Mikä on ärsyttävintä kaupassa käymisessä?
Kenties mummot jotka maksavat 5 sentin kolikoilla, kirkuvat lapset vai jokin muu?
Kommentit (271)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kun puolivammainen paappeli maksaa ostoksiaan pikku kolikoilla ja sit kun on valmis ja lähdössä kassalta alkaa " ai niin se lotto voi onko sulla siinä vieläkö onnistuu no laita ny kaks riviä ei Jokeria eiku laitetaan sitteki Jokeri vieläkö voi vaihtaa" sitteku lappu on tulostettu niin äijä sanoo "oho ei mulla ollukkaa korttia mukana ja käteinen ei riitä" aaaaaarggghhhhhh siihen meni melkeen 5min turhaa
Missä kaupassa lottokupongit muka otetaan vastaan kassalla? Lidlissä? City-marketissa? Prismassa?
Taidat kertoa nyt vaan ihan omia, henkisesti aivan vammaisia juttujasi.
Eiiiiii haha älä päde jos et mitään tiedä! :D
Aivan taaaajuttoman monessa paikassa. K-supermarket Hertta, Postitalo, K-market Lippajärvi, Yliveto. On näitä muitakin toki.
Alepoissa usein myös veikkauspääte ja useassa Siwassa. T. 185
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kun puolivammainen paappeli maksaa ostoksiaan pikku kolikoilla ja sit kun on valmis ja lähdössä kassalta alkaa " ai niin se lotto voi onko sulla siinä vieläkö onnistuu no laita ny kaks riviä ei Jokeria eiku laitetaan sitteki Jokeri vieläkö voi vaihtaa" sitteku lappu on tulostettu niin äijä sanoo "oho ei mulla ollukkaa korttia mukana ja käteinen ei riitä" aaaaaarggghhhhhh siihen meni melkeen 5min turhaa
Missä kaupassa lottokupongit muka otetaan vastaan kassalla? Lidlissä? City-marketissa? Prismassa?
Taidat kertoa nyt vaan ihan omia, henkisesti aivan vammaisia juttujasi.
Ainakin Alepassa. Niitä taitaa olla vain pk-seudulla.
No eikö Helsingissä ole sitten muita kauppoja , kun kerran on niin kiire ?
Miksi pitää sitten mennä juuri siihen Alepaan, jos jo tietää että siellä on se lottopiste ?
Ihan oma syy sitten se jonottamaan joutumisen ärsytys,kun kerran sellaisen kaupan valitsee. Kummaa ,jos tuollainen myymälä yleensäkään pärjää sitten alkuunkaan pk-seudun
(muuta Suomea paljon kovemmassa )kilpailussa muille.
Eiväthän lottoajat yleensä alkuviikosta niitä kuponkejaan tuo.
K-marketeissa, K-supermarketeissa ja Siwoissa on myös! Ei kaikiissa, mutta monessa.
Ja Alepa on usein halvempi kun K-kauppa. Myös nopeampi kuin sinne isoon kauppaan meneminen. Ja auki 24/7.
Olin jossain S-ryhmän kaupassa, pienessä sellaisessa. Edessäni oli vanha rouva pakkaamassa ostoksiaan. Itse olin hänen takana lastenvaunujeni kanssa. Rouva maksoi ostoksensa ja siirtyi maksupäätteen eteen (!!) lappaamaan niitä pussiin. Odotin sitten kärsivällisesti kunnes myyjä oli piipannut omat ostokseni. Sen jälkeen rouva ei ollut vieläkään huomaavinaan. Sanoin sitten että "jos voisit vähän siirtyä niin pääsen maksamaan" niin katsoi kyllä niin pahasti ja siirtyi kuitenkin. No, pakkasin omat tavarat ja olin sivussa vaunujen kanssa ja en ollut siis kenenkään tiellä. No kohta kuuluu " ANTEEKSI pääsisinkö ohi" oikein isolla äänellä ja niin ärsyttävällä äänellä. En todellakaan ollut edessä ja tämä tyyppi pääsi kyllä ohi mutta ärsyttääkseen ja ilkeilläkseen käski väistyä vaikka näki että mulla oli pieni lapsi, paljon ostoksia ja olin niitä siinä pakkailemassa vaunun alakoriin. Ja hän kyllä mahtui ihan hyvin omien kärryjensä kanssa. Ai että ottaa hermoon ihmiset jotka ilkeilee tahallaan muille. Ja en tiedä vaikuttiko se, että minulla oli huivi, olen muslimi sekä nuori äiti. Mutta luuli kai olevansa parempi.
Vierailija kirjoitti:
Jep! Niinpä. Herranjumala et on kiukkuista väkeä kaupassa😊
Oikeastaan aika huvittavaa, että nyt on isoja marketteja, valtavat valikoimat kaikkea ja silti asiakkaat ovat kiukkuisempia kuin vaikkapa 60- tai 70-luvuilla.
Joissain Lidleissä pikakassoilla koittaa pikapikaa pakata ostoksiaan, sitten pitää tulla takaisin siihen alkupäähän maksupäätteelle. Seuraava asiakas on jo siinä edessä, koska on jo tavallaan hänen vuoro... Olisi hyvää suunnittelua laittaa maksupääte siihen, missä asiakas pakkaa kamojaan, ei tarttis pomppia eestaas. Eihän se iso siirtymä ole, mutta kun yrittää olla nopee ja pikakassoilla on aina ihmiset sumpussa niin haluais vaan mennä nopeesti ja yhteen suuntaan. Monissa taviskassajonoissa Lidlissä onkin nämä kätevät korttilaitteet pakkauspäädyssä, kiitos heille siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep! Niinpä. Herranjumala et on kiukkuista väkeä kaupassa😊
Oikeastaan aika huvittavaa, että nyt on isoja marketteja, valtavat valikoimat kaikkea ja silti asiakkaat ovat kiukkuisempia kuin vaikkapa 60- tai 70-luvuilla.
Hyvä ,että täällä itä-Suomessa ei sentään ole loton vastaanottoa kassoilla . Esim Siwassa tuskin voisi tehdä mitään ruokaostoksia sitten ,kun siellä on jo postipalvelut.Siis sen lisäksi jos olisi lotto ,tulosveto,keno,ym veikkaukset ja ravipisteet niin 'lähikaupassa' saisi sitten jonottaa varmasti puoli tuntia joka kerta .Kävisikö sellainen asiakkaille sitten laatuun,kun alle kilometrin säteellä on kaksi hehtaarimarkettia ja vielä suhteellisen iso Valintatalon myymälä alle puolenkilometrin päässä niiden lisäksi valittavina vaihtoehtoina ,on tietysti eri asia. Asiakkaan on kuitenkin oltava valmis jonottamaan kaupassa jonka on itse valinnut,tätä mieltä olen. En voi lähteä siitä ,että kassat ovat pelkästään minua siellä asiakkaana palvelemassa,vaan otan huomioon muutkin. Tätä sanotaan sosiaalisuudeksi.Asiakkaana ja kuluttajana olen tietenkin myös oikeutettu valitsemaan sen missä liikkeessä ostokseni suoritan ja kauppakassini täytän.Jos joku asia jossain kaupassa ärsyttää liikaa,vaihdan tietenkin myymälää jossa asioin.Vaihtoehtoja on täälläkin useita,miksi niitä ei sitten olisi siellä pääkaupungissa ? En usko,ettei olisi.
Se, että kauppias ei voi tilata tarpeeksi haluamaani tuotetta. Aina loppu iltapäivällä kun pääsen kauppaan. Eikö ne seuraa menekkiä.
Se, että pitää koko ajan vahtia, että ottaa oikean tuotteen. Joissain kaupoissa halvemman tuotteen hinta laitetaan hyllyn reunaan kalliimman tuotteen kohdalle.
Se että kauppa on liian iso pikaisten ostosten tekemiseen, mutta liian pieni, jotta sieltä saisi kaiken tarvittavan.
Se, että saa sakot ostarin parkkihallissa. Kannan palkkani k.o. ostariin ja kiitokseksi sakotetaan. Vain siitä, että parkkikiekko on unohtunut.
Se,että kaupassa käymiseen menee niin paljon aikaa.
Se, ettei ole koskaan sopivankokoista kolikkoa kärryyn.
Kaiken maailman puhelin- ja liittymämyyjät on kimpussa. Jotkut tosi törkeitä
Se, etten löydä mitään. Hyllytyssuunnittelu on ihan suolesta.
Isoissa kaupoissa esim Prismassa, että se kauppa on 5 km pitkä, ja maitohyllypäässä huomaat tarvitsevasi jotain sieltä kaupan toiselta puolen. Sitten yhden kauppareissun aikana tulee käveltyä maratonin verran, kun ravaa kauppaan edes takas ristiin. Tämän takia suosin pieniä kauppoja :D
Prisman toisessa päässä ruokaosastoon nähden on sellaiseia tavaroita, joita ei pikkukaupoissa edes myydä.
Vierailija kirjoitti:
Prisman toisessa päässä ruokaosastoon nähden on sellaiseia tavaroita, joita ei pikkukaupoissa edes myydä.
No useimmiten nämä asiat on esim patterit, sukkahousut, shampoot/hiuslakat, eli niitä on myös pienemmissä kaupoissa.
Mutta totta, että usein kun tuohon päästä päähän -ravaamiseen törmää, on silloin, kun pitää mennä prismaan jonkun asian perässä, mitä ei pikkukaupassa myydä.
Nyt sanottiin syy,miksi asiakas ei siirry pakkaamaan,vaan odottaa ja seuraa toimitusta.Minä nimittäin kuulun niihin vihattuihin,joka "pönöttää"kassan edessä,eikä pakkaa....ei kiusallakaan.Tarkistan katseellani kun myyjä lyö hintoja ja tarkistan,että mahdolliset alennukset myös tulevat.Joskus olen joutunut huomauttamaan,ja asia on korjaantunut.Kassatkin ovat vain ihmisiä,virheitä sattuu,en syytä heitä.Neuvonnassa voi toki korjata virheet,kun huomaa kuitista,mutta siinä menee taas ylimääräistä aikaa.Syy siis se,että kassalyö välillä eri hinnan kuin hyllyn reunassa.
Toinen syy on,että en ole aina varmajoudunko jättämään jotain pois,vaikka yleensä laskeskelen päässäni jo ostosten hinnan valmiiksi,jos on rahat tiukalla.USEIN OVAT,OLEN TYÖTÖN.Tavallisella nopeanpuoleisella vauhdilla kyllä pakkaan tavarani,ja jos on oikein ruuhkaa,sujautan loput vielä kärryyn ja pakkaan sivummalla.Kassalla hinnoittelun seuraaminen on kyllä asiakkaan oikeus,ette te memmetin mammat voi sitä estää.Varatkaa nyt sen verran aikaa.
Jatkan vielä.Yksi asia harmittaa vielä oikein kunnolla,hävettää tässä yltäkylläisyyden maassa,nämä ääriään myöten täynnä olevat irtokarkkihyllyt.Ei niissä itsessään vikaa,mutta:eikö niitä karkkeja voi ottaa pudottelematta lapiollisittain niitä lattialle poljettaviksi.Eikä tätä tee vin pikkulapset,vaan kaikenikäiset ja aikuiset.Eikö aikuinen kunnioita ruokatavaraa,karkkikin niihin kuuluu,sen vertaa.Olen miettinyt,että nälkää ja sotia kärsivistä maista tulevat katsovat varmaan pitkään tuota tapaa,ennenvanhaan olisi köyhät lapset syöneet lattialta.Oikein tuntee kun ihmisten sisuskalut huutaa:mässyn mässyn mättöääää,eikä ole aikaa ottaa makeisia rauhassa.Hyi helevetti.Kun joskus itse siinä asioin,tuntuu oikein kauhealta,kun astuu lattialla lojuvien makeisten päälle.Maailmassa on miljoonia ja miljoonia lapsia,jotka eivät koskaan näe tuollaista aarremaata.
"Syy siis se,että kassalyö välillä eri hinnan kuin hyllyn reunassa"
Eipä taida enää juuri missään kaupassa kassa lyödä mitään hintoja koneeseen paitsi tarra-alennukset. Viivakoodeista ne hinnat tulevat, ja väärä hinta on kaupan tietokoneella.
Näpyttää tunnuslukua, odottaa pieni tovi yhteyden aukeamista ja tuntea, kun kassa tuijottaa empaattisena naamaasi ja 5 metrin jono sivuprofiiliasi.
Mua vituttaa eniten se kamojen lastaaminen kärrystä tiskille ja sit se pakkaaminen kassiin. Johtuu varmaan siitä et olen lyhyt, ja tuntuu ettei yllä kärryn pohjalle kunnolla.
Se kun ei millään osaa päättää mitä ruokaa ostaisi.
Tai se kun ei osaa sanoa itelleen ettei sitä suklaapatukkaa tänään tarvitsis.
Ihmiset, jotka eivät laita sitä perkeleen kapulaa ostostensa perään.
Kärryillä takaa tuuppaavat eläkeläiset (tuuppaan aina pepulla takaisin).
Ällöttää näljäiset karkkikauhat irtokarkkiosastolla, nehän tippuu lattialle ja pikkulapset klähmii niitä, ties mitä muuta. Ostoskoreja ei pestä varmaan ikinä... inhottaa että ruokapakkaukset on siellä lian seassa ja sitten siirtyy kotona kaappeihin. Ei viittis edes ajatella näitä...
No eikö Helsingissä ole sitten muita kauppoja , kun kerran on niin kiire ?
Miksi pitää sitten mennä juuri siihen Alepaan, jos jo tietää että siellä on se lottopiste ?
Ihan oma syy sitten se jonottamaan joutumisen ärsytys,kun kerran sellaisen kaupan valitsee. Kummaa ,jos tuollainen myymälä yleensäkään pärjää sitten alkuunkaan pk-seudun
(muuta Suomea paljon kovemmassa )kilpailussa muille.
Eiväthän lottoajat yleensä alkuviikosta niitä kuponkejaan tuo.