Mikä on ärsyttävintä kaupassa käymisessä?
Kenties mummot jotka maksavat 5 sentin kolikoilla, kirkuvat lapset vai jokin muu?
Kommentit (271)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, jotka eivät laita sitä perkeleen kapulaa ostostensa perään.
Kärryillä takaa tuuppaavat eläkeläiset (tuuppaan aina pepulla takaisin).
Ehkä et vain ole itse tajunnut liikkua tarpeeksi liukkaasti jonossa eteenpäin-johtuiskohan ihan siitä ...
Saattaa olla, vaikkeivat nuo seniorit nyt niin nopeita ole itsekään :D Lisäksi annan edellä olevalle maksurauhan, mistä tulikin mieleeni: Kassan kohdalle parkkeeraavat keski-ikäiset ja eläkeläiset silloin, kun edellä oleva maksaa kortilla. Menen aina päättäväisesti taakse päin kassan kohdalle odottamaan kuittia.
>Sopivalla käteisellä rahalla maksu sujuu aina nopeammin. Korttien maksuvälineenä käyttäjät ne juuri hidastuttavat aina sitä jonon etenemistä.
Harvalla on kuitenkaan se tasaraha valmiiksi mietittynä ostosten mukaan, jos nyt vaikka ostaa kärryllisen tavaraa. Kassalla menee kuitenkin aikaa rahan laskemiseen ja mahdollisen vaihtorahan antamiseen. Tietysti jos ostaa vain 50 centin suklaapatukan, niin se on eri juttu.
Minusta on ärsyttävintä käydä kaupassa yksin. Samaan aikaan pitää latoa ostokset hihnalle, pakata kasseihin ja kytätä, milloin kassalla alkaa olla viimeiset ostokset menossa. Mies pakkaa yleensä ostokset, mutta välillä en ymmärrä, miksi yksi kassi pitää laittaa ääriään myöten täyteen ja seuraavaan vaan pari ostosta. Kassit kaatuvat autossa ja kantaminen on raskaampaa.
Vierailija kirjoitti:
Se jos kassaneiti kommentoi jollain lailla ostoksiani.
Esim: Nostelin tavarat hihnalle ja lopuksi annoin yhden maidon ja sanoin 14 kappaletta. (Teen aina näin, koska minusta on helvetin tyhmää lapata sitä koko maitoläjää hihnalle.) Kassaneiti tuumas: OHHOH, sanoitko tosiaan NELJÄTOISTA?
Toinen kerta: Oli pitkät pyhät ja vieraita tulossa. Ostokseni olivat melkein 300 euroa. Kassaneiti sanoi: "En sano tuota summaa ääneen, saat vain pistää kortin koneeseen ja silmät kiinni ja maksaa."
Näitä esimerkkejä olisi lisää, mutta turhaa kerrata samaa. Kerron vain että meillä on 8 hlön talous ja jos vieraita tulee lisäksi niin saattaa helposti olla 12-14 ihmistä syömässä. Kaikki juovat paljon maitoa. Minusta se ei kuulu kenellekään mitä ja kuinka paljon ostan kaupasta.
Ootko lessu?
Ihmiset, jotka eivät voi väistää kapeilla käytävillä.
Jonneporukat, jotka parveilevat kassan edessä, vaikka eivät edes jonota. Eivätkä nekään meinaa väistää.
Pikkulapset jotka kirkuvat/juoksevat/törmäilevät/hiplaavat tahmatassuillaan kaikkea mahdollista, kuten irtokarkkeja.
Vanhemmat, jotka eivät kiellä lapsiaan tekemästä edellisiä. Kerran joku parivuotias juoksi jalkaani päin karkkihyllyllä ja kaatui. Käytävän päästä marssivat vanhemmat alkoivat huutaa MINULLE, vaikka minä vain seisoin paikoillani enkä edes huomannut koko lasta ennen törmäystä. Olisivat itse huolehtineet lapsesta eivätkä antaneet noin pienen juoksennella yksinään, mutta teineihin (joka silloin olin) on tietysti helppo purkaa kiukkua.
Kuhniminen kassalla. Pikkukolikoilla maksavat mummot eivät oikeastaan edes ärsytä minua, vaan ne ihmiset, jotka eivät osaa päättää, mitä haluavat. Jonottaessa olisi hyvää aikaa miettiä, mitä ostaa ja miten maksaa, mutta sitten on näitä "mä maksan käteisellä, eikun kortilla, eikun käteisellä, vois ottaa vielä Jokerin tosta, eikun en otakaan, mä maksan hei sittenkin kortilla".
- Helvetinmoiset jonot ja jonossa törttöilijät.
