Mikä on ärsyttävintä kaupassa käymisessä?
Kenties mummot jotka maksavat 5 sentin kolikoilla, kirkuvat lapset vai jokin muu?
Kommentit (271)
Kaikki ylläolevat ja puuttuvatkin. Viimeksi kävin kaupassa Suomessa kesällä 2014.
Kaupassa ärsyttää kun jää kiinni pöllimisestä, eli näpistämisestä niin sanotusti.
Etsimiä tavaroita puuttuu ja turhautuu.
Henkilökunta on jälkeen jäännyttä, hymyilee ja sanoo että ei voi kävellä varastoon ja taikoa tavaraa.
lempi tavaran hinta nousee.
Kassa huomauttaa kun ostan kortsuja, taitaa herra olla peli mies ja sitten iskee silmää. ikää kassal 40+
Kassa huomauttaa, sä lihot jos jokapäivä mikropitsaa ja energia juomii syöt. ikäseni about +20
Huutaa tästä hedelmästä puuttuu hinta lappu!? Unohdit punnita tuotteen. jne.
Pikku lapsi kirkuu tai haisee paska. Takan olija hönkää päin niskaa tai yskäsee päin. Kerran yks meni ihan viereen ja kysyin mennääks hotelliin? Tavarat vanhentuneet tai mädäntyneet.
Peräänty tosi paljon. :C
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi ärsyttää myyjät, jotka painaa hihnan poljinta henkensä edessä. Useammankin kerran olen pyytänyt, että voisiko hän antaa hihnan olla paikallaan sillä aikaa kun pakkaan, eikä takanani ole asiakkaita; minkään tuotteen ei siis ole tarpeen liikkua hihnalla. Tavarani kuitenkin rusentuvat hihnalla, kun vauhtihullu kassaneiti kaasuttelee. Tai siis ainakin kuvittelen, että jollain polkimella hihnaa käytetään...
Ei jessus, ei se hinha mikään auto ole, jota kaasutellaan :'D Siinä on liiketunnistin ja se liikkuu ajastetusti sen mukaan. Vai että ihan kaaduttelee :D
No ei siinä mitään liiketunnistinta ole, vaan valokenno. Kun valokenno kassan edessä vapautuu, niin hihna lähtee pyörimään. Taitaa siinä olle myös kytkin, millä sen saa pysähtymään.
Vierailija kirjoitti:
Nykypäivänä valehtelematta joka toisella kauppareissulla kassakone antaa tuotteelle aivan eri hinnan kuin mitä hyllyn reunassa lukee.
Mikä kauppa? Arvaan että Citymarket.
Se tuttu "Kassoille tarvitaan henkilökuntaa, kiitos ..." kuulutus ja se, että sen jälkeenkin sitä saa odottaa vielä vähintään ainakin parikymmentä minuuttia...
Pari viikkoa sitten Prismassa asioidessani pohdin kassajonossa, mikä helvetin voima saa ihmisen (tässä tapauksessa vanhempi pariskunta) valitsemaan hyllystä juuri sen koiran puruluupussin, mikä on ilman minkäänlaisia tuotetietoja ja näin ollen myös hintatietoja. Päivä oli lauantai, so. vilkas kauppapäivä, jonossa tämä muumiopariskunta, kolme muuta asiakasta ennen minua ja toisilla kassoilla suurin piirtein saman verran asiakkaita jonottamassa. Kassa lähti sitten metsästämään jostain hintaa tälle luupussille ja ihmiset puhlatelivat pitkiä jonossa. Keskellä liikettä sijaitsee info, jossa tuotteen hinta olisi voitu etsiä vaivaamatta muita asiakkaita tai sitten oikeasti ottaa tuote, jossa on se saatanan hinta jo valmiina.
Pakko oli vaihtaa jonoa siinä pelossa, että rupeaisin avautumaan tuolle pariskunnalle.
Asun Helsingissä ja eniten ärsyttää kauppojen ahtaus. Jos kaupassa on vähänkään muita ihmisiä, koko kauppareissu on yhtä väistöliikettä. Lähikaupassa ei mahdu käytävälle edes kahta ihmistä vierekkäin puhumattakaan ostoskärryjen ohittamisesta. Kävisin oikein mielelläni hehtaarihalleissa prismassa/cittarissa jos sellainen olisi vain helposti saavutettavissa ilman autoa.
Pesuainehylly ärsyttää myös sen voimakkaan hajun takia. En muuten luokittele itseäni millään tasolla hajusteyliherkäksi, mutta huuhteluaineiden kohdalla alkaa nenä vuotamaan ja henkeä ahdistaa.
- Likaiset ja lähmäiset ostoskorit
- Liian ahtaat ja kapeat hyllyvälit joissakin pikkukaupoissa
- Kun paistopisteellä ei ole omaa lempituotetta jäljellä, snif ;(
- Liian vähän kassoja ruuhka-aikaan
- Kun edellinen asiakas seisoo kuin tatti korttimaksupäätteen edessä ja siirtyy sivummalle vasta huomauttaessani asiasta
Vierailija kirjoitti:
Se kun puolivammainen paappeli maksaa ostoksiaan pikku kolikoilla ja sit kun on valmis ja lähdössä kassalta alkaa " ai niin se lotto voi onko sulla siinä vieläkö onnistuu no laita ny kaks riviä ei Jokeria eiku laitetaan sitteki Jokeri vieläkö voi vaihtaa" sitteku lappu on tulostettu niin äijä sanoo "oho ei mulla ollukkaa korttia mukana ja käteinen ei riitä" aaaaaarggghhhhhh siihen meni melkeen 5min turhaa
Missä kaupassa lottokupongit muka otetaan vastaan kassalla? Lidlissä? City-marketissa? Prismassa?
