisesti arvioituna moitittavasti, sinulle asetetaan työssäolovelvoite.

Työssäolovelvoite tarkoittaa, että oikeutesi työttömyysetuuteen palautuu, kun olet ollut vähintään 12 kalenteriviikkoa

työssäoloehtoon luettavassa työssä

työvoimakoulutuksessa

työllistymistä edistävässä palvelussa, joita ovat työnhaku- tai uravalmennus, työ- tai koulutuskokeilu ja kuntouttava työtoiminta

päätoiminen opiskelija

päätoiminen yrittäjä tai työllistynyt omassa työssä."

Vierailija
112/181 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyllä mä tarvisin pirusti käyttörahaa jossain thaikuissa vaikka joku maksaisi matkan ja ruuat...ruuatkin varmaan maksaisin kyllä ite.

Vierailija
113/181 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap, etkö nyt ymmärrä, että ette voi sossun asiakkaana matkustaa 6 viikkoa ja olla lomalla...etteikö se näyttäisi epäilyttävältä. Miksi sossu maksaisi teille mitään, jos teillä on varaa lomailla 6 viikkoa???!!!

sossu maksaa teille rahaa, joten eihän ne sitä anna, jos te ette pysty todistamaan kuka teidät elättää 6 viikkoa ja millä summalla jne.

(ja jos taas saat työkkärin tukia, kun olet kuntouttavassa, jonka kekseytät, saat karenssia....edelleen epäilen sitä, että oletteko edes sossun asiakkaita heinäkuussa siis....!!)

Voidaanhan me sanoa että oltiin 6viikkoa äitini luona "asumassa" ja tänä aikana söimme äitini pöytään ostamaa ruokaa?

Ei minun tarvitse ulkomaanmatkasta Thaimaahan kertoa yhtikäs mitään. Voin ihan hyvin todeta että olimme toisella puolelle Suomea asuvan äitini luona 6viikkoa asumassa syystä X ja tänä aikana äitini ruokki meidät ja meiltä ei rahaa mennyt kuin pakollisiin laskuihin, oman asuntomem vuokraan, veteen, sähköön ym. Jos kerran tileiltämme ei mitenkään käy ilmi, että olisimme olleet yhtikäs missään reissussa, etenkään yhtään maksusuorituksia ulkomailla ei olisi tilillä.

Mistä sosiaalivirkailija sen tietää olimmeko 6viikkoa äitini luona Mikkelissä (näin päästä heitettynä) vai 6viikkoa toisella puolella maailmaa eläen jonkun toisen ihmisen pussista? Ellen sitä hänelle itse kerro.

Sossuhan pyytää teiltä kuitit tuosta Mikkeliin matkustamisesta, mikäli epäilee, että se on valhe.

Jos väitän, että Mikkelissa asuva äitini haki meidät autollaan Mikkeliin ja toi meidät sitten 6viikon kuluttua autollaan takaisin, minkä kuitin siittä saan?

Ja jos saan Mikkelissä asuvan äitini tarvittaessa väittämään näin sosiaalitoimelle jos haluavat soittaa ja kysyä äidiltäni olinko mieheni kanssa hänen luonaan 6viikkoa Mikkelissä hänen "nurkissaan"? Ja äitini sanoo että olimme hänen luonaan 6viikon ajan?

Saat passiisi ja miehesi passiin Mikkelin leiman. :)

Vierailija
114/181 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap, etkö nyt ymmärrä, että ette voi sossun asiakkaana matkustaa 6 viikkoa ja olla lomalla...etteikö se näyttäisi epäilyttävältä. Miksi sossu maksaisi teille mitään, jos teillä on varaa lomailla 6 viikkoa???!!!

sossu maksaa teille rahaa, joten eihän ne sitä anna, jos te ette pysty todistamaan kuka teidät elättää 6 viikkoa ja millä summalla jne.

(ja jos taas saat työkkärin tukia, kun olet kuntouttavassa, jonka kekseytät, saat karenssia....edelleen epäilen sitä, että oletteko edes sossun asiakkaita heinäkuussa siis....!!)

Voidaanhan me sanoa että oltiin 6viikkoa äitini luona "asumassa" ja tänä aikana söimme äitini pöytään ostamaa ruokaa?

Ei minun tarvitse ulkomaanmatkasta Thaimaahan kertoa yhtikäs mitään. Voin ihan hyvin todeta että olimme toisella puolelle Suomea asuvan äitini luona 6viikkoa asumassa syystä X ja tänä aikana äitini ruokki meidät ja meiltä ei rahaa mennyt kuin pakollisiin laskuihin, oman asuntomem vuokraan, veteen, sähköön ym. Jos kerran tileiltämme ei mitenkään käy ilmi, että olisimme olleet yhtikäs missään reissussa, etenkään yhtään maksusuorituksia ulkomailla ei olisi tilillä.