- Ostosten maksaminen kun menee rahaa :D
- Ostosten kotiin kantaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kun puolivammainen paappeli maksaa ostoksiaan pikku kolikoilla ja sit kun on valmis ja lähdössä kassalta alkaa " ai niin se lotto voi onko sulla siinä vieläkö onnistuu no laita ny kaks riviä ei Jokeria eiku laitetaan sitteki Jokeri vieläkö voi vaihtaa" sitteku lappu on tulostettu niin äijä sanoo "oho ei mulla ollukkaa korttia mukana ja käteinen ei riitä" aaaaaarggghhhhhh siihen meni melkeen 5min turhaa
Missä kaupassa lottokupongit muka otetaan vastaan kassalla? Lidlissä? City-marketissa? Prismassa?
Taidat kertoa nyt vaan ihan omia, henkisesti aivan vammaisia juttujasi.
Älä solvaa toisia ihmisiä!! Meillä on kaksi lähikauppaa ja toisessa näistä on lotto ja se on myös kassalla. Kuten myös hyvin useassa muussa pienehkössä kaupassa, joissa olen käynyt. Mitä minä olen nähnyt niin vain isoissa marketeissa se lotto on erillisissä info/veikkauspisteessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim: Nostelin tavarat hihnalle ja lopuksi annoin yhden maidon ja sanoin 14 kappaletta. (Teen aina näin, koska minusta on helvetin tyhmää lapata sitä koko maitoläjää hihnalle.) Kassaneiti tuumas: OHHOH, sanoitko tosiaan NELJÄTOISTA?
Toinen kerta: Oli pitkät pyhät ja vieraita tulossa. Ostokseni olivat melkein 300 euroa. Kassaneiti sanoi: "En sano tuota summaa ääneen, saat vain pistää kortin koneeseen ja silmät kiinni ja maksaa."
Näitä esimerkkejä olisi lisää, mutta turhaa kerrata samaa. Kerron vain että meillä on 8 hlön talous ja jos vieraita tulee lisäksi niin saattaa helposti olla 12-14 ihmistä syömässä. Kaikki juovat paljon maitoa. Minusta se ei kuulu kenellekään mitä ja kuinka paljon ostan kaupasta.
Ootko lessu?
En ole vaan iso uusperhe. Vieraat ovat useimmiten vanhempien lasten tyttö/poikakavereita ja/tai joku miehen siskoista tai veljistä lapsineen. He asuvat kaukana ja käyvät harvoin joten ovat aina yötä ja syövät myös meillä. Varmuuden vuoksi: mies ja hänen sisaruksensa eivät myöskään ole lessuja. ;-)
Paistopisteellä, kun joku pudottaa esim. sämpylän lattialle ja nostaa sen sitten takaisin hyllyyn. Hyi h....
Vierailija kirjoitti:
Hitaat muut ihmiset.
Tyhmät ihmiset, jotka eivät tajua punnita niitä perunoitaan. Sellaiset saisi lähettää itse punnitemaan ostoksensa ja palaamaan jonon viimeiseksi.
Kitsas kauppias, joka ei raaski palkata tarpeeksi kassoja. Tyyliin kaupassa 20 kassaa ja ruuhka-aikaankin niistä on auki max 4.
Tarjoustuote, jota ei myydä tarjoushinnalla. Meidän lähi-ksupermarket on tällainen. Tarjouslohi onkin ihan normaalihintaista, upsista.
Lottokupongit.
Huono leipäosasto. Taas meidän lähi-ksupermarket: menit mihin aikaan vaan, leipälaarit on tyhjiä. Valittaminen osastonhoitajalle ei auta, on kauppiaan tymperä eukko.
Jos et puhu tampereen länsiportin supermarketista niin on ihme :D Kuvailit meinaan juurikin tän kaupan "toiminnan".
Se miten saa taistella ettei osta epäterveellistä ruokaa esim. karkkia. :/
Ärsyttävintä on se kun kassamyyjä työntää syvälle ruukkusalaattiin hanskansa, joilla on käsitellyt rahaa koko päivän. Tapahtunut lyhyen ajan sisään jo kaksi kertaa. Harmi etten kehdannut huomauttaa.
No, ainakaan kiljuvat lapset EIVÄT ärsytä. Ja olen vela.
Kova ruuhka ärsyttää kaupassa kuin kaupassa.
Kaupassa käyminen on lievästi rasittavaa. Sen takia sinne lähteminen on yleensä ikävintä. Kaupassa ollessa ärsyttävintä on, jos ei meinaa löytää jotain tuotetta, jota tarvitsee ostaa vain harvoin, esim. liivatelehtiä olen joutunut joskus etsimään pitkään.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
No, ainakaan kiljuvat lapset EIVÄT ärsytä. Ja olen vela.
Kova ruuhka ärsyttää kaupassa kuin kaupassa.
Minulla taas on neljä lasta ja kiljuvat lapset kaupassa nimenomaan ärsyttävät. Edes kaupassa ei voi käydä rauhassa ilman meteliä.
Kassajonossa tunkevat eläkeläispariskunnat, joilla menossa nopeuskilpailu edelläolevan kanssa. Heillä on taktiikka, että laittavat vähät ostoksensa hihnalle ja mies tunkee edelläolevan lähelle huohottamaan jo silloin, kun tämä maksaa kortilla. Kun sitten vaimo maksaa, niin harmaapää ukko ryntää edelläolevan ohi tuuppimalla ja menee pakkaamaan omia tavaroitaan. Ja joskus erehtyy räpeltämään edellisenkin tavaroita. Ja poistuvat kaupasta voittajina. Latovat tavaroitaan hihnalle jo edellisen asiakkaan sekaan, jos tämä ei pidä heitä loitolla kärryjensä avulla. Näin meillä Porvoossa toistuvasti. Pitäisi saada pakkaajia jenkkimalliin. Ja kassoille hitaita ja nopeita linjoja. Sekä kassahenkilökunnalle pelisilmää estää näitä vouhottajia toimimasta vaikka hihnaa hidastamalla. Olen itse nopea, mutta se ei perustu edelläolevan kiusaamiseen eikä etuilemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, jotka eivät voi väistää kapeilla käytävillä.
Jonneporukat, jotka parveilevat kassan edessä, vaikka eivät edes jonota. Eivätkä nekään meinaa väistää.
Pikkulapset jotka kirkuvat/juoksevat/törmäilevät/hiplaavat tahmatassuillaan kaikkea mahdollista, kuten irtokarkkeja.
Vanhemmat, jotka eivät kiellä lapsiaan tekemästä edellisiä. Kerran joku parivuotias juoksi jalkaani päin karkkihyllyllä ja kaatui. Käytävän päästä marssivat vanhemmat alkoivat huutaa MINULLE, vaikka minä vain seisoin paikoillani enkä edes huomannut koko lasta ennen törmäystä. Olisivat itse huolehtineet lapsesta eivätkä antaneet noin pienen juoksennella yksinään, mutta teineihin (joka silloin olin) on tietysti helppo purkaa kiukkua.
Kuhniminen kassalla. Pikkukolikoilla maksavat mummot eivät oikeastaan edes ärsytä minua, vaan ne ihmiset, jotka eivät osaa päättää, mitä haluavat. Jonottaessa olisi hyvää aikaa miettiä, mitä ostaa ja miten maksaa, mutta sitten on näitä "mä maksan käteisellä, eikun kortilla, eikun käteisellä, vois ottaa vielä Jokerin tosta, eikun en otakaan, mä maksan hei sittenkin kortilla".
Minua kerran hirvitti, kun lapsi juoksi metrolaiturilla. Juoksenteli ympäriinsä noin minuutin ajan, kun sitten äiti löntysteli paikalle ja jäi kauemmas. Sitten lapsi juoksi äitinsä luo. Mietin vaan että jos vähääkään olisi jalka lipsahtanut, niin lapsi olisi joutunut raiteille eikä olisi jäänyt aikaa pelastaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko lessu?
Ihme oletus. Minun äitini halusi ison perheen, meitä lapsia on 5. Pikkuserkkujeni perheessä on myös 5 lasta. Samaten toisessakin. Sitten on vielä kaverini, jolla on myös 4 sisarusta. Kaikki ydinperheitä, uskontona max. perus ev.lut., jos edes sitä. Sitten on vielä uusioperheet, joissa on helposti yli 4 lasta, kun on mun ja sun ja meidän lapset.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttävintä on se kun kassamyyjä työntää syvälle ruukkusalaattiin hanskansa, joilla on käsitellyt rahaa koko päivän. Tapahtunut lyhyen ajan sisään jo kaksi kertaa. Harmi etten kehdannut huomauttaa.
Miksi hän tunkee kätensä ruukkusalaattiin?
Pakkaaminen. En koskaan tiedä pitäisikö pakata sitä mukaan, kun ottaa hinnan vai vasta sitten kun on maksanut? Jotenkin tuntuu, että saan vihaisia katseita aina, kun olen pakkaamassa ja sitten kassa huutaa hintaa.
Kassatyö on perinteisesti ollut naisten työ, mutta yllättäen monet nuoret miehet onnistuu olemaan nopeita, tehokkaita ja kohteliaita yhtä aikaa eli mun mielestä ne sopii kassalle paremmin. Voisko olla niin, että sopivat sinne koska he on parempia matikassa ja tekniikassa ?