Taidat kertoa nyt vaan ihan omia, henkisesti aivan vammaisia juttujasi.
Vierailija kirjoitti:
Miksei ihmiset pakkaa niitä ostoksiaan sitä mukaan, kun ne tulee hihnalle? Kaikista mystisintä on ne pariskunnat, jotka odottaa että pääsevät maksamaan ja sen jälkeen toinen pakkaa tavaroita ja toinen katsoo vieressä ?!
Koska siinä vaiheessa kun tavaroitani alkaa tulla hihnalle, lapan vielä toisessa päässä lisää tavaraa hihnalle. Yleensä puoli kärryllistä on jo käsitelty siinä vaiheessa kun saan kärrystä viimeiset tavarat hihnalle. Monta kertaa olen ruuhkauttanut Prisman kassan. Tavarani ei meinaa mahtua siihen laariin ja seuraavan asiakkaan tavaroiden käsittely on hankalaa ennen kuin pääsen alta pois.
Meillä on 5h perhe ja käyn vain kerran viikossa kaupassa. Lapset teinejä, joten syövät kuin aikuiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edellinen asiakas ei siirry kassalinjan päätyyn pakkaamaan ostoksiaan, vaikka siellä olisi ihan taso sitä varten, vaan jää minun eteeni jonon tukkeeksi niin etten pääse ohi.
Seurankipeät yksinäiset mummot/papat/mt-ongelmaiset jne. ärsyttävät mutta myös säälittävät, kun juuttuvat kertomaan kuulumisiaan ja sairauksiaan kassalle minuuttikaupalla, eikä tyttöparka uskalla sanoa että olisi seuraavan asiakkaan vuoro.
Mä olen niin s***nan lyhyt etten saa kasseja pakattua sieltä päädystä. Ennenkuin olen maksanut,'olen nostellut tölkit takaisin kärryyn, mutta muuten haluan pakata joka kassiin painavaa pohjalle ja salaatit päälle. Enkä tosiaan yletä niitä hihnalla viimeseksi tulleita keveitä ottamaan siellä päädyssä seisten.
Antakaa anteeksi meille 160-senttisille, elämä on muutenkin perseestä pätkänä.No onpas kummallista, kun minä saan pakattua ostokseni aivan vaivattomasti siellä päädyssä, ja olen 162 cm. -7
Kuin myös tämä 151cm
Hevi-osasto. Vaikka minne jätät kärryt, ne ovat aina jonkun tiellä. Perunapisteelle on jono, vaaoille on jono, vaaásta on tarrat loppu...
Gluteeniton leipä on loppu
Kurkusta tms. on pudonnut tarra ja kassa on passittamassa takaisin punnitsemaan. Miksei kassalla ole vaakaa, jolla voisi punnita (olen ollut töissä kaupassa, jossa oli).
Vaatteiden ostajat, joiden vaatteista pudonnut hintalappu ja sitten kassa soittelee ympäriinsä.
Parkkihallissa väärään suuntaan ajavat.
Tyhjät hyllyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kun puolivammainen paappeli maksaa ostoksiaan pikku kolikoilla ja sit kun on valmis ja lähdössä kassalta alkaa " ai niin se lotto voi onko sulla siinä vieläkö onnistuu no laita ny kaks riviä ei Jokeria eiku laitetaan sitteki Jokeri vieläkö voi vaihtaa" sitteku lappu on tulostettu niin äijä sanoo "oho ei mulla ollukkaa korttia mukana ja käteinen ei riitä" aaaaaarggghhhhhh siihen meni melkeen 5min turhaa
Missä kaupassa lottokupongit muka otetaan vastaan kassalla? Lidlissä? City-marketissa? Prismassa?
Ainakin Alepassa. Niitä taitaa olla vain pk-seudulla.
Asiakasomistajapäivät "Ja käytävällä 26 on aivan upeita mattoja, käytävällä 28 perheen pienimmille xyz-leluja ja meillähän on polkupyöriä..."
Asiakkaista 99% on näkeviä, joten eiköhän ne itse näe, mitä on hyllyssä kaupattavana. Noina päivinä yritän tehdä ostokset mahd. nopeasti, koska tuo höpötys häiritsee oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S-Marketissa myös, ainakin mun lähikaupassani, ja ei ole mikään minikauppa edes. Erillinen Veikkaus-tiski on sitten jättimarketeissa, kuten Prisma ja City-Market.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän lähikaupassa (citymarket) on yksi kassajono jossa on kyltti "hidas kassa".
Oikeesti? :D
Kyllä, tervetuloa Järvenpäähän!
Jep! Niinpä. Herranjumala et on kiukkuista väkeä kaupassa😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Citymarketissa, Siwassa, Salessa, Prismassa, K-supermarketissa, mitä näitä nyt onkaan.
Ei jessus, ei se hinha mikään auto ole, jota kaasutellaan :'D Siinä on liiketunnistin ja se liikkuu ajastetusti sen mukaan. Vai että ihan kaaduttelee :D