Mistä sosiaalivirkailija sen tietää olimmeko 6viikkoa äitini luona Mikkelissä (näin päästä heitettynä) vai 6viikkoa toisella puolella maailmaa eläen jonkun toisen ihmisen pussista? Ellen sitä hänelle itse kerro.

Sossuhan pyytää teiltä kuitit tuosta Mikkeliin matkustamisesta, mikäli epäilee, että se on valhe.

Jos väitän, että Mikkelissa asuva äitini haki meidät autollaan Mikkeliin ja toi meidät sitten 6viikon kuluttua autollaan takaisin, minkä kuitin siittä saan?

Ja jos saan Mikkelissä asuvan äitini tarvittaessa väittämään näin sosiaalitoimelle jos haluavat soittaa ja kysyä äidiltäni olinko mieheni kanssa hänen luonaan 6viikkoa Mikkelissä hänen "nurkissaan"? Ja äitini sanoo että olimme hänen luonaan 6viikon ajan?

Eipä ole sossu tai työkkäri koskaan pyytänyt passiani näytille. Henkilötodistuksen kyllä mutta mulla on erillinen henkilöllisyystodistus passin lisäksi. Jos väitän olleeni Mikkelissä tuskin haluavat nähdä passini (jos ulkomaanmatkasta ei ole aavistustakaan).

Vierailija
115/181 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellytys tukien saamiselle sulla on tuo kuntouttava työtoiminta. ei siitä voi kieltäytyä siksi, että haluat lähteä sillon kuudeksi viikoksi mikkeliin  (lue ulkomaille)...

olet siis tuetta siitä asti, kun ilmoitat tuosta mikkelireissusta ja että et osallistu kuntouttavaan toimintaan, siihen asti kun tulette ja haet uudestaan tukia/odotat päätöstä ja saat uuden päätöksen.

siinä ajassa tosin ehtii tuo 3kk karenssikin jo täyttyä, jollei sinulle laiteta sitä työssäolovelvoitetta eli että sun pitää osallistua johonkin toimintaan tai olla töissä 12 viikkoa saadaksesi työkkärin tukia.

yhtälailla sossuntuetkin sitten ovat katkolla, jos ilmoitat keskeyttäväsi kuntouttavan. haet uutta sossuntukea jos olet siihen oikeutettu sitten kun palaat matkoilta. (ja siihen voi sitten mennä oma aikansa ennenkuin rahat pyörii sossustakaan..)

Vierailija
116/181 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tämä ole tullut jo runsaita yksityiskohtia myöten niin selväksi, että viranomaisilla on jo vainu tukihuijarista. Voi olla kirje postilaatikossa, kun palaatte reissultanne. Hauskaa matkaa!

Vierailija
117/181 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole sossu tai työkkäri koskaan pyytänyt passiani näytille. Henkilötodistuksen kyllä mutta mulla on erillinen henkilöllisyystodistus passin lisäksi. Jos väitän olleeni Mikkelissä tuskin haluavat nähdä passini (jos ulkomaanmatkasta ei ole aavistustakaan).

Et nyt ihan ymmärrä. Ongelma ei ole se, missä huitelet, vaan se, että kieltäydyt velvollisuudesta, joka on edellytys tukien saamiselle. Ei niistä noin vain kieltäydytä, ilman sanktioita.

Vierailija
118/181 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Sossu ei voi katsoa matkaa sulle tuloksi

2. Ilmoita työkkäriin etukäteen, ettet ole työtön työnhakija matkan alusta alkaen, ei sinun ole pakko olla siellä työnhakijana jos et hae toimeentulotukeakaan

3. Voit ilmoittautua työnhakijaksi uudelleen mikäli et saa opiskelupaikkaa.

Vierailija
119/181 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vuoden kuntouttavassa työtoiminnassa,siellä on lomaa vain 2 vk vuodessa ja kaikista poissa oloista lääkärin/ sairaanhoitajan todistus.

Vierailija
120/181 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä ketju jossa vähän asiaa. Lähdet reissuun. Aloitat kunt. Toiminnan ja olet kuukauden sittenlopetat sen etkä sano mitään syitä mistään äidin luona olemisesta tai mistään. Lopetat vaan ja häivyt.

Sitten reissun jälkeen takas. Tilillä ei mitään taphtumia ku laskut maksettu ja käteisnostolls tili tyhjäksi.

Vähän nöyränä takas että nyt voisin yrittää uudestaan.

Yleensä ei kannata puhua omista asioista juuri mitään. Valehdella ei kannata kun siinä puhuu itsensä pussiin jossain vaiheessa kuitenkin.

Nimim. Ennen työkkärissä töissä ollut tantta